Taky vím o čem mluvím - první dva roky za volantem jsem si "užíval" cca 20tkm/rok v hundrtce :) 105ka mi po tom přišla jako neskutečně komfortní fáro :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro škoda 110r
prohledat
6 příspěvků (zobrazeno 1 až 6) od 20.01.2007 do 21.01.2007, založil/a Vincenzo 110L
16:54:01
21.01.2007
21.01.2007

King
-> alchstuip:
Taky vím o čem mluvím - první dva roky za volantem jsem si "užíval" cca 20tkm/rok v hundrtce :) 105ka mi po tom přišla jako neskutečně komfortní fáro :)
Taky vím o čem mluvím - první dva roky za volantem jsem si "užíval" cca 20tkm/rok v hundrtce :) 105ka mi po tom přišla jako neskutečně komfortní fáro :)21:17:51
20.01.2007
20.01.2007

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> King: Ja som erkou najazdil od 9/2006 vyse 4000 km a pohoda, celkom som si to uzival. Ale plyn by som tam nedaval......
21:01:29
20.01.2007
20.01.2007

King
-> Rapid135: Já jsem si původně myslel, že jde jenom o samotnej motor 110R v jiný shade, ale pravděpodobně se jedná o motor v "domácím prostředí". Pravda, je to trošku kuriózní nápad, ale jde jenom o pár děr do kasle a jednu ďouru do zadního čela - všechno vratný zásahy. Plnící hrdlo zhyzdí erko rozhodně míň, než zásah nějakýho "plastevce", zadní světla z Avie a podobný zhůvěřilosti. Každopádně nalítat erkem řádově 10tkm a vejš (kvůli menším nájezdům nemá cenu prdy montovat) . klobouk dolů! :)
18:39:27
20.01.2007
20.01.2007

Rapid135
-> Vincenzo: sice je to mimo tema ale neni skoda ero ku*vit LPGeckem? 

15:00:21
20.01.2007
20.01.2007

King
Sice existuje taková šílenost, která dokáže vstřikovat do sání "mazání pro ventily", ale vím snad jenom o jednom exotovi, co to provozuje :) Problematika ventilových sedel při provozu na lpg je trošku komplikovanější. "Konečný řešení" obvykle spočívá v tom, že si necháš u nějakýho špeciálisty nalisovat do hlavy tvrzený sedla pro výfukový ventily. Sací ventily se z důvodu úspory nákladů obvykle vynechávaj - jejich zaklepávání při provozu na bezolovo (lpg) je minimální. Náklady cca 1500-2000. Další varianta je "seru na to" :) Tzn. že začneš jezdit na lpg a čekáš, co to udělá se sedlama ventilů. Reakce litinovejch hlav na lpg je dost individuální čili je spousta škodivek, který jezděj bez problémů na lpg a část z nich zase musí občas seštelovat ventily, protože zaklepáváním se zmenšuje ventilová vůle. Já jsem se 105kou motorem patřil do kategorie, která musela tak po 2000-4000km štelovat ventily a po cca 30tkm pak vyměnit hlavu, protože buď praskla nebo už nebylo kam štelovat. Co se týče těch "odolnějších" motorů - traduje se taková doměnka, že motory s vyšším k.p. (110ls, 110r, 120ls a 130) jsou míň náchylný na zaklepávání ventilů, protože jejich k.p. je pro vyšší OČ a rychlost hoření lpg směsi vhodnější, než k.p. 8,5 zbytku produkce AZNP (100,105,120). Hodně taky záleží na nastavení bohatosti lpg (ve všech režimech) - chudší směs obvykle způsobuje přehřívání ventilových sedel kvůli dohořívání směsi ještě ve výfuk. potrubí. Stejně tak nevhodně nízkej zákl. předstih (a průběh regulace) většinou vyústí v problémy se sedlama. Celou kauzu ovlivňuje i poměr km odjetejch na benál vs. na lpg. Motoru obvykle trošku pomůže, když pár procent km odjede na benál, kterej může bejt v případě lpg provozu záměrně předávkovanej aditivem na ošetření ventilových sedel.
Takže závěr: Vysral bych se na to a až po několika tkm případně nastanou problémy s vent. vůlema zvážil bych tvrzený sedla na vejfuck. ventily (případně v kominaci s gurerama na ventily - ať to stojí za to). Rozhodně bych neinvestoval do do nějakejch dávkovačů aditiv.
Takže závěr: Vysral bych se na to a až po několika tkm případně nastanou problémy s vent. vůlema zvážil bych tvrzený sedla na vejfuck. ventily (případně v kominaci s gurerama na ventily - ať to stojí za to). Rozhodně bych neinvestoval do do nějakejch dávkovačů aditiv.
14:01:11
20.01.2007
20.01.2007

Vincenzo 110L
Zdravím neví někdo jak je to s LPG pro motor škoda 110r, když se tam musí do benzínu lít náhražka olova, jak to tedy potom jezdí na plyn a zda se to dá realizovat. Děkuji 

