skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní brzdy Favorit
prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 28.01.2009 do 27.04.2012, založil/a Ghetobiker
-> castrol: aaha
-> suri: ved to aj pisal vedec
-> castrol: to je riadne vedecký postup
-> James1991: a tu keby si mal momentak
-zvedneme zadní část vozidla a vozidlo řádně podepřeme.
-uchopíme kolo vlevo a vpravo a zavikláme jím. Ložiska musí mít určitou vůli, ale ne velkou.
-pokud potřebují ložiska seřídit, sejmeme kolo. Potom pomocí sekáče nebo šroubováku uvolníme krytku z náboje kola.
-vyndáme závlačku a uvolníme pojistku nábojové matice.
-utáhneme matici momentem 15 Nm a současně otáčíme bubnem proti směru hodinových ručiček.
- po obvodu brzdového bubnu poklepeme kladivem, abychom uvolnili válečky v kuželíkovém ložisku.
- povolíme nábojovou matici o půl otáčky a znovu ji utáhneme momentem 5 Nm.
-nasadíme zpět pojistku matice a zajistíme ji závlačkou.
-narazíme zpět krytku náboje.
- znovu zkontrolujeme vůli ložiska, ložisko musí mít nepatrnou vůli.
-stejným způsobem zkontrolujeme náboj druhého kola, namontujeme kola a spustíme vozidlo na zem.
-zvedneme zadní část vozidla a vozidlo řádně podepřeme.
-uchopíme kolo vlevo a vpravo a zavikláme jím. Ložiska musí mít určitou vůli, ale ne velkou.
-pokud potřebují ložiska seřídit, sejmeme kolo. Potom pomocí sekáče nebo šroubováku uvolníme krytku z náboje kola.
-vyndáme závlačku a uvolníme pojistku nábojové matice.
-utáhneme matici momentem 15 Nm a současně otáčíme bubnem proti směru hodinových ručiček.
- po obvodu brzdového bubnu poklepeme kladivem, abychom uvolnili válečky v kuželíkovém ložisku.
- povolíme nábojovou matici o půl otáčky a znovu ji utáhneme momentem 5 Nm.
-nasadíme zpět pojistku matice a zajistíme ji závlačkou.
-narazíme zpět krytku náboje.
- znovu zkontrolujeme vůli ložiska, ložisko musí mít nepatrnou vůli.
-stejným způsobem zkontrolujeme náboj druhého kola, namontujeme kola a spustíme vozidlo na zem.
-> Stepan FUN:
Ještě lepší rada, díky.
Ještě lepší rada, díky.
-> James1991: Dotahovat tak, aby tou podložkou pod maticí šlo šroubovákem bez potíží pohnout a zůstávala v tý poloze, kam ji tím šroubovákem dáš...
-> castrol:
Ok, díky.
Ok, díky.
-> James1991: dotiahni to citovo
to jest dotiahnut a skus ako sa bubon otaca ak ide lahko je ok

Tak máme namazáno tou měděnou pastou, už i nasazené bubny. Teď se chci zeptat, jak moc utáhnout matici náboje? Momenťák nemám, takže v Nm mi neraďte. Když sem sundaval starý buben, šlo to povolit strašně snadno, takže dotáhnout tak, aby se buben bez obtíží otočil? Díky
-> James1991: ja to mam nastriekane grafitovym sprejom
-> James1991: áno máš to ok
sú špecálne pasty a spreje na brzdy www.alfredsport.sk/produc t/liqui-moly-medena-pasta- pre-brzdy-3080-100g-2171 napr.
sú špecálne pasty a spreje na brzdy www.alfredsport.sk/produc t/liqui-moly-medena-pasta- pre-brzdy-3080-100g-2171 napr.
Díky všem, takže čep s pružinkou a miskou mám správně a mám tak učinit i na ostatních?
Čím by bylo vhodné to namazat aby to nevlezlo do brzdového obložení? Mám mazací sprej, který je hodně hustý po "zvětrání"..
Čím by bylo vhodné to namazat aby to nevlezlo do brzdového obložení? Mám mazací sprej, který je hodně hustý po "zvětrání"..
podstatnejšie vidím že to treba namazať , styky rozperka pakne , styky pružín a samostavu
ony se ty pakny zas o tolik aby nejak drhnuly nehejbou ne?
-> James1991: a k strune co drzi paknu tak ako ju mas je spravne
-> James1991: pružina na fotke je dobre , pritláča pakne k štítu
-> castrol:
Díky
Díky
James1991 22.04.12 19:23:31 napsal:
Takže tam má být nejspíš takhle. Když je v téhle poloze, tak jsou
pakny pevně stažené na ten spodní blok. takto
Takže tam má být nejspíš takhle. Když je v téhle poloze, tak jsou
pakny pevně stažené na ten spodní blok. takto
Další dotaz je na čepy s miskami a pružinkami, které mají pakny udržovat v určité poloze. Když dám pružinku pod paknu(mezi paknu a štít), tak tam miska nedrží a je tam volná. Když dám pružinku na čep a přes ní přetáhnu misku, tak to táhne paknu směrem na brzdový štít (viz.foto). To mi zas nepřipadá normální aby pakny při pohybu drhly o štít, jak to tedy má být? Díky
-> James1991 22.04.12 19:23:31: takto
Takže tam má být nejspíš takhle. Když je v téhle poloze, tak jsou pakny pevně stažené na ten spodní blok.
Trochu to tu zahltím dalšími dotazy. Dělám zadná nápravu a hlavně brzdy Fa93+. Před chvílí sem si zkuil jít nandat zadní pakny na brzdový štít. Nejprve se zeptám, zda spodní pružinka má být takhle? Je mi to trochu víc divný, jelikož se pakny díky pružince nestáhnout mezi ten spodní blok, o který musí být zapřené.
-> vhml:
Ok, děkuju.
Ok, děkuju.
-> James1991: jo, packa na ručku musí být za paknou směrem k zadku auta abys ji tahal dopredu.
A takto bude brzdový "systém" vidět na štítu z vnějšku že? Směr jízdy(vpřed) bude doprava jakoby.
Dělám zadní brzdy na Favoritu, jedná se o nápravu s brzdami z roku 93+ tedy novější typ. Chci se zeptat, zda jsou správně uložené. Na této fotce je pravá strana a přiloží se směrem dovnitř na brzdový štít, že?
-> Ghetobiker: tak se ozvi na mejl..
-> favo110lrs: jo díky to mne nenapadlo.Hned to pujdu skusit


u toho musis myslet:)
-> Saky: bude mi bohatě stačit když mi někdo pošle nějakej odkaz kde si to vše objednám a koupím a budu spokojenej.
-> vhml:



-> Ghetobiker: a co cekas za odpoved? obecne ze jsou potreba drzaky brzdicu, kotouce a nabojek takovy aby to vse dohromady ladilo??
a nebo komplexni vykresovou dokumentaci??
a nebo komplexni vykresovou dokumentaci??
-> suri: podle tebe možná jo. Podle těch co o tom jenom nemluví je to jinak...
-> Ghetobiker: snad na prednú nie? čo vzadu chceš brzdiť? zadok váži pár kg a podľa mňa dobré bubny musia držať
Najde se někdo kdo by mi poradil co vše je potřeba pro zástavbu 4 pístových kotoučových brzd do škoda Favorit na zadní nápravu.Děkuji.
