-> panMilan: Asi takhle: onen nesmysl v podobě měření emisí před STK je založenej na tom, že se měří 2 režimy práce motoru, který v provozu moc neuplatňujou: volnoběh a 3000rpm bez zátěže. Pro primitivní podtlakem řízenej LPG reduktor přitom není problém nastavit směs volnoběhu na lambda=1 a škrťákem na hadici k mixeru pak nastavit to samý i pro oněch 3000 otáček. S obyč. 105kou pak není problém na těch pár okamžiků při měření docílit např. CO pod 0,1 a HC (ppm) kolem 100 (možná i míň).
To sice vypadá impozantně v porovnání s moderníma emisníma systémama s katem, ale....
I hloupej boschackej jednobod dokáže vyregulovat směs ve většině režimů činnosti motoru na stechiometrickou na rozdíl od LPG ve fávu, který si o tom může nechat jenom zdát. Měření emisí má ale jednu základní slabinu a to je absence měření NOx - tam to ono starý fávo s LPG prohrává na plný čáře a proto jsou ty dnešní emisní systémy tak komplikovaný, aby se toho docílilo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emise Lpg - motor Favo
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Poslední info bylo dostačující
Zastavil:panMilan
21:25:46
28.11.2008
28.11.2008

King
18:26:34
28.11.2008
28.11.2008

Matsoft
Nemam, ale hodnoty emisi na LPG ti muze dost lidi sem hodit a hodnoty pro fobie a vochcafky dohledas na netu..
18:25:20
28.11.2008
28.11.2008

panMilan
Zdravím všechny, na jedné diskuzi o neprodejnosti starých aut jsem se dohadoval s přispívajícími, že Favo na LPG má nižší emise než všechny úplně nové benzínové Škodovky vyjíždějící nyní z továrny. Tuto informaci mi dal maník na měření emisí. Jelikož mi toto neustále hlodá v hlavě, nemáte někdo nějakou tabulku sledovaných hodnost zmiňovaných automobilů. Díky za info a názory

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Poslední info bylo dostačující
Zastavil:panMilan
