Alternativní vložky

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 27.10.2008 do 09.11.2008, založil/a m8rinek
řadit dle data
21:49:57
09.11.2008
Saky
-> TTomas: jo aha.. pisu toho ze se ztracim.. no myslim dnesni ze je to ulozene jen v hlinikove slitine a fungujeto...
21:37:59
07.11.2008
Eidy
-> Labros: s pístama a ojnicema rozhdoně souhlasím. Jen jsem chtěl poukázat na to, že i taková jednoduchá věc jako stočení setrváku je efektivnější.
A pokud sebereš hmotnost na pohybujících se dílech auta (písty, ojnice, klika, ventily, brzdiče, náboje, disky, brzdiče atd.) tak je to vždycky lepší. To souhlasím. A třeba ubrat 0,5kg na ráfku je mnohem lepší, než ubrat 1kg na brzdiči. Jak říkám, vždy je důležitější energie. 4
20:03:53
07.11.2008
TTomas
-> Labros: No ja myslim ze vcelku velkej 4



-> Saky: A co toto?
"ad brzdice nejsou potreba zadny ocelovy vlozky to nema zadnej brzdic hlinikovej.."
16:05:29
07.11.2008
Saky
-> TTomas: ale tady je rec o vlozkach motoru ne o pistkach v brzdici-)
11:00:09
07.11.2008
Labros
Eidy 29.10.08 23:26:23 napsal: -> Saky: Však povídám, že to je o ničem. Když uberu 0,5kg na setrvačníku tak udělám líp. Protože není důležitá ani tak hmotnost jako energie.
Tak pokud by pro tebe byla opravdu důležitá energie, tak zrovna v setrvačníku se žádná neztrácí, jenom akumuluje. To bys pak měl spíš odlehčovat písty a ojnice.
Zato to odlehčování neodpruženejch hmot nějakej význam, i když malej, má, což?
09:50:51
07.11.2008
TTomas
-> Saky: Zcela vyjimecne s tebou nebudu souhlasit:) Lehke dobove 4pisty maji prave ocelovou nebo mozna litinovou vlozku vsazenou do toho hlinikoveho/duraloveho odlitku. V tom teprve behaj pistky. Vezmu ti jeden kousek ukazat.
22:09:37
06.11.2008
Fifa
-> Saky: Jo, ale i sérové litinové se deformovali. Někdy až moc. Postupem času to ale bylo už ok. Ve zkušebních protokolech v archivu jsem našel zkoušky přímo na deformace vložek.. Hodnoty a tak ti ale z hlavy neřeknu..
21:53:45
06.11.2008
Saky
-> Fifa: nerozumim jak se seriove bortily? vzdyt seriove litinove jsou..
21:09:33
06.11.2008
Fifa
Ještě k tématům vložek- hliníkové by se na 100% botrily(jak tu zaznělo soudečkovitost, možná i horší deformace), zkoušely se i sériový litinový a i ty měli trochu problém s borcením. Viděl jsem hrubej odlitek Favo bloku s větším vrtáním a ten už měl vložky zalité přímo podle mě právě kvůli tomuto problémku.(tak trochu zkouším motory tak to vím jistě:-)
23:22:21
30.10.2008
Saky
presne tak kdo brzdi ztraci-) aneb vyhod brzdy usetris par kilo a budes jeste rychlejsi-)
ad brzdice nejsou potreba zadny ocelovy vlozky to nema zadnej brzdic hlinikovej.. jen je potreba zvolit pri vyrobe odpovidajici vule a pri celem navrhu pracovat s hlavou a ne chrlit to bez jakekoliv konstrukterske myslenky na trh.. pak vznikaji problemy viz Kabrt... daleko vetsi problem jsou ty jeho bublinkate odlitky.. co se tyka ceny brzdice ono jestli 2 nebo 4pisty nebude zas tak velkej cenovej rozdil... jde o to ze musis koupit kostku duralu (u 4pistu o fous vetsi) za tu das radove 1500 za brzdic a cele to musis prohnat NCckem s hodinovou sazbou cca 500-1500 a mas na tom brzdici tak 2-3hodky prace.. kdyz jsem platil za NCcko 300 tak to slo takovej brzdic me tenkrat vysel radove na 2500 coz byla super cena.. jenze dneska s cenou 300 sice pocitat muzu ale nemam jistej termin.. a pokud to necham udelat ofiko kdy budu vedet termin tak to zase bude stat radove 4-5000 kus coz je sice porad super cena (radove polovina oproti brzdicum od AP Racing atp) ale uz je to drahe.. ono jeste je treba pricist cenu ruznych pripravku a pokud se pak delaji dva kusy je to problem..
23:58:40
29.10.2008
Eidy
-> Tuner#2: tak co kdyby jsme to smázli, aby se toho hned někdo nechytnul? 1
Zkrátka a dobře. Kdo brzdí, nevyhrává. 3
23:52:41
29.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Já to neberu jako pomlouvání, to je aby si to tady hned někdo nevzal jako příklad. Ono něco jiného je eRko bez interiéru s laminát kapotama a moje těžká mrcha s tunou muziky1 Rozhodně to neberu špatně4
23:44:46
29.10.2008
Eidy
-> Tuner#2: Brzdíš větší hmotnost, to je pravda, ale přecijen jsou chlazený. Jako nechci ti pomlouvat auto nebo tak něco. To v žádném případě. 4 Jen mi to přišlo divný.
A taky si dovolím vsuvku. Velikost destičky nemá na zahřátí kotouče vliv. Brzdy prostě musí vyvinout určitý výkon a tím to hasne. Velikost destičky je tomu putna. Pokud nebudeme šťourat a tvrdit, že větší deska kotouč víc zakrývá. 4
23:31:49
29.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Jenom taková vsuvka. Já narozdíl od Tebe brzdil intenzivně před každou zatáčkou, ty jsi je lítal rychleji a navíc bokem a jediné místo kde jsi brzdil, bylo po cílové rovnince do té šikany3 Navíc 4P díky větší ploše destiček zahřeje kotouč víc, brzdím taky větší hmotnost auta a větší rotační hmotu takže tohle všechno se někde projevit musí.4
23:26:23
29.10.2008
Eidy
-> Saky: Však povídám, že to je o ničem. Když uberu 0,5kg na setrvačníku tak udělám líp. Protože není důležitá ani tak hmotnost jako energie.
Co se týká třmenů tak sleduju nějaký duralový, ale když mě by bohatě stačiay duralová náhražka dvoupístů. Já s nima prostě problémy absolutně nemám. Třeba teď na okruhu brzdím ze 160 na cca 70 a pohoda. Vím, že to pro ně není žádná zátěž, ale nechápu, že třeba Tuner2 má chlaďáky a měl brzdy do fialova, zatímco já měl kotouče pořád stříbrný a to jsem brzdil intenzivněji.
A třeba na závodech do vrchu jsem použil brzdy 2x nebo 3x na celé trati.
Třeba Al 4písty od Kábrta se mi líbí, ale mám strach, páč to nemá ocelový vložky a není to tlakový lití. Na kolik by cca vyšly Al obráběný 2písty třeba s většíma pístkama?
A co se týká investic škodovkářů tak máš pravdu. Já si na to vydělám a ty prachy do toho dám, ale upřímně, kdybysme měli prachy na Porsche 911 tak o škodovku asi nezavadíme.
15:11:06
29.10.2008
Saky
-> petr s: to ja znam, to je jedno z levnych reseni nicmene cena neni konecna nebot jeste musis vyresit nejak snimani polohy kliky.. a jses presne tam kde jsem napsal .. a kdo si to pak koupi? pokud by to stalo 1000 (coz je cena za kterou se to da vyrobit) za dalsi 1000 poladis zbytek tak si myslim ze je to prodejny pro spoustu skodovek.. ale takhle je to drahe.. a ten kdo si s tim chce hrat trosku vic tak pro nej je to zarizeni hloupe.. a da se koupit o par korun drazsi neco na vyssi urovni.. proste tohle si koupi uzivatel X a co udela? nejak si nabastli snimani kliky.. 90pct uzivatelu opet vyuzije rozdelovac a tim si pak v podstate nepomuze.. 10pct uzivatelu to udela inteligentneji primo na klice at uz na remenici nebo na setrvaku .. a co dal? dalsich 90pct uzivatelu tupe obkresli charakteristiku seriovyho rozdelovace a bude s tim jezdit v podstate uplne stejne jako se seriovym mechanickym v OK stavu.. ale bude ho to stat minimalne trikrat tolik .. a tech zbylejch 10pct to bude nejak ladit a z toho 90 pct stylem pokus omyl nekde jezdenim do kopecka s notasem na kline.. nerikam ze je to spatne ale porad to je takove na nic-)
15:01:09
29.10.2008
petr s
14:55:53
29.10.2008
Saky
-> Eidy: myslis ze bys usetril hmotnost? -) kilo dve? na hmote ktera absolutne neni dulezita..
vyfrezovat brzdice neni problem.. pokud se nebudeme bavit o penezich... problem je ten ze typicky skodovkar koupi auto za X tisic korun x= (1-15) s gausovskym rozdelenim-) a pokud ma nekdo investovat castku prevysujici porizovaci cenu vozu do motoru, brzd je to spatne.. proto se to proste neda nabidnout.. duralovy brzdice se daji bezne sehnat za cenu radove od 10ti za kus da se to i vyrobit za cenu cca polovicni, ale porad je to obrovska cena kterou do skodovky da jen zlomek procenta uzivatelu.. a pro ten zlomek co to do toho da uz je lepsi nez neco vyvijet koupit jiz hotove.. byt treba za dvojnasobnou cenu ..
predstav si treba inteligentni rizenej rozdelovac vec kterou by bralo 99pct uzivatelu.. za predpokladu ze se dostanes pod cenu noveho rozdelovace a bude to i s montazi.. (nebot seriovej rozdelovac si da kazdej) ale pokud to udelas, nejaky vyvoj prototyp slepe ulicky atd tak zjistis ze jses vyrobne treba na 3000 a kolik lidi si to potom koupi? par a ten par si pak muze koupit opet profi zarizeni ktere stoji o neco malo vic.. samozrejme se to da vyrobit i levneji jenze to pak musis chrlit velkoseriovku ale to se zase neproda.. a tak je to se vsim.. pokud bys chtel 10000 AL brzdicu tak se kazdej pretrhne, pokud budes chtit 5paru tak nesezenes vyrobce.. (za rozumne penize) a tak je to vsude kam se podivas
14:23:35
29.10.2008
Eidy
Podle mě by byl jediný přínos v úspoře hmotnosti, jinak vůbec v ničem. Pro motor zcela zbytečné. A než utrácet sumy a čas za tokovýhle pokusy, je lepší připlatit třeba za lehčí ráfky. Tam se ušetřená hmotnost projeví znatelněji. Spíš než vložky bych vymýšlel jak vyfrézovat brzdové třmeny z hliníku nebo podobně efektivní záležitosti.
14:18:22
29.10.2008
Saky
-> Eidy: ok.. nicmene bylo by zajimave nekdy takove pochody dovest do konce zda by to fungovalo.. i kdyz tady by to asi nemelo zadny prinos..pokud by to vubec fungovalo..
14:13:20
29.10.2008
Eidy
-> Saky: mě přece nevadí vůbec nic. S touhle otázkou přišel m8rinek, ne já 4 Já jenom zkusil rozvinout teorii.
13:33:42
29.10.2008
Saky
-> Eidy: a co ti vadi na vyzkousene litine? resp myslis ze by stalo za to neco takoveho konstruovat atd?..
13:25:16
29.10.2008
Eidy
-> Gemini: jo tak kvůli tloušťce, tak to jo. Ale myslím si, že do Fa bloku by šly dát Al vložky na objem 1000. To by třeba vydržely. Ale 130kový vložky z hliníku by asi nepřežily, to asi ne no.
12:49:09
29.10.2008
Gemini
-> Eidy: no jasne, ved si zober aku hrubku steny ma litinova vlozka a aku musi mat hlinnikova.....nerealne.. ..
12:47:06
29.10.2008
Eidy
-> Labros: to já právě nevím. Pokud pominu uložení do bloku, neměl by bejt už žádnej rozdíl. Ale nejsem odborník.
11:05:44
29.10.2008
Labros
-> Eidy: no možná myslí, že bude soudkovatět
00:37:17
29.10.2008
Eidy
-> Gemini: proč myslíš? Že by se to dole v uložení do bloku bortilo? Zkus mi to vysvětlit. 4
22:36:46
28.10.2008
Saky
-> m8rinek: tohle se da sehnat.. si koupil vybrusovy oplacky pisty ne? -)
22:33:21
28.10.2008
m8rinek
-> Saky: potřeboval bych ale vložku s vrtáním 78,6 která bude mít silnou stěnu aspon jako serie,uprava bloku tedy nutná, tohle se opravdu dá sehnat?
21:37:39
28.10.2008
Saky
-> m8rinek: vzdyt na skodovku jdou sehnat jakekoliv vlozky i polotovary tak co resis? nebo to neni na skodovku?
21:02:16
28.10.2008
Jakub M.
-> m8rinek:
BMW má vložky válců ze slitiny hořčíku... galvanizovaný vnitřní stěny nějakým tvrdým kovem.. ovšem ta vložka je pevně zalisovaná v bloku po celé svojí délce
20:26:19
28.10.2008
m8rinek
-> petr s: aj tak to mě nepomůže, chce to sehnat mokrý vložky z něčeho, nevim čeho :(
17:15:47
28.10.2008
Gemini
-> Eidy: obavam sa ze s hlinnika nemoze byt vkladana vlozka, len ako sucast bloku
15:01:35
28.10.2008
petr s
-> m8rinek: Niresist ale tam cena byla před 30 lety 5000 za materiál
11:39:37
28.10.2008
Eidy
jo a nikasil je dneska ve všech motorech s "hliníkovejma" válcema, takže tak špatný nebude.
11:38:18
28.10.2008
Eidy
cenovku si netroufnu hádat. Na to se ani neptal. A že ji přitáhne hlavou jí nemůže vadit. I kdyby byla součástí bloku jako na modernějších motorech, tak nejvyšší tlak pod hlavou bude taky na vložkách.
10:02:10
28.10.2008
MerHanz
-> Eidy: zaprvý by mně zajímalo,jak by se tvářila na to že se přitáhne hlavou. Pak by mně taky zajímalo, jestli to není náhodou náchylnější k poškození ten nikasil( kluci na kroskách s tim mněli porát nějakej problém) a v neposlední ředě jaká by byla cenovka. Asi vyšší, než litinový vložky?
09:46:45
28.10.2008
Eidy
Můžeš si nechat vytočit novou vložku ze slitiny hliníku a pak nechat nanést nikasil, taky by to šlo.
22:52:10
27.10.2008
m8rinek
Lze nějak nahradit litinovou vložku válce? Přesoustružit jinou je asi cesta nejmenšího odporu, ale co by obnášela výroba nové? Je vůbec potřeba litina?
Extreme Tyres