
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Blbej dotaz - starty tepleho motoru
10:59:28
13.11.2008
13.11.2008

Labros
-> Tuxik: v manuálu ke škodovce je opravdu napsáno, že teplý motor máš startovat s plně vyšlápnutým pedálem akcelerátoru 

10:58:50
13.11.2008
13.11.2008

Labros
-> King: asi myslel CO? CO na škodovkách je limit tuším 1,5%, Euro 2-4 je 0,5%. takže při desetinásobku 15% by už mohli kolem popadat kolemjdoucí, hned po jezevčících a normálních psech ;)
10:06:16
13.11.2008
13.11.2008

petas
-> King: Díky ... myslel jsem si to (ten 120-kovej karbec na 130 motor). S krátkým 4q ten motor cvičí až až.
Vím, že je to víceméně feature, ale moje bývalá 105, i 120 startovaly i ohřátý na drc a to byly v horším stavu. Ale jak říkám, už to asi řešit nebudu. Teď po tom, co jsem vyměnil prakticky celý zapalování, přípravu směsi a startér se to po chvilce točení vždycky chytne. Jen je to tak trochu trapas, když se ostatní otáčej, jak "zas nějaká naleštěná škodovka a ani mu to nestartuje".
Navíc škůdku už jsem posunul do pozice víkendovýho vozítka "just for fun". Prostě si ji nechávám proto, že je v ní mnohem zábavnější svezeni než v ropáku a trošku z nostalgie.
Vím, že je to víceméně feature, ale moje bývalá 105, i 120 startovaly i ohřátý na drc a to byly v horším stavu. Ale jak říkám, už to asi řešit nebudu. Teď po tom, co jsem vyměnil prakticky celý zapalování, přípravu směsi a startér se to po chvilce točení vždycky chytne. Jen je to tak trochu trapas, když se ostatní otáčej, jak "zas nějaká naleštěná škodovka a ani mu to nestartuje".
Navíc škůdku už jsem posunul do pozice víkendovýho vozítka "just for fun". Prostě si ji nechávám proto, že je v ní mnohem zábavnější svezeni než v ropáku a trošku z nostalgie.
10:02:14
13.11.2008
13.11.2008

Pavel P..
-> King: no akorát moc bohatá směs na volnoběh... stáhlo se to šroubkem krásně na povolenou mez a bez problemu.. jezdí to furt stejně, nečoudí to, jen volnoběh už nejni tak pěknej při 40st.C jako s tou bohatou směsí ale to mi nevadí, nechám sytič vytáhlej o trochu déle než předtim :o))
00:36:32
13.11.2008
13.11.2008

King
-> petas: Jinak 120kovej SEDR limituje na 130kovým motoru jenom oblast max. výkonu. Na volnoběh a starty to má nepatrnej vliv, protože to došteluješ šroubem bohatosti a přídavnýho vzduchu.
-> m8rinek: Šroub bohatosti je vlastně jehlovej ventil, kterej škrtí kanálek se směsí pro volnoběh, takže utahováním sae směs ochuzuje. Při optimální bohatosti jsou volnoběžný otáčky nejvyšší, obohacováním i ochuzováním klesaj.
-> m8rinek: Šroub bohatosti je vlastně jehlovej ventil, kterej škrtí kanálek se směsí pro volnoběh, takže utahováním sae směs ochuzuje. Při optimální bohatosti jsou volnoběžný otáčky nejvyšší, obohacováním i ochuzováním klesaj.
00:31:53
13.11.2008
13.11.2008

King
-> petas: , potažmo i -> Tuxik:
TO není bug, to je fíčura
Tenhle problém jsem jako plynivkář neměl, ale co vím, tak to dělá spousta škodivek. Důvod je prostej - po zastavení se ohřeje karbec a benzín v plovákovce se intenzivně odpařuje a jedna z cest nasycenejch benzínovejch par vede b ohužel do sacího potrubí. Při pokusu o start je prvních pár vteřin ta směs tak bohatá, že je v podstatě nezapálitelná. Pomáhá startovat s naplno sešlápnutým plynem.
-> Pavel P..: Jen drobnost - desetinásobek běžnýho podílu CO2 ve spalinách je zhruba nějakejch 150pct - něco bude asi špatně :)
TO není bug, to je fíčura
Tenhle problém jsem jako plynivkář neměl, ale co vím, tak to dělá spousta škodivek. Důvod je prostej - po zastavení se ohřeje karbec a benzín v plovákovce se intenzivně odpařuje a jedna z cest nasycenejch benzínovejch par vede b ohužel do sacího potrubí. Při pokusu o start je prvních pár vteřin ta směs tak bohatá, že je v podstatě nezapálitelná. Pomáhá startovat s naplno sešlápnutým plynem.-> Pavel P..: Jen drobnost - desetinásobek běžnýho podílu CO2 ve spalinách je zhruba nějakejch 150pct - něco bude asi špatně :)
10:37:37
11.11.2008
11.11.2008

petas
Tak tohle jsem už u svojeho auta vzdal. Zkusil jsem už 4 karby a stále se to zlepšovalo, ale furt to neni ono. Víko srovnaný, karbec vyčistěnej, přetěsněnej, jehlovej ventil i plovák v pohodě, hladina sešetlovaná. Jediný co mě už napadá je jen to, že všechny karby jsou SEDR na 120 a já tam mam motor 130. Zkoušel jsem to štelovat sám i u několika "odborníků".
15:25:03
30.10.2008
30.10.2008

m8rinek
a bohatost utahovanim je vetsi nebo mensi? tohle dělá moc velká bohatost? (nikdy jsem neladil sedra, nejde o muj motor)
15:15:32
30.10.2008
30.10.2008

Nepér
Já měl taky od Kratochvíla moc CO, ale po ME bylo zase málo :D
15:02:28
30.10.2008
30.10.2008

Pavel P..
-> David29: a když máš krátkej start tak bouráš nebo vysejpáš rohlíky

15:01:08
30.10.2008
30.10.2008

Tuxik
-> David29: mne prave ne
14:57:42
30.10.2008
30.10.2008

David29
-> Tuxik: Já mám dlouhý starty (na teplym) když hrabu na plyn... když jenom otočim klíčkem, tak okamžitě mi chytne
14:43:36
30.10.2008
30.10.2008

Pavel P..
-> Tuxik: určitě na to mrkni...

14:42:58
30.10.2008
30.10.2008

Tuxik
-> Pavel P..: jaj to se mi nece :) nj ale rozeberu a podivam, alespon to po roce vycistim :)
14:40:58
30.10.2008
30.10.2008

Pavel P..
-> Tuxik: v tom případě zkus sundat víko karbce jestli nemáš nějakej nemocnej plovák či jehlovej ventil a nepřechcává ti to kolem.. nebo jestli nemáš málo utáhlý víko či prohlý.
14:32:41
30.10.2008
30.10.2008

Tuxik
-> Pavel P..: s bohatosti jsem uz hejbal mam pocit ze ted je to nastavene na nejlip
14:30:45
30.10.2008
30.10.2008

Pavel P..
bohatost bych tipl, taky jsem si s tim hrál chvíli a teď to chytá na brnknutí... na emisích totiž kratochvílův karbec vykazoval asi 10ti násobek povolený hranice CO2

14:28:17
30.10.2008
30.10.2008

Tuxik
Asi trochu blbej dotaz :) Vim ze bych to mel vedet ale radsi se zeptam - kdyz mam studenej motor tak startuju vicemene na prvni tuknuti, kdyz se vsak motor zahreje tak musim startovat s plynem a trva to tak 5 vterin... cim to ?
Podle mne blba hladina v plovakovce ale karbec serizoval Kratochvil...
Jedna se o 136ku
Podle mne blba hladina v plovakovce ale karbec serizoval Kratochvil...
Jedna se o 136ku
