odlehčování - pístní čepy

prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 13.11.2008 do 08.01.2009, založil/a petřík
řadit dle data
10:50:59
08.01.2009
Saky
-> Gemini: tak to sem hod a ja ti napisu v kterejch konstantach se muzes seknout .. ono jen kdyz das spatnou materialovou konstantu o 20pct tak ses vypoctem uplne nekde jinde..
08:55:39
08.01.2009
Eidy
-> Gemini: Tak já bych to ze zvědavosti určitě chtěl vidět.4
00:23:03
08.01.2009
Gemini
-> Saky: najhorsie sa pocita cyklycke zatazenie........ btw ak niekoho bude zaujmat ten pevnostny vypocet capu tak to sem mozem hodit......robime to rucne

-> elbacil: Feri, na kolkych si gramoch ? ja 55 a menej nejdem
01:12:15
07.01.2009
ZdenoR
Jednoduse receno presne pocitani s nepresnymi cisli a najdnou se clovek divi co je na papire mozne.
13:19:23
06.01.2009
Saky
-> Gemini: dnes je moderni pocitat vse pomoci vypocetnich programu a uzivatel v podstate ani nemusi vedet co se pocita nebot vse spocita program za nej.. ale presne spocitas pouze staticke namahani a u dynamickeho volis nejakou dalsi konstantu kterou proste musis zvolit na zaklade zkusenosti a nebo ve vetsine pripadu ti ji tam mrskne program rovnou sam.. a kdyz zvolis blbe cely vypocet je blbe.. proste chci jen rict ze takovejhle cep muze mit nekolik vypoctu pri zadani ruznych okrajovych podminek a vsechny budou spravne ale ve skutecnosti vysledky budou jine..
kdyby se dalo vsechno spocitat tak by nikdo nic draze netestoval a spolehal se na vypocty.. ale tak to proste neni
12:05:35
06.01.2009
Gemini
-> Saky: ked si teda nejaky ten pevnostny vypocet robil, vies ze tam zase neni velky pocet neznamych..... mozno az na materialove parametre toho capu

-> elbacil: mas pravdu, na buducom motore sa tazko mera.....no mozes vychadzat s predosleho motora a predpokladu ze sa nedostanes cez 150Nm , na otackach nezalezi......za tohto predpokladu pri volumetrickej ucinnosti max 108% su tie tlaky max 125-130bar, cez plochu piestu to preratas na silu a vies ake priecne napatie je tam.....

ono dobre je vediet aky je tam priebeh napati, aj podla toho sa ten cap da odlahcit.....

dalsia vec, ked ho porovnas s klasickym 20mm, tak vies ze je to lepsia varianta....tak ako aj fabiacke piesty
07:50:20
05.01.2009
Saky
bud na to muzete jit vedecky, silenyma vypoctama v kterych stejne polovinu neznamych nejak musite odhadnout a ve vysledku stejne nedopocitate nic moc.. nebot stejne zjistite ze ve vsech vypoctovych metodach musite zvolit nejake koeficienty ktere bud budou ci nebudou prilis realne pro dany pripad a proste zjistite ze je to nepouzitelne.. ten kdo nekdy neco takoveho pocital vi o cem mluvim, a kdo ne tomu je to jedno-)

a nebo se proste muzete spolehnou na to ze vse v aute je predimenzovane a proste to nejak s rozumem vzit... a jestli to bylo dobre nebo moc-) zjistite vzapeti.. ono tezko nekomu radit.. nekdo stavi motor co 50km tak takovemu bude stacit misto cepu dreveny kolik-) protoze mu je jedno co se mu vysype prvni..
tohle je metoda kterou pouziva vetsina motoraru.. proste neco nekde ubrala funguje to a vic neresi a schovava se za haldu kecu o pevnostnich vypoctech aby to vypadalo vedecky.. ale nikdo neni schopen spocitat bez mechanickych testu co je a co uz neni bezpecne.. a hlavne co neni bezpecne pro jednoho muze byt jeste bezpecne pro druheho..
11:49:36
02.01.2009
elbacil
Zmerať asi ťažko na buducom motore a ten program by bol in akurát su tam parametre ktore nezodpovedaju realite.Ale zase neverim že si budeš kvoli piestnim čapom robiť navyše zbytočné problemy tak ako nebudeš robiť pevnostný výpočet bloku alebo kluky atd.
20:58:09
01.01.2009
Gemini
-> elbacil: mam na to program, druha moznost je to zmerat, taku moznost mam tiez - v labakoch, specialna sviecka co dokaze nielen max tlak ale aj priebeh tlaku a detonacie.......bavime sa o strednom efektivnom tlaku - BMEP, ktory je na upravenych motoroch cca 100-130 bar
15:06:10
31.12.2008
elbacil
Gemo ako zistim aký bude mať buduci motor tlak plynov na piest ?
16:17:00
13.11.2008
m8rinek
-> anubis: tahle úprava je 10g z čepu dolu a myslim, že dost bezpečně....
14:53:07
13.11.2008
petřík
-> Gemini: jasný chápu nedivim se že už tě to abčas vytáčí - všechno už mi je jasný z konverzace přes vzkazy :)
14:33:27
13.11.2008
Gemini
-> petřík: sorry ale niekedy ma na virte dokaze rozculit niketo nieco.....skusim napisat v skratke

zoberieme cap ktory chceme odlahcit a zmerame ho a zistime material, tvrdost a vela inych veci......zistime aky bude mat buduci motor tlak od plynov na piest.....urobi sa pevnostna analyza a vypocet piestneho capu, pripocita sa nejaka miera bezpecnosti a vyjde nam nejaky rozmer capu a porovname ho stym co mame, ak zistime znacne rozdiely, pokusime sa odlahcit, ak rozdiely su minimalne nechame to radsej tak......

vyrobca capov a motorov nemrha nadarmo materialom, oni pre nieco take capy vymysleli a pocitali s velkou mierov bezpecnosti a aby cap prezil motor......

asi najlepsia volba je ist do fabie, ma lahsi piest a lahsi cap ako favo, felda......nevazil som to ale myslim ze rozdiel mezdi T-piestom s 20tkou capom a fabia piestom s 17kou capom nebude moc velky......
13:32:27
13.11.2008
petřík
cite>Gemini 13.11.08 13:25:30 napsal: petrik, robis motor com bude tocit 8000 ??? ak nie tak sa na to vykasli, lahka rada.... tak teď nějak nechápu tvoji reakci ani slovem sem nikde nezmínil že to chci dělat jen se ptám jakej to má efekt , z jakýho duvodu se to dělá a popřípadě jesi někdo nemá obrázek ...
13:25:37
13.11.2008
petřík
-> Gemini: No takže jestli jsem tě pochopil fabia má 17mm čep a 120 má 20mm pruměr čepu je to tak ? V čem teda spočívá ta výhoda při jeho odlehčení ? resp. co se tim změní ?
13:25:30
13.11.2008
Gemini
petrik, robis motor com bude tocit 8000 ??? ak nie tak sa na to vykasli, lahka rada....
13:09:28
13.11.2008
anubis
-> Gemini: máš pravdu jsou to setrvačné hmoty nebo tak nějak... já naštěstí do škodováckých 1,3-1,4 nedělám takže moje znalosti tohohle jsou omezený... ale snaha byla... tak mu poraď ne?
13:06:05
13.11.2008
Gemini
trepete ku kraviny chlapci..... kto zvas mal 20tku a 17tku cap v ruke ? kam ide ktory ?
cap vykonava posuvny pohyb......nie rotacny
12:40:11
13.11.2008
anubis
takhle nějak to bylo v knížce sportovní úpravy felicie ale je to na stejným principu...
zvětšit odlehčování - pístní čepy  - obrázek od anubis vložen 13.11.2008 12:40:11
12:35:26
13.11.2008
petřík
-> havlik: nevšim byl mezi tim asi měsíc :) všim sem si akorát že ty 120 maji slabší stěnu. . tudíž použít do fabie nejdou teda jak řikáš... a odlehčování tech fabiáckejch probíhá jak ? neměl by někdo třeba fotku před a po ?
12:31:44
13.11.2008
anubis
-> havlik: taky jsem si to myslel ale nebyl jsem si jistej...
12:16:28
13.11.2008
havlik
a když už si je měl v ruce tak sis nevšim že sou jinak velký?
12:14:06
13.11.2008
anubis
odlehčením čepů docílíš zmenšení rotačních hmot tudíž se bude motor líp sbírat z nízkých otáček... ale podle mýho bych spíš odlehčil ty z fabie nevím neměl jsem možnost je porovnat...
11:53:12
13.11.2008
petřík
chtěl bych se zeptat , co konkretně se docílí touto operací ? Měl sem v ruce pístní čepy z fabie i škody 120 a u 120 sou znatelně lehčí , mělo by význam při jejich výměně použít ty ze 120 ?
Extreme Tyres