
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
stabilizátor felicie
16:49:13
07.09.2015
07.09.2015

ZZ__Top
Jo to jsem celej já
A co bych navíc tady pro kluky neudělal aby se mohli zasmát

16:14:18
07.09.2015
07.09.2015

PICK-UPEK
Story storočia 

13:24:37
07.09.2015
07.09.2015

ZZ__Top
Bez editace aby bylo vidět co jsem to za vola i když přidám jeden dotaz.
Takže tu reakční vzpěru není třeba odmontovat. Já se totiž krčil pod rampou a všelijak se to snažil protáhnout kolem vejfucku a řazení k ramenům atd. No nešlo mi to. Holt kdo nemá v hlavě má mít tablet a v něm obrázek aby se podíval. Já neměl ani jedno takže jsem nadával a dělal píčoviny.
No nakonec jsem to dostal na správné místo. Mimochodem přidám dobrou poznámku. Prvně chyťte stabík ke nápranici a ne konce stabíku k ramenům vážně to pak nezkompletujete.
Při povolení horní tyče od řazení jsem nakonec ještě musel povolit celé řazení pod šaltpákou a hádejte co? Ano vypadlo mi to z té vaničky a já si toho nevšiml takže když přeskočím pár kroků tak jsem vše sešrouboval a sedl do auta a chci zkusit rychlosti a ejhle ono to nejde. Jak jsem následně vlezl pod auto hned jsem viděl kde je problém.
Další co jsem zjistil, že to auto má zajímavé protikorozivní vlastnosti. Určitá místa třeba pod blatníky jsou super, ale naopak určitá jsou na šrot. Například výfuk. Druhý díl za katem jsem už měnil kvůli tomu, že byl jak cedník, ale nečekal jsem, že si někdo dal práci i s prvním dílem co jde ze svodů ke katu. Musela mu uhnít ta část přes kterou se to chytá ke katu kde je nasazen ještě na trubce ten těsnící kroužek (grafit případně drátěnka). Někomu to uhnilo a tu misku navařil, ale navařil ji až na kraj té trubky. No nic
Nakonec se vše povedlo a nasadil a přišrouboval jsem to po určitých problém, ale mám malé dilema s gumovými částmi.
Prvně gumy uložení do kastle. Na jedné straně mají výřez takový schodek. Kam ten schodek má směřovat? Směrem k čumáku auta nebo dozadu?
Druhá věc jsou kosti, vzpěry, držák tyče (tohle: aukro.cz/drzak-tyce-stabi lizatoru-k-naprave-felicia -i5651023942.html ). Jak to tam má být? Ta část co se nasazuje na tyč stabilizátoru není přesně uprostřed, ale je na stranu.
A třetí problém. Četl jsem o tom, že než to vše pořádně utáhnu tak mám tu tyč vycentrovat. No i když jsem ji dal co nejlíp tak mi na obou stranách chybí v tom držáku kousek tyče. V tom oku kam se nasazuje není až po okraj, ale já nevím centimetr od něj (směrem dovnitř), ale na obou stranách. Co jsem mohl udělat špatně?
A možná placebo efekt, ale pochvaloval jsem si to cestou dom. Kdo zná v Brně cestu z Královopolského tunelu směrem na Jundrov, Bystrc tak je tam dole taková prudká zatáčka. No super žůžo.
Budu rád pokud by mi někdo odpověděl. Děkuju předem všem.
Takže tu reakční vzpěru není třeba odmontovat. Já se totiž krčil pod rampou a všelijak se to snažil protáhnout kolem vejfucku a řazení k ramenům atd. No nešlo mi to. Holt kdo nemá v hlavě má mít tablet a v něm obrázek aby se podíval. Já neměl ani jedno takže jsem nadával a dělal píčoviny.
No nakonec jsem to dostal na správné místo. Mimochodem přidám dobrou poznámku. Prvně chyťte stabík ke nápranici a ne konce stabíku k ramenům vážně to pak nezkompletujete.
Při povolení horní tyče od řazení jsem nakonec ještě musel povolit celé řazení pod šaltpákou a hádejte co? Ano vypadlo mi to z té vaničky a já si toho nevšiml takže když přeskočím pár kroků tak jsem vše sešrouboval a sedl do auta a chci zkusit rychlosti a ejhle ono to nejde. Jak jsem následně vlezl pod auto hned jsem viděl kde je problém.
Další co jsem zjistil, že to auto má zajímavé protikorozivní vlastnosti. Určitá místa třeba pod blatníky jsou super, ale naopak určitá jsou na šrot. Například výfuk. Druhý díl za katem jsem už měnil kvůli tomu, že byl jak cedník, ale nečekal jsem, že si někdo dal práci i s prvním dílem co jde ze svodů ke katu. Musela mu uhnít ta část přes kterou se to chytá ke katu kde je nasazen ještě na trubce ten těsnící kroužek (grafit případně drátěnka). Někomu to uhnilo a tu misku navařil, ale navařil ji až na kraj té trubky. No nic
Nakonec se vše povedlo a nasadil a přišrouboval jsem to po určitých problém, ale mám malé dilema s gumovými částmi.
Prvně gumy uložení do kastle. Na jedné straně mají výřez takový schodek. Kam ten schodek má směřovat? Směrem k čumáku auta nebo dozadu?
Druhá věc jsou kosti, vzpěry, držák tyče (tohle: aukro.cz/drzak-tyce-stabi lizatoru-k-naprave-felicia -i5651023942.html ). Jak to tam má být? Ta část co se nasazuje na tyč stabilizátoru není přesně uprostřed, ale je na stranu.
A třetí problém. Četl jsem o tom, že než to vše pořádně utáhnu tak mám tu tyč vycentrovat. No i když jsem ji dal co nejlíp tak mi na obou stranách chybí v tom držáku kousek tyče. V tom oku kam se nasazuje není až po okraj, ale já nevím centimetr od něj (směrem dovnitř), ale na obou stranách. Co jsem mohl udělat špatně?
A možná placebo efekt, ale pochvaloval jsem si to cestou dom. Kdo zná v Brně cestu z Královopolského tunelu směrem na Jundrov, Bystrc tak je tam dole taková prudká zatáčka. No super žůžo.
Budu rád pokud by mi někdo odpověděl. Děkuju předem všem.
10:11:46
07.09.2015
07.09.2015

ZZ__Top
Rychlá otázka.
Jsem jen já trubka když nedokážu namontovat stabilizátor i když mám auto na rampě, rozpojený výfuk, oddělané táhlo řazení (to horní), ale nedokázal jsem to nijak protáhnout reakční vzpěrou nebo jak se to nazývá. To co drží motor vůči kastli. Favorit to měl na druhé straně a říkalo se tomu telefon kvůli tvaru abychom si rozuměli.
Samozřejmě sebou jsem si vzal jen minimum nářadí takže nějaké třináctky klíče a golu, ale nic většího.
Mimochodem chtěl jsem vyměnit gugero na řazení a já tam nemám kolík, ale všechno ten spoj i ten kloub má nýtky. Co to je za krávovinu?
Jsem jen já trubka když nedokážu namontovat stabilizátor i když mám auto na rampě, rozpojený výfuk, oddělané táhlo řazení (to horní), ale nedokázal jsem to nijak protáhnout reakční vzpěrou nebo jak se to nazývá. To co drží motor vůči kastli. Favorit to měl na druhé straně a říkalo se tomu telefon kvůli tvaru abychom si rozuměli.
Samozřejmě sebou jsem si vzal jen minimum nářadí takže nějaké třináctky klíče a golu, ale nic většího.
Mimochodem chtěl jsem vyměnit gugero na řazení a já tam nemám kolík, ale všechno ten spoj i ten kloub má nýtky. Co to je za krávovinu?
19:00:37
31.08.2015
31.08.2015

ZZ__Top
-> Milan 136: takže můj nápad vlézt pod auto s jednou stranou zvedlou a na zvedlé straně to hodit do ramene a následně se přesunout na druhou stranu je blbost a nepůjde to? A na rampě to půjde? Nemontoval jsem to tak se asi ptám jak debil 

18:44:02
31.08.2015
31.08.2015

Milan 136
-> ZZ__Top: když budeš mít jedno kolo zatížený a druhý vyvěšený, tak ho nepřiděláš do ramen...
18:06:51
31.08.2015
31.08.2015

ZZ__Top
Nikdo neví, nemontoval?
22:15:45
29.08.2015
29.08.2015

ZZ__Top
Přece jenom se ještě zeptám. Pokud by jste měli montovat stabilizátor do auta tak jak je to lepší dělat?
Na heveru zvednout jednu stranu, povolit výfuk, řazení, nacpat stabilizátor, uchytit do nápravnice a pak na jedné straně k rameni a následně se s heverem přesunout na druhou stranu?
Nebo na rampě?
A mimo téma bych se zeptal u řazení je vlhko jak prosakuje olej guferem. Mám koupené dvě, ale prodavač mi nebyl schopen poradit jaké tam patří a případně které je lepší. Starší verze s manžetou nebo novější verze jen gufero?
Na heveru zvednout jednu stranu, povolit výfuk, řazení, nacpat stabilizátor, uchytit do nápravnice a pak na jedné straně k rameni a následně se s heverem přesunout na druhou stranu?
Nebo na rampě?
A mimo téma bych se zeptal u řazení je vlhko jak prosakuje olej guferem. Mám koupené dvě, ale prodavač mi nebyl schopen poradit jaké tam patří a případně které je lepší. Starší verze s manžetou nebo novější verze jen gufero?
13:17:37
28.08.2015
28.08.2015

ZZ__Top
-> castrol: Nasrat
Už jen čekám až se milostivě cc-autodily rozhodnou vyřídit a dodat objednávku nových gumových částí na stabík. Přece tam nebudu cpát všechny původní často volné věci.

12:16:51
28.08.2015
28.08.2015

castrol
-> ZZ__Top: alebo sa na to vyser a môžeš mi stabik venovat 

00:26:25
28.08.2015
28.08.2015

FORM - zlomená ojnice
-> ZZ__Top: Musíš rozpojit výfuk a táhlo řazení. Je to hned, jen si připrav potřebné těsnění a šrouby.
20:48:28
25.08.2015
25.08.2015

ZZ__Top
-> vhml: velký vděk aspoň už vím jak to pak složit. Super. A teď ještě tu složitější část a to nahodit to na auto 

20:24:45
25.08.2015
25.08.2015

vhml
-> ZZ__Top 25.08.15 20:22:06: mezi gumama má být rameno
20:22:06
25.08.2015
25.08.2015

ZZ__Top
Děcka dotaz jak na montáž stabíku na feldu. Jasně pochopil jsem, že bude třeba rozpojit vejfuk a nejspíš i táhlo i když pořád tak nějak doufám, že když pod to vlezu a budu zkoušet tetris tak to tam nějak půjde. No ale to není moje hlavní otázka. Mám doma už všechny potřebné díly, ale ještě tam chci vyměnit nějaké gumové věci, ale už teď koumám nad tím jak uchytit kost-táhlo do ramene. Na té kosti jsou dvě gumy pak taková podložka a matička. Původně jsem si myslel, že obě gumy budou u sebe a okem v rameni jen projde zbytek kosti a pak se to utáhne matičkou. Tady na fotce -> michalkatka 20.02.09 14:12:49: je vidět guma i pod ramenem. Je to tak správně?
15:22:40
17.07.2010
17.07.2010

Tomaso435
-> Kuladmin: aha :-D no já právě že mě to moc nešlo do hlavy jak to vlastně funguje...tak dík ;)
15:19:42
17.07.2010
17.07.2010

Kuladmin
-> Tomaso435: a co chces vysvetlovat ted mas zadni napravu ktera funguje tak ze se krouti a tou tyci zmenis prave ,,tuhost,, v tom krutu. Zpevnis to.
15:15:33
17.07.2010
17.07.2010

Tomaso435
-> Jakub M.: no jasný,,,,
ještě zajimalo by mě jak muže jenom vohnutá tyčka na nápravě nějak takhle ovlivnit stabilitu auta? je nějaká teorie? dovede mi to někdo vysvětlit?
ještě zajimalo by mě jak muže jenom vohnutá tyčka na nápravě nějak takhle ovlivnit stabilitu auta? je nějaká teorie? dovede mi to někdo vysvětlit?
13:08:35
17.07.2010
17.07.2010

Jakub M.
-> Tomaso435:
tak větsinou když přidáš stabík dozadu, začne to být víc přetáčivé. Ale je to jen obecná teorie.
Jj.. jsou tam daný jeden jakoby shora nápravy a druhej zespoda. A chování se zlepšilo. Jen je to pořád takovej favorit .. asi jako všechny předohraby
takže chování zfetovanýho nosorožce to má pořád 
tak větsinou když přidáš stabík dozadu, začne to být víc přetáčivé. Ale je to jen obecná teorie.
Jj.. jsou tam daný jeden jakoby shora nápravy a druhej zespoda. A chování se zlepšilo. Jen je to pořád takovej favorit .. asi jako všechny předohraby


13:01:07
17.07.2010
17.07.2010

Tomaso435
-> suri: aha:-)
-> Jakub M.: na mokru je snad každý fáčko i felda nedotáčivá... a to brutálně.... ten stabik tomu nemuže snad ani pohoršit :-D takže řikáš na suchu to je znatelný jo?
-> Jakub M.: na mokru je snad každý fáčko i felda nedotáčivá... a to brutálně.... ten stabik tomu nemuže snad ani pohoršit :-D takže řikáš na suchu to je znatelný jo?
12:56:05
17.07.2010
17.07.2010

Jakub M.
mám 1.6, kombíka, ABS, prosinec 95 (takže jedna z prvních). Vzadu nebyl a v předu měly 1.6 snad všechny. Teď jsou vzadu dva. Na mokru lehce nedotáčivé, na suchu čitelné na limitu mnohem lépe, než když bylo bez 

12:45:24
17.07.2010
17.07.2010

suri
-> Tomaso435: je to rôzne , každé auto z ABS má oba stabilizátory , zadné dávali len ako išli pod ruku , väčšina krátkych ich má combiky menej
15:45:55
13.07.2010
13.07.2010

Tomaso435
noo a jelikož sem línej, tak se zeptám, nemá někdo míry - výkres s navrtá¨ním dír na stabik do nápravy kde ještě příprava není? nebo si to mám jít oměřit na vrakáč :-D
21:02:44
12.07.2010
12.07.2010

shrekzv
kratke maju zadny stabilizator..predne len 1.6 a 1.9 nove modely vsetky stare neviem
19:01:49
12.07.2010
12.07.2010

lacko
felda 95 rocnik ma vzadu stabilizator vpredu nemam
16:32:55
12.07.2010
12.07.2010

Tomaso435
-> Tommyk: tak snad nebude na stk vadit když i u fáčka ho uviděj :-D
13:52:04
12.07.2010
12.07.2010

Tommyk
-> Tomaso435: jak která felda, aspoň jsem nikdy nikde neslyšel že by ta a ta měla nebo neměla vzadu stabík..
takže prostě kus od kusu 


13:47:10
12.07.2010
12.07.2010

Tomaso435
-> Jarda/felda: no ondrakrupi 95 má.. kolega v práci 96 nemá, tak fakt nevim :-D
22:04:41
11.07.2010
11.07.2010

Jarda/felda
-> Tomaso435: podle toho jak jim to přišlo pod ruku
některá má některá nemá 


12:39:53
11.07.2010
11.07.2010

Tomaso435
-> palinator: zadní si myslím že měli dřív jak přední, ale nevim....
12:36:54
11.07.2010
11.07.2010

palinator
-> Tomaso435:
Přední vím...
Přední vím...
12:36:13
11.07.2010
11.07.2010

Tomaso435
-> palinator: i přední,, a favoriti je měly taky,, - vývoz do turecka..
12:33:59
11.07.2010
11.07.2010

palinator
-> Tomaso435:
Feldy někdy měly zadní stabilizátory?
Feldy někdy měly zadní stabilizátory?
12:28:47
11.07.2010
11.07.2010

Tomaso435
--------------------------
----
děcka, od kterýho roku měli feldy zadní stabilizátory?
... tak mě napadá že bych si ho na fáčko dodělal.. (teda jesi to není prasárna a nebude to k horšímu) dik.
děcka, od kterýho roku měli feldy zadní stabilizátory?
... tak mě napadá že bych si ho na fáčko dodělal.. (teda jesi to není prasárna a nebude to k horšímu) dik.
12:00:49
20.03.2009
20.03.2009

sep
-> Crestik: :rozpoji se vyfuk u katu a tahlo razeni,to bud primo u prevodovky pro ty co maji sroub(duty kolik je docela blba prace vytahovat) a nebo vzadu drzak konzoly dva srouby a sjede cela konzola i s radici pakou a pak se to da provlect.
11:50:43
20.03.2009
20.03.2009

Crestik
...musí se shazovat výfuk, když se dává stabil, nebo to tam jde provléct?
23:04:02
19.03.2009
19.03.2009

Kuladmin
Kdyby nekdo jeste potreboval tak takhle vypadaji ty drzaky stabilizatoru.
09:57:16
08.03.2009
08.03.2009

michalkatka
píšem že sa dá aj tak, ale je to pomerne veľa namáhané, ja som radšej volil meniť celú nápravnicu, Favo nápravniva je lisovaná s plechu, zatiaľ čo Felicia ( Bentler ) je tvarovaná s masívneho železa, ale ak sa na Favo nápravnici dôkladne urobí úchyt tej objímky stabíku nemal by byť problém...
pre porovnanie fotka :
pre porovnanie fotka :
00:08:03
08.03.2009
08.03.2009

favoman
-> michalkatka: tak ramena se použijí z feldy nee???jde jen o samotnou nápravnici
12:31:58
07.03.2009
07.03.2009

michalkatka
ja by som sa toho bál, predsalen sú to nosné časti kde ide o život, ešte na Favo nápravnicu vyrobiť úchyty na stabík, ale určite použiť zosilnené ramená Felda s okom, zvárať a oslabovať materiál ramien sa mi nevidí moc bezpečné.
nakoľko mám auto na denné použitie volil som Felda nápravnicu komplet do Fačka...
nakoľko mám auto na denné použitie volil som Felda nápravnicu komplet do Fačka...
11:49:17
07.03.2009
07.03.2009

favoman
-> michalkatka: já už sem to taky párkrát viděl tak mě to zajímá jestli to něco vydrží nebo ne
11:44:47
07.03.2009
07.03.2009

michalkatka
ísť to ide, ale straršia nápravnica je Favorit, nieje taká pevná, nemá na to úchyty (je to pomerne veľa namáhané), a má iné zadné silenty - ako Favo od 93...
ale už som stabík videl aj na Favo nápravnici, dokonca na klasických Favo ramenách boli navarené úchyty pre tie oká stabíku...
ale už som stabík videl aj na Favo nápravnici, dokonca na klasických Favo ramenách boli navarené úchyty pre tie oká stabíku...
10:12:38
07.03.2009
07.03.2009

favoman
a na tu starší nápravnici to nejde dát z jakého důvodu?? že by se mohla pokroutit nebo proč??? díkes
14:12:49
20.02.2009
20.02.2009

michalkatka
too
22:12:32
18.02.2009
18.02.2009

Kuladmin
JOp presne potrebujes to co tam vidis ale pak je takovej tvarovanej plech. 2x na napravnici.
CCA takhle
Samozdrejmen musis mit tu novejsi silnejsi napravnici a ramena. Bentlerer.
A vim ze se blbe tydle drzaky shaneji.
CCA takhle

Samozdrejmen musis mit tu novejsi silnejsi napravnici a ramena. Bentlerer.
A vim ze se blbe tydle drzaky shaneji.
21:36:12
18.02.2009
18.02.2009

Suchos
CHtěl bych koupit přední stabilizátor na feldu. Když koupím jen tyč, dají se sehnat všechny díly na uchycení (popřípadě kde)? Tady jsem něco našel:www.autodilykrc.cz/eshop/
.../felicia13?eshophlede..
.
ale ještě budou nějaký dva držáky na prostředku, ne?
ale ještě budou nějaký dva držáky na prostředku, ne?