vetrani" motoru - vyreseno

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 19.10.2008 do 23.10.2008, založil/a COL
řadit dle data
08:32:18
23.10.2008
Peklo-Evo-Luboš
-> Tuner#2: ¨ja uz to vyresil 1 uz kmita jen nad 160km/h a to nejezdim, pac se bojim jezdit rychle 3 3
22:59:06
22.10.2008
gabo000000 - zrušená registrace
Tuxik 21.10.08 16:34:05 napsal:
David29 21.10.08 15:02:42 napsal:
jde teplej vzduch hlavně spodem (fyzika - teplo dole, studeno nahoře)


3 3 3 to je teda fyzika 3 3 podle toho se ridis kdyz ridis ? :)3 3 3 3 3 *3*
22:07:42
22.10.2008
petr s
-> Martin120L: Ale pokud vím tak ta byla na závodech zakázaná
22:01:12
22.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin120L: JJ vím, už to tady psal Peklo Evo Luboš4
19:38:34
22.10.2008
Martin120L
-> Tuner#2: Problém je,že nad 150km ta stříška hrozně vybruje ten vzduch jí rozkmitá. Asi zesílit nebo udělat v prostřed nohu a podepřít. Určitě jí má Krajánský.
07:28:38
22.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Martin120L: pěkné... rád si nechám poradit...az budu privadet vzduch k IC, tak se to bude hodit4 Diky
21:24:24
21.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin120L: Podle Tvého příspěvku na odkazu jsem měl pocit, že si myslíš to samé co já. Každopádně vím, že hned za oknem je podtlak a vzduch dopadá až těsně na konec zadní kapoty. Byl taky takový nákres. Proto měla LRa ten kšilt, aby to šlo víc na kapotu, která byla žebrovaná a hned pod ní bylo sání.
21:23:34
21.10.2008
Martin120L
-> K-Virus: Stčí když otevřeš obě kapoty motoru jak na Rapidu tak Š120 a podíváš se kolik je místa okolo motoru hlavně nad hlavou válců, karburátorem a vzduchovým filtrem. Že jsem si raději nekoupil Rapida. Když dáš na Rapida RH plasty a správně vyřežeš zadní blatníky , aby ty kapsičky nasávaly studeny vzduch pak je to stejný jako na Š 130 RS to je teprve průvan. To mi věř měl jsem postavenou repliku RS.5
21:13:57
21.10.2008
Nwkt
-> Martin120L: Hmm a policajti tě zatknou jako teroristu, že rozsypáváš antrax
21:05:26
21.10.2008
Martin120L
-> Tuner#2: Tak jinak. Vemte auto a udržuj stálou rychlost 80km další člen posádky zadním oknem zadními dveřmi veme do ruky hrst hladké mouky a pozvolna jí nad zadním oknem začne rozsypávat, 3 člen ,ať sleduje co ta mouka dělá a uvidíš jak se proudění vzduchu mění za autem a kdy se trhájí proudnice vzduchu od zadního okna. Je to jednoduchý, pozor mouka dělá strašný nepořádek, pro lepší studii navrhuji to natočit na kameru. Aerodynamický tunel v praxi. Tak jsem to řešil před lety , když jsem vyřezával zadní kapotu na Š110 LS, aby byl lepší odvod vzduchu od vrtule chlazení, když člověk nechtěl dávat tyčku a pavouka pod zadní kapotu.5
16:34:05
21.10.2008
Tuxik
David29 21.10.08 15:02:42 napsal:
jde teplej vzduch hlavně spodem (fyzika - teplo dole, studeno nahoře)


3 3 3 to je teda fyzika 3 3 podle toho se ridis kdyz ridis ? :)
16:07:11
21.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> deathcat: Aha, tak to potom jo.1
15:45:51
21.10.2008
deathcat
-> Tuner#2: To mělo být samozřejmě pro -> David29: 1
15:38:37
21.10.2008
Pavel P..
-> David29: nooo chytrá vopička... sama na to přišla3 3
15:36:42
21.10.2008
David29
-> Pavel P..: Ale to víš že to vim akorát sem to otočil no... to by třeba nemělo význam topení (je u země) nebo vyhřejvaná podlaha...
15:34:31
21.10.2008
Pavel P..
-> David29: viděl jsi už horkovzdušnej balón ? to je taková koule s košíkem vznášející se na nebi...a ty hořáky tam nemá na opejkání klobás ale aby tam vháněl horkej vzduch kterej stoupá nahoru.!!! 3 3
15:26:48
21.10.2008
David29
-> Tuner#2, Syny: Ajo 3 3 Obráceně samozřejmně
15:23:22
21.10.2008
Syny
-> David29: teplo dole a studeno nahore? A to si prosel stredni skolou?
15:12:44
21.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> deathcat: Proč? Žiju v tom, že teplý vzduch stoupá vzhůru.
15:12:00
21.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> David29: Podle Tebe by balón nikdy nevzlítnul1
15:08:21
21.10.2008
deathcat
-> Tuner#2: Ty si asi ve škole nedával pozor co :)
15:03:37
21.10.2008
David29
Pač když se s tim už srali a vymysleli to na eMka, tak pochybuju, že by ten výmysl nechali na kupé zabít...
15:02:42
21.10.2008
David29
Pokud nejsou plechy pod autem, tak si myslim že na stojícím vozidle jde teplej vzduch hlavně spodem (fyzika - teplo dole, studeno nahoře) a za jízdy tam bude určitě jiný proudění...
Ale rozhodně si nemyslim, že by byl proudění vzduchu zásadně rozdílnej mezi sedan/kupé...pač kdyby u jednoho z nic bylo záporné, určitě by to vývojáři brali v potaz
14:20:14
21.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: -> gim: asi mate pravdu... ja to pristi tyden vyzkousim a uvidim
11:30:38
21.10.2008
gim
taky si myslim ze to bude stejny, protoze volne stoupajici teplej vzduch z motoru nebude mit takovou silu jako proudici vzduch nad autem aby se protlacil ven. A pod autem je podtlak, kterej tahne vzduch ven
10:06:49
21.10.2008
Kapřík
Dle mého to bude na Emku to stejné jako na rapidu. Možná je tam jiný tvar karoserie, ale soudruzi při vývoji škodovky určitě přemýšleli stejným směrem, a pochybuji, že by zadní část u emka měla "vysávat" teplý vzduch a u rapida "nasávat" studený vzduch. Dvojí provedení se mi zdá jako nesmysl. Nehledě na to, že COL píše, že při zastavení se teplota v prostoru pod mřížkami hodně zvednula a teplý vzduch šel otvory ven. Proč by to tedy nemohlo být stejné u emka? Při jízdě to zatím nikdo nezkoušel, kam vzduch jde a při zastavení když tam sálá teplo? Proč ne...vždyť to i COL experimentem dokázal u rapida4
09:52:57
21.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak zatim jen COL podal nejake vysledky... na Mku to zkusime pristi tyden a dam sem vedet...
09:51:19
21.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> David29: kamarad tam vubec nema plechy okolo motoru a tak ten vzduch pod autem to od tama urco vytahuje4 dycky vetsi parak nez u me na rapidovi4
23:45:29
20.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> David29: Úplně stejně jako já, Ratoo, a třeba i Martin120L: skoda-virt.cz/cz/.../9437 2-sportovni-filtr-opravdu- pomaha

Jak říkám, dokud to někdo nezkusí na sedanu, tak se můžem jen dohadovat.
23:33:22
20.10.2008
David29
-> K-Virus: Jak si prosimtebe hodnotil, že tam odtud za jízdy fučí teplej vzduch?
20:14:19
20.10.2008
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> COL: dobrá práce, ale musím se zastat Tunera#2, pac u rapida je to proudeni urcite jiny... taky ho mam... ale co vim, tak u kamosovy sade to tam dycky moc topi... tam je podle me ten prutok naporu vzduchu znacne skrcen tvarem karoserie (sedan... tam si myslim, že opravdu ta střecha to škrtí a obtok vzduchu kolem auta nedoseda primo na zadni kapotu) mozna to blbe pisu ... nwm... ale u rapida to ma predpoklad... nicmene zajimave zjisteni4
19:19:32
20.10.2008
rolls
-> Vojtik: preco kokoti nevymysleli potom nejaky odstredivy odlucovat prachu a netahali to spodkom kua8 bolo by teraz o starost menej1
10:23:37
20.10.2008
Vojtik
U škodovek to tak bylo schválně kounstruováno, aby tou mřížkou v zadní kapotě šel vzduch do motor. prostoru, páč jinak se prý brzo zanášel vzduchový filtr - u užovek bez mřížky - páč šel do motor. prostoru bordel od podvozku. Vysvětloval nám to učitel na průmslovce, kterej dělal dřív na vývoji ve škodovce.
23:01:40
19.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: Jenže Rapid a sedan je dle mě něco jiného. Musím to taky někdy zkusit s čidlem.

Tím nechci zpochybnit Tvoje měření a děkuji za informace.
22:25:39
19.10.2008
Martin136COUPE
Ano tak stoupání teplého vzduchu nahoru při stání chápu...

Vstup studeného vzduchu za jízdy také...ale kde vystupuje...až pod čelo ?
22:10:03
19.10.2008
COL
Jeste musim podotknout, ze motor mel vsechy kryci plechy tak, jak maji byt. Pokud nekdo jezdi bez plechu muze to byt jinak. Snimac byl ve skvire mrizky (zhruba uprostred) asi 0.5cm az 1 cm pod (tj. smerem do mot prostoru) spodni hranou.
22:05:39
19.10.2008
Kapřík
-> COL: tak a je to ověřeno a vyřešeno...4 Děkujeme za výborný test5
21:44:17
19.10.2008
COL
Protoze se mi nezdal nazor, ze za jizdy vystupuje horky vzduch otvory v zadnim viku ven, udelal jsem experiment, ktery moje pochybnosti potvrdil:

Do otvoru mrizky zadniho vika jsem dal teplotni cidlo a vyrazil jsem na dalnici, abych to hned od zacatku prohral, celou cestu se drzelo na cca 16C pri rychlostech 120-140km/h. Pak jsem sjel a pri cca 60km/h teplota vzrostla na cca 19C. Po zastaveni behem chvilky vystoupala na cca 45C. Teplota okoli byla mezi 15-16C.

Zaver: Za jizdy proudi vetracimi otvory vzduch dovnitr. Opacne proudi pri stani a velmi nizkych rychlostech (prevazi kominovy efekt). Tudiz, kdo dava nacuc vzduchu k mrizce zadniho vika, dela dobre.
Extreme Tyres