skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lišta Mpi na Š130
prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 29.01.2008 do 16.03.2010, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
15:04:43
16.03.2010
16.03.2010

SOMALECEK (martin120)
mám lištu z feldy MPi
13:54:17
16.03.2010
16.03.2010

darabos
-> Vrba: musi to byt tak ako pise Acryll: .
Takze +12V od zapalovania napriklad
Kostra
A dve logicke vstupy, ktore urcuju dobu nabitia a casovanie (TTL alebo ina uroven), riadene riadiacou jednotkou.
Takze +12V od zapalovania napriklad
Kostra
A dve logicke vstupy, ktore urcuju dobu nabitia a casovanie (TTL alebo ina uroven), riadene riadiacou jednotkou.
13:43:52
16.03.2010
16.03.2010

Gemini
-> SOMALECEK (martin120): listy felda a fabia MPi su rozdielne zapojene
13:20:19
16.03.2010
16.03.2010

Vrba
no těžko se bude na řízení používat ttl uroven.To by potom musela byt ttl technologii udelana cela ridici jednotka,coz v dobe cmos urcite nebude.Takze bych to spis videl 0 a 12v. Spis by me zajimalo jestli je ridici vstup silovy,nebo ridi dalsi obvod,ktery se stara o ty civky,zajistuje jejich spravnou dobu plneni atd.Na tom celkem zaleží možnost vyuzití te listy,protoze pokud je ten vstup silovy a o plneni civek a jejich spravne odpalovani se celkove stara ridici jednotka,tak potom by ztracelo smysl se zabyvat montazi na stavajici zapalovani.Prinos by byl dle meho narozu minimalni.Pokud by to teda vůbec šlo nějak jednoduše zastavět.
10:23:01
16.03.2010
16.03.2010

SOMALECEK (martin120)
nemate někdo zapojení pinů na konektoru té lišty?
22:17:52
15.03.2010
15.03.2010

darabos
-> Acryll: takto je to uplne jasne a logicke 

22:05:13
15.03.2010
15.03.2010

Acryll
-> darabos: na riadiace impulzy myslim ,ze to bude prave tych 0-5V, ale napajanie cievky, tam bude treba cca 14V
21:41:53
15.03.2010
15.03.2010

darabos
-> Acryll: aha, dik za info, myslel som si, ze na riadenie sa pouziva uroven 0-5V
20:56:17
15.03.2010
15.03.2010

Acryll
-> darabos: cievka sa nabija pocas LOG 1, presne stanoveny urceny intreval, a pri poklese na LOG 0 prebehne vyboj, z coho vyplyva ze je treba presny zdroj, a podla popisu by to mal byt na 14V +/- 0,1 ...
20:48:14
15.03.2010
15.03.2010

darabos
-> Acryll: aha, jasne, raz sa to tu rozoberalo, asi v teme co ste dnes udelali, ale teraz uz neviem, ci pali na stúpajúcej alebo padajúcej hrane TTL signalu.
20:43:17
15.03.2010
15.03.2010

Acryll
-> darabos: ma to +,- a 2 TTL vstupy na cievky...
20:28:27
15.03.2010
15.03.2010

darabos
-> Gemini: Ak budes mat cas, skusil by si nakreslit schemu zapojenia z vnutra listy?
19:38:30
15.03.2010
15.03.2010

petr s
Zde to máte hotovo a cena za řídící jednotku 2500
www.baghyra1300.snadno.eu /
www.baghyra1300.snadno.eu /
19:27:06
15.03.2010
15.03.2010

Gemini
takze v liste su dva specialne riadiace obvody a tie cievky nie su normalne.....obist sa daju ale to nam nepomoze :(
raz na to pridem.....
raz na to pridem.....
19:16:45
15.03.2010
15.03.2010

merfolk
Proč nestartovat na plyn? Tuhle historku neznám 

18:42:15
15.03.2010
15.03.2010

Peopas
-> merfolk: jo a pak nestartujte na plyn :o) - mysleno LPG
18:36:28
15.03.2010
15.03.2010

merfolk
Kupte si IMFsoft a cívku, použijtě třeba tu, o které je tady řeč .

16:31:33
15.03.2010
15.03.2010

Vrba
Má to už někdo na autě?
19:21:08
30.01.2008
30.01.2008

Milan 136
-> Gemini: Ale ještě něco v tý liště je kromě 2 cívek...
16:45:12
30.01.2008
30.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Gemini: OK dik 

00:15:21
30.01.2008
30.01.2008

Gemini
-> Matthes130: v liste su dve klasicke inducky, cize ak sa zapoja na klasicke kladivka, budu fungovat......ziadna elektronika tam neni
22:08:13
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Nevim jesi je naky zarizeni v samotny liste :( aby se tam vyslal jen pulz a lista hodila jiskru :)
22:06:58
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Nojono ... ale me by se to libilo 

21:48:06
29.01.2008
29.01.2008

Labros
-> Matthes130: Kámoš měnil na fábce tu zapalovací lištu už 2x během 90.000km. U normálních aut se mění buď palec, nebo kabel, nebo cívka, ale ne pokaždý celej modul. Na druhým autě co mám kromě škodovky mám klasicky cívku, rozdělovač a kabely a připadá mi to jako technicky naprosto nejlepší řešení, modulární, průhledný, testovatelný.
21:45:42
29.01.2008
29.01.2008

Labros
-> Matthes130: To jsem zapomněl, že jsou tam 2 cívky, takže jestli tam jsou ty klasický vstupy 1 a 15 tak jsou minimálně zdvojený. Pak není třeba říkat který válec má pálit..
21:44:19
29.01.2008
29.01.2008

Labros
-> Milan 136: To je všechno pravda, co říkáš, ale ohledně toho, co se ptal, vstupem do zapalovací lišty prostě není signál ze snímače otáček.
21:00:09
29.01.2008
29.01.2008

Milan 136
-> Gemini: No teoreticky by to takhle šlo. Ale důvod? Není to vyzkoušený a stejně by se to nedalo naladit v domácích podmínkách aby to fungovalo. Existují mnohem jednodušší řešení
20:57:33
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Gemini: No otazka je jaky potrebuje signal ta civka aby zafungovala? 

20:52:59
29.01.2008
29.01.2008

Gemini
-> Milan 136: vymyslel som to ja.....kvoli tomu ze neviem co z listou a valaju sa kade tade......
nasledovne....z rozdelovaca sa odstrani kladivko-kontakt a namontuju sa oproti sebe dva optosnimace , miesto palca pojde kvazi vrtulka, alebo kruhova doska s vyrezom.....tym je zachovana odstrediva a podtlakova regulacia a miesto kladivka je optoclen...... toto predsa pozname, tym ze pridame jeden oproti ten bude palit na druhu skupinu valcov (2,3) signal z optoclena musi ist cez nejaky obvod, ktory spravi signal taky, ako potrebuje inducka......
druha moznost je miesto rozdelovaca pouzit elektronicke program. zapalovanie, ktorym uplne nahradime rozdelovac, a miesto rozdelovaca dame zaslepku s felicie MPi
nasledovne....z rozdelovaca sa odstrani kladivko-kontakt a namontuju sa oproti sebe dva optosnimace , miesto palca pojde kvazi vrtulka, alebo kruhova doska s vyrezom.....tym je zachovana odstrediva a podtlakova regulacia a miesto kladivka je optoclen...... toto predsa pozname, tym ze pridame jeden oproti ten bude palit na druhu skupinu valcov (2,3) signal z optoclena musi ist cez nejaky obvod, ktory spravi signal taky, ako potrebuje inducka......
druha moznost je miesto rozdelovaca pouzit elektronicke program. zapalovanie, ktorym uplne nahradime rozdelovac, a miesto rozdelovaca dame zaslepku s felicie MPi
20:45:58
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: Zde je geminiho prispevek na TW: skoda.panda.cz/forum/view
topic.php?t=8600&...
20:26:29
29.01.2008
29.01.2008

Milan 136
-> Labros: Tak zapalovací lišta má se snímačem otáček spoleného dost. Jak jinak pozná řj v jakém stavu se nachází klikovka? Od čeho jsou tam ty rozdílné výřezy?
Jinak jak bylo řečeno je to dvoucívkový 1a4 a pak 2a3. Stejně felda i vstřikuje tzv. skupinově.
Podle Hallova snímače otáček na klice řj rozpozná horní úvrať, avšak nepozná zda jde o pracovní zdvih či ne. O tuto je vylepšena fabia 1.4 MPi, která má již snímač otáček vačky a tudíž pozná co je za zdvih a vstřikuje sekvenčně. Zapalování je ale stále skupinové lišta je tam podobná.
-> Matthes130: Jinak si myslím že to je prostě blbost tohle dělat. To chceš vyrábět ty impulzy jak? Když bys nechal regulaci? Kladívkem?
To pak pozbývá význam. Na favo jde, ale na 130 nevím jak je to s roztečí svíček. A ty lišty jsou víc poruchové než kabely jak tak vidím. A hlavně ten rozdíl v ceně...
Jako rozumný bych viděl favo zapalování ETZ
Jinak jak bylo řečeno je to dvoucívkový 1a4 a pak 2a3. Stejně felda i vstřikuje tzv. skupinově.
Podle Hallova snímače otáček na klice řj rozpozná horní úvrať, avšak nepozná zda jde o pracovní zdvih či ne. O tuto je vylepšena fabia 1.4 MPi, která má již snímač otáček vačky a tudíž pozná co je za zdvih a vstřikuje sekvenčně. Zapalování je ale stále skupinové lišta je tam podobná.
-> Matthes130: Jinak si myslím že to je prostě blbost tohle dělat. To chceš vyrábět ty impulzy jak? Když bys nechal regulaci? Kladívkem?

To pak pozbývá význam. Na favo jde, ale na 130 nevím jak je to s roztečí svíček. A ty lišty jsou víc poruchové než kabely jak tak vidím. A hlavně ten rozdíl v ceně...
Jako rozumný bych viděl favo zapalování ETZ
19:41:42
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Gemini: Neprodavam, ale ted vidim svoji castecnou demenci ... Ja sem to hledal celou dobu na virtu a ono je to na TW
Nerikam ze jsem toto vymyslel sam ... hned tady v zacatku pisu ze jsem nekde neco videl ... 
Nerikam ze jsem toto vymyslel sam ... hned tady v zacatku pisu ze jsem nekde neco videl ... 
19:37:21
29.01.2008
29.01.2008

Gemini
-> Matthes130: podavas tu moje myslienky a uplne na pikaču.....a pisal som to na skoda.panda.cz, tak si to precitaj este raz.......
19:26:03
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
No a ten system rizeni by byl v rozdelovaci, takze odstrediva a podtlakova regulace by se zachovaly 

19:24:44
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: No to prave vcera nekdo psal ze tam jsou 2 civky jedna pro valce 14 a druha pro 23 ... takze vlastne by hazala jiskry na dva valce soucasne ... jeden kdyz ma opravdu palit a druhej kdyz vyfukuje - coz je prakticky jedno. Ja bych chtel tu listu a ne z fava ... zadny VN kabely


19:22:44
29.01.2008
29.01.2008

MerHanz
-> Labros: byls rychlejší, jasně do lišty jde signál z jednotky a ta udává ty budeš pálit teď a ty teď
19:21:17
29.01.2008
29.01.2008

Labros
Matthes130 29.01.08 18:49:01 napsal: -> Milan 136: No zbytecnosti ... vicemene mas recht, mohl bych dat zapalovani z fava, ale tohle by bylo zase o krok dopredu :) Me to proste bavi Tak stale mladezi plati otazka jaky signaly jdou do ty listy?
pokud je to navrženo logicky, tak tam musí jít ty samé signály, jako do jakékoliv cívky, tedy 1 a 15, plus informace o tom, které válce mají zrovna pálit. Ale jenom hádám
pokud je to navrženo logicky, tak tam musí jít ty samé signály, jako do jakékoliv cívky, tedy 1 a 15, plus informace o tom, které válce mají zrovna pálit. Ale jenom hádám

19:18:31
29.01.2008
29.01.2008

Labros
-> Matthes130: Samozřejmě, že zapalovací lišta nemá se snímačem otáček nic společného, jeho signál je vyhodnocován řídicí jednotkou. Ale pokud chceš lepší zapalování, stabilní výkon nezávislý na otáčkách a napětí baterie a opotřebení kontaktů, pak máš daleko lepší a jednodušší možnosti, než napasovávat zapalovací lištu. Můžeš použít cívku z jiných aut, ať už fava nebo úplně jiných, musíš pak samozřejmě vzít v úvahu, jak je ta cívka řízena, respektive jak je řízen úhel sepnutí. Začal bych jednoduše - zapalováním z Favorita 

18:49:01
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: No zbytecnosti ... vicemene mas recht, mohl bych dat zapalovani z fava, ale tohle by bylo zase o krok dopredu :) Me to proste bavi
Tak stale mladezi plati otazka jaky signaly jdou do ty listy? 
Tak stale mladezi plati otazka jaky signaly jdou do ty listy? 
18:26:27
29.01.2008
29.01.2008

Milan 136
-> Matthes130: ale nešlo. Ty vyrobíš nějakou řj která bude zpracovávat ten signál ze snímače a zapalovat??proč vymýšlíš zbytečnosti? Radši dej to co tam má být do pořádku a budeš spokojenej
18:09:37
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: No snimac otacek = upraveny rozdelovac, pokud by ty liste stacil impulz "ted hod jiskru", tak by to slo ...
18:07:53
29.01.2008
29.01.2008

Milan 136
-> Matthes130: No kraviny to jsou...To je nesmysl. Je ovládaná řídící jednotkou, potřebuje snímač otáček atd....
prostě hovadina
prostě hovadina
17:59:59
29.01.2008
29.01.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Vcera sem tu videl takovej navrh dat ji na motor favo/130 a upravit rozdelovac ... Dneska to nemuzu najit, tak nevim jesi nejsem blbej a nekecam kraviny
Kazdopadne otazka: Co ta lista potrebuje aby hodila na svicce jiskru? Staci kratky impuls? (plus samozrejme napajeni a takovy hovadiny)
Kazdopadne otazka: Co ta lista potrebuje aby hodila na svicce jiskru? Staci kratky impuls? (plus samozrejme napajeni a takovy hovadiny)