skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bezpodlakový rozdělovač
13:11:56
03.11.2008
03.11.2008

COL
Pokud se uvolni pedal uplne, podtlakova regulace nepracuje, protoze se klapka dostane pod odberni dirku podtlaku, na ktere je pak de facto atmosfericky tlak. V okamziku, kdy se ale dirka dostane pod hranu klapky odpovida jiz snimany tlak priblizne tlaku v sani. Jinak je to opravdu kvuli ekonomice provozu v rezimech castecne zateze (kdy uz ale je odberni dirka pod klapkou). Nejde jen o eventuelni chudou smes, nybrz i o to, ze v rezimu castecne zateze, kdy se hodne skrti, ma nasavana smes maly tlak a ve vysledku je ji ve valci malo (hmotnostne), dik cemuz take pomaleji prohoriva.
10:53:48
03.11.2008
03.11.2008

Adam6666 - zrušená registrace
uvolni li se akceleracni pedal, nasava se chudsi smes, ktera prohoriva pomaleji nez smes bohata, a ani mechanicka regulace (odstredivym regulatorem) nepostaci k ekonomickemu vyuziti paliva. V tomto pripade je nutno zvetsit jeste vice predstih,aby se prodlouzila doba horeni, to obstarava podtlakovy regulator, rizeny vzniklym podtlakem v hrdle karburatoru.......(citace z knihy škoda 100-110R) tot vse

10:35:00
03.11.2008
03.11.2008

Gemini
-> elbacil: podla toho co pisu, tak vobec nevedia....
05:41:03
03.11.2008
03.11.2008

MerHanz
-> tasatunga: z osobní zkušenosti ti řeknu, že na LS mám Litráckej bezpodtlak. A oproti klasice s tim dosahuju lepších výkonů, ale s klasikou ten motor má plynulejší chod a lepší pružnost v malejch obrátkách. U bezpodtlaku je cejtit nárůst zátahu až tak kolem 3800, to přikládám tomu, že v malejch obrátkách je ten předstih zbytečně velikej. PO nastavení pro 100oktan ( na 95 se ještě objevuje detonoční hoření ) sem namněřil základní předstih 5 stupňů
17:52:56
02.11.2008
02.11.2008

Crestik
-> m8rinek: ne, na otáčky je odstředivá...klidně jde docílit stejné změny podtlakové regulace ale při rozdílných otáčkách...
16:38:03
02.11.2008
02.11.2008

Tom125
-> m8rinek: Jo já jsem se uklik. Mělo to být pro -> elbacil: byla to odpověď, na co je podtlakový regulátor.
16:26:59
02.11.2008
02.11.2008

m8rinek
-> Tom125: spíš na otáčkách ne? při vyšších otáčkách se zvětší předstih, proto bych řekl, že bezpodtlakovej rozdělovač se buď bude nastavovat s větším ,,fórem,, v klidovým stavu, než normální, případně se bude volit kompromis
16:00:16
02.11.2008
02.11.2008

Tom125
-> m8rinek: Změna předstihu v závislosti na zatížení motoru?
15:45:30
02.11.2008
02.11.2008

m8rinek
-> elbacil: řekl bych změna předstihu po dosažení určitýho podtlaku?
10:46:06
02.11.2008
02.11.2008

elbacil
A viete vy vobec načo je ten podtlakový regulator ?
16:59:13
01.11.2008
01.11.2008

ventYl
jo
14:00:06
01.11.2008
01.11.2008

Čmoud
105 maj taky podtlakovej ne ?
12:32:25
01.11.2008
01.11.2008

Bery
šežeň si ze 105ky a budeš spokojenej
11:39:20
01.11.2008
01.11.2008

tasatunga
Chci se zeptat jakou výhodu má dát na motor,konkrétně 120LS bezpodlakový rozdělovač,jestli to vůbec jde a kde se dá takový rozdělovač sehnat.Nebo je třeba lepší dát rozdělovač ze 110R???
