Trošku to tu oživím
-> vhml: tak na čo si prišiel? je to na snehu lepšie bez stabíku? Prípadne z tenším stabíkom ako na asfalt?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sundání stabilizátoru na sníh
-> Luky.: nemůžu, jedu tě porazit 

-> vhml: Neřeš stabík, stejně to tam zase pohřbíš do bariéry jako minule 

-> vhml: hehe tak je to vsude stejny, pred chvili jsem dostal zpravu, ze jeden clen sel mouzovat do ekolikvidace, jestli tam neni neco pojizdnyho



-> Peklo-Evo-Luboš: to znám, u nás se lakhle jezdívalo na rallyecrosovým okruh když zamrznul a taky se to začlo zvrhávat v hrozný úchylnosti. Všichni po okolí skupoval subaru justy apod :-D a občas se přijel podívat sláva ducháček se sériovou ibizou, všem nadělil hrozně moc a byl klid :-D
-> vhml: no, ted to teprve zacina bejt sranda, původni plan byl, ze se svezeme v obyc. autech, uz mame domluvenou tatru na prohrnuti a dnes mi volal kamos, ze sel okolo zavodaku a nedalo mu to zkusit jestli naskoci a naskocila. Takze v nem chytli saze a vezme ho tam, cili ze pro me to znamena, ze behem soboty spravime na LRe to co jsme nestihli nespravit od Kralovic hura :-D jestli teda sezenem gumy...nicmene hned se pridali dalsi blazni a uz se obouvaji hrebiky..
Ze jsme radsi nejeli na ten Buzerak




ja som bol v pondelok? nvm uz asi 2 hodiny na letisku sa salit a stabilizator mam taktiez´´odpojeny´´ a davalsom aj v 100-12ékmh smyky a drzi to pokial clovek nespravy chybu

-> Peklo-Evo-Luboš: nu jo, to se to testuje s polofabrikou za kopcem :-) U nás to zbyde na těch škodovkách staršího data :-)
-> Peklo-Evo-Luboš: kdy, kde, povidej. Že bych se přijel mrknout.
-> vhml: hehe tak my jsme se nastvali a v nedeli si usporadame svuj buzerak a kdyz to situace dovoli, tak tam treba prijde i jeden kouzelnik testovat na Monte



-> petr s: To se časem poddá
I když pár desítek pohárů už tu po baráku je.... 


-> vhml: A jseš špičkový jezdec ?

-> anubis: to právě byl text, kterej mě k tý myšlence přivedl
Na naší polní WRC ouže máme vypadlou gumu u stabíku, takže taky defacto nefunkční. Máme tam prolisy, vzadu áčka a ta bestie nejde utrhnout skoro ani na blátě (ale to bude taky tím, že ten vylágrovanej 105 motor má tak 20PS)
. Ale nějakou extra nestabilitu nepociťujem, akorát ten stabík občas bouchne, jak tam není ta guma. Teď v zimě nejezdí, jinak bych ti to otestoval....


tohle je opět od bořivoje plška výňatek z knihy sportovní úpravy škoda felicia (sice pro feldu ale stabik je na stejným principu i tady)...
... dle mě, když tam je, a ty na výjezdu přidáš, tak víc váhy přenese na zadní kola, tedy víc přilnavosti na zadek a méně přetáčivosti, jelikož tu sílu, co by v tomhle případě připadla na "ponoření" vnějšího předního kola pobere ten stabil, a cesta nejmenšího odporu je přes káru na zadní kola...
-> Peklo-Evo-Luboš: Jj, jedem, máme to relativně za kopcem. Věřím, že pro vás je to docela dálka, na blbnutí takhle na plácku...
-> vhml: jedes na buzerak k Danovi?:-) chteli jsme taky dorazit, ale je to kapanek z ruky :-(
Neřiditelnosti se rozhodně nebojím. Otázkou je zda-li bude na kluzkém řiditelnost lepší či ne
mno já mam od Běšin vypadnutou gumu stabiku na jedný straně (buh vi jestli jsem s tim neodjel RZty) a neviděl jsem problem s tim, že by to bylo neříditelný
-> venni: u Rokycan, ale už je full. Jinak mě tam stabík vždycky šel, stáhneš klešťěma a druhou rukou šikovným trojhmatem dáš šroub :-D
-> vhml: mě by to za tu práci nestálo,dával jsem tam tu 19ku asi hodinu :)ale Ty to vyzkoušet mužeš a pak poreferuj.Mimochodem kde jsou závody hm?
-> Syny: Já jsem jezdil bez stabíkus a s tvrdšíma tlumičema asi dva tejdny s nepocítil jsem problém... Právě to že se to naklápělo je na ledě je dobře, energie se se spotřebuje k naklopení a nenamáhá kolo s nízkým gripem. Reálný přínos je ale diskutabilní :-) Proto jestli to někdo na kluzkém povrchu s nějakým výsledkem zkoušel...
Nejsem sice odbornik, ale kdyz sem mel tu cest jet se 30tkou s prasklym stabikem, tak sem mel pocit ze to strasne plave... V zatackach to sedelo tak divne - nevim jak to popsat ale nebylo to proste vono :) A taky se auto trochu vic naklapelo se mi zdalo... Myslim, ze by o bylo horsi nez lepsi...
Má nějakej význam na kluzkej povrch sundat stabilizátor? V sobotu jedem závodit na sníh, tak že bych si vymyslel nějakou výhodu...Podle mě by auto mělo být měkčí a na gumy by nešla tak velká síla a lépe by mělo zatáčet. Co na to místní odborníci?