skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spatne serizeny motor
20:37:51
13.10.2008
13.10.2008

honza536
moc diky Labrosi. zkusim si s tim pohrat
10:46:30
07.10.2008
07.10.2008

Labros
Ještě jsem zapomněl dodat k nastavování předstihu to nejdůležitější - pokud je předstih jiný než daný, uvolníš pod rozdělovačem jeden šroubek stahující objímku, rozdělovačem pootočíš (1 stupeň pootočení rozdělovače vlevo se rovná zvětšení předstihu na řemenici o 2 stupně), utáhneš a zkoušíš znova.
10:44:51
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> honza536: Všechno z toho se dá seštelovat celkem jednoduše.
Odtrh - mezi kladívky rozdělovače má být v poloze největšího zdvihu vačky (největší mezera mezi kladívky) mezera 0.35-0.45mm.
Předstih - vytáhneš kabel z prostředního kontaktu na rozdělovači, přiložíš ho 1-2mm od bloku motoru, otáčíš motorem (klíčem 30mm za řemenici) po směru hod.ručiček a když přeskočí jiskra, odečteš na stupnici u řemenice klikového hřídele předstih, na který ukazuje ryska. Ryska úplně vpravo je 0, proti směru ručiček vzrůstá s každou ryskou o 5 stupňů. Na stodvacítce je základní předstih právě 5 stupňů. Pokud rysku nevidíš, je na opačné straně řemenice, musíš pootočit klikou o 180 stupňů.
Směs - našteluješ větším šroubkem na karbeci (šroub přídavného vzduchu) přibližně volnoběžný otáčky, a pak zkoušíš šroubem bohatosti točit tak, aby byly otáčky co nejvyšší a chod nejrovnoměrnější. Volnoběžné otáčky jsou předepsané 800/min, ale pro tebe to není to nejdůležitější, 900 nebo 1000 tě nezabije.
Z webu se dá stáhnout spousta knížek a příruček, ale pro začátek ti stačí tohle a mělo by to být jednodušší, než to luštit z knihy.
Odtrh - mezi kladívky rozdělovače má být v poloze největšího zdvihu vačky (největší mezera mezi kladívky) mezera 0.35-0.45mm.
Předstih - vytáhneš kabel z prostředního kontaktu na rozdělovači, přiložíš ho 1-2mm od bloku motoru, otáčíš motorem (klíčem 30mm za řemenici) po směru hod.ručiček a když přeskočí jiskra, odečteš na stupnici u řemenice klikového hřídele předstih, na který ukazuje ryska. Ryska úplně vpravo je 0, proti směru ručiček vzrůstá s každou ryskou o 5 stupňů. Na stodvacítce je základní předstih právě 5 stupňů. Pokud rysku nevidíš, je na opačné straně řemenice, musíš pootočit klikou o 180 stupňů.
Směs - našteluješ větším šroubkem na karbeci (šroub přídavného vzduchu) přibližně volnoběžný otáčky, a pak zkoušíš šroubem bohatosti točit tak, aby byly otáčky co nejvyšší a chod nejrovnoměrnější. Volnoběžné otáčky jsou předepsané 800/min, ale pro tebe to není to nejdůležitější, 900 nebo 1000 tě nezabije.
Z webu se dá stáhnout spousta knížek a příruček, ale pro začátek ti stačí tohle a mělo by to být jednodušší, než to luštit z knihy.
23:26:32
06.10.2008
06.10.2008

Kuladmin
-> honza536: Tak napis co mas za motor a karbec. Ale stejne by bylo lepsi si zajet k nekomu kdo ma stroboskop a sesteluje ti to presne.
22:40:07
06.10.2008
06.10.2008

honza536
no ja se prave bojim ze nehejbali jen s predstihem... da se nekde na netu zjistit jak se ma stelovat to zapalovani? myslim jako komplet: predstih, smes, odtrh... diky
22:29:20
06.10.2008
06.10.2008

packa
Seřidit: předstih, odtrh, bohatost. U mě si s tim na technický hráli tak, že to pak ani nešlo nastartovat.
13:38:59
06.10.2008
06.10.2008

Kapřík
-> honza536: vrátit tak jak bylo... To je normální, že si s tím "hrají" a pak to nejede. Ideální si před STK poznačit pozici rozdělovače vůči komínku. Možná ti pouze hnuli s předstihem, takže zkusit pootočit s rozdělovačem a vyzkoušet. Jestli si hráli s nastavením směsi, je to horší. Ale tipoval bych to na předstih

13:30:52
06.10.2008
06.10.2008

honza536
Pri technicke kontrole me na emisich rozstelovali zapalovani. ted schade strili z vejfuku a nedrzi volnobeh. poradte mi prosim nekdo jak to spravne seridit aby bezela jak ma. diky
