
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zotrvacnik,kluka....
19:04:33
17.09.2008
17.09.2008

Majklsto
Problem je ten ze ja som kupil hotovy motor a nechcem sa v nom velmi vrtat,a neviem ci stavitel motora riesil vyvazovanie kluky.ale je to pretekar tak dufam vie co robi

17:47:51
17.09.2008
17.09.2008

Gemini
staci podla vykresu odlahcit a vyvazit, takisto kluku vyvazit......ked to bude vyvazene, treba vyvazit rotacnu cast ojnice, potom ako celok a potom komplet piesty s kruzkami a capy.....ked to bude v tolerancii 1gramu bude to okej......
13:18:38
17.09.2008
17.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: amen

11:28:48
17.09.2008
17.09.2008

Saky
-> Adam6666: ono kdyz potom prineses udajne vyvazeny setrvak k nekomu kdo to skutecne dela a umi a zjistis ze se Ti po nasunuti do trnu samovolne otoci nejtezsi stranou dolu-) a zjistis ze ma nekolik stovek gramu nevyvazenost tak Ti zacne vrtat hlavou jak je to mozne kdyz vse bylo vyvazene tak pekne-) jako na druhou stranu takovych motoru jezdi stovky a asi nejsou problemy ..ale kdyz uz to delat tak proc ne poradne.. a necekat kdy nahodou nekomu taky ten sroub lupne.. jenze skutecne nadupanejch motoru s takovymhle stylem vyvazeni asi moc nebude..
11:24:13
17.09.2008
17.09.2008

Saky
-> Adam6666: nejdriv si neco o vyvazovani precti nez budes kazat bludy.. kdyz jsem pred Xlety zacinal tak sem si taky myslel ze neni rozdil mezi vyvazeno a vyvazeno.. ale kdyz me uletel setrvak na klice kdyz prestrihl srouby a proletel prevodovkou tak jsem se zacal pidit trosku vic.. a najednou clovek zjisti ze je vyvazeno a vyvazeno.. pokud vezmes celej klikovej mechanizmus jak ty rikas a das ho na vyvazovacku tak nejvetsiho vyvazeni ziskas na nejvetsim prumeru coz je setrvak a taky vetsinou z takovychto vyvazovacek mas rozvrtanej setrvak a nic jineho.. (nektere vrtaji i jinam ale to je jedno) a pak mas sice kliku (celek)vyvazenou jenze setrvak ma treba i 200g nevyvazenost (klika ma taky 200g nevyvazenost na druhou stranu) remenici pro jednoduchost zanedbam.. a to co tyhle dve veci spojuje tzn srouby musi tuto nevyvazenost nejak pobrat.. a muze se stat ze to proste uleti..pokud vyvazis kliku do 0 pak pridas remenici opet do 0 (vrtas ale uz jen remenici) pak setrvak rovnez do 0 mas cely klikovy mechanizmus vyvazen tak jak se ma.. neni tam zadna nevyvazenost ktera se prenasi spoji .. dalsi vyhoda ze to muzes smontovat tak jak chces (u remenice to jinak nejde ale setrvak 4diru si muzes natocit jak chces) a hlavne muzes si to menit mezi sebou jak chces.. driv jsem mel kliku k ni setrvak a remenici vse odulcikovano ve spravne poloze a pokud to nekdo smontoval blbe mel problem.. a hlavne kdyz chtel nekdo kliku na treba drazkovanej remen a ja ji mel na klinak byl problem..pokud je to tak jak ma byt problem neni...
dalsi vec je to vyvazeni do 0.. nebot nekdo rika 0 nevyvazenosti pod 0,1g nekdo 1g nekdo 5g takze s tim souvisi presnost ktera je v obrovskem rozptylu.. ono na seriovym motoru je to spis takove "zbytecne" hrani si na dokonalost a nikdo asi nepozna vyvazene dobre verzus vyvazene blbe.. ale u zavodnich motoru to uz znat na zivotnosti bude.. a pokud se neco upravuje (odlehcuje je to samozrejmosti) .. jinak pokud te problematika skutecne zajima tak kdyz se podivas do strojnich tabulek tak vidis znacky jak se vyvazujou hridele s ulozenim pro pera nebo klinky existuje nekolik moznosti.. kdy bud nevyvazenost eliminujes tzv pul klinkem na obe vyvazovane casti nebo vyvazujes treba kliku s klinkem a remenici bez a nebo obracene.. v podstate je to jedno ,vse je dano vykresem pro vyvazovace.. pokud se to dela tak jak jsem psal ze se to postupne sklada neni v tom vubec zadny problem.. nicmene ono nevyvazenost lehouckeho klinku na prumeru 30mm oproti nevyrotacnimu setrvaku vahy treba 5kg s prumerem vazenosti cca 20cm nehraje zadnou roli..
-> Majklsto: pokud skutecne stavis 100hp motor a tech 100koni ma byt realita nez zbozne prani tak bych takovy motor bez vyvazene kliky nedaval ani dohromady.. stejne kliku musis vyndat kvuli loziskum atd.. prece na takovej motor nenechas neco jeteho..
dalsi vec je to vyvazeni do 0.. nebot nekdo rika 0 nevyvazenosti pod 0,1g nekdo 1g nekdo 5g takze s tim souvisi presnost ktera je v obrovskem rozptylu.. ono na seriovym motoru je to spis takove "zbytecne" hrani si na dokonalost a nikdo asi nepozna vyvazene dobre verzus vyvazene blbe.. ale u zavodnich motoru to uz znat na zivotnosti bude.. a pokud se neco upravuje (odlehcuje je to samozrejmosti) .. jinak pokud te problematika skutecne zajima tak kdyz se podivas do strojnich tabulek tak vidis znacky jak se vyvazujou hridele s ulozenim pro pera nebo klinky existuje nekolik moznosti.. kdy bud nevyvazenost eliminujes tzv pul klinkem na obe vyvazovane casti nebo vyvazujes treba kliku s klinkem a remenici bez a nebo obracene.. v podstate je to jedno ,vse je dano vykresem pro vyvazovace.. pokud se to dela tak jak jsem psal ze se to postupne sklada neni v tom vubec zadny problem.. nicmene ono nevyvazenost lehouckeho klinku na prumeru 30mm oproti nevyrotacnimu setrvaku vahy treba 5kg s prumerem vazenosti cca 20cm nehraje zadnou roli..
-> Majklsto: pokud skutecne stavis 100hp motor a tech 100koni ma byt realita nez zbozne prani tak bych takovy motor bez vyvazene kliky nedaval ani dohromady.. stejne kliku musis vyndat kvuli loziskum atd.. prece na takovej motor nenechas neco jeteho..
08:21:28
17.09.2008
17.09.2008

Majklsto
-> gabo00000: tak zotrvak som odniesol vyvazit do KE s aktualnou hmotnostou 5700g
dufam ze to bude akorat
dufam ze to bude akorat
03:00:11
17.09.2008
17.09.2008

David29
-> Adam6666: Asi máš pravdu... ale myslim si, že pro motor běžných účelů, bohatě stačí to vyvážení jak řikám.... pro další práci (a opravu) je to praktičtější
13:10:23
14.09.2008
14.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> David29 - antiDriver: to uz je ovsem vec druha, presnejsi je ale vyvazeni v celku, ja mam treba taky setrvak zvlast protoze klika se ven netahala....:)
06:17:02
14.09.2008
14.09.2008

David29
-> Adam6666: Co já vim (a nejen od Sakyho), tak je lepší to vyvažovat jednotlivě... Když se ti třeba vysere řemenice, nebo setrvák a ty to vyměníš, máš to rozhozený a celý to musí ven.... proto se to vyváží jendotlivě a je jedno, jestli setrvák tam dáš takhle, či ho otočíš o 20˚
Uvidíme..třeba se sám vyjádří
Uvidíme..třeba se sám vyjádří

23:13:33
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> David29 - antiDriver: no ja jen ze kdyz to chce vyvazovat tak presne tak proc to nevyvazi i s tim klinkem a sroubama... jinak klika by se mela vyvazovat dohromady se vsim jako celek, a ojnice zvlast, pisty zvlast...pistni cepy zvlast..
23:08:29
13.09.2008
13.09.2008

David29
-> Adam6666: Jinak nevim proč bys vyvažoval samotnej klínek... on se točí kolem své osy? 
A asi bych ho přidělal izolačkou ke klice a pak vyvážil kliku i s nim


A asi bych ho přidělal izolačkou ke klice a pak vyvážil kliku i s nim

23:05:22
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> David29 - antiDriver: no ja nevim....
tak kdyz to rikal Saky....
tak kdyz to rikal Saky....
23:03:52
13.09.2008
13.09.2008

David29
-> Adam6666: I když teda nevim, jestli ten malej klínek s minimální vzdáleností od středu kliky má velkej význam.... rozhodně menší, než taková lamela s přítlačákem..
23:02:29
13.09.2008
13.09.2008

David29
-> Adam6666: Teda pokud sem ho tehdá pochopil správně....
23:01:57
13.09.2008
13.09.2008

David29
-> Adam6666: To nevim... mě takhle naváděl Saky...
23:01:10
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> David29 - antiDriver: aha a klinek pod remenici se vyvazuje jak?

22:59:05
13.09.2008
13.09.2008

David29
-> Adam6666: No já bych jenom podotknul, že vyvážit setrvák, kliku i řemenici...ale ne jako celek, nýbrž jednotlivě...
22:42:23
13.09.2008
13.09.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Majklsto: sach zotrvak? take sa tiez robilo?
inac vaha zotrvaku ..alebo lepsie povedane celeho klukveho mechanizmu by mala byt nejak zosuladena z motorom..podla mna je zvytocne ist do extremov ked bude dobre spraveny motor mas jedno ci das 7kg alebo 4kg zotrvak akurat ked budes robit 7kg tak staci ti zaplatit sustruznika a vyvazenie a ked budes robit 4kg tak ti treba este aj frezovat a robit na to vykres a plno roboty ktora sa nejak moc extremna podla man nevyplati
inac vaha zotrvaku ..alebo lepsie povedane celeho klukveho mechanizmu by mala byt nejak zosuladena z motorom..podla mna je zvytocne ist do extremov ked bude dobre spraveny motor mas jedno ci das 7kg alebo 4kg zotrvak akurat ked budes robit 7kg tak staci ti zaplatit sustruznika a vyvazenie a ked budes robit 4kg tak ti treba este aj frezovat a robit na to vykres a plno roboty ktora sa nejak moc extremna podla man nevyplati

22:40:39
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Majklsto: jedna z tech spojek asi ta origo je myslim tezsi o neco, tak dej tu lehci... musis povazit.. s tim setrvakem to bude nejspis na tobe co tam das.....pokud jsou stejne, s originalem nikdy problem nebyl..
22:23:52
13.09.2008
13.09.2008

Majklsto
A je lepsie odlahcovat zotrvak Sachs alebo origo?A pritlacak mam tiez Sachs aj origo tak co bude lepsie?
22:10:20
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Majklsto: uz sem videl i 4kg... nebo 4,5 ted nevim....
22:04:02
13.09.2008
13.09.2008

Majklsto
aha,a kolko je asi tak max?okolo 5kg?
21:57:38
13.09.2008
13.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
staci samotny setrvak, ale lepsi je samozrejme cely klik. mech. v celku.... na zavodaku to muzes ubrat na max tak aby se ti to neroztrhlo, sak volnobeh te netrapi...
21:51:08
13.09.2008
13.09.2008

Majklsto
Bol by som rad keby sa k tomu vyjadrovali len ludia ktori vedia o com hovoria

21:49:53
13.09.2008
13.09.2008

Majklsto
Hladal som,studoval som ale nikde som sa nedocital aka je optimalna hmotnost odlahceneho zotrvacnika.Plsek tvrdi ze 7kg,niekto ma aj 5kilovy zotrvacni a ja teraz neviek kolko by bolo akurat.Ma to ist na 100hp motor ktory nebude na jaydenie na nakupy.A za druhe;treba vyvazit iba yotrvak,alebo aj kluku alebo vsetko spolu alebo co.Kluka neviem ci bola predtym vyvazovana ale predpokladam ze nie.inak motor caka len na zotrvak a moze ist do auta,tak sa mi kluku velmi nechce vytahovat zase von.
CO MAM ROBIT???
CO MAM ROBIT???
