skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kontakty na výrobu vačky a T-pístů
21:34:06
03.11.2008
03.11.2008

Saky
-> Tuner#2: nevyhybam se odpovedi.. ale abych odpovedel climberovi tak musim vyhrabat katalog.. ja motory ze 120ky nebo ze 130ky v podstate vubec nedelam tak ani neznam z hlavy zadne nahrady pistu.. pokud by se ptal na fabku tak jich vim nekolik.. a co se tyka Havlika tak to si myslim ze je mezi a absolutne to nesouvisi s tematem tak to poresime spolu po ICQ az se nekdy potkame..
15:47:42
02.11.2008
02.11.2008

George88
-> Bery: co v provozu nestačí?ja zas nechapu to, ze si kazdej da do hundrta vlečnou a favorita...ja to mam na origo papirech. budu s tim jezdit co se da..
13:26:39
02.11.2008
02.11.2008

Bery
-> George88: a budeš s tím jako závodit,,nebo závodit v historikách,nebo to bude stát někde na salóně??
Protože jinak prostě tyhle dobový návraty nechápu...pak to v provozu prostě nestačí a je to drahý...viz Sakyho komentáře
Protože jinak prostě tyhle dobový návraty nechápu...pak to v provozu prostě nestačí a je to drahý...viz Sakyho komentáře
15:02:24
31.10.2008
31.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: ja taky cekam na odpoved?

13:43:56
31.10.2008
31.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: Climber a havlík na Tebe měli konkrétní dotazy a i mě zajímají odpovědi na mě...
nebo se snad vyhýbáš odpovědi?
nebo se snad vyhýbáš odpovědi?12:19:27
31.10.2008
31.10.2008

Honza5
-> Saky: díky
23:27:43
30.10.2008
30.10.2008

Saky
-> PatRS: jakejkoliv katalog vyrobcu pistu..
-> Honza5: od 3000 vejs..
-> Honza5: od 3000 vejs..
21:04:14
30.10.2008
30.10.2008

George88
-> barborek: libovolná vačka, Tpísty 72,6, jeden 2komorovej karbec(A2 měla 2dvojitý),ochraná klec(A2 mohla mít jen oblouk nad hlavou, vzpěry dozadu a šikmo dolů), seriový zavěšení ramen(A2 měla dovolený úpravy- třeba unibaly,nebo pepa michl měl otočený horní ramena aby auto dostal ještě níž), skla se dávaly z Mka(A2 měla makrolony)...na tu dobu to bylo levný a rychlý závodění...
14:44:56
30.10.2008
30.10.2008

Honza5
Zdravím, nevíte náhodou jak se pohybují ceny vaček od Čepka??? Díky
14:18:46
30.10.2008
30.10.2008

PatRS
existuje nejaky katalog kde by sa dali najst piesty ktore by boli vhodne k pouzitiu v nasich skodovackych motoroch. proste podla vrtania priemeru cepu kompresnej vysky by sa dal najst vhodny piest?.....
20:24:04
29.10.2008
29.10.2008

barborek - zrušená registrace
Já tedy se do toho nechci moc míchat, ale není náhodou A1 v podstatě dobře složenej seriovej motor ? Byly tam povolený vůbec nějaký mechanický změny ?
19:49:29
29.10.2008
29.10.2008

havlik
-> Saky: no to já právě nevim co to mělo být zač proto sem tě to nechával měřit
no to je fuk bud tam bude nebo ne:) žádný nároky si na ní dělat nebudu:)) a co ten motor vůbec když už sme to tady nakousli?
no to je fuk bud tam bude nebo ne:) žádný nároky si na ní dělat nebudu:)) a co ten motor vůbec když už sme to tady nakousli?19:45:19
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> havlik: a co to melo byt zac? se podivam do ty bedny co mam od Tebe treba tam jeste bude.. -) urcite sem ji nekomu nedal.. maximalne an prebrus Cepkovi, pokud byla OK..
19:07:29
29.10.2008
29.10.2008

George88
-> Saky -> Petkar1: Motor bude sloužit čistě k závodním účelů. Bude to 120ls-užovka, postavená pro třídu A1. Vše originál tak, jak se to jezdíval přibližně v letech 82 až 85. Jezdil to můj táta a chtěl bych postavit repliku jeho stroje..
18:56:02
29.10.2008
29.10.2008

havlik
-> Saky: ty si játro:) dával sem ti jí když sem ti vezl ty věci na motor. No nic nedělam si iluze že byla k něčemu dobrá, ale mohl sem jí tu prodat jako 280/280 za velký prachy a tys mi to takhle zkazil

18:49:08
29.10.2008
29.10.2008

Pavel P..
-> Saky: tak dobrý, to radši ne :o)
18:48:17
29.10.2008
29.10.2008

Pavel P..
-> havlik: nebo někomu v motoru

18:47:51
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> havlik: tys po me chtel nekdy zmerit vacku? tak to vubec netusim.. a jakou? tak to asi vazne skoncila ve srotu jestli to bylo neco jineho nez Cepkova-)
-> Pavel P..: dokazu-) pokud neskonci ve srotu jak Havlikova-))
-> Pavel P..: dokazu-) pokud neskonci ve srotu jak Havlikova-))
18:45:43
29.10.2008
29.10.2008

havlik
-> Pavel P..: dokáže:D ale nedělá:D už u něj mam vačku taky asi rok skoro mam takový podezření že skončila ve šrotu

18:44:59
29.10.2008
29.10.2008

Pavel P..
-> Saky: hele odborníku, když ti pujčim vačku novou, dokážem mi jí oměřit co je to zač?

18:43:33
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> suri: proste symetricky vacky se dnes uz moc nepouzivaj
17:45:54
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Petkar1: jo. ty maj ve vetsine pripadu jeste variabilni casovani

17:44:05
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> Adam6666: Fakt jo? tak tady mám asi mezeru. Ono hodně lidí používá přebrus 280ky, nedejbože 300ky a ty opravdu pidizdvih maj:)
17:29:51
29.10.2008
29.10.2008

suri
-> Saky: a čo povieš na tovarenske vačky 300 300 zdvihy 7,3 alebo 280 7,0
17:26:02
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> George88: vacka cepek spicka ja jine uz dnes nepouzivam.. spis napis co od toho motoru chces co do toho odlas investovat at se da neco poradit .. takhle na obecne rovine se toho da napsat spousta
17:08:37
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Petkar1: pidizdvih? vzdyt dobova 280 ma 6,6 nebo 7mm a dobove cca 300 7,2 nebo 7,5 priblizne...........jako samozrejme ja se nehadam, ten material a pokrok ve vyrobe je jasny

17:01:54
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> George88: K čemu Ti vlastně ten motor bude sloužit?

17:00:09
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> Adam6666: Jo to máš pravdu. Ale i tak ten pokrok je obrovskej viz jak říká Saky - materiál atd. Nebo stačí srovnat 8-kanál Fáčko a třeba Fábii nebo i Feldu MPi....třeba i vačky, tenkrát 280ky s pidizdvihem a dneska co prodává třeba Čepek.

16:59:31
29.10.2008
29.10.2008

George88
-> Saky: tvoje poznámky neberu jako nemístné, ale jako znalecké, od člověka který se v tom pohybuje. Poraď mi teda prosím jaké písty(popřípadě pokud někdo prodává píst + pístní čep + ojnice + ojniční čep - jak radíš) by si mi doporučil? vačku i písty mi doporučili od pana Čepka..Tvůj názor na něj?
16:48:51
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Petkar1: no myslim ze tenkrat to bylo dost o penezich a sehnat 8 kanal byl problem holt doba komunismu.... a nevim jestli nahodou nemuselo jezdit áčko pouze origo motor...
16:37:25
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> Adam6666: Jasný, to máš pravdu, ale právě i ty osmikanály ukazují pokrok doby. Takže 130ka je dávno překonanej motor, takhle jsem to myslel
Že dneska to je prostě už o něčem jiným než tehdy.
Že dneska to je prostě už o něčem jiným než tehdy.16:21:22
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Petkar1: jenze literatura Aznp je jen na 130 5 kanal a to se 8 kanalu jakemukoliv nikdy nemuze rovnat, a je rozdil jestli mas zaklad 58koni s motorem co nema budoucnost a nebo 68koni s nejvykonejsi 1,3 co se delala, to se hned dela jinak.... samozrejme taky o x let novejsim.. a spotreba: 100konove RS owebrovane bralo 15 na sto...normalni jizda
16:05:39
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> George88: Jinak vačky jsou asi nejlepší od Čepka. www.motor-excel.cz
16:04:16
29.10.2008
29.10.2008

Petkar1
-> Saky: V těch překonaných věcech s Tebou plně souhlasím. Známej tady u nás měl kdysi (já jezdil ještě maximálně se škodovkou na setrvačník - vyprávěl mi to:)) Škodovku (ex-rallyové auto přestavěné do silníčního provozu) upravenou podle těch plánů AZNP, dokonce mi je zrovna předevčírem nabízel, říkal že to jsou úpravy na nějakejch 90-100 koní. Tenkrát to bylo dělo, ale žralo to 20 na 100 a úpravy motoru byly fakt "extrémní" a mělo to výkon podobnej tomu co dnes stavíš z Fábií.:) Skončilo to tak, že tomu praskla klika:) Když jsem mu povídal, že dneska se dá 66kw dostat ze "skoro sériové" Feliny, nebo Fabky, tak na mě koukal jak puk, takže asi tak:)
15:11:16
29.10.2008
29.10.2008

Climber - zrušená registrace
-> Saky:
Tak do dvou tisic za kus
Tak do dvou tisic za kus
14:57:26
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> Climber: cena?
14:43:24
29.10.2008
29.10.2008

Climber - zrušená registrace
-> Saky:
Tak nám poraď jakým pístem za stejný prachy nahradit Tčko do 130tky, nebo do 120tky, tak abychom dosáhli přínosu.
Já se rád přiučím
Tak nám poraď jakým pístem za stejný prachy nahradit Tčko do 130tky, nebo do 120tky, tak abychom dosáhli přínosu.
Já se rád přiučím
14:30:50
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: nemam fabiove..bohuzel
13:38:19
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> Adam6666: no jenze ty to porovnavas se 130kovym pistem.. porovnej to treba s fabkovym pistem a uvidis ..
13:37:43
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> gabo00000: ja to neodporuju ja to psal v jinem smyslu.. bral jsem vahu jako celek.. to je dulezite..
a porovnavam pouze pist s cepem za predpokladu ze ojnice je stejna..
a porovnavam pouze pist s cepem za predpokladu ze ojnice je stejna..
12:50:39
29.10.2008
29.10.2008

gabo000000 - zrušená registrace
btw mne raz gemo pisal ze ovela lepsie pomôzu lahke piesty ako lahke ojnice... a tu saky odporuje kusa..tak kde je pravda?
12:49:58
29.10.2008
29.10.2008

gabo000000 - zrušená registrace
mne kamarat ma vo faave tier nejake nove upravene vypukle ale nechce povedat s coho to je

12:40:15
29.10.2008
29.10.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: podle toho co sem navazil ja, tak to moje T je o zhruba (nemam presnejsi vahu) o 40 gramu lehci nez origo bombirovana 130. a pistni cep pro T je o dalsich 20 gramu lehci nez origo. tak ty 78 to musi byt lehke jak z papiru...

12:15:57
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> Climber: prave ze pokud pouzijes pist takovy jaky jsem nastinil musis ho jeste upravit abys nemel problemy s velkym KP.. jinymi slovy KP udelas jakykoliv.. jinak minus 10g na 20mm pistnim cepu budes podle me jeste tezsi nez 17mm ale to je fuk to si kazdej muze zvazit.. ja jen vim ze novodobe pisty 78ky jsou myslim asi o 24g lehci nez takove Tecko.. ale jak rikam at si kazdy dela co chce..
11:34:15
29.10.2008
29.10.2008

Climber - zrušená registrace
Tazatel asi nebude nadšený z toho, co se mu odpovědělo na jeho dotaz
.
Jinak já bych to tak neodsuzoval, dnešní Tčka jsou standartně dělaný na stejné kroužky, jako se dávají na série. Ovšem jsem názoru, že ty starší byli lepší, tehdá se používali speciální zkosené německé kroužky, u nichž byla třecí plocha menší než u soudobých dostupných kroužků.
A to že jdou dneska povětšinou soudobé písty do kytek zhruba za polovic toho, co dřívější písty je dáno především tím, že nepřemýšlí a nepředchází při montáži možným ryzikům spojených s jejich použitím.
Hlavně jsem přesvědčenej, že s žádnym sériovym pístem není možno dosáhnout takového KP právě jako s těma Tčkama, pokud teda člověk zrovna nebastlí nějakou hlavu z favorita, kde ji klidně neštrně lízne a tím té komprese dosáhne, krom toho neni možná dostat se seriovým pístem stalčenou směs tak blízko k jiskřišti jako u Tček s vypouklim vrchlíkem, což ovlivnuje prohoření směsi. Další věcí je škodný prostor, který přímo ovlivnuje plnění motoru, ten je taky u seriových pístů větší.
Pokud jde o pístní čepy, dají se bez většího rizika odlehčit o 10g.
Jinak se obávám, že 72,6mm na 72 zdvih už neseženeš(neni kokila), jedině možná u někoho vyštrachat, já mam sice jedny ve sklepě, ale už se s něma počítá.
.Jinak já bych to tak neodsuzoval, dnešní Tčka jsou standartně dělaný na stejné kroužky, jako se dávají na série. Ovšem jsem názoru, že ty starší byli lepší, tehdá se používali speciální zkosené německé kroužky, u nichž byla třecí plocha menší než u soudobých dostupných kroužků.
A to že jdou dneska povětšinou soudobé písty do kytek zhruba za polovic toho, co dřívější písty je dáno především tím, že nepřemýšlí a nepředchází při montáži možným ryzikům spojených s jejich použitím.
Hlavně jsem přesvědčenej, že s žádnym sériovym pístem není možno dosáhnout takového KP právě jako s těma Tčkama, pokud teda člověk zrovna nebastlí nějakou hlavu z favorita, kde ji klidně neštrně lízne a tím té komprese dosáhne, krom toho neni možná dostat se seriovým pístem stalčenou směs tak blízko k jiskřišti jako u Tček s vypouklim vrchlíkem, což ovlivnuje prohoření směsi. Další věcí je škodný prostor, který přímo ovlivnuje plnění motoru, ten je taky u seriových pístů větší.
Pokud jde o pístní čepy, dají se bez většího rizika odlehčit o 10g.
Jinak se obávám, že 72,6mm na 72 zdvih už neseženeš(neni kokila), jedině možná u někoho vyštrachat, já mam sice jedny ve sklepě, ale už se s něma počítá.
10:52:07
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> Peklo-Evo-Luboš: nicmene ja jsem motorovy antitalent -) takze si z toho vezmi co uznas za vhodne.. to jen tak aby se vyhlo pak nesmyslnym debatam ze ma nekdo super pisty za X desitek tisic a ja pisu ze jsou spatne.. uz jsem se naucil nepsat nic konkretne a potrefena husa se vzdycky ozve sama-)
10:13:04
29.10.2008
29.10.2008

Peklo-Evo-Luboš
-> Saky: Diky moc za vysvetleni, uz to pobiram :-)
09:37:21
29.10.2008
29.10.2008

Saky
-> Peklo-Evo-Luboš: obecne lehci pevnejsi pist (resp cely komplet)s uzsim krouzkem resp krouzky snizujici treni...
drivejsi Tecka byly odlitky nevalne kvality (v dnesnim meritku) do forem z toho vyplyva mizerna pevnost, oproti tehdejsi serii hmotnost snizena ubranim materialu na bocich treni zmenseno mensim poctem krouzku to melo tehdy samozrejme proti serii prinos.. vznikly s tim samozrejme problemy jako unik oleje atd ale to se neresi..
dnesni moderni pist je vetsinou tlakove lity z cehoz vychazi daleko vyssi pevnost tim zmenseni rozmeru (sily steny) pri zachovani stejne tuhosti.. pouzivaji se uzsi krouzky takze i pri 3ks to ma mensi odpor nez pouhe 2 tluste u tecek a jeste to nezere olej tak jako stare Tecko.. dalsi vec hmotnost... neni dulezita hmotnost pistu ale hmotnost celeho kusu tzn vcetne ojnice pistniho cepu a pistu.. pist jako takovy nehraje nejvetsi roli.. tu hraje ojnice.. o te se nikdo nezminuje proto predpokladejme ze ta je porad stejna.. a pak uz zbyva pouze pist a pistni cep.. na pistu se uz moc odlehcit neda resp novodoby pist verzus stare Tecko velky rozdil nebude ale velky rozdil je v ojnicim cepu kdy se pouzival cep 20mm dnes 17,18 .. to na hmotnosti udela celkem dost.. nekde mam doma tabulku hmotnosti a je to krasne videt co udela blbej cep.. takze koupis-li nejakej pist z novodobeho auta kterej jen pripadne upravis (samozrejme musis vybrat nejakej podobnejch rozmeru) tak udelas urcite lip..
pak je samozrejme jeste dalsi skupina kovanejch pistu kdy je dosazeno jeste vyssi pevnosti materialu ale to je jina kapitola..
v dnesnich autech jezdi spousty pistu ktere se daji v podstate bez zasadnich uprav pouzit a vzdy to bude krok dopredu..
jinak chces-li kvalitni pisty radove za 20 sadu proc ne.. ja jen odrazuju od tech srackovejch sad za radove tretinovou cenu to proste prinos neni.. (i kdyz uz jsem videl ze nekdo prodava pod pojmem kovane Tecko za nekrestanskou cenu neco co je uplne k nicemu-) resp neco co se da koupit jinde za polovinu.. a s vykovkem to nema nic spolecneho..
drivejsi Tecka byly odlitky nevalne kvality (v dnesnim meritku) do forem z toho vyplyva mizerna pevnost, oproti tehdejsi serii hmotnost snizena ubranim materialu na bocich treni zmenseno mensim poctem krouzku to melo tehdy samozrejme proti serii prinos.. vznikly s tim samozrejme problemy jako unik oleje atd ale to se neresi..
dnesni moderni pist je vetsinou tlakove lity z cehoz vychazi daleko vyssi pevnost tim zmenseni rozmeru (sily steny) pri zachovani stejne tuhosti.. pouzivaji se uzsi krouzky takze i pri 3ks to ma mensi odpor nez pouhe 2 tluste u tecek a jeste to nezere olej tak jako stare Tecko.. dalsi vec hmotnost... neni dulezita hmotnost pistu ale hmotnost celeho kusu tzn vcetne ojnice pistniho cepu a pistu.. pist jako takovy nehraje nejvetsi roli.. tu hraje ojnice.. o te se nikdo nezminuje proto predpokladejme ze ta je porad stejna.. a pak uz zbyva pouze pist a pistni cep.. na pistu se uz moc odlehcit neda resp novodoby pist verzus stare Tecko velky rozdil nebude ale velky rozdil je v ojnicim cepu kdy se pouzival cep 20mm dnes 17,18 .. to na hmotnosti udela celkem dost.. nekde mam doma tabulku hmotnosti a je to krasne videt co udela blbej cep.. takze koupis-li nejakej pist z novodobeho auta kterej jen pripadne upravis (samozrejme musis vybrat nejakej podobnejch rozmeru) tak udelas urcite lip..
pak je samozrejme jeste dalsi skupina kovanejch pistu kdy je dosazeno jeste vyssi pevnosti materialu ale to je jina kapitola..
v dnesnich autech jezdi spousty pistu ktere se daji v podstate bez zasadnich uprav pouzit a vzdy to bude krok dopredu..
jinak chces-li kvalitni pisty radove za 20 sadu proc ne.. ja jen odrazuju od tech srackovejch sad za radove tretinovou cenu to proste prinos neni.. (i kdyz uz jsem videl ze nekdo prodava pod pojmem kovane Tecko za nekrestanskou cenu neco co je uplne k nicemu-) resp neco co se da koupit jinde za polovinu.. a s vykovkem to nema nic spolecneho..
08:48:32
29.10.2008
29.10.2008

Peklo-Evo-Luboš
-> Saky: muzes mi prosim jako motoraskemu analfabetovi nejak nastinit, co v dnesni dobe udela vetsi paradu v motoru a na zivotnosti nez tehdejsi Tcka?
Diky :-)
Diky :-)07:28:01
29.10.2008
29.10.2008

Tomicraw - zrušená registrace
-> George88: Jestli hledáš kvalitu zkus se poptat tady. www.albrechtmotorsport.cz
