--->harveyyy
Silno pochybujem že by to mohlo byť predstihom. Najlepšie bude ak skúsiš či sa prehrieva rovnako aj na benzín aj na LPG. AK nie mohlo by to byť chudobnou zmesou (veľmi zaškrtený, ibde mu tam málo paliva)
JA mám formana na LPG a neprehrejem ho ani keby som sa zbláznil a môže byť akokoľvek teplo. Ja mám najazdené 230 000 teraz vymenené rozvody a auto ide ako hodinky. Ozaj to cukanie som mal tiež a prestalo až keď som mu kúpil sviečky značky Bosch.
Nech sa darí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor favorit - přehřívání
23:11:18
27.07.2010
27.07.2010

harveyyy
23:03:43
16.07.2010
16.07.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> spartra: Tak takovej borec abych to udelal jen na poslech nejsem, ale po par jizdach se to da udelat. Naladit tesne pod detonace. Vcetne vymeny pruzinek, prihybani jejich zobacku atd. S lpg ale nemam zkusenosti...
23:01:25
16.07.2010
16.07.2010

afro100
-> spartra: tak zajdu na stk dam mu kilko az mi to urobi a hotovo ne?
22:55:43
16.07.2010
16.07.2010

spartra
-> Kuladmin: motor se naštěstí točí, budu tedy točit vlevo.
souhlasím s -> Matthes, záškodník z TechWebu: když to někdo nastavil stroboskopem, stejně mechanik to seřídil podle ucha, bylo to vo chlup lepší.
nemám, neznám nikoho s lampou, snad jen stk
souhlasím s -> Matthes, záškodník z TechWebu: když to někdo nastavil stroboskopem, stejně mechanik to seřídil podle ucha, bylo to vo chlup lepší.
nemám, neznám nikoho s lampou, snad jen stk
22:45:22
16.07.2010
16.07.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kuladmin: Ja nevim proc si myslite, ze strobac je nejaka slava. Na strobac musis znat potrebny prubeh regulace a ten znas jen u serioveho motoru v top stavu. Proto je to dle me lepsi delat jen na pocit. Samozrejme nepocitam Geminiho a jeho pristroje, ale to je jinej level za jiny penize.
22:35:49
16.07.2010
16.07.2010

Kuladmin
-> spartra: pokud se nepletu tak proti smeru hodinovych rucicek - toci se preci po smeru ne?
prosimte a to je takovy problem k nekomu zajed aby ti to seridil poradne s lampou??
prosimte a to je takovy problem k nekomu zajed aby ti to seridil poradne s lampou??
22:23:19
16.07.2010
16.07.2010

spartra
-> ferrari: pridať ale kterým směrem
když na to pujdu zezadu, kroutit vlevo či vpravo
když na to pujdu zezadu, kroutit vlevo či vpravo
21:05:26
16.07.2010
16.07.2010

ferrari
Však on práve môže byť ten predstih malý...skús jemne pridať, čo to urobí...a tiež, na LPG to asik tak ľahko detonovať nebude, bo má vysoké okt. číslo...
19:32:04
16.07.2010
16.07.2010

spartra
-> petr s: mno takže optimal je cca 90 stupňů, tvoje +- by vycházelo, že by to mohl být předstih
-> Kuladmin: otáčky nelítaj, rozdělovač už není 100000000% přesný za ty léta, rozvodovej řetěz tam je tak 20 t.km
-> vhml: natryskování je seriovej (pierburg)lekr, jezdím lpg, ba se vždy rychle a záhadně ztratí.
předstih se mě zdá dobrej, když šlápnu na plyn, ventily necvakaj, jen mě sere, že to maličko cuká, nevím proč. to je jiná story.
-> Kuladmin: otáčky nelítaj, rozdělovač už není 100000000% přesný za ty léta, rozvodovej řetěz tam je tak 20 t.km
-> vhml: natryskování je seriovej (pierburg)lekr, jezdím lpg, ba se vždy rychle a záhadně ztratí.
předstih se mě zdá dobrej, když šlápnu na plyn, ventily necvakaj, jen mě sere, že to maličko cuká, nevím proč. to je jiná story.
17:17:07
16.07.2010
16.07.2010

vhml
-> spartra: pokud to začalo až s výměnou rozdělovačen tak je to špatně předstih. Teplotu hodně ovlivní i natryskování karburátoru
16:06:24
16.07.2010
16.07.2010

Tomaso435
-> petr s: až tak jo ?? to abych to dal týpkovy z stkčka poštelovat :-D
16:04:11
16.07.2010
16.07.2010

Kuladmin
-> spartra: ted nerozumim pokud ti litaji otacky na volnobeh nahoru dolu a mas vule v rozdelovaci apod tak se to opravdu blbe serizuje dela to i kdyz je vytahanej rozvod. retez.
ale v tomhle pocasi s timhle motorem vzadu si myslim ze ta teplota je uplne normalni.
Ale stejne to chce tedy po vymene toho rozdel. nenastavil ten predstih poradne.
ale v tomhle pocasi s timhle motorem vzadu si myslim ze ta teplota je uplne normalni.
Ale stejne to chce tedy po vymene toho rozdel. nenastavil ten predstih poradne.
15:58:42
16.07.2010
16.07.2010

petr s
-> spartra: Předstihem se může měnit teplota motoru o 5-10 stupnů
15:52:46
16.07.2010
16.07.2010

spartra
-> Kuladmin: mno mě to tedy trochu znevorzňujě
pořádně to nikdo neseřídí, když si rozděloač udělá svoje vůle za leta.
m se moc nelíbí že se ten předstih seřizuje když to auto stojí nění v zátěži

pořádně to nikdo neseřídí, když si rozděloač udělá svoje vůle za leta.
m se moc nelíbí že se ten předstih seřizuje když to auto stojí nění v zátěži

15:45:28
16.07.2010
16.07.2010

Kuladmin
-> spartra: Ta teplota se mi zda v tehle vedrech normalni.
A seridit predstih pokud to chces opravdu poradne tak leda nekdo kdo ho ma.
A seridit predstih pokud to chces opravdu poradne tak leda nekdo kdo ho ma.
15:40:24
16.07.2010
16.07.2010

spartra
zdravíčko pánové, využiju téma, 105 motor fa 136.
Odešla mě snímací cívka u rozdělovače, vyměnil jsem rozdělovač.
Začalo se to dost hřát, na dálnici při 130 kmh to má podle budíku 95 stupňů, kousek od červenýho pole.
Když pustím topení a ručně větrák teplota je stejná. Klesá to pouze, když uberu na cca 115/120, pokud jedu cca 110 teplota je cajk.
V kolonách se to chladí bez poblémů, voda je mezi ryskama v nádobce.
může toto dělat špatnej seřízenej předstih?
Jak ho seřídit, když nemáme stroboskop?
Odešla mě snímací cívka u rozdělovače, vyměnil jsem rozdělovač.
Začalo se to dost hřát, na dálnici při 130 kmh to má podle budíku 95 stupňů, kousek od červenýho pole.
Když pustím topení a ručně větrák teplota je stejná. Klesá to pouze, když uberu na cca 115/120, pokud jedu cca 110 teplota je cajk.
V kolonách se to chladí bez poblémů, voda je mezi ryskama v nádobce.
může toto dělat špatnej seřízenej předstih?
Jak ho seřídit, když nemáme stroboskop?
22:55:35
06.05.2008
06.05.2008

Wolfino
To bude termostat. Sahni si na hadici, jestli je studena tak je pryc. Nebo ho vymontuj a zkus to bez nej.
20:50:47
06.05.2008
06.05.2008

Milan 136
-> stemich: když bude studená tak neotvírá termostat. to se ale uvaří docela rychle...
řemen tam máš?
jinak může se protáčet vrtulka na vodní pumpě, těsnění pod hlavou...atd
řemen tam máš?

jinak může se protáčet vrtulka na vodní pumpě, těsnění pod hlavou...atd
22:42:00
05.05.2008
05.05.2008

stemich
Ne z vejfuku po zahřátí nic nejde, teda rozhodně ne bílej šedivej nebo nějakej takovej kouř, olej je pořád nastejno, a kontrolka se rozhodně nerozsvítila, to bych to auto domů radši dotlačil
.... no a ten termostat hold zkusim trochu povařit a pak uvidim, kde je chyba nebo kde teda není....
.... no a ten termostat hold zkusim trochu povařit a pak uvidim, kde je chyba nebo kde teda není....22:29:22
05.05.2008
05.05.2008

Kuladmin
A jen tak mimo jakej sel kour z vyfuku a co olej nepribyva? a nerosvitila se uz kontrolka oleje? To jen tak projistotu se ptam.
Jinak ano muzes ho vyskouset tak ze das na sporak varit vodu mrsknes ho tam a mel by se ti tak nejak pred bodem varu vody otevrit. Pokud mas teplomer tak do 150 stupnu muzes i merit.
Jinak ano muzes ho vyskouset tak ze das na sporak varit vodu mrsknes ho tam a mel by se ti tak nejak pred bodem varu vody otevrit. Pokud mas teplomer tak do 150 stupnu muzes i merit.
20:51:38
05.05.2008
05.05.2008

stemich
to: Milan 136 - a jak bych to poznal? když bude studená tak co? ale jak jsem řikal, kapalina v expanzní nádobě byla teplá/horká...
20:45:46
05.05.2008
05.05.2008

Milan 136
-> stemich: zahřej to a sáhni na hadici od termostatu k chladiči a uvidíš zda je studená nebo teplá
20:35:39
05.05.2008
05.05.2008

Nwkt
-> stemich: Radši koupim za 80 Kč novej a je zase klid
19:35:00
05.05.2008
05.05.2008

stemich
a dá se nějak ten termostat zkontrolovat? někde jsem čet, že se má dát vařit a jestli se pohne ten no čudlajs tak je to ok, pozná se to tak?
19:25:27
05.05.2008
05.05.2008

Kuladmin
Nejdriv bych se tutove zameril na ten termostat. Tim cumprdlikem prepoustecim nahoru
mysleno vazne
mysleno vazne17:18:28
05.05.2008
05.05.2008

stemich
Ahoj, mám favouše, rok 89, 136ku, a po zahřátí - cca 5km mi ručička teploměru vyletí do červených výšin. Páč jsem si řikal, že budík je omylnej, tak jsem po dojetí a vypnutí motoru zkouknul, zda spadne dolů, což udělala. A potom jsem odšrouboval - samozřejmě opatrně a postupně - nerad bych slyšel, ty jsi blbej ses mohl opařit - víčko expanzní nádržky, a z kapaliny se kouřilo, takže byla blízko bodu varu, jinak kapaliny je tam dost. Auto má najeto cca 105 000, a nic z chladící soustavy tam nebylo měněno. Může tohle dělat termostat - měl ybch ho vyměnit? nebo je to ještě něco jinýho? za všechny nápady předem děkuju. Michal
