predehrivani sani

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 22.10.2008 do 31.10.2008, založil/a Rider skoda
řadit dle data
00:18:50
31.10.2008
King
-> radec: Primárně je to tam na ohřev sacího potrubí na studeným motoru. Že to na teplým motoru řekněme i trošku chladí, jenom fíčura navíc :)
-> Rider skoda: Já se obávám, že chladící efekt toho, že sací potrubí je připláclý na hlavu motoru (ovšem přes 1mm tlustý těsnění), je minimální4 Pokud bys chtěl podobným způsobem chladit třeba výkonovej tranzistor (1 mm onoho matroše mezi chladič a tranzistor), tranzistor spolehlivě spálíš. Na "trošku upraveným" motoru není důvod ten předohřev sání nezapojit.
23:57:45
30.10.2008
Rider skoda
radec 30.10.08 19:24:54 napsal:
je to tam nato aby ty to potrubie chladilo a nie nahrievalo retoze sacie potrubie sa nahrieva od vyfuku
precti si cely clanek a pak ti dojde,ze se bavim o izolovanem potrubi vyfuku termo paskou atd atd4
19:24:54
30.10.2008
radec
je to tam nato aby ty to potrubie chladilo a nie nahrievalo retoze sacie potrubie sa nahrieva od vyfuku
18:25:39
30.10.2008
Rider skoda
podle me by ten motor fungoval nejlepe,kdyby jakoze vykonove i na spotrebu.Kdyby predehrev byl zapojen po ohrati na provozni teplotu by se uzavrely nejake kohouty a neproudilo to pres nej.jenze bylo by to obitznejsi..
16:35:19
30.10.2008
Rider skoda
ja se nebavim o seriovem motoru,ale o motoru sportovnim tam to odpojuji a asi to vyznama ma.Pri studenem motoru jim to asi moc nejede a taky dost zere,ale pri ohratem motoru jak rikas dejume tomu ze ta hlava ohruiva saci potrubi na 80stupnu a kdyz neni zapojene sani tak uz nic vic a je vse v poho.Ale kdyz mas jeste zapojen sani,tak to je jeste 88stupnu prihrivane vodou v sani!!Ve SKodovce to bvymyselli dobre a ucelove!Ale pro seriovej motor a vzadne sportovni vykon s tim nepocitaly.Jinak termo psaku co ma jeden kamarad dost kvalitni,tak ta izoluje dost,ze na pasce udrzi ruku,je to jen vlazne pry!Musis kupovat kvalitni a ne nejakou tu imitaci termo pasky.A jinak Antony te tu spravne opravil4 COz je ted znacny rozdil si myslim.
20:25:26
28.10.2008
Antony - zrušená registrace
LiMaK 28.10.08 16:26:01 napsal: Rider skoda 28.10.08 14:45:04 napsal: ,ptz si nemyslim ze ta voda ktera protek sanim ma mensi twplotu nez teplota hlavy.ALE TO VIS, ZE TEPLOTA VODY V SANI, MA MENSI TEPLOTU NEZ TA V HLAVE.. :-)podivej se odkud ti priteka chladna voda (z chladice) do sani a podivej se odkud jde do bloku(hlavy)...taky z chladice..... A KOLIK MA VODA na VYSTUPU Z CHLADICE???(60???) a koolik ma voda v hlave(90??) ....a kolik ma ta voda z chladice, ktera tece do sani(60??)???

-> LiMaK:
Nechci rejpat, ale voda do sání jde z domku termostatu (takže má těch cca 88 stupňů) a ne z chladiče, proteče sáním a vrací se před pumpou zpět do oběhu. Ale jinak souhlasím s tebou, že zapojení sání je pro seriovej motor výhoda. . . .
16:26:01
28.10.2008
LiMaK - 742 forever
Rider skoda 28.10.08 14:45:04 napsal:
,ptz si nemyslim ze ta voda ktera protek sanim ma mensi twplotu nez teplota hlavy.



ALE TO VIS, ZE TEPLOTA VODY V SANI, MA MENSI TEPLOTU NEZ TA V HLAVE.. :-)

podivej se odkud ti priteka chladna voda (z chladice) do sani a podivej se odkud jde do bloku(hlavy)...taky z chladice..... A KOLIK MA VODA na VYSTUPU Z CHLADICE???(60???) a koolik ma voda v hlave(90??) ....a kolik ma ta voda z chladice, ktera tece do sani(60??)???
16:13:22
28.10.2008
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: synku, ja uz nemuzu. termopaska je dobra vec, ale zarucim ti, ze i s tou termopasko na vyfuku neudrzis dlouho ruku....samozrejme nepopiram, ze dobre izoluje to salave teplo, ale jen nepodlehej klamu, ze ty vyfukove svody mas ledove.


A za 2. co mas za motor? ti garantuju, ze na 80procentech skodovek co znam, ten vyhrev sani vyhriva jen pri studenem motoru a chladi pri teplem.
hadat se s tebou nebudu, pokud bys tim sanim chtel honit vodu, ktera by byla mimo okruh chlazeni motoru, chladil ji zvlast na 20stupnu v nejakem pridavnem chladici.....tak...MOZNA bys mel lepsi vysledky....na seriovem motoru ale zapomen...


Ale zrejme jsou tady vsichni chyrejsi, nez ti, kteri to v roce janevím 88" vymysleli a ti kterí to porad jeste montují.....
Ale opravdu si nemyslim, ze by se v boleslavi tak naaaaramne nudili a vymysleli takove kraviny jako vodu do sani......

Ja proste tvrdim - vsimni si slova TVRDÍM, že na mém 65kW motoru, bez nejakych termopasek na svodech....mi zapojene sani ZMENSUJE teplotu uvnitr sani (SMES). samozrejme ale az po 15 kilometrech ostre jizdy, kdy je motor rozzhaveny....uz sem ti jednou psal, ze to je digitalem odmerene., kdyz to sani odpojim, teplota smesi vzroste....ver si nebo ne, memu teplomeru verim, postupu meho mereni taky....ale za chvili asi chytnu infarkt, vemu fotak a pujdu nafotit teplomer u motoru.

Lehni si k televizi, zitra si odpoj hadici od sani a vsude vypravej jak se ti uzasne zchladila smes v sani, jak to naramne dobre jede, v prechodovych rezimech necuka,jak krasne funguje sytic, a ze vsichni ti, kteri to davaj do aut seriove ve fabrice, timhle nesmyslem ubiraji zbytecne vykon motoru tak cca 29koní.

ja si ho necham zapojene, a verim si, ze delam spravne, pro muj dobry pocit i pro moji klidnou nohu na pedalu.....mozna pak nekdy budes mit tu cest svest se s celkkove doresenym motorem a nepochopis....pisu CELKOVE DORESENYM, protoze ten zapojeny okruh sani je jen JEDNA z malickosti, ktere ale dokupy davaji celek, který pak krasne hraje a zpívá.

Howgh, seru na cele hadice, at si kazdej zapojuje co chce a co mu osobne vic vyhovuje.
14:45:04
28.10.2008
Rider skoda
proste dva motory na obou potrubi vyfuku omotane temro paskou izolujici teplo.Na jednom sani zapojene,takze od vyfuku se to skoro nehreje jen od te hlavy.A u druheho se to hreje od vyhrevu sani a jese od hlavy,ptz si nemyslim ze ta voda ktera protek sanim ma mensi twplotu nez teplota hlavy.
14:40:54
28.10.2008
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: JE TO ZBYTECNE......

heled, odpoj si ty hadice, nech sani bez vody, a smes ti tam podle tebe bude uplne mrznout.V pripade, ze to jeste budes mit stale teple, sypej tam kostky ledu. jen bacha at ti nezamrzne uplne.

Ja mam vyhrev/chlazeni sani zapojene a nemuzu si stezovat....jak teplotne tak i provozne. :-)

V necem mas sice trochu pravdu, v tom ze hlava je chlazena vodou, ale hlinik to teplo siri lepe nez voda a z te tvoji chlazene hlavy ti porad utika teplo do sani, ktere je taky origo chlazene (na 80)....




FAKT TI DOPORUCIM....vem si digitalni teplomer s dratovym cidlem, strc to uplne do sani a zmer si to....rozdil s vodou je tam dost.
14:30:36
28.10.2008
Rider skoda
dobre,ale od hlavy se to nemuz nejak extra ohruivat kdyz ta je tez chlazena vodou a ohriva se od vody vnejsi stena hlavy a ta to predava do sani.proste kdyz budu mit potrebui vyfuku zaizolovane termo paskou tak si myslim ze svody bez predehrevu budou mit chladnejsi smes.ptz ta voda proudidic v nich si myslim ma tak 80 stupnu a je to tim ohrivany.
16:46:11
27.10.2008
LiMaK - 742 forever
-> Vrba: Naprostý souhlas

-> Rider skoda:

uz po milionte napisu, ze ten tvuj slavny vyhrev sani ho umí i chladit.....vem si digitalni teplomer, ale nejaky poradny...


.zmer si, na kolik se jizdou ohrejou nechlazene saci svody od vyfuku a hlavy...tak cca na 120-150stupnu. Uvnitř tech svodu ti proudí směs do valcce.....je pravda ze proudení směsi benalu a vzduchu ochlazuje, ale jde o to, ze to teplo odebírá z tech 120-150 stupnu okolniho hliniku a smes se ohriva, tipnu si na 70stupnu uvnitr smesi co jde pak do vlace

pokud to same zmeris na vodou chlazenem sani, teplota hliniku ti naskoci na 80-95stupnu v hliniku....kdyz k tomu pripocitam teplotu smesi uvnitr, ktera ten hlinik sani nadale zchlazuje z tech 90--> dostanu hrubym odhadem mnohem mene nez tech 70stupinku v predchozim pripade.

takze co je teda lepsi?
16:23:10
27.10.2008
Rider skoda
v poradku,ale take kdyz neco zastavas tak to take musis umet obhajit a ne jen rict tohle je lepsi.Spotreba mozna mensi ,ale zase vykon pri ohratem potrubi si myslim akorat zmenseny.
17:17:53
26.10.2008
Vrba
pro udržení nízké spotřeby a rozumných přechodů motoru je to vyhřívání nutnost.Ten kdo to odpojuje to odpojuje jen proto,ze ani nevi na co to tam je a mysli si že mu to snad přinese 5 koní navíc.
21:57:03
24.10.2008
Antony - zrušená registrace
-> Rider skoda: Já netvrdím že když je zapojená i hadička, že je to lepší. Jenom říkám že má voda možnost týct 2-ma "větvema" Já mám zapojený jenom sání protože mám pumpu z feldy a celkově překopanej okruh.
15:08:00
24.10.2008
Rider skoda
jinak kdyby mel clovek odizolovane vyfukove potrubi(tzn. ze by neohrivalo saci potrubi tolik) tak by si myslim predehrev sani mel smysl jen pri studenem motoru,pri teplem by to sani akorat ohrival prece ??!!
15:06:26
24.10.2008
Rider skoda
ja tam tu hadicku mam take + predhrev zapojeny.myslim ze to asi mit oboji nebude nejlepsi,jak mi jisty clovek rikal.ze se tam bude akorat ta voda zbytence virit.
19:09:30
23.10.2008
mb136gl
hmm asi to zapojím naspäť
18:47:03
23.10.2008
Antony - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Bráno logicky to nevadí. Mě se ucpala kouskem silikonu a zachránilo mě právě vyhřívaný sání
09:37:45
23.10.2008
Kapřík
Vojtik 23.10.08 06:56:43 napsal:
-> Nwkt: Tak to máš nějak divně zapojený, páč origo tam jde ta nejteplejší voda přímo z komory termostatu přes potrubí do čerpadla ( tzv. malý okruh, který cirkuluje i při zavřeném termostatu a nahrazuje hadičku mezi trubkama topení, která bývala u 105-130 a u 135-136 se nedává, páč voda cirkuluje přes potrubí)
a já si pořád říkal proč tam ta hadička mezi trubkama topení je. Vadí když ji tam mám danou a zároven mám zapojené i vyhřívané sání?6
08:27:56
23.10.2008
Nwkt
-> Vojtik: Já tam mam i tu hadičku 9
06:56:43
23.10.2008
Vojtik
-> Nwkt: Tak to máš nějak divně zapojený, páč origo tam jde ta nejteplejší voda přímo z komory termostatu přes potrubí do čerpadla ( tzv. malý okruh, který cirkuluje i při zavřeném termostatu a nahrazuje hadičku mezi trubkama topení, která bývala u 105-130 a u 135-136 se nedává, páč voda cirkuluje přes potrubí)
23:38:57
22.10.2008
Rider skoda
takze ze zacatku funguji jako pro nejrychlejsi ohrati a malou spotrebu tim padem motoru a pak zase jako chlazeni?
22:16:40
22.10.2008
petr s
-> Rider skoda: A výfuk má 300
22:16:25
22.10.2008
havlik
-> Rider skoda: tak si někdy šáhni na svody kolik maj po ohřátí a kolik vyzařujou
22:16:07
22.10.2008
Nwkt
-> Rider skoda: Až na to, že ti tam jde studená voda od chladiče 4
22:15:39
22.10.2008
Rider skoda
jak to muz to sani ochazovat,kdyz ta voda v okruhu ma po ohrati cca 90° C
21:06:55
22.10.2008
MOLSO
-> Gemini: aha tak :)
20:59:29
22.10.2008
Gemini
-> MOLSO: pretoze toto sanie s karbecom kazde 2 tyzdne ide hore dole, menia sa motory, nebavilo am to odpajat, preto ani kurenie nemam zapojene.....

predohrev ma vplyv na prve minuty chodu motora, spotrebu a emisie
20:16:48
22.10.2008
MOLSO
-> Gemini: tak preco to tutoky nemas zapojene ? 40 3 3 skoda-virt.cz/cz/.../7562 7
19:20:45
22.10.2008
Gemini
urcite zapojit
19:04:16
22.10.2008
MOLSO
skoda-virt.cz/cz/.../2365 5-vyhrivane-saci-potrubi?o ffset=750

Vyhrievane sanie by som už asi tiež zapojil aj ked som to sprvoti nechcel ... motor napr pri 40°C prestava koktat a pri valení po dialnici ti sacie potrubie ochladzuje na 80 - 90 °C
18:37:35
22.10.2008
Antony - zrušená registrace
-> Rider skoda: Tuším že se to tu nedávno řešilo, ale vyhřívaný sání ve skutečnosti nevyhřívá ale ochlazuje. Jak píšeš je kousek od svodů výfuku a ty se ku.va hřejou. . .
18:07:42
22.10.2008
Rider skoda
mam 742.136 s karbem a sanim favo.Motor trosku upraven.Uvazuji o odpojeni vyhrivani sani,protoze logicky i tak je pod nim to vyfukove potrubi v tesne blizkosti od ktereho se to sani hreje jeste vice.Plus mam tedy zatim urzily filtrbox,tak to jeste saje teply vzduch(to s casem vyresim lepe).Ale zatim bvych sai aspon odpojil to vyhrivanisani.SI myslim ze to pojede pak lepe s teplym motorem a bude i mensi spotreba.Co si myslite vy?
Extreme Tyres