bezkontakt ano či ne?

prohledat
65 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.08.2007 do 30.01.2009, založil/a Kapřík
řadit dle data
12:07:17
30.01.2009
K.o.l.d.a.
Vyhrabal jsem tohle starý téma, abych se znova poptal, jestli už s tím zapalováním od Imfsoftu někdo něco zkoušel? Nějaký zkušenosti, postřehy..hm?5
14:56:00
22.10.2007
COL
ona je ale otazka jake presnosti oni dosahuji, to ze maji rozliseni 0.01 nevypovida vubec nic o presnosti.... (jen snad to, ze neni lepsi nez tech 0.01 :o) )
14:46:47
22.10.2007
Labros
-> COL: jasně tak konstantní doba sepnutí je něco co se by se od moderního zapalovaní dalo čekat, ta přesnost zážehu už je řekl bych trochu kanón na vrabce ;)
14:38:27
22.10.2007
COL
Mozna je ale ta interpolace na 32dilku, podporuje to totiz 2-64 dilu, defaultne bylo 16, ale mam pocit, ze jsem to menil na 32 (tj. 0,107 st.)
14:35:40
22.10.2007
COL
-> Labros: to bych nerekl, ta nepresnost se behem otacky integruje, kdezto ten mechanicky "vakl" je stale stejny, helde na to, ze motor se zejmena pri nizkych otackach netoci rovnomerne, ale nejaka znatelne dw/dt tam behem zdvihu je.

Ja snimam zuby setrvacniku (to je to magicke cislo 105) a referencni znacku. Usek mezi zuby se interpoluje na 16 casti. Kdyz projede kolem snimace zub predchazejici tomu, po nemz se ma palit, vypocte se podle okamzite rychlosti otaceni (pocitana z doby pruchodu predchozich 1,2,4,8 - defaultne,16 zubu) interpolacni cas a ten se po pruchodu zubu po nemz se ma palit zacne odpocitavat. Po odpoctu se pali. V pripade, ze nastane driv pruchod dalsiho zubu, pali se v tento okamzik. To se teoreticky muze stat pri extremnim zrychleni, kdyz by interpolace vychazela treba na 15/16 mezizuboveho intervalu.

Doba spinani civky (potazmo uhel) je rizena adaptivne tak, aby vzdy dochazelo k proudove saturaci trvajici cca 1ms. Cili s vypoctem zapalovaci (rozpinaci) polohy se pocita i nabijeci (spinaci) poloha.
14:17:31
22.10.2007
Labros
-> COL: tak myslim, že oproti měření polohy na rozdělovači kor po sečtení všech vůlí, je měření na setrvačníku byť jedinkrát za otáčku opravdu velice přesné měření. Btw jak že ty měříš tu polohu? :))
14:03:23
22.10.2007
COL
-> Rumman: zajimavej airbox....
14:00:58
22.10.2007
COL
By me zajimalo, jakou maji skutecnou presnost predstihu, kdyz ho v tech tabulkach zadavaji s rozlisenim 0.01 st :o) (ja mam rozliseni cca 20x horsi - 0.2 st., presneji: 360/105/16=0.214 [st.] ) Ale vzhledem k jejich principu to muze byt taky +- 1 nebo 2st. Bohuzel maji presnou informaci o poloze kliky jen 1x za otacku (u mne je to 105x) s cimz se nedaji delat na zazraky, na druhou stranu motoru to zpravidla +-staci, sem tam jiskra trochu jindy ho nerozhodi.

""
Elektronické zapalování umožňuje velmi přesné řízení předstihu, což má za následek výrazné zlepšení chodu motoru v nízkých a zejména pak ve vysokých otáčkách. Dochází ke zlepšení startování (optimální předstih), zvýšení výkonu motoru (vysoká energie jiskry) a při dodržení pravidel úsporné jízdy dojde i ke snížení spotřeby.""

To je prehnane optimisticke, ale u reklamy to chapu :o). "Velmi presne rizeni" (i kdyz zalezi co tim myslime) je vzhledem ke znacne nahodnosti pribehu spalovaciho procesu zbytecne. Pripadne zlepseni startovani je zasluhou stanoveni toho optimalniho predstihu v cemz nam to zapalko nepomuze. Zvyseni vykonu vlivem vyssi energie jiskry - od jiste hranice nema zvysovani vykonu jiskry temer zadny prinos pro vykon.
13:54:27
22.10.2007
Labros
-> Rumman: King je náš lidovej vypravěč 4
13:53:29
22.10.2007
Rumman
-> Tom.t: Klasicky nad relátkem...
skoda-virt.cz/cz/.../3725 3
-> King: Nevím čím to,ale Tvoje komentáře mne vždycky dostanou1
13:29:05
22.10.2007
COL
-> Labros:
tohle je zajimavejsi, ale je uz za 4.000,-

imfsoft.cz/hardware/.../z apalovani-direct-ignition- cdi.asp
12:44:18
22.10.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
nebudu zakladat dalsi tema - kde mate u š742 krabicku s ETZ ? já tam kurna na to nemam vubec misto, od vyroby tam mam moc nepovedenou pridavnou pojistkovku na tazne zarizeni, musel bych to vsechno prekopat celou elektriku 8
11:07:43
22.10.2007
Labros
pěkný
10:59:48
22.10.2007
COL
-> Labros: nevim presne, asi 3.000 +- 25% :o) - navic maji ruzne verze. Kdyztak si dej do googlu "imf soft".
10:48:39
22.10.2007
Labros
-> COL: -> Gemini: A kolik že to stojí?
10:48:26
22.10.2007
Labros
silnější baterky mají jen diesely kvůli větší kompresi ne..
18:59:48
21.10.2007
COL
-> Gemini: jo, za ty prachy to celkem jde (zvlast, pokud by to clovek mel vyvijet) a ma to pekny soft. Nicmene to, ze se snimac musi montovat do urcite polohy (resp. rozsahu poloh) je u takovehohle zarizeni velika pakarna. A neumi to poradne indukcni snimace. Ale za tu cenu.... :o)
15:04:04
21.10.2007
Gemini
videl som imfsodt zapalovanie v akcci a ma viac vyhod ako nevyhod, ja ho kupujem......

je to na dve inducky a pali to ako felda, dva a dva valce
09:13:05
21.10.2007
King
-> PeterP136: Nevim nevim, ale jednomu mladíkovi s 3.0 vobludou, kterej zaparkoval před naší firmou nějak nedoteklo, že když tam bude ve vedru kvasit na volnoběh s klimou a rádiem na plno vč. rozsvícenejch světel, že to baterka za pár minut vzdá. Když to nakonec vzdala, zasadil ji ještě několik ran z milosti pokusem o nastartování. Na kolegovu žádost jsem
přistavil shade s 5 let starou 44Ah boschkou a pomocí provizorních kablíků 10mm2 (trapnej pokus o startovací kabel :) se jeho startér velice svižně rozštěkal a machírka zachránil :) Ovšem nevím, jak by to dopadlo při -20C :)
22:37:51
20.10.2007
David V6
-> PeterP136: to se nevztahuje a obsah asi se budeš divit ale já mám v autě baterku tři roky starou 44Ah a chytá bez problémů
21:22:44
20.10.2007
zdenekz
-> PeterP136: některý silnější auta maj ty baterky dvě.
09:01:09
20.10.2007
PeterP136
-> David V6: Zase mas pravdu, roztocit 3liter to chce poriadnu baterku ;).
21:56:06
19.10.2007
David V6
-> PeterP136: je to možný neřikám že ne ale vyzkoušel jsem si taky sví a tak to vím
20:12:22
19.10.2007
PeterP136
-> King: Ja tam mam na niektorom z polovych nastavcov hadam aj viac nez len mm a hlavne nie su rovnomerne do kriza, takze hviezdica nie je nikdy naraz pri vsetkych je tam niekolko mm rozdiel a aj tak nebol nikdy problem. Ale netvrdim ze to istote vycarovania iskry pomaha :).
-> David V6: Pomale tocenie motorom som si kvoli silnejsej baterke nevyskusal ale skusal som sa s rozdelovacom hrat doma a pri ked som tocil hriadelkou relativne pomaly, teda nie viac nez 2 otacky za sekundu s tym ze si magneticka sila hviezdicu pritahovala sama, a iskru to hadzalo. Takze pri 250otacok motora za minutu by to lapnut malo. Kolko ma vlastne motor otacok pocas startovania?
15:21:37
19.10.2007
Labros
-> King: taky dobrý vědět 1
14:17:27
19.10.2007
King
-> Labros: A další část příběhu je vzdálenost pólových nástavců v tom fávorozdělovači. Kdo si tam nechá pro sichr milimetrovou mezeru, ten se v mraze diví :)
Když se nastaví mezera co nejmenší, jiskru to hází i když baterka mele z posledního...
10:45:30
19.10.2007
Labros
-> PeterP136: právě, favo cívka je tak spočítaná že na dostatečnou energii jiskry jí stačí i 6V na baterce. To že motor se při startovaní skoro neotočí a pak nedojde signál z rozdělovače do ETZ je jiná věc.
10:24:15
19.10.2007
COL
Civka impuls vysle, ale maly takze ho zapalovani nevyhodnoti. Ale to musi byt otacky, mluvime-li o favozapu, opravdu velmi male.
08:39:48
19.10.2007
spartra
-> David V6: budu jak -> PeterP136: i na slabší baterii chytí
07:19:30
19.10.2007
David V6
-> PeterP136: jo to jo ale jde o to aby bezkontakt hodil jiskru tak potřebuje točky prostě když se bude točit pomatu tak cívka nevyšle impuls a zapalování neudělá jiskru.Mám to vyzkoušený ,výš co jsem se nalaboroval něž sem ho dal na V6 tak proto to vím.Jinak to co píšeš je pravda nepotřebuje vysoký napětí.
18:52:03
18.10.2007
PeterP136
-> David V6: S bezkontaktom z fava som isiel len na baterku a bez problemov aj ked v palubnej sieti bolo uz len 6V :). Takze nevidim dovod rpeco by bol bezkontakt haklivejsi na stav baterky nez kontakty. Ani by som na to asi neprisiel, keby ma nevyblikavali vodici v prostismere, pretoze rele stretavaciek uz pri 6V rozoplo a ja som svietil (skor sliepnal :) ) len obrysovkami.
14:17:34
18.10.2007
Boga
ríkam jen to co mi říkaly lidi co jezdí vrchy...bezkontakt ne...1,2přejde přes 6000ot/min a prý je po něm rozhasí se a už nefunguje tak jak by měl.
13:32:50
18.10.2007
David V6
bezkontakt mám na V6 a je to ok kladívko by nestačilo se vracet,u čtyřválce problém není ale takhle jo.A když sem to montoval na V6 tak jsem taky došel k poznatku že na bezkontakt taky musí být dost nabitá baterie takže takový zimní starty s bezkontaktem a slabou baterkou nejsou ideální.Jinak do škody zbytečný ale aspoň to vypadá dobře
13:06:58
18.10.2007
andre
taká otázka..o čom je tu reč??? čo je bez kontakt???to čo spomína-> Syny: , žeto nemusí delat dobrotu, čo je tým myslené??? lebo s mojím fáčkom mám obačas problémy, že nedrží volnobeh a skapína a nereaguje na plyn a tak...v servise to bolo už tisíckrát aj vela súčiastok menených...tak či to ešte nesúvisí aj s elektroinštálaciou...to favo je asi skladačka, tak preto sa pýtam, že či tam náhodou nejsú rôzne kompanenty, a nejdú dokopy8
15:01:50
31.08.2007
Mar3k
-> Tampajs: inak k tej elektrike, som vyhadzal staru kabelaz 120 a nahradil z favo cize bezkontakt+ETZ +alternator favo.. kablou menej a konecne sa mi neseru regleri, odchadzali mi skoro jeden za druhym na starej... kablou je urcite menej...moj osobny dojem z bezkontaktu je zatial len pozityvny..
10:02:49
30.08.2007
COL
-> King: i koukal :o) - mel jsem to rozebrane.... a nikde nic patologickeho
09:54:44
30.08.2007
King
-> COL: A do membrán už si foukal? :)
23:19:34
29.08.2007
COL
-> King: Jak jsem psal -jeste neni. Netusim, cim by to mohlo byt... ted pojedu na dovcu, tak zkusim jeste nejak zasachovat s temi kohouty :o)
23:11:51
29.08.2007
COL
-> King: Jasne, prave moznost DC/DC jsem mel na mysli - proto ta vsuvka, ze se mohu mylit... Nicmene i ty nejfujtajblovejsi DC/DC jsou pomerne drahy. Kazdopadane fet, ktery ma 85mOhm @ 3V a snese Vds alespon 400V zatim asi neexistuje.
23:01:17
29.08.2007
King
-> COL: A co plynifka? Už je troubleshootnutá? :)
23:00:43
29.08.2007
King
-> COL: s bodem 2) bych trošinku zapolemizoval. Můj bývalý kolega (nýčko navrhuje integráče pro automotive program jednoho megavýrobce IO) si svýho času vyhrál s podobnou věcí do Š100. Spínací prvek měl MOSFET a speciálně pro buzení toho FETu tam měl DC/DC konverter, kterej mu zajišťoval tvrdejch 18V ať se s napětím baterky dělo při startu cokoliv :) Těma 18V pak krmil i zapalovací cívku - docela brutální topení :) Ale zase v extrémních podmínkách "český Sibiře" slavil se svým veteránem úspěchy v podobě raních startů na první cvrnk, narozdíl od ojetých kapitalistických pozlátek v sousedství :)
Ale za ty prachy tam tuhle fíčuru nemaj asi nemaj :)
22:26:44
29.08.2007
COL
Jo a ma to patrne pouze jednoparametrickou funkci predstihu.
22:23:45
29.08.2007
COL
-> K.o.l.d.a.: Musis mit dvojvyvodove civky....

Jinak to ma peknou krabicku :o). Co se mi na to m nelibi je:
1) je nutno montovat snimac podle polohy maximalniho predstihu - protoze jedine, co to umi, je vygenerovat variabilni casove zpozdeni jiskry od signalu ze snimace a to jen do rozsahu 90 st.

2) spinaci prvek neni nic moc, pochybuju (ale v tomhle se muzu mylit) ze to dobre spina uz od tech deklarovanych 3.5V

3) S klasickym indukcnim snimace to v zadnem pripade nebude spravne fungovat - vzhledem k tomu, ze velikost jeho signalu se dramaticky meni s otackami, bude falesne ovlivnen i predstih. Zde je absolutne nutne snimat pruchod nulou. Je nutne pouzit komparator s hysterezi jehoz jeden prah je nastavitelny v zavislosti na otackach (resp. maximu indukovaneho napeti) a druhy je prave ta nula. S indukcnimi snimaci jsem docineni mel, takze vim, co je treba, aby to fungovalo jak ma, a ne se to jen tak tvarilo.

4) nema to regulaci proudu civkou resp. (energie civky), ma tojen jakysi pokus o jeho ovladani pomoci delky nabijeciho pulsu v zavislosti na napeti, otackach a odporu civky.

Je to vicemene hracka :o).

Co maji ale celkem pekne, je software.


21:30:40
29.08.2007
King
-> borrico: Ovládání 2 cívek bohatě stačí i na 4 takt - viz felda např. MPi4
18:27:02
29.08.2007
borrico
-> K.o.l.d.a.: Píšou tam, že to je pro lodní motory a hoby motory, a že to může spínat až dvě cívky nezávisle, takže to bude asi hlavně pro dvoutakty.
14:15:27
29.08.2007
Saky
-> K.o.l.d.a.: das k tomu zapalovaci listu treba z fabie a nebo z felicie..
13:29:51
29.08.2007
K.o.l.d.a.
Slyšeli jste někdy někdo o tomhle? www.imfsoft.cz/hardware/. ../zapalovani-direct-ignit ion-tci.asp
Je to bezkontakt, řízený procesorem, dají se nastavit různý křivky předstihu a pod. Ale pořád nevím, jak to bude ovládat všechny 4 svíčky, to by pak muselo mít asi i 4 cívky? Neviim...8
02:36:33
29.08.2007
Syny
-> Tampajs: tak si sezen i civku - prej to jde i s tou puvodni, ale nemusi to delat dobrotu...
02:32:39
29.08.2007
Tampajs
-> Syny: Civku teda nemám ale rozdělovač právě jo proto potřebuju zbytek1
Extreme Tyres