Výměna vačky proběhla OK.
Piáno zůstalo na svém místě (hlavové šrouby se povolit opravdu nemusí) a povolili jsme jen ty mezi, aby šlo šoupat s vahadly. Tyčky šly ven v pohodě, vyndání a nandání večky taky a jen rozvodové kolo nás potrápilo. vačka měla o pár setin větší průměr a tak jsme jemným smirkem upravili jak vačku, tak kolo a nakonec se podařilo nasadit a dotáhnout kolo. Prsa a vanu jsem dal na silikon, tak jsem zvědavý, co to vydrží. Už se těším na první jarní test.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna vačky
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 13.02.2007 do 19.02.2007, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
10:08:43
19.02.2007
19.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
00:19:35
17.02.2007
17.02.2007

Dexter_H
snad jen jedna vec tu nepadla-kdybys preci jen sundaval vahadla, nekdy do der pro hlavovy srouby prosakne fridex, tak je potreba ho vyfunet tlakovym vzduchem jinac si ho tam muzes stlacit sroubem a snadno si rozervat blok
10:34:54
16.02.2007
16.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr F.: Díky za postřehy. Dám vědět jak nám to šlo.
18:31:06
15.02.2007
15.02.2007

Petr F.
-> Tuner#2: Už nevím, kdo mi to kdy říkal, ale než sundáš řemenici, zmáčkni spojku a nech ji po celou dobu montáže zmáčklou. Prý pak nemůže spadnout axiál na klice. A taky, až vložíš novou vačku do bloku, řádně naolejovanou, musí se otáčet rukou. Ne lehce, ale rukou. A naposledy, vem si na všechno momenťák a dotahuj předepsaným momentem.
Dej vědět jak to dopadlo.
Dej vědět jak to dopadlo.

10:26:48
14.02.2007
14.02.2007

Dušan
-> luckyboy007: já mám malou osobní zkušenost, ale každej motor jiná hodnota. Když snížím jen hlavu tak leze předstih dolů, když dám ostřejší vačku, tak leze předstih nahoru. Každá vačka jinej předstih. Třeba teď mám cca 11°.
09:33:54
14.02.2007
14.02.2007

Max
-> luckyboy007: jak tuner2 psal v jinym příspěvku....tak prodejce mu řekl (doporučil) jak by měl nastavit předstih i otryskování karburátoru
21:49:03
13.02.2007
13.02.2007

luckyboy007
ja sa chcem spytat,ked tam da tu ostrejsiu vacku,ako sa ma nastavit predstih,odtrh.? tak ako s povodnou vackou?,?
19:04:05
13.02.2007
13.02.2007

Dušan
-> Gemini: každej má jiný postup jak vidíš. Já prostě ten sací koš sundávám a žádný těsnění pod něj nervu a ani jsem to nepsal
. A s těma vahadlama to nechávám na každým ať si děla co chce, já beztak sundávám hlavu ( né kvůli vačce ale ostatním věcem )

. A s těma vahadlama to nechávám na každým ať si děla co chce, já beztak sundávám hlavu ( né kvůli vačce ale ostatním věcem )

18:34:21
13.02.2007
13.02.2007

Vojtik
-> Max: já ho taky sundavám, od jistýho roku se pod něj stejně těsnění nedávalo, akorát pak vypadne jedno kolečko, ale to je stejně nezaměnitelný, tak o nic nejde

18:29:51
13.02.2007
13.02.2007

TUNER
-> Tuner#2: Hele nezvládneš to už sám.....?

16:28:03
13.02.2007
13.02.2007

Max
-> Vojtik: podstatný informace 
myslim že je jedno,jeslit se sací koš sundá sám nebo s prsama. já ho sundávám zvlášť,víc mi to vyhovuje...

myslim že je jedno,jeslit se sací koš sundá sám nebo s prsama. já ho sundávám zvlášť,víc mi to vyhovuje...

16:12:59
13.02.2007
13.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Díky za postřehy, už jsem to tom taky slyšel a dáme na to pozor. Díru na benzínovou pumpu nemám, tak to budem muset zapřít nějak zespoda.

16:02:13
13.02.2007
13.02.2007

Vojtik
jj, šroubek držící koš na prostředním ložisku sice není M10, ale M6, ale to už je detail, nemusí se oddělávat koš od prsou a ještě lepší, než nový těsnění pod prsa a vanu je lepší dát jen silikon, tím těsněním krapet prolíná olej a je to po obvodu potom mastné, mám to vyzkoušené na mnoho motorech. Hlavně se ale musí dávat pozor při narážení rozvodů na kliku mimojiné na to, aby nevypadla podložka vymezující axiální vůli, což potom po nevšimnutí si toho, složení motoru a nastartování vedlo ke zničení třecí plochy kliky pro onu podložku a kdoví co ještě za další veliké škody a při narážení velkého kola na vačku pozor na zadní záslepku posledního ložiska, mohla by se omylem vyklepnout, což by vedlo mimojiné v fatálnímu úniku oleje a zadření vahadel, a posléze zbytku motoru. Nejlepší je vačku zapřít v dírce pro palivový čerpadlo šroubovákem, nebo zespodu ze strany od vyny, klikovku taky zespoda šroubovákem, nebo klínkem mezi ložisko a rameno. To jsou dvě vejčastější nehody stávající se při výměně rozvodů, nebo vačky, to nám vtloukali do hlavy ve škole, tak to posílám dál, snad to někomu pomůže

15:45:52
13.02.2007
13.02.2007

DuriQ
Gemini: jj robil som si len prdel 

15:13:27
13.02.2007
13.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> bitmap: -> Vici: Díky moc za radu

14:59:38
13.02.2007
13.02.2007

Karel.
-> Gemini: já ho za to zmlátím jak tp napsal jo?


14:43:10
13.02.2007
13.02.2007

Gemini
-> DuriQ: lenze dusan to napisal tak ze musi ist samostatne kedze spomina aj tesnenie pod saci kos
14:37:11
13.02.2007
13.02.2007

DuriQ
Gemini: hehe ale v konecnom dvosledku ten saci kos ide dole sice sprsami ale ide 

14:14:12
13.02.2007
13.02.2007

Karel.
-> Gemini: víš on Dušan ji měnil už taky dostkrát tak tady nehaž rozumy

14:10:24
13.02.2007
13.02.2007

Gemini
paneboze DUSAN robil som rozvody 20x saci kos nemusis davat dole samostatne, staci povolit desinku srobik na stredovom lozisku (uchytenie kosa) a da sa to dole spolu s prsami
piano nemusis davat dole, jednotlive vahadla zmackni a tycky vytiahni, potom povytahuj aj dvihatka a skontroluj ich
vymenu vacky mam nacvicenu na 2-2.5 hod (zo zaciatku to bolo 5 hodin)
piano nemusis davat dole, jednotlive vahadla zmackni a tycky vytiahni, potom povytahuj aj dvihatka a skontroluj ich
vymenu vacky mam nacvicenu na 2-2.5 hod (zo zaciatku to bolo 5 hodin)
13:06:32
13.02.2007
13.02.2007

Vici
presne
12:22:41
13.02.2007
13.02.2007

bitmap - zrušená registrace
-> Tuner#2: Povolit matici ktera drzi sroub na stelovani ventilu, trochu ho vysroubovat, odsunout vahadlo stranou a vyndat tycku.
12:08:29
13.02.2007
13.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vici: A jak? v tom popisu bylo, že piano musí pryč.
12:06:29
13.02.2007
13.02.2007

Vici
ja bych ty dva srouby drzici piano neodtahoval. tycky jsou vyndat i jinak
12:00:38
13.02.2007
13.02.2007

Dušan
-> Tuner#2: no, hlava je v podstatě dotažená docela dost, takže by to vadit nemělo, aspoň u mě těsnění nepovolilo.
Teď jde o to, jestli se krapet nekroutí
, Ale drží to tam ještě jinýž šrouby tak asi ne
Teď jde o to, jestli se krapet nekroutí
, Ale drží to tam ještě jinýž šrouby tak asi ne11:56:08
13.02.2007
13.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan: Super díky moc. Těsnění jsem počítal všude nová a nové gufero na kliku, ale s tím košem jsem nevěděl.
Takže poslední otázka co to udělás těsněním a hlavou - nevadí povolení těch dvou šroubů?
Takže poslední otázka co to udělás těsněním a hlavou - nevadí povolení těch dvou šroubů?
11:42:50
13.02.2007
13.02.2007

Dušan
Jo a sací koš se sundat musí, jinak by nešli dolů prsa
11:42:18
13.02.2007
13.02.2007

Dušan
1. Dávám vždy všude nová těsnění
2. já to dotahoval zpět na daný moment, ale nevím, jestli to nevadí těsnění atd
2. já to dotahoval zpět na daný moment, ale nevím, jestli to nevadí těsnění atd
11:33:02
13.02.2007
13.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
Teorii mám nastudovanou ze stránek od Davese a navíc mě s tím přijede pomoct TUNER, ale chci se zeptat na dvě věci.
1. Sací koš se taky musí sundat a koupit nové těsnění?
2. Piáno drží za dva šrouby kterýma je přitažená i hlava. Když se tedy povolí, tak je pak stačí oba utáhnout na předepsaný moment a nebo se musí nějak přesně postupovat jako při utahování hlavy. Nezkroutí se to nějak?
1. Sací koš se taky musí sundat a koupit nové těsnění?
2. Piáno drží za dva šrouby kterýma je přitažená i hlava. Když se tedy povolí, tak je pak stačí oba utáhnout na předepsaný moment a nebo se musí nějak přesně postupovat jako při utahování hlavy. Nezkroutí se to nějak?
