Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy

prohledat
92 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.05.2009 do 18.06.2009, založil/a packa
řadit dle data
16:42:12
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> packa: To už je moc. To zapadne do misky a půjde to kov na kov při velké díře.
16:37:08
18.06.2009
packa
16:36:22
18.06.2009
packa
Nepřehnal jsem to trochu?
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 18.06.2009 16:36:22
10:33:16
17.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> packa: Já mám taky mezi pravým dorazem víc místa než mezi levým. Pokud auto není křivě tak bych to neřešil. Doraz vyndáš v pohodě nandáš ideálně pomazaný mýdlovou vodou.
22:04:13
16.06.2009
packa
-> Syny: Já když jsem je vedel sebe porovnával, tak se mi zdály stejný. Ono si to možná taky sedá, protože když jsem to smontoval tak byla ta mezera mezi dorazy větší, pak jsem ujel asi 100 kilometrů a takhle si to keclo.
20:04:46
16.06.2009
Syny
-> packa: jedna strana je vejs protoze bud nemas rovne auto, nebo ho nemas rovnomerne zatizeny, nebo proste jedna pruzina je vic unavena (pokud si tma dla uz jety)... Obe pruziny meli stejnou volnou delku pred nandanim?
19:22:42
16.06.2009
Gryzly
-> packa: Namazat doraz, né sebe. A skoro dole máš fotku jak jsem doraz zkrátil já. Je to to minimum jak to asi jde zkrátit, víc bych to nepižlal, to už tam pak bejt nemusí vůbec.
18:31:36
16.06.2009
Pavel P..
-> packa: jak píše petr, musíš mazat3
18:30:28
16.06.2009
petr s
-> packa: Namažeš a jde tam rukou
18:28:32
16.06.2009
packa
-> Pavel P..: A zpátky jde taky vklidu, páč já jsem občas neklidný.3
18:27:23
16.06.2009
Pavel P..
-> packa: doraz vyškubneš rukou v klidu4
18:19:32
16.06.2009
packa
Jinak díky všem za názory na tomto fóru, moc mi to pomohlo v nalezení nejlepšího řešení.

Díky.
18:14:34
16.06.2009
packa
Ještě se zeptám, na kolik je složité vylisovat a nalisovat dorazy, že bych ožužlal rovnou nový.
18:10:22
16.06.2009
packa
druhá strana
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 18:10:22
18:05:29
16.06.2009
packa
Vyskytl se ale jeden problém, Na jedné straně je pod dorazem místo tak na malíček a na druhé straně ten doraz sedí skoro v misce. Musím tedy upravit dorazy, protože to po nich hopsá, spíš mě ale straší proč si to na jedný straně kydlo víc než na druhý.
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 18:05:29
18:00:47
16.06.2009
packa
otáčka
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 18:00:47
17:55:56
16.06.2009
packa
Pomohl i stahováček
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 17:55:56
17:54:48
16.06.2009
packa
Jen jednu otáčku
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 17:54:48
17:53:53
16.06.2009
packa
Ponožka zajistí čistotu.
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 17:53:53
17:50:51
16.06.2009
packa
Jak to tedy dopadlo? Nakonec jsem zvolil variantu přes horní čep. Vzhledem k dobréhu stavu nápravy to šlo dobře.
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od packa vložen 16.06.2009 17:50:51
10:18:14
04.06.2009
Labros
Někdy by to bylo lepší. Sice tady padly i užitečné informace třeba o tuhosti pružin a rizikách demontáže a montáže kozlíků, ale za chvilku je tu nikdo nenajde, protože nikoho nenapadne, že by byly ve vláknu Jak vyndat přední pružiny.
07:48:35
04.06.2009
Jozka
-> King: Zas na druhou stranu by ty diskuse mohly začínat a hned i končit odkazem třeba: Baťa, 2.vydání, strana 200, stahovák MP 5-110..4. A to by byla nuda, ne?
11:38:41
03.06.2009
Labros
-> King: 47
06:46:05
03.06.2009
Gryzly
-> Klubko_: Axiální kuličkový se mi válelo doma. jsou to dve pánvo a mezitím masivní klec s kuličkama. Z čeho to je nevím. šuplíková zásoba.
23:28:17
02.06.2009
Klubko_
-> petr s, Syny: jj, tj, ale chce to neco, co se mi bude valet doma 1 prece nebudu jen kvuli tomu kupovat novy 36 6
22:03:13
02.06.2009
Syny
-> Klubko_: jak pise petr. Radialni loziska te za chvili odejdou... Tohle chce axialni...
20:14:50
02.06.2009
petr s
-> Klubko_: Axiální ložisko
20:10:39
02.06.2009
Klubko_
-> Gryzly: jaky lozisko si tam dal? Uz sem nad tim premyslel a z lozisek bezne dostupnejch me napadlo pouzit budto lozisko ze naboje kola jizdniho kola, nebo z krcku kola.
upraveno 1x, naposled 02.06.2009 20:11:41
17:58:10
02.06.2009
Gryzly
Tak jelikož mo to někteří pochválili tak jen dodám že je dobré pod hlavu šroubu použít ložisko, jde to potom mnohem líp utahovat, omezí se třené hlavy šroubu o dolní pásovinu.
11:15:29
02.06.2009
King
-> Labros: Já si taky nevzpomínám, že bysme někdy s dvorním automechanikem vyndávali pružiny jinak, než stahovákama :) Ten Gryzlyho je navíc i jendoduchej a levnej. Ale, ja už to na virtu bejvá, pohádat se lze i podstaně jednodužší věc typu blbýho šroubovýho spoje :) Hádám, že v tom hraje roli jakási "e-ponorka" případně už i generační rozdíly :)
16:25:45
01.06.2009
Labros
-> packa: Metoda pomocí stahováku je nejenom zajímavá, ale rozhodně v podstatě jediná standardní. Doporučuje 9 z 10ti profíků. Všechny ostatní jsou v podstatě znouzectnost.
15:29:58
01.06.2009
Jozka
-> Labros: No tak byla-li či nebyla-li-li, to bychom začli znova. Mě praxe naučila se raději nevyjadřovat se k věcem, který jsem si nevyzkoušel. Např. jsem kdysi chlapcům jako technolog řekl, že svařovat litinu austenitickým přechodovým drátem je pitomost a pak jen zíral, že to jde.

Ale jináč zavináč, já si to tady všechno moc neberu a rozebrali jsme to důkladně.. Kdyby mi to takhle odsejpalo v garáži3.
15:19:44
01.06.2009
packa
to all:

Koukám, že jsem založil téma vyvolávající bouřlivé diskuse.

Každej radí jinou metodu a co pa já si teď mám vybrat.

1)Zajímavá se mi zdá metoda pomocí stahováku, jak píše Gryzly.

2)Na druhém místě, kdyby selhala metoda stahovák, bych zvolil metodu spodní čep, asi nejpravděpodobněji.

3)na třetím místě horní čep

4) na posled a do toho se mi vubec nece: kozlíky.



Takže když si půjčím stahovák pokusím se metodu 1) jinak budu postupovat dle metody spodní čep.

Takže díky a hlavně se nehádat.
13:00:34
01.06.2009
Labros
-> Jozka: dobře, tak promiň, že jsem to napsal tak, že to někoho urazilo. Ale v podstatě to byla pravda. Někdo to ale vzal osobně. V hospodě jak píšeš by se to snad nestalo. Snad už je to teď všem jasný, i původnímu tazateli.
upraveno 1x, naposled 01.06.2009 13:01:11
11:59:21
01.06.2009
Jozka
-> Labros: No jak říkám, v hospodě bychom byli hotoví hned. Nějak jsi to špatně přečetl, nebo já to špatně teď naposled napsal - tak znova: když nechci poškrábat lak, když se šroubu nechce ven, když se mi nechce se drbat u kila s těma věcičkama kolem hlavy kola, když, když - volím odklopení celého ramene. Když si myslím, že to půjde rozdělat v pohodě, neb jsem to nedávno skládal a musím to dělat v úzký garáži, NĚKDY to rozpojím na excentru..

A 1000 problémů se může vyskytnout spíš u literaturou doporučovaného postupu, u toho odklápěcího jsem se žádným zatím nesetkal - a zkus si to klasicky rozebrat u MB s těmi origo rýhovanými podložkami jen kvůli blbý výměně pružiny.

Proto jsem ho navrhl někomu, kdo si nevěří klasicky, jinou alternativu - a ty k tomu napíšeš, že celá debata je zbytečná - nebylo spíš tohle zbytečný?
10:55:44
01.06.2009
Labros
-> Jozka: No promiň, ale tady se někdo ptal, jak se mění pružiny, a tys mu ve svém prvním příspěvku z fleku napsal, že excentr vůbec nemá vyndavat, a má začít těma kozlíkama. Teďka tady útočíš na mě, že znáš všechny správné postupy, a že ty kozlíky děláš v nějakém naprosto speciálním případě. Tak to mi nějak nejde dohromady. Prostě si myslím, že když se někdo ptá, jak vyndat pružiny, tak je blbost mu motat hlavu kozlíkama, s kterýma si ještě může přidělat 1000 problémů, který následně rozebíráte. Tak promiň, že jsem se tě dotknul.
10:47:56
01.06.2009
Labros
Tuner#2 29.05.09 21:59:57 napsal: → Labros: Takže informace o možném praskutém kozlíku, o přesném dotažení jsou dle Tebe k ničemu? Hmm…

→ Gryzly: NJ, ale tím poškrábeš komaxit na pružině. Když rozděláš rameno, tak se nic nepoškrábe 40




No pokud bys tu pružinu vyndaval nějakým normálním způsobem, tak by byly k ničemu, ne? Jinak samozřejmě je to věc o který je dobře vědět a je dobře, žes to napsal. Spíš mě překvapily ty různý postupy vyndavání pružin, který se tu objevily ještě předtím.
10:47:43
01.06.2009
Jozka
-> Gryzly: Asi si na starý kolena pořídím stahovák..
10:45:49
01.06.2009
Jozka
-> Nwkt: Zrovna v sobotu jsem měl ty kafe dokonce dvě.. K tomu jako zákusek 5 dospělejch piv, 4 malý a navrch veselý kalíšek. Na skládání poloos jsem dostal v neděli až hodně po obědě a zdar díla raděj jistil příručkou4.

-> MATTESS: To zas jo, čtení mi jde ještě docela dobře..5
10:30:41
01.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Tak zrovna u přední nápravy a pružin tady moc větší odborníků opravdu není. Když tady občas čtu ty diskuze, tak se raději ani nevyjadřuju. Jinak s Tebou souhlasím, ale přišli mě oba dva příspěvky jako zbytečné, což ale tady vlastně vyvolal už Labros. To byl první zbytečný příspěvek do té doby si myslím, že tady zaznělo dost důležitých informací.



-> Jozka: Funkci to nemá žádnou je to jen nálitek, který většinou po utahování nového kozlíku praskne. Ale jak říkám, viděl jsem chrupnutý celý kozlík.
10:09:15
01.06.2009
Nwkt
-> Jozka: Já teda do hospody na kafe nechodim 3
08:06:14
01.06.2009
MATTESS
-> Jozka: tohle do 5ti minut přečteš taky3
07:55:43
01.06.2009
Jozka
Jinak klasická debata - co by se v pohodě vyjasnilo za 5 minut v hospodě u kafe, se tu nevyřeší za 5 dní..
07:44:14
01.06.2009
Jozka
-> Tuner#2: No, pravda, taková ta pochybně připeklá propojka, tu jsem prasklou viděl - ale nejsem si úplně jist její funkcí, nad tou jsem neteoretizoval, nicméně - vzhledem k tomu, že starší kozlíci v provedení pro 100/1000 tam nic takového neměly, tak jsem to nepovažoval za podstatný.

-> Labros: Teda ve vší úctě, kdyby ses nevyjádřil ty, tak by se vůbec, ale vůbec nic nestalo. Já samozřejmě literaturu vlastním a používám, stejně jako někdy používám v ní popsaný postup vyjmutím šroubu excentru.

Ovšem když se tomu šroubu nechce, tak na to jdu z druhé strany, stejně tak když se mě nechce u stovkový nápravy babrat se všema těma miskama apod. Jenom nic neoznačuju a odklon nastavím prostě a jednoduše znova.

Na odšroubování kozlíků jsem kdysi přišel ve chvíli, když jsem omylem namontoval jiné pružiny, potřeboval je vyměnit za správné a už jsem měl všechny šrámy po montáži zalakovaný. V tomhle případě je to fakt produktivní metoda a jestli mi někdo bude tvrdit, že při smontování nové nápravy na volno a ještě bez pomocníka je lepší tam tu pružinu svírat stahovákama a kdoví čím stlačovat, tak mi bude jasný, že to nikdy nevyzkoušel a jen pindá o tom, co si kde přečetl..
06:33:39
01.06.2009
Gryzly
nepřímej důkaz že to jde. ;-)
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od Gryzly vložen 01.06.2009 06:33:39
22:55:15
31.05.2009
Syny
-> Tuner#2: Chapu to teda dobre, ze ja tebe nesmim opravit, protoze ty uz vsechno vis a znas a ty me opravovat muzes?



No nevim kdo je tu tatar... Labros pise, ze kdyby po mem prvnim prisevku uz nikdo nic nenapsal, tak to bylo jedno. A ja o povolovani kozliku nic nepsal, tudiz by te asi nepraskly... Protoze vymenovat pruzinu povolovanim kozliku, je dle me blbost - povolovat 4 srouby, ktery u 30 let stary napravy jdou povolit opravdu luxusne mi neprijde o moc vyhodnejsi nez vyrazit sponi excentr a oznacit si pilkou pozici, kde byl nebo si ji jednoduse zapamatovat... Mimochodem, mezi nama - ono jit na cokoliv co se tyce naprav, motoru a podobnych celkem dulezitych veci bez momentaku je celkem hloupe (pokud v tom nemas dlouhodobou praxi)...



Jen si uvedom, ze to jak ja sem te poopravil to jak si psal o tej pruzine, ty tady delas bezne... Aneb chytas se kazdy kraviny byt to ten kdo to psal myslel dobre, jen to spatne vyjadril 4 Tak nevim proc se rozcilujes... Jen sem upresnil to co si psal...



Marciusovi slo zrejme o to, aby pomoci pruziny odstranil Acka. Neslo mu o to udelat tuhy podvozek nebo tak neco, ale odstranit Acka tim, ze auto zvedne vjes. Zrejme ho zarazilo, ze mu nabizi kyvkovy pruziny, ktery sou mnohem kratsi. Ale v jeho pripade, kdy mu nejde tolik o co nejlepsi jizdni vlastnosti je lepsi dat co nejdelsi a co nejtuzsi - tedy aby ve finale po zatizeni stejnou silou bylo auto co nejvejs - tedy vleckovy pruziny... Kyvkovejma by ty Acka mel jeste vetsi jelikoz auto jde mnohem niz nez s origo vleckovejma (nepochbuju o tom ze tohle vis, jen to pro poradek pisu). To, ze odstranovani Acek pruzinama je clekem hloupe a mnohdy i nemozne je ale vec druha... U kyvky na Acka maj vliv pouze a jen pruziny, u vlecky bohuzel ne v takovej mire... Ano, kdyz se unavi, tak auto jde taky niz a zacne Ackovat, ale povetisnou se na tom podepise i zkroucene rameno a to se pruzinama neodstrani atd... Jeste by slo v krajnim pripade podlozit domek a nebo pro fainsmejkry dat domek z kyvky...
upraveno 5x, naposled 31.05.2009 23:53:04
22:27:19
31.05.2009
Gryzly
Tak pardon, todle je taky zadní péro, ale i přední série se daj vyndat jak jsem psal. je to trochu ježek v kleci ale jde to.
22:17:26
31.05.2009
Gryzly
-> Tuner#2: když jsem něchtěl poškrabat nátěr tak jsem na tu pásovinu navlíkl ustřiženou duši z kola. A myslel jsem že přední pružinu vyndáš stahovákem bez rozpojení ramen. Pro ilustraci stahováku a stažení jsem použil fotku zadních pružin. Tady je nezkrácená přední pružina vytažená bez rozpojení ramen.
zvětšit Jak na výměnu pružin, bez vyndání nápravy - obrázek od Gryzly vložen 31.05.2009 22:17:26
20:20:38
31.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 31.05.09 19:02:48: Ty seš tatar? Kozlík může prasknout i nový, když to někdo bude rozebírat stylem Jozky a neužije buď momenťák a nebo nebude mít 20 let praxe jako Jozka. Tak to bylo myšleno. Doufám, že zrovna mě nechceš něco učit o přední nápravě...



-> Syny 31.05.09 19:10:07: Samozřejmě máš pravdu. Blbě jsem to formuloval, ale byla to reakce na to, že se bál krátké kyvkové pružiny. Mělo to být napsáno, že sice volná délka je podstatně menší, ale na autě při stlačení na to má vliv tuhost pružiny. Opět nechápu Tvou reakci když jsem tu několikrát řešil pružiny a nechával si dělat už druhá pár na zakázku a k tomu je potřeba znát a vědět určité parametry...
19:10:07
31.05.2009
Syny
-> Tuner#2 28.05.09 16:12:25: Volna delka pruziny urcite nezavisi na jeji tuhosti. Volna delka je pri nezatizenem stavu (proto volna) a to je uplne jedno jak je pruzina tuha. Tuhost pruziny se te projevuje az pri jejim zatizeni a z toho nasledne vyjde zmena delky zatizene pruziny a jeji delka po zatezi.



y = F / k



y = zmena delky pruziny od volne delky

F = pusobici sila

k = tuhost pruziny



z = l - y



z = delka po zatizeni silou F

l = volna delka pruziny

y = zmena delky pruziny od volne delky
upraveno 3x, naposled 31.05.2009 19:12:45
Extreme Tyres