-> Eidy:
Takovou demenci sem snad neudělal... ale mrknu na to při přezouvání.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
řízení favorit
-> James1991: A nedal jsi ty ložiska opačně (vzhůru nohama)? To už jsem taky viděl resp. mi to udělal jeden servisák na autě a dělalo to přesně co popisuješ.
-> Bukaj:
Uložení sem dával nový.
-> OndraKrupi:
Před montáží sem to horní uložení i s ložiskama kontroloval a ještě ho důkladně promazal a bylo v pořádku...
Uložení sem dával nový.
-> OndraKrupi:
Před montáží sem to horní uložení i s ložiskama kontroloval a ještě ho důkladně promazal a bylo v pořádku...
-> James1991: to lupnuti muzou byt tlumice respektive horni ulozeni jak jsou loziska
-> James1991: Řízení ti cestuje v uložení (gumová lůžka v objímkách)

Na Favoritu sem ted sundal HP podvozek a nasadil sérii a když točim zatáčku třeba 90 stupňů a srovnám volant, tak dycky chvíli ještě táhne třeba o čtvrt otáčky na tu stranu na kterou sem točil. Dál při točení plného rejdu na obou stranách jakoby něco lupne v podbězích, přitom kola o brzdiče nebo tak nedřou. A ještě při točení volantem mi volantová tyč jakoby v určitých polohách dře v místě, kudy prochází kastlí. Nevíte kde by mohl bát zakopanej pes? Dík
V tom případě bych vůli hledal přímo ve vztahu kloub/hřeben. Potom už by připadalo asi už jen dost nepravděpodobná věc a sice vůle mezi pastorkem a hřebenem, což by v podstatě znamenalo, že to řízení má nějaké dost vážné nedostatky.
Podívej se na to pozorněji, zásekem do drážky hřebenu je zaaretována pouze závitová redukce, na ní by měla být (ve směru od středu ke kraji) tenká matka 32, pojistka (podložka, která se přihne k hraně matky a jistí ji i hlavu proti pootočení) a hlava, to je to kopulovité, je na tom rovněž 6-ti hran 32.
Aby ses dostal do předpokládaného místa problému, musíš oddělit ty dvě 32ky od sebe, tedy odšroubovat tu hlavu. Závitová redukce může zůstat na svém místě. V hlavě je vložena taková plastová miska, která jakoby obemkne ten kulatý konec tyče řízení z vnější strany, z vnitřní strany řízení ta \"koule\" zapadá do takové malé plastové mističky, která je zasazená do konce závitové redukce. Předpokládám že ta vůle o které mluvíš je způsobená absencí nebo vydřením těch plastových částí.
Přiznám se že vycházím ze zkušenosti s řízení ze 120, ale mám za to, že by to mělo být v podstatě stejné, at mě kdyžtak někdo opraví.

Podívej se na to pozorněji, zásekem do drážky hřebenu je zaaretována pouze závitová redukce, na ní by měla být (ve směru od středu ke kraji) tenká matka 32, pojistka (podložka, která se přihne k hraně matky a jistí ji i hlavu proti pootočení) a hlava, to je to kopulovité, je na tom rovněž 6-ti hran 32.
Aby ses dostal do předpokládaného místa problému, musíš oddělit ty dvě 32ky od sebe, tedy odšroubovat tu hlavu. Závitová redukce může zůstat na svém místě. V hlavě je vložena taková plastová miska, která jakoby obemkne ten kulatý konec tyče řízení z vnější strany, z vnitřní strany řízení ta \"koule\" zapadá do takové malé plastové mističky, která je zasazená do konce závitové redukce. Předpokládám že ta vůle o které mluvíš je způsobená absencí nebo vydřením těch plastových částí.
Přiznám se že vycházím ze zkušenosti s řízení ze 120, ale mám za to, že by to mělo být v podstatě stejné, at mě kdyžtak někdo opraví.
nějak se neobjevil
chyba na mě straně, hned to bude

zaprvé se musím omluvit za špatnou identifikaci, mám ho už dlouho a poplet sem to, je to teda ta strana u převodky
... vytiskl sem si celý řízení rozložený, abych měl představu co kde je a když sem sundal manžety, tak se to moc neshodovalo... to axilní tahlo je připevněno matkou 32 k hřebeni kde je zaaretovaná zásekem do drážky hřebene, moc to neumím popsat, ale tenhle obrázek by to měl vysvětlit...

Bude to ten silonový kroužek-fávo..
Pokud je to z feldy,tak ta už má axiální táhla,kde se nic vyměnit nedá..
Pokud je to z feldy,tak ta už má axiální táhla,kde se nic vyměnit nedá..
-> Stehla: jestli ti budes rozebirat, predpokladam ze to je ten silon, ja tam mam vuli taky a nak se mi do toho nechce, ptz se k tomu blbe muze a nikdy jsem to nedelal, .. . zkus to prosimte nejak postupne vyfotit, se sundanou manzetou a pak rozebrany. dik
teď pojedu do garáže a du to rozdělat, právě na té druhé straně je to pevný... pak dám vědět co to teda bylo
Jestli je to opravdu patrná vůle a na druhé straně není, tak by to stejně chtělo rozebrat. Může tam být třeba povolená ta hlava přišroubovaná na závitové redukci, a tlačící tu tyč řízení do té plastové pánvičky. Nebo může být třeba hodně vylágrovaná ta pánvička...což by u zánovního řízení být asi nemělo. Taky je možná, že ten silonový skoro kroužek - ted si nemůžu vzpomenout jak se to jmenuje - vymezující na tom konci pouzdra řízení vůli hřebenu, to by se pak taky projevilo v té řidicí tyči.
Spíš jestli to řízení není "po GO" a někdo něco nezanedbal. Každopádně tady můžeme jen teoretizovat a vyjmenovávat možnosti, ale bez rozdělání - nakouknout pod manžetu - to neodhalíš.
Spíš jestli to řízení není "po GO" a někdo něco nezanedbal. Každopádně tady můžeme jen teoretizovat a vyjmenovávat možnosti, ale bez rozdělání - nakouknout pod manžetu - to neodhalíš.
čau, sehnal sem si zánovní řízení do fanka, ale nezdá se mi určitý pohyb. řízení zatím není v autě, protože : když chytku tyč řízení o p.př.kola a "zakvedlám" s ní tak je tam znát znatelná vůle mezi tou tyčkou a tělesem... na obrázku je vyznačeno pro orientaci kde se to odehrává...