
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Idealni tvar sani
10:18:37
19.08.2008
19.08.2008

David29
-> dalibor: Nechat to tak, jak to je 

22:12:13
18.08.2008
18.08.2008

dalibor
tak co doporučí te.
21:56:27
18.08.2008
18.08.2008

COL
Ono to odparovani zavisi take hodne na tlaku, staci ubrat plyn a spousta skondenzovaneho paliva se odpari... coz muze nekdy dost zasadnim zpusobem rohodit na chvilku slozeni smesi.
20:46:36
18.08.2008
18.08.2008

dalibor
Myslím potrubí z mědí kvůli přenášení tepla z hlavy, mohlo bi to pomoci.
20:45:08
18.08.2008
18.08.2008

dalibor
Co to potrubí oddělit od hlavy přes gumu tak jak je třeba favo. karbec nebo hadicí, hadice bi proti vybracím karburátoru, tak je to u motorek.
09:03:38
18.08.2008
18.08.2008

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
A co tak nejakym sposobom regulovat aj teplotu paliva?
08:55:57
18.08.2008
18.08.2008

Ultim
chtelo by to graf vyparnosti paliva v zavislosti na teplote vzduchu...
02:20:27
18.08.2008
18.08.2008

David29
-> Ultim: Idealní teplota sání bude nějaká pokojová teplota a max. 40C...toť můj názor
23:16:17
17.08.2008
17.08.2008

Ultim
ja teda taky nevim vsechno,ale benzin se odparuje cil cim je teplota vzduchu vetci ne? Ale zase na druhou stanu,cim je vzduch teplejsi,tim se zmensuje jeho hustota (pocet kg na m3 aneb mnozstvi atomu v danem objemu). Takze jak uz tady nekdo nadhodil,pri studenem sani se bude benzit srazet na stenach,ale pri horkem tam zase dostanes min vzduchu. Chce to neco mezi tim ...
Jinak ale i nevyhrivane sani se casem ohreje prestupem tepla z hlavy ...
Takze vyhrivani ma efekt vlastne jen pri studenem startu a to kvuli homogenite smesi a z toho vyplivajicim vecem. Napr. emise a chod motoru ...
Takze uplne nej co muze byt je odstinit sani od svodu a od hlavy,ale vlozit do nej neco co by pri zapnutem sitici smes vyhrivalo. Napr. zhavici svicku. Myslim ze Fabie ma v sani takoveho "jezka" ktere je tam prave kvuli tomu ...
Jinak ale i nevyhrivane sani se casem ohreje prestupem tepla z hlavy ...
Takze vyhrivani ma efekt vlastne jen pri studenem startu a to kvuli homogenite smesi a z toho vyplivajicim vecem. Napr. emise a chod motoru ...
Takze uplne nej co muze byt je odstinit sani od svodu a od hlavy,ale vlozit do nej neco co by pri zapnutem sitici smes vyhrivalo. Napr. zhavici svicku. Myslim ze Fabie ma v sani takoveho "jezka" ktere je tam prave kvuli tomu ...
20:52:27
17.08.2008
17.08.2008

Jára
-> swičak: tak to nevím proč to tam máš ale pokud chceš aby to to jelo tak to odpoj je to lepší kvuli spalování atd taky se dávaj na svody výfukoví omotávky aby to neohřívalo sání zespoda pokud chceš poradit nějaký upravy tam si mně přidej na icq

16:24:31
17.08.2008
17.08.2008

Crestik
David29 - písař 17.08.08 16:12:38 napsal: -> Crestik: A jinak, proč myslíš že sou i měděný chladiče?
proto jsem to napsal...že tepelná vodivost mědi je lepší, než Al, ale rozdíl, zvláště pro tohle použití je uplně bezvýznammný...
proto jsem to napsal...že tepelná vodivost mědi je lepší, než Al, ale rozdíl, zvláště pro tohle použití je uplně bezvýznammný...
16:16:55
17.08.2008
17.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> David29 - písař: Mno zálží jak velkej chaldič bys tam měl:D kdybys tam dal hcladiš stejně velkej jako je pro motor tak by to byla asi tak rok neustálý jízdy aby se ti to ohřálo na takovou teplotu:D
16:12:38
17.08.2008
17.08.2008

David29
-> Crestik: A jinak, proč myslíš že sou i měděný chladiče? 

16:12:12
17.08.2008
17.08.2008

David29
-> Bagrr - ten z řad plebejců: Podle mě by se to neuchladilo..po čase by se ta voda ohřála od potrubí na teplotu motoru...
16:11:24
17.08.2008
17.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Crestik: proto by to sání muselo mít vlastní okruh aby bylo chladnější než kdyby bylo napojený na vodu z motoru...
16:10:33
17.08.2008
17.08.2008

David29
-> Crestik: Tak měd má lepší elektrickou vodivost, ne? Takže předpoklad je i pro tepelnou.. nemám tabulky a chemik (či fyzik) nejsem....
Ale máš pravdu, že tady je to víceméně jedno...
Ale máš pravdu, že tady je to víceméně jedno...
15:29:27
17.08.2008
17.08.2008

dalibor
maji tak 75-80 stupnů, jsou z motorky.
14:42:58
17.08.2008
17.08.2008

petr s
-> dalibor: Jak vypadá skorospádový karburátor?
14:30:19
17.08.2008
17.08.2008

dalibor
Asi takový tvar
14:29:45
17.08.2008
17.08.2008

dalibor
Z čeho mam udelat takovéto sání na 4-karburátory, jsou skoro spádové, přemíšlel jsem právě z mědi kterou nedoporučujete.
12:44:08
17.08.2008
17.08.2008

swičak
-> Crestik: -> Jára: kua takže vyhřívaný saní je na h*vno?saktak proč ho mam na buggy zapojeny

12:04:13
17.08.2008
17.08.2008

Jára
řešíte kraviny pokud chceš aby to jelo tak tam nemužeš dát ohřívání smněsi naprosto vyloučeno! pokud chceš aby si tsim jezdil jen tak s minimálni spotřebou tak tam nech co tam je a neřeš to vubec dál ! jinak nejlepší je dát sání z fristeila nebo jak se to píše a máte klid osadit to dvouklapkovím karburátor Ačkové třídy a pak to jede pořídně ale nato musíte mít zase upravenej motor takže pokud nemáš upravenej motor tak nějaký vylepšení sání je ti kničemu kord na seriovej karbec .


11:12:47
17.08.2008
17.08.2008

Crestik
-> Bagrr - ten z řad plebejců: a k čemu to? Všichni se tu snaží, aby jim to jelo aspoň o něco líp, tudíž cpát tam studenou směs...vyhřívané sání mělo mít příznivější vliv na spotřebu, jenže (TW) zas 90C je zas hodně...
11:10:25
17.08.2008
17.08.2008

Crestik
-> David29 - písař: lol, jaký myslíš, že je rozdíl v tepelné vodivosti mědi a hliníku?
08:29:53
17.08.2008
17.08.2008

dalibor
-> Bagrr - ten z řad plebejců: Dobrý nápad ale složité na výrobu.
02:48:14
17.08.2008
17.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> David29 - písař: tfuj plast... Měď ale dvě vrstvy a mezitím vodu, která by měla vlastní oběh a chladič...
23:16:43
16.08.2008
16.08.2008

David29
-> dalibor: Dle mě blbost.. měd ještě líp vodí teplo, ne? Já bych šel do plastu...
21:29:23
16.08.2008
16.08.2008

dalibor
Dotázek, přmíšlel jsem udělat sání z měděných tubek a kolínek, co vy na to.
10:44:03
03.08.2008
03.08.2008

Ultim
-> vhml: to asi ne,kdo by se hral s formou... trubky se naohybaji a priruby se vyrezou laserem,nebo pouziju ty z favo sani...
09:34:57
03.08.2008
03.08.2008

vhml
-> Ultim: a to plánuješ si nechat udělat odlitek nebo jak??? 

02:12:11
03.08.2008
03.08.2008

Ultim
Tak jsem o tom popremyslel a A vyrazuju. Zbyva B a C ,ale B je vyrobne dost slozite. Jeste uvidim co Milan 136 a Sep dodaji za napad a pak se rozhodne...
22:42:18
02.08.2008
02.08.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ultim: proste se to snazis vymyslet zbytecne, tam to jsou sani pro MPI vstriky a ne pro karburator...... reknu ti to asi tak stejne nic lepsiho nez sani z favorita v jinem tvaru nevymyslis.......


21:50:36
02.08.2008
02.08.2008

Crestik
-> Ultim: teď si trochu rýpnu...nic proti, ale na začátku jsi tu dal svůj "návrh", kdy z jednoho stupně krmíš a 1,4 a z dalšího 2,3...a snažíš se vymyslet něco lepšího, na co za 30let nepřišli ve fabrice, ani při soutěžích/závodech? 

21:19:58
02.08.2008
02.08.2008

Milan 136
-> Ultim: Seat Arosa 1.0. Fabia má velice podobný felicijskému
20:10:31
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Bagrr (Zase spamujou:D): takze jedine vyhrivat? Nebo to udelat tak aby ten benzin stekal samospadem do valcu?
20:03:42
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Crestik: ty se ale porad bavis o 4 klapkovem karbecu,ale ja se snazim udelat sani pro 2 klapky... To je ten rozdil ...
19:06:09
02.08.2008
02.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Ultim: zjednodušeně řečeno.... Spíš tam jde o teplotu směsi/stěn sání....
17:52:59
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
jinak ja jsem ted vyhrabal foto motoru asi z fabie, foceno v muzeu v MB.
17:50:12
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Bagrr (Zase spamujou:D): jakoze po proleteni karbecem dojde ke strate rychlsti + prudky ohyb zpusoby ze se benzin dostane na steny??? Nebo tak nejak ...
17:41:02
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> sep: to by bylo super...
17:40:50
02.08.2008
02.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Ultim: Btw mám za to že tohle řešení (MPI sání) je pro karbec bnevhodný z důvodů kondenzace směsi na dně rezonanční komory...
17:37:25
02.08.2008
02.08.2008

sep
Kdyz to najdu tak dam fotky prototypu sani na 8kanal z VUT.
17:29:33
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Bagrr (Zase spamujou:D): jako kolmo k hlave? Jo to by melo,ale taky by to melo smerovat pod karbec a ne vedle,ale to uz bych mel kerbec ve vysce kapoty a kam pak dat filtr ...
Neni to snadne
Neni to snadne

17:20:49
02.08.2008
02.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Ultim: Jasný jasný... Ale chtělo by to aby to od kanálků směřovalo kolmo nahoru a ne takhle šikmo dolu...
17:15:31
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Bagrr (Zase spamujou:D): pravda,ale asi tak jak u MPI > alespon 2x vetci plochou rezu komory nez je kanalek.
Snad to tady pujde vic poznat ... akorat ze te vetev nebude zahnuta,ale rovna ...
Snad to tady pujde vic poznat ... akorat ze te vetev nebude zahnuta,ale rovna ...
16:52:25
02.08.2008
02.08.2008

Bagrr- máma mele Emu
-> Ultim 01.08.08 23:52:07: v tomhle případě bys taky měl cestu směsi od karbce k 1+4 válci delší než k 2-3

16:49:46
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
-> Adam6666: nic noveho asi ne. Ale serie se dela s ohledem na co nejlevnejsi vyrobu a technickou narocnost. Napr sani z favorita ma pro 1 a 4 valec vetev delsi o 6cm -+. Takze uz jen to ze budou ty vetve stejne je zlepseni... asi ...
Takze si mam vybrat sam ?
Takze si mam vybrat sam ?
16:01:10
02.08.2008
02.08.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ultim: to co funguje je uz vymyslene, nic noveho nevymyslis
15:57:53
02.08.2008
02.08.2008

Ultim
ale kluci,kdyby melo byt vsechno origo,tak nejsou zadne ladene svody,litinove 8 kanaly a jine dalsi "zlepsovaky" 

15:48:51
02.08.2008
02.08.2008

David29
-> Crestik Bagrrr: Nebo at se na to vysere, a nechá origo 

