Voda teplota dotaz

prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.01.2007 do 19.01.2007, založil/a Flacek
řadit dle data
00:13:13
19.01.2007
Flacek
Tak ted to cca 3 dni slapalo no problemo a zas se dnes jednou nepustil10 pak sem to zkousel a zas normalne spinal ja uz nevim fakt nevim
20:43:35
17.01.2007
Rabbit
Tom.t:
V tom souhlasim. Sice stačí vyměnit manžety, ale těm hadicim je přecejen 20 a víc let, tak je neškodí vyměnit. A když už to má člověk vypušťený, tak je dobrý si přejít ty manžety všechny a ty co sou načatý preventivně vyměnit.
20:40:01
17.01.2007
Rabbit
Dušan:
Proč by ne, tam máš nečistoty velikosti prachu až zrnek písku. To normálně výpusťákama vyteče.
13:49:53
17.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Dušan: ale unesou, ale je to pekny sajrajt, ten bordel co me to rozpustilo byl humusnejsi a tmavsi nez ten 15let starej fridex co jsem z toho vypustil 3 3 3 a u š105-136rapid doporucuju soucasne na spodku vymenit ty spojovaci hadice a stahovaci pasky4
00:41:57
17.01.2007
Dušan
předpokládám, že k vypuštění toho humusu je dobrý použít rozpojení některých spodních hadic. Vypustný šrouby to asi neunesou, nebo jo ?
00:06:17
17.01.2007
Flacek
-> Urbi: JJ v pristrojovce je dost volnych policek a musim todat paralerne aby mi pri pripadnym prasknuty zarovky neviradilo okruh.a hlavne to udelam to ze z cidla vytahnu kablik smer palubka na zarovku a pak na kostru v palubce.A uvidime jen mam strach aby prirychle jizde az se sam volne roztoci vetrak nevytvarelo jakoby dynamo napeti a nesvitila zarovka no uvidime
23:39:16
16.01.2007
Petr Urban
-> Flacek: Dobrý nápad s tou kontrolkou i kdyz asi ho taky uslyšíš že jede ventilátro, za jízdy se to asi nepřehřeje a když stojíš v koloně tak uslyšíš že se zapl, ale neni to spatny napad dat tam kontrolku
03:45:27
16.01.2007
Rabbit
ondie:
Já tam postupně nalil flašku octa a asi půl roku sem s tim jezdil. Ale to neni ideální případ aplikace. Ale ůčel to splnilo.
Dneska už bych to dělal jinak. Dal bych tam tak 2 nebo 3 litry octa, zbytek destilka. Několika jízdama bych to zahřál (nejlepší by to bylo zvařít, ale to zas neni v autě ideální ). Pak bych to vypustil a vyplacoval tak dlouho dokud by mi při odvzdušňování netekla jen čistá voda.
Gumovejm hadicim se nic nestane. Ale jestli máš někde prasklou manžetu a rozpustíš vodní kámen, tak ti to tam začne týct. Takže bych to dělal tak, abys měl čas na opravu.
19:21:44
15.01.2007
Flacek
-> Urbi: Vis ja sem takovej ze pokud to ma automatiku tak at to automaticky slape je mi jasny ze si muzu udelat vypinac ad ted jen uvazuju ze si udelam kontrolu do palubky ze je sepnutej nebo ne
18:57:04
15.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> ondie: ja jsem to delal v zari na 105-ce s tim octem, a ten bordel jakej se uvolnil3
normalne nalej misto chladici kapaliny ocet, ja tam narval asi 6 litru, a trosku to projed, pak vypusti, a pak to 2-3 krat napusti vodou, projed vypusti, aby se ten bordel proplachl4
17:29:25
15.01.2007
ondie
-> Rabbit: pověz víc o tý octový vodě..to mě zajímá..
já o tom taky slyšel,ale nedělal.. jak moc silnej extrakt :-) je vhodnej..?? a nežere to gumový hadice ?
17:18:02
15.01.2007
Flacek
Problem vyresen delalo to vicko od expanzky dalo se novy a sipan to jak o zivot2
16:33:17
15.01.2007
Petr Urban
-> Flacek: A co se tak vysrat na cidlo, u neho to spojit natvrdo a +sovej drát co de od pojistek k čidlu si dat přes malý vypinač pod přistrojvku. A je klid.
19:29:35
14.01.2007
Flacek
zadna emlulze na vicku neno to je cisty jako detska prdelka3 uvidim zejtra a pak poreferuju
19:26:21
14.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Flacek: na favoritech vetsinou hlavy nepraskaji, spis by to mohlo bej tesneni pod palici, nebo presahy vlozek, ono to tesneni by bylo taky dobry radsi vymenit, kdyz nevis v jakem je stavu4
18:44:36
14.01.2007
Fjoo
-> Flacek: kedy bola rupla hlava mas v oleji vodu a teda bielu emulziu
17:24:24
14.01.2007
Flacek
Tak zejtra by mela polemika skoncit,Vymenim termostrat zkusim nejak profouknout ten chladic a uvidime co to udela pak budu laborovat dal jen se zeptam kdyz bude rupla hlava nebo v .... tesneni jak by se to chovalo pak jestli by to treba varilo i za jizdy atd jen abych mel co nejvic informaci co pak dal hledat
16:26:20
14.01.2007
King
-> King: A ještě dodávám, že pokud se na ten volnoběh na místě v zimě topí, situace se rapidně mění, protože topení dokáže nějakej ten kW tepla rozptýlit, takže....
16:24:40
14.01.2007
King
-> Fjoo: Na to ti můžu ti odpovědět, že ti věřím, protože moje škodifka votuněná fávomotorem se i v letních vedrech a pražskejch zácpách obvykle obešla bez větráku na chladiči (nemám čidlo, spouštím ručně). Otázkou je, co nazvat zácpou - když někde stojím minutu, pak se to kousek rozjede a zase chvíli stojí, tam se přece jenom ten nápor trošku uplatní. Znova opakuju - mluvíme o několika minutách stání s motorem na volnoběh. Motor na volnoběh sosne řekněme 1l/hod což slušná porce tepla, třetina vylítne vejfukem, zbytek se někam musí podět. Jediná možnost, je že se teplo vyzáří blokem a převodovkou a přes plechy mot. prostoru ven. Výhřevnost benálu je 32MJ/litr, to je 8.9kWh. Čili se jedná o rozptýlení trvalýho tepelnýho výkonu cca 5kW do omezenýho prostoru motoru. Počítat to asi nemá cenu, ale něco mi říká, že v horizontu několika minut se buď musí spustit ventilace na chladiči, jinak vaříme 4 6
15:11:14
14.01.2007
Fjoo
-> King: na strane jednej to pravda je ale dovolim si ti oponovat
ja byvam v Bratislave a aj v lete, ked som prechadzal pocas spicky cez mesto vrtula sa mi nespustila a vtedy ma motor uplne inu termodinamicku ucinnost, neskôr som mal obavy ci vôbec funguje.. a tak som to skusil najprv napriamo prepojit a neskôr ked som mal na to nervy tak som isiel asi 300m na jednotke pri cca 3500ot. a az potom sa to sputilo..
14:00:36
14.01.2007
King
-> Fjoo: Pokud zastavíš (a to je podstata Flackova problému) je otázka několika minut, než se veškerá voda z původních cca 85C ohřeje o 10C nahoru a spustí větrák. To je standardní chování většiny aut (i v zimě), favorit nemá vyjímku z fyzikálních zákonů4
10:03:55
14.01.2007
Flacek
sahal sem na hadice co jdou k chladici i na chladic hadice sou horky chladic taky ale rikam sou horky co sem zjistil cidlo spina pri 95 vypina pri 90
09:33:38
14.01.2007
Fjoo
-> Flacek: v prvom rade musis skusit, ci mas horuci chladic, teda ked sa motor zohreje priloz ku nemu ruku ci je teply, ak nie je v pici termostat. Motor favoritu sa takmer nikdy nezohreje az tak, aby sa pustil ventilator pokial je vonku takto chladnejsie tak uz vonkoncom nie.
08:49:16
14.01.2007
Flacek
no varit to zacina asi takhle z karlina se studenym motorem v kolone v patek v 17hod a zacalo to delat dole na karlaku takze to trva dyl cca 6min kdyz prijedu do zacpy s teplym motorem.Uvidim co to bude delat jen mam strach aby nebyla rupla hlava atd
03:15:31
14.01.2007
Rabbit
Pavel P. :
Sice máš pravdu, že to může bet víčkem. Ale to víčko tam neni tak zásadní. To ti tam fakt akorát drží tlak, takže se to nevaří při 100 ale při 110 stupních (když máš směs s Fridexem tak ještě trošku vejš). Já sem jezdil přes rok s netěsnícim víčkem bez problému. Zavařil sem až v tý chvíli, kdy mi tam chyběly dva litry vody. (měl sem prdlej spoj trubek pod autem 3 )
Celým svým vyprávěním se snaží říct, že tam má zásadnější problém než víčko 4 . A tim bude nejspíš to čidlo a možná i zasranej chladič.
King:
Propláchnutí vodou z hadice asi moc nepomůže ne? Ta by musela bejt tlaková voda. Ale nejjistější bude napustit soustavu octovou vodou, projet a vypláchnout. Pak napustit normál kapalinou a bude to mít jakž takž čistý.
19:29:09
13.01.2007
Pavel P..
mrkni na to víčko expanzky, já měl stejnej problem u rapida... taky při krátkym stání lezla teplota nahoru a trvalo dlouho než se vratila zpátky při jízdě.

prostě to víčko neudrží takovej tlak jakej má.. zkus dát jiný a uvidíš
19:27:14
13.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Labros: dyt jsem to rikal ze favorit je šmejd1 3 3 3
-> Flacek: po jak dlouhym stani se ti to uvari?
13:30:57
13.01.2007
Labros
Jinak na mým druhým non-šáde přibližovadle jsem se taky pokoušel řešit problém s chlazením výměnou termostatu (tam zase neuchladí jen při plným výkonu motoru), říkal jsem si, třeba ten termostat nepropustí dostatek vody... Nebylo to tím.10
13:29:19
13.01.2007
Labros
Ale tak ať ten termostat vymění. Sice příznaky na něj úplně neukazujou, ale je teoreticky možný, že neotvírá úplně, a stačí to při jízdě, kdy stačí menší průtok chladnější vody, ale ne při stání.
Btw. Komu z vás na šáde při stání v zimě v koloně (myslím letošní zimu) spíná ventilátor? Mně teda ne, od léta jsem ho prakticky nepotřeboval ani v kolonách... Je ale pravda, že ve večerních zácpách na Jižní Spojce směr Baranďák vídám průměrně pokaždý alespoň jednoho zavařenýho favorita.
00:09:52
13.01.2007
Flacek
2 Dobre ja to tady stejne hodim clovekovi co nam dela v praci auta.Reknu mu co a jak a uvidim co mi na to rekne ale musi se to nejak vyresit a uvidime jinak diky vsem za rady
00:06:07
13.01.2007
King
-> King: Jinak si zkus vzít poučení z Rabbitova příspěvku 4
00:05:15
13.01.2007
King
-> Flacek: Odpojíš hadice od chladiče, vrazíš do něj hadici připojenou na vodovod (nejlíp na požární hydrant :) a pořádně propláchneš.
23:59:34
12.01.2007
Rabbit
Flacek:
Nemůžu ti řikat co máš dělat, ale bejt tebou, tak termostat nechám napokoji když dělá co má. U všeho včetně auta platí zásada: "Nerej se v tom co funguje dobře".
Jak ti píšou ostatní, buď to je bordel v chladiči nebo vadný čidlo.
23:50:39
12.01.2007
Flacek
-> King: Za jizdy je to ok i po pojizdeni je to jaktakz ok jen pro stani je to error no termostat tam dam uz ho mam tim nic nezkazim takze teda zkusit cidlo dalsi pac kabely sou ok a nebo teda vycistit chladic a jak??
23:42:22
12.01.2007
King
-> Flacek: Termostat pouští vodu z motoru směrem k chladiči a pokud píšeš, že hadice od termostatu k chladiči je horká (aspoń jsem to tak pochopil) a při jízdě je teplota OK, pak na termostat rovnou zapomeň4
23:04:37
12.01.2007
Flacek
-> King: A dotaz termostat pousti vodu z chadice nebo do chladice jde mi o to jestli treba blbe neotvira tim padem drzi vodu v okruhu motoru a proto nespina cidlo nejsem automechanik proto se ptam
22:55:22
12.01.2007
Flacek
-> Flacek: Delej si prdelky z modeliny a ne ze me3 jinak voda do chladice jde pac hladic i hadice sou horky
22:53:23
12.01.2007
Flacek
ja sem koupil favorita a to jen proto ze to bylo za 10tis a ma najeto 108tis a je peknej a hlavne az na zadni lemy je jak novej az sme tomu neverili
22:53:07
12.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
no ale nez ho hodis ze skaly, tak koukni jestli ti vubec jde voda do chladice ( jestli nezustava viset termostat), pak čidlo - napajeni čidla, musí spínat ...4
22:52:05
12.01.2007
Flacek
-> King: Tak nejsem zas tak blbej aby ch si myslel ze kdyz stojim tak chladic bude chladit je mi jasne ze to chladi jen pri proudeni vzduchu.Jinak kabliky sou dobry kostra je novy kabliky sou natahly hned od baterky pres pojistku pojistka ok konektory ok jediny co by mohlo byt tak to ze bude zaneseny to v chladici okolo cidla ale termostat milost nedostane pac uz ho mam koupenej tak ho tam soupnu
22:51:26
12.01.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Flacek: ja ti to rikal, koupil jsi šmejd, favorita jedine hodit ze skaly3 40
22:25:54
12.01.2007
King
-> Flacek: Na ujasnění: předpokládám, že není tajemství, že fáčko má náporový chlazení tzn. buď přes chladič proudí vzduch při jízdě a ochlazuje ho a nebo auto stojí a po překročení teploty cca 100C na chladiči sepne čidlo a roztočí se ventilátor. Omlouvám se za ten výklad, ale z některých příspěvků mám pocit, že tahle jednoduchá činnost zůstala nepochopená :) Pokud větrák nesepne při 100C, pravděpodobně odešlo čidlo (druhovýrobní šmejd, výrobní vada.....). PeterP tuším popisoval závadu, kdy se mu prostor čidla zanes bordelem, takže čidlo bylo tepelně izolovaný a taky nespínalo. Za zásadní větu považuju "....kdyz se tam dalo tak to nejdriv nespinalo pak zase jo a ted zase ne ....", která dělá z novýho čidla hlavního podezřelýho. Jenže na vině může bejt stejně tak přívod napájení pro čidlo (resp. příslušná pojistka), stejně tak konektory (oxidace, nepružící konektor), špatná kostra ventilátoru. Jestli pořád podezíráš termostat, stačí čidlo na místě proklemovat (ventilátor pořád ON) a vsadím se že vařit nebude a termostat dostane milost :)
19:44:17
12.01.2007
Flacek
no cidlo je nove a kdyz se tam dalo tak to nejdriv nespinalo pak zase jo a ted zase ne a nemuze to delat termostat??ze by nepostel plne do chladice??
19:39:37
12.01.2007
petr s
-> Flacek: Ale spínat to musí asi dát další čidlo
19:37:20
12.01.2007
Flacek
-> ps: Kdyz spojim kabliky tak vrtule toci jak o zivot ale jakmile to dam na cidlo tak nic cidlo je nove a kdyz se montovalo tak to spinalo a ted zas ne
19:34:18
12.01.2007
petr s
-> Flacek: Natvrdo jde, ale musí sepnout aji sám . jinak čidlo na chladiči
19:29:35
12.01.2007
Flacek
kdyz to vari tak to pak sici na vicku a tece z toho voda to muze nebo spis to ma nebo ne??
19:25:52
12.01.2007
Pavel P..
-> Flacek: zkus vyměnit víčko expanzky, možná ti nedrží tlak v chladicim okruhu.4
17:56:13
12.01.2007
Flacek
jj ventilator pokud ho propojim na tvrdo jde
17:37:40
12.01.2007
petr s
-> Flacek: A jde ti ventilátor?
Extreme Tyres