
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Loukotě-leštění
-> Karel.: ja som lestil len viecko na expanzku, a remenicku na vodnu pumu...remenicu som lestil najprv hrubim smirglom cca 200, pak som isiel na asi 400, 600,1000,2000 a tie posledne dva som vzdycky pod vodou lestil a remenicka je skvela (havlik je kedysi daaavno videl nazivo na zraze a cumel) a viecko expanzky som dal asi 700 smirgel na vrtacku a lestil, potom som tam dal nejaky filc alebo co a zas lestil a nakoniec 2000ka smirgel pod vodou
a vyzera to myslim dost dobre

-> Kapřík faster: sebevražda? ne
Zkoušel jsem si ty kola hodit na auto, jako virtual a jsem z toho hotovej
Prostě na jiný kola nemám love, tak konečně udělám pořádně loukotě
No to ne, já si ty kola budu brát do hospody




-> Karel.: sebevražda
To ti nezávidím..já bych na to neměl nervy
Ale tak zimní večery jsou dlouhý, místo posedávání v hospodě budeš u televize leštit kola




-> radekp: jojo, začnu ale až další týden o víkendu, ještě musím udělat prá zkoušek
Ale sám jsem zvědavej


-> Karel.: Ok, pak nahoď fotky:-)
-> radekp: ok, díky. No vyleštím to a uvidím jak se to bude teda chovat

-> Karel.: Ne, bezbarvý lak nemám, jsem stejného názoru jako MATTESS, leštěný povrch snadno opravíš, rozleštíš, s opravou laku je to horší.sice nevím jak je na tom elektron( Magnesium reaguje s vodou ), ale radši bych tu a tam přeleštil....
-> radekp: v komaxitu nejsou a vyžraný taky ne, takže se mi do toho zbytečně nechce, možnost by asi byla, ale jak říkám, zkusím a uvidím.jojo to je jasný, že musím měnit směr
A ty tam máš bezbarvej lak?

-> Karel.: Záměrem nemusí být srovnat je,ale odstranit nerovnosti a vyžrání, nebo nerovnosti po pískování...jestli máš možnost soustruhu, jdi do toho...a až budeš brousit, měň směr broušení, ať tam ve finále nemáš rýhy...
-> radekp: paráda, to jsem chtěl vědět, díky moc
Ne na soustruh je dávat nebudu, jak jsem psal jsou fakt krásný a není potřeba je rovnat......jinak dobrá práce 


-> Karel.: Já leštil Apolla a límce Arc sám v domácích podmínkách a můj postup je:
nejdřív odstranit nerovnosti(na apollech byl i komaxit) brusným kotoučkem na vrtačku B120, potom ručně srovnat povrch 240, potom pod vodou 400,800,1200.Na závěr brusná pasta roztíraná hadrovým kotoučem na vrtačce a nakonec leštící pasta. Pokud bys měl kola srovnané na soustruhu, tak je to hračka a můžeš použít rovnou jemnější papír.
nejdřív odstranit nerovnosti(na apollech byl i komaxit) brusným kotoučkem na vrtačku B120, potom ručně srovnat povrch 240, potom pod vodou 400,800,1200.Na závěr brusná pasta roztíraná hadrovým kotoučem na vrtačce a nakonec leštící pasta. Pokud bys měl kola srovnané na soustruhu, tak je to hračka a můžeš použít rovnou jemnější papír.
-> matoo: nevim ale vylestenej limec si predstavuju takle: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/2313_2007-09-20_
00-14-49_60.jpg a ne, ze tam budou videt rejhy a bude to zasedly :-) promiň
-> U-Geen: co mas na mysli, je to trocha nafigu odfotene. lestene to bolo zelenou pastou. este treba nieco ine???inak som rad ze to je aspon hentak lebo tie limce boli v zlom stave, ten najhorsi ma este len caka

-> matoo: a nejaky dolesteni bude?
-> U-Geen: díky za doplnění
Cena záleží na tom, co se leští. Já měl límec čelní plocha a to je dražší
-> matoo: hmmm, krása
Cena záleží na tom, co se leští. Já měl límec čelní plocha a to je dražší
-> matoo: hmmm, krása
-> Karel.: no limce vychazej levnejc... www.lestenikol.cz/histori
e.html
jinak ja budu nejspis taky lakovat tak uvidime, jak to dopadne (bbs jsou v komaxitu ale mam tu jeste SHcka, nejhorsi varianta pak bude celolak pruhlednym komaxitem a dostrikavanej stred)...
jinak ja budu nejspis taky lakovat tak uvidime, jak to dopadne (bbs jsou v komaxitu ale mam tu jeste SHcka, nejhorsi varianta pak bude celolak pruhlednym komaxitem a dostrikavanej stred)...
-> matoo: ty brďo
Moc hezký, no já zvažuju proč ten soustruh? já ty loukotě mám nadmíru zachovalý, takže jen obrousíám lak co tam je a začnu leštit. Ten soustruh je jen, kdybych tam měl nějaký hrboly a tak ne?

-> MATTESS: tak s tím jako počítám, že to nebudu mít jako ty respektive od nějaké firmy, ale takhle mě to bude stát "jen" čas......takže to zkusím sám, aji co jsem viděl jak Víťa ze Sudet sám dělal kola, tak to bylo super

-> Karel.: toto trvalo asi 10-12hod aj s pripravou povrchu, lebo nebol moc ok. tebe to ulahci sustruh
-> Karel.: je to docela ranec, ale doma bych to tak neudělal ani kdybych se rozkrájel. Když jsem byl student, tak jsem si mohl o vlastním autě jen zdát

-> MATTESS:
wow, tak to ať mi radši upadnou prsty
No jo student
pak sem budu dávat fotky jak mi to jde



pak sem budu dávat fotky jak mi to jde

-> matoo: jj
-> Karel.: ano, bylo to ve firmě, leštění vyšlo na šestku.

-> Karel.: ano, bylo to ve firmě, leštění vyšlo na šestku.
-> MATTESS: jojo na tvoje jsem se díval, jsou fakt krásný
Ale tys je dával do firmy leštit, že? Jako toho laku se bojím, spíš aby na to vůbec chytl, jinak samozřejmě to bude jen na sezonu. Uvidím jak je vyleštím a podle toho se rozhodnu, jestli nalakovat nebo ne, ale pokud jo, tak to bude lepší dát do firmy. Ještě na kolik tě vyšlo to leštění? jestli není lepší to někam dát, než se s tím mordovat


-> MATTESS: sak ja so nepovedal ze som za lakovanie, aj ja radsej ARCcka prejdem pastou alebo nieci podobnym ako ich lakovat, lak moze zltnut casom ak tam dovtedy udrzi, lebo na lestenom povrchu neviem-neviem a este bez zakladu...
-> matoo: stejně bych to radši i 2x za rok přejel pastou, než z toho dostávat poškozený lak. Nebude ten časem žloutnout?
-> MATTESS: nj, ale apola su z hliniku a loukote z elekronu. v tom je ten rozdiel.elektron asi tak dlho bez osetrovania alebo obcasneho prelestenia nevydrzi.skusal som lestit rezervnu loukot a po mesiaci alebo dvoch chytita taky sametovy lesk, a to ani neni vonku kde by bola vystavena poveterostnym podmienkam
-> Karel.: předpokládám, že to nebudeš mít na denní ježdění? Sice mam apolla, bez laku, 2 sezony a lesknou se stále. Před sezonou je lehce přejedu pastou a víc se o to nestaram (jen omývám prach). Laku bych moc nevěřil. Může se Ti někde odchlípnout, dostane se pod něj vlhkost a povrch je v háji. Tuner#2 je má nelakovaný, najede za sezonu o dost víc než já a bez problemu
-> Karel.: pekne, akurat ten lak mi nikto neodporucal, lebo obycajny lak ti na ten lesteny povrch poriadne nechyti a ze treba na to nieco specialne...
-> Zdeněk.: díky, ale viz můj příspěvek

-> Karel.: tak se zkus zeptat přímo majitele třeba
...skoda-virt.cz/cz/.../4702
-tomas-skoda-110-r

disky sa najprv zahladili na sústruhu, potom sa vyhladili brúsnym papierom a leštili s kožou, leštiacou pastou a Sidolom. Nakoniec sú strieknuté bezfarebným lakom lebo inak za krátku dobu zmatnejú. Na priloženom obrázku je jeden už dokončený a druhý po osústružení a zahladený brúsnym papierom a kožou.
Jsem blbec.........jsem našel, že kdsi dávno mi tu jeden člen tohle posílal, takže pro všechny ať víte, já jdu do toho
Jsem blbec.........jsem našel, že kdsi dávno mi tu jeden člen tohle posílal, takže pro všechny ať víte, já jdu do toho

-> Karel.: som tu uz zakladal najmenej dve vlakna s takouto prosbou a nikdy nic...
snad sa tebe podari prebudit tych co s ytm maju nejake tie skusenosti
inak co som nasiel tak vacsinou limce a stredovu plochu presli na sustruhu a bolo hotove

inak co som nasiel tak vacsinou limce a stredovu plochu presli na sustruhu a bolo hotove
Rád bych názory členů, kteří už leštily loukotě, jaký brusný papíry použily, postup atd.......díky moc
