-> MOLSO: jak to? sak ta trubka ze zadu termostatu tj.maly okruh zustava prece ne? jen ta voda, co jde z topeni co uz je schlazena, tak se nevede vlastni hadici,ale napojuje se na schlazenou vodou od chladice.
-> Nwkt: protoze usetrim jednu hadici a napojit se to da, tam jak se trubky lamou okolo hrebenoveho rizeni.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladenie 4. valca
05:27:13
12.01.2009
12.01.2009

Ultim
23:29:40
11.01.2009
11.01.2009

Zaki
Jak nad tym uvazujem uz par dni, vlastne odkedy sa to tu zacalo riesit, ja by som to zapojil navarenim T-cka na trubku od termostatu do kurenia.
23:02:43
11.01.2009
11.01.2009

MOLSO
-> Ultim: nehovoriac o tom že by to kurilo až keby sa otvoril termostat a bol by prehriaty velky okruh 

22:14:23
11.01.2009
11.01.2009

Nwkt
-> Ultim: Proč takhle? Nevim kudy bys to chtěl natáhnout od topení pod auto
22:12:09
11.01.2009
11.01.2009

Ultim
co tohle?
12:50:54
06.01.2009
06.01.2009

Syny
-> MOLSO: Tos to je taky pravda... Tak pak jedine to co sem psal jako 1.
10:12:48
06.01.2009
06.01.2009

MOLSO
-> Syny: to ti nebude fungovat kym tam budes mat termostat (až ked sa otvorí začne prudit voda)
01:47:48
06.01.2009
06.01.2009

Syny
A nebo me jeste napada - co to dat natvrdo seriove na pritok od chladice? Proste vsechan studena voda z chladice by skrz to musela jit...
01:43:54
06.01.2009
06.01.2009

Syny
A co udelat to, ze by pritok do vymeniku byl primo z expanzky a odtok byl napojen tesne pred pumpu (pritok od chladice)? Tim padem by ten podtlak u pumpy sal vodu z expanzky pres ten vymenik... Nebo je to blbost?
21:23:33
05.01.2009
05.01.2009

vhml
-> havlik: A na jakou teplotu bys ho chtěl chladit? Já ho naopak nemám kvůli chlazení, který je, pokud nemáš vyloženě závodní motor, zbytečný. Ale kvůli ohřívání v zimních teplotách...
21:17:14
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> vhml: to nejni moc rozdíl vzhledem k venkovním teplotám
21:08:18
05.01.2009
05.01.2009

vhml
Já to mám nainstalovaný a topí to stejně, chladí to stejně, jenom olej se mi ohřívá na provozní teplotu rychleji... Teplota oleje byla včera po 40km trase o 5 stupňů nižší, než v létě bez výměníku...
20:55:09
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> petr s: tak jelikož tam bude mít eště jeden zdroj ohřevu vody a oleje tak myslim že se ohřeje tak jako tak případně by se to dalo udělat poladěnim termostatu vrtačkou :)
20:51:03
05.01.2009
05.01.2009

petr s
-> Nwkt: 8-9 mm díra-> havlik: zahodíš termostat a auto se neohřeje budeš dávat dečku před chladič
20:47:02
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> petr s: ale nebude se pak přehřívat motor? to bude chtít kvalitní čistej chladič a výkonej větrák aby to dávalo dostatečně studenou z velkýho okruhu
20:46:52
05.01.2009
05.01.2009

Nwkt
-> petr s: Takže tim zabiju dvě mouchy jednou ranou
průtok tam bude dostatečnej?

20:43:31
05.01.2009
05.01.2009

petr s
-> Nwkt: To nevadí pújde třeba 70 stupnů ale olej bude chladit
20:42:53
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> Nwkt: ono v podstatě maj pravdu žádnou extra studenou tam nedostaneš odnikud nebo by sis musel udělat eště malej chladič a externí čerpadlo který ti bude vodu hnát tamtudy
20:41:22
05.01.2009
05.01.2009

Nwkt
-> petr s: Ale do toho pude teplá voda ne?
20:38:04
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> Surík 05.01.09 20:36:14: to je možná ta mě nenapadla:) ale tam zase asi nebude uplně dostačující průtok vody ne?
20:37:44
05.01.2009
05.01.2009

petr s
02.01.09 23:52:24
20:36:49
05.01.2009
05.01.2009

havlik
No já myslel zapojení takhle kvůli přívodu studený vody, jinak já tam budu muset mít eště jeden vstup a výstup kde se mi bude voda ohřívat a vyhřívané sání tam nebude takže lepší to táhnout z termostatu tam a zase před pumpu?
20:36:14
05.01.2009
05.01.2009

archanjel
-> havlik: nemyslí s tej na bloku? pri 4 valci?
20:34:55
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> petr s: ze zátky jaké?
20:33:32
05.01.2009
05.01.2009

archanjel
najlepšie zapojiť je to namiesto kúrenia? kúrenie nepotrebujem a aspoň sa nemusia vymýšlať zátky na pumpu a domček díky za radu
20:31:59
05.01.2009
05.01.2009

MOLSO
-> havlik: pretoze obe vetvy su napojene tak že z nic "cucá" vodu do pumpy a vo vymenniku by nebol prietok vody.
takto by to mohlo fungovat ale zase sa obmedzi ucinnost kurenia ... možno keby sa to napojilo na 136 vodnu pumpu a domček termostatu (namiesto sania) by to bolo luxus riesenie
takto by to mohlo fungovat ale zase sa obmedzi ucinnost kurenia ... možno keby sa to napojilo na 136 vodnu pumpu a domček termostatu (namiesto sania) by to bolo luxus riesenie
20:31:57
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: proč dyt to nemá žádnou návaznost na topené krom toho že to bude napojený na vývod z topení a stejně s tim v zimě jezdit nebudu a ty letní chladný rána zmáknu v mikině
20:31:46
05.01.2009
05.01.2009

petr s
-> havlik: A není jednodušší to táhnout ze zátky a topení nechat zachované
20:27:36
05.01.2009
05.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> havlik: By ti umrzla rit 

20:27:14
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> MOLSO: proč by nefugovalo?
20:24:52
05.01.2009
05.01.2009

MOLSO
-> havlik: to nebude fungovati 

20:17:51
05.01.2009
05.01.2009

vhml
-> Nwkt: asi tě tam tý vody poteče míň :-) tak jedině pak jezdit s otevřeným topením...
20:04:34
05.01.2009
05.01.2009

havlik
já bych to zapojil když už tak takhle
20:02:25
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> vhml: to se mi nějak nezdá
20:01:21
05.01.2009
05.01.2009

Nwkt
-> vhml: A bude to pak topit?
20:00:03
05.01.2009
05.01.2009

vhml
-> Nwkt: tak to napoj nezávisle na topení. Přívod na přívod z topení, odvod na odvod topení. Prostě paralelně, já to mam sériově na odvodu...
19:42:54
05.01.2009
05.01.2009

Nwkt
-> vhml: Já ale nechci topení z fáčka 

19:40:37
05.01.2009
05.01.2009

vhml
-> havlik: jj
18:23:19
05.01.2009
05.01.2009

havlik
-> vhml: a máš ten z feldy 1.9D?
15:05:38
05.01.2009
05.01.2009

vhml
-> Nwkt: já už výměník mám namontovanej a funguje to super. Na 10km k mladý se mi teplota oleje ani nepohnula, teď mám krásnejch 50. Topení mám favoriťácky,který má 4cestnej ventil, takže přes něj proudí voda i když je na páčce zavřený, má obtok ve ventilu...
13:48:07
05.01.2009
05.01.2009

Pilot 105
-> Syny: S destilkou máš pravdu, 14 let leju do motoru destilku a fridex a po vodním kameni ani stopy, ale zase je pravda, že jsem za tu dobu ještě auto neuvařil, takže jsem nepotřeboval dolejvat někde v pustině u rybníka.:)
17:21:34
03.01.2009
03.01.2009

Syny
-> J3STER 03.01.09 12:16:29: Vzdyt je to tu psany asi 100x. Motory s litinovejma hlavama maj hadicku na propojeni a motory s hlinikovejma hlavama ne...
16:02:21
03.01.2009
03.01.2009

Nwkt
-> Majklsto: Ten výměník? Co když bude zavřený topení? Aby tam dostatečně proudila voda
16:01:58
03.01.2009
03.01.2009

archanjel
-> Majklsto: ved to tak teraz máš
16:00:51
03.01.2009
03.01.2009

Majklsto
-> Nwkt: ja si myslim ze by to takto malo fungovat,aj ja to chcem takto urobit
12:28:39
03.01.2009
03.01.2009

MOLSO
-> J3STER: to bude asi tym ze 130 nema vyhrievane sanie a preto maly okruh je urobený tou malinkou hadičkou. a 136ka ma maly okruh urobený cez to vyhrievané sanie 

12:25:21
03.01.2009
03.01.2009

J3STER
Každopádně si nechám trubku kolem motoru pro připojení topení udělat z nerezi. Obtok tam samozřejmě bude taky. Když to bylo u tisícovky nechápu proč to u 120-tek zrušili.

12:16:29
03.01.2009
03.01.2009

J3STER
-> Surík: Je zajímavé, že to propojení tenkou hadičkou mám na 130-ce, a na motoru ze 136GL, co mám ve slepě, toto propojení není. 

08:05:22
03.01.2009
03.01.2009

archanjel
-> Nwkt: to je aj to čo som hovoril ja bol tam taký T kus neviem či to nemá aj 120 ako idú trubky ku kúreniu a sú navzájom prepojene tenkou zelenou hadičkou
00:44:52
03.01.2009
03.01.2009

MOLSO
-> Syny: tak tam daj jednu z tych druhych pump 
