skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
startovanie
12:24:36
29.12.2006
29.12.2006

havlik
-> King: jj je to tak na aktivaci musíš prošlápnout plyn
12:23:31
29.12.2006
29.12.2006

King
-> Labros: Přiznávám, že lekru vím prd, takže znamená to, že ten termosytič se musí aktivovat prošlápnutím plynu? Přece jenom je tu už 10let takže nevylučuju, že jsme před tím startem jednou či dvakrát na ten plyn hamstli (zvyk ze shade) a normálně to blaflo, otáčky držely a dokonce se to dokázalo i rozjet :)
18:03:01
28.12.2006
28.12.2006

itchy
-> minno: minno minno ty pipisku


17:37:20
28.12.2006
28.12.2006

Labros
-> minno: -> King: jasný... btw. můžu přidat čerstvou zkušenost se startováním lekru bez sytiče: dneska ráno jsem chtěl protáhnout škůdku, tak jsem oškrábal okna (drsoň!) pak že nastartuju, motor se nějak nechtěl chytat, teda vždycky bafnul a zase nic.. pumpování pedálem moc nefungovalo... vůle na plynu mi přišla podezřela, tak jsem šel dozadu a koukám že lanko má takovou vůli že jsem ani nemohl sešlápnout dost aby se pustil sytič - otevřel jsem klapku rukou a pak už nastartoval, ale jet bez plynu se samozřejmě nedalo, tak jsem potupně odjel stříkačkou 

17:26:57
28.12.2006
28.12.2006

minno
-> Labros: môže...ale nie na prvý šup a potom to treba 5 min. udržiavať na plyne nech sa to aspoň trochu zohreje aby sa s tým dalo ísť :-) Veľmi "milé" spomienky na dobu pred 2 rokmi, keď mi v zime nefungoval sytič :/ Už to nikdy nechcem zažiť. Vieš aký je to potom bohovský pocit, keď to opravíš, blafne ti to na prvý krát, motor krásne beží na sytič a ty môeš luxusne "vyjet" z garáže?
17:18:17
28.12.2006
28.12.2006

Labros
-> King: Pak nevím, jak to může blafnout bez sytiče. A to jsme se společně utvrzovali, že na seřízenej SEDR to taky nemůže zastudena chytnout bez sytiče 

17:08:23
28.12.2006
28.12.2006

Kalibán123 - zrušená registrace
No nevím tak jsem dnes dal do fáčka nabitou baterku v autě je nová etz, cívka, kabely a ne moc starý rozdělovač s novou cívkou a stejně se tomu nechce moc startovat může to mít na vině sytič??? Je teda divné, že když už nastartuju tak musím držet pořád nohu na pedálu protože to jinak chcípne teprve po chvíli se sytič chytne a už to drží sám než se to ohřeje.
10:24:39
28.12.2006
28.12.2006

esttire
-> King: mozem potvrdit, ze fava robili skodovaci v celku dobre, pretoze po 3 havarkach a 320.000km ten favorit slape bez GO!
20:21:04
27.12.2006
27.12.2006

King
-> Labros: Ee, nerozumnět zmínce o stříkačce
Mluvím u starým pickupu s lekrem. Shodou okolností jsem o něm mluvil před chvílí z kolegou od montáží, kterej ty naše plečky servisoval a ten se taky dušuje, že to byl karbec ještě se starým ohavným interiérem. Znamená to tedy, že pick-up favo musí být nutně BMM? 
Mluvím u starým pickupu s lekrem. Shodou okolností jsem o něm mluvil před chvílí z kolegou od montáží, kterej ty naše plečky servisoval a ten se taky dušuje, že to byl karbec ještě se starým ohavným interiérem. Znamená to tedy, že pick-up favo musí být nutně BMM? 
19:56:50
27.12.2006
27.12.2006

esttire
-> Dušan: chapem ta, celkom dobry napad, treba to vyskusat...

19:01:35
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
no a kdyby byla za AC pumpou nahoře hadička o kousek výš než odkalovačka, tak by se z fyzikálního hlediska vrátilo jen to co je před tou vyvýšeninou , takovej přepad. maloval jsem to narychlo 

17:52:06
27.12.2006
27.12.2006

Labros
-> esttire: ono to není membránou, ale ventilkama - neudrží benzín, který přes ně proteče z hadiček a odbublinkovací nádobky zpátky do nádrže.
17:12:44
27.12.2006
27.12.2006

esttire
-> Labros: ako sa da spravit, ze ta packova bude drzat aspon tyzden?na jednej som menil membranu a tiez mizol benzin..Ako sa da tomu zabranit? Mizne to v AC pumpe al. v karbeci?!
14:00:20
27.12.2006
27.12.2006

Labros
-> King: tak to potom myslíš stříkačku, to je ale docela důležitý info 
-> esttire: může být ta i ta, do favoritů se zpočátku dávala s páčkou, později bez páčky

-> esttire: může být ta i ta, do favoritů se zpočátku dávala s páčkou, později bez páčky
13:48:14
27.12.2006
27.12.2006

King
-> Labros: Já bych tomu bludy zas až tak neříkal
Navíc vzhledem ke stáří fovořiťů a jejich karbů + úroveň jejich údržby, co kus to originál - já mám zkušenost akorát pár tisíc kiláků s favo pick-upem, kterej se prostě promrzlej startoval nejlíp tak, že se na nic nešlapalo, protě se otočilo klíčkem a on blafnul. A to měl namotáno asi 400tkm. Teplej pak samozřejmě chytal nejlíp s lehce sešláplým plynem, ale to je jiná pohádka.
Navíc vzhledem ke stáří fovořiťů a jejich karbů + úroveň jejich údržby, co kus to originál - já mám zkušenost akorát pár tisíc kiláků s favo pick-upem, kterej se prostě promrzlej startoval nejlíp tak, že se na nic nešlapalo, protě se otočilo klíčkem a on blafnul. A to měl namotáno asi 400tkm. Teplej pak samozřejmě chytal nejlíp s lehce sešláplým plynem, ale to je jiná pohádka.11:47:00
27.12.2006
27.12.2006

esttire
-> Labros: slusna ac pumpa-myslis tym tu packovu al. bez packy?!
11:04:03
27.12.2006
27.12.2006

Labros
Ještě k tomu startování favorita, abych opravil některé bludy: Plynu se před startováním rozhodně dotýkat, favoritisté vědí jak. Pokud pumpa má páčku, tak se doporučuje načerpat (v manuálu k favoritu se píše načerpat, pokud auto stálo "déle, než 1-2 dny.") Je teda pravda, že slušná AC pumpa udrží ve favoritu benzín aspoň týden. Špatná ani den.
10:59:42
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
-> esttire: to je jenom příznak toho, že už to je docelá ohlodaný. Další chyba může být i ve startéru, jako třeba starý uhlíky. Foto pohledám.
10:55:26
27.12.2006
27.12.2006

esttire
a ece som si vsimol, ze to nerobi zakazdym, min. to urobilo a odvtedy ece nie a to som startoval min. 8x!
10:54:20
27.12.2006
27.12.2006

esttire
-> Dušan: venec-to je to "zubkovanie"
kde zapada starter a setrvak? nejake foto ak by si bol taky dobry...

kde zapada starter a setrvak? nejake foto ak by si bol taky dobry...

13:47:35
26.12.2006
26.12.2006

Dušan
-> esttire: ovšem musí jít motor dolů a setrvák taky.
13:46:15
26.12.2006
26.12.2006

Dušan
-> esttire: jestli to dělá to co jsem popsal, tak je to špatný věnec na setrváku. Jednoho dne to přestane sarovat úplně. Stačí koupit novej ( cca 200 ) a vyměnit
13:42:36
26.12.2006
26.12.2006

esttire
-> haso: to mas tou vychovou


23:43:26
25.12.2006
25.12.2006

haso
-> esttire: ale poviem ti co sa mi paci, som rad ze niesi taky ako niektory experty co tu uz boli, ze ak im clovek neporadil ale iba nieco napisal (ako ja) tak ho zacali urazat a robit z neho debila
toto si fakt ze cenim, ze si mi normalne napisal a nenadaval mi ze ti hovadiny pisem
a teraz s5 k teme!
toto si fakt ze cenim, ze si mi normalne napisal a nenadaval mi ze ti hovadiny pisem
a teraz s5 k teme!
23:39:24
25.12.2006
25.12.2006

haso
-> esttire: vsak ja nic proti tebe...ja len ze som si vsimol ze kazdy rok sa to tu riesi
a tak ja osobne skodovku nemam (lebo nemam vodicak, rok mi chyba k nemu
) no ale oco ma 120ku...a prideme k autu, sadneme, sytic hore, 3-4x na plyn slapnut a zatocit klucikom a sup a nahodi sa to a pri pridani plynu zdochne, tak druhy pokus a uz to chyti a drzi...
toto moje pozorovania
a moja prax...sadnem, plyn stlacim zopar krat a na 3 pokus uz mi to krasne drzi
a minule sme 2 tyzdne nejazdili, tak sme sadli a ani nesli k motoru napumpovat benal len oco stlacil asi 6x pedal a vrum na treti krat to islo
a ked je fakt ze fest sakra zima a nechce to nastartovat tak pomaha funkcia: haso potlac a uz aj sa startuje pravekym sposobom

a tak ja osobne skodovku nemam (lebo nemam vodicak, rok mi chyba k nemu
) no ale oco ma 120ku...a prideme k autu, sadneme, sytic hore, 3-4x na plyn slapnut a zatocit klucikom a sup a nahodi sa to a pri pridani plynu zdochne, tak druhy pokus a uz to chyti a drzi...
toto moje pozorovaniaa moja prax...sadnem, plyn stlacim zopar krat a na 3 pokus uz mi to krasne drzi

a minule sme 2 tyzdne nejazdili, tak sme sadli a ani nesli k motoru napumpovat benal len oco stlacil asi 6x pedal a vrum na treti krat to islo

a ked je fakt ze fest sakra zima a nechce to nastartovat tak pomaha funkcia: haso potlac a uz aj sa startuje pravekym sposobom

22:11:48
25.12.2006
25.12.2006

esttire
-> minno: aj ja som nervoznejsi ked mi to nechyti na supu...

22:10:46
25.12.2006
25.12.2006

esttire
-> Dušan: auto ma najetych 320 000km
22:09:58
25.12.2006
25.12.2006

esttire
-> haso: mozem na teba iba tolko, neviem ci mas skodovku(ja som mal jednu, teraz mam favo) a teoria je ti nanic. Staci ak podvedome spravis nejaku hlupost a potom rozoberas cely motor a nakoniec zistis ze chyba je v tebe, al. uuuplne v niecom inom a... Myslim ze toto forum je aj na riesenie tychto problemov, a uz to ze min. zimu som ece nemal skodovku, zato uz nemozem, som ece zelenac na tejto stranke(na rozdiel od teba)


19:45:06
25.12.2006
25.12.2006

minno
-> haso: nou koment
praveze mne to startovalo aj zimne donedavna na 1. krat a nieco sa s tym pokaslalo a snazim sa prist nakoren veci tomu, ze co...
radsej radte sem skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
praveze mne to startovalo aj zimne donedavna na 1. krat a nieco sa s tym pokaslalo a snazim sa prist nakoren veci tomu, ze co...radsej radte sem skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
19:36:28
25.12.2006
25.12.2006

haso
-> minno: no ono to naskoci na 1x, len to po pridani plynu zdechne
ale potom na druhy krat to chyti...a ked sa to uz zohreje tak to v pohode na prvy krat chyti...
a minno, ty si zas detailista, niektory su mozno radi ze vobec to nastartuju a ty by si to chcel hned na prvu supu

ale potom na druhy krat to chyti...a ked sa to uz zohreje tak to v pohode na prvy krat chyti...a minno, ty si zas detailista, niektory su mozno radi ze vobec to nastartuju a ty by si to chcel hned na prvu supu

19:28:57
25.12.2006
25.12.2006

minno
-> haso: v zime dostava zabraz baterka aj ked ti to chyta na prvy krat. a cim viac pokusov, tym ju viac vybijas. A ak nechodis ne velke vzdialenosti tak sa ti ani nestiha potom dobit za jazdy. To je jedna vec, druha vec je, ze ja osobne to nemam rad ked mi to nenaskoci na 1. krat.
19:12:20
25.12.2006
25.12.2006

haso
...mne to neda...preco kazdy rok (fakt ze kazdy rok sa tu niekto taky najde) co riesi na kolky pokus to ludom nastartuje, nieje to jedno (samozrejme pokial netreba startovat 20x
) na kolky pokus to nastartuje? ci na 1,2, alebo 3? podla mna je podstatne ze to nastartuje nie?
a je jedno ci na prvy, druhy alebo treti.....
) na kolky pokus to nastartuje? ci na 1,2, alebo 3? podla mna je podstatne ze to nastartuje nie?
a je jedno ci na prvy, druhy alebo treti.....
17:53:02
25.12.2006
25.12.2006

Dušan
-> esttire: myslíš něco jako otočíš klíčkem, motor udělá jenom br, chvilka klidu a potom se motor roztočí ? Jestli jo, kolik má auto najeto
14:00:52
25.12.2006
25.12.2006

esttire
zistil som jednu dalsiu vec: ked startujem po dlhsom case, tak az vtedy mi urobi ze ked startujem tak si spravi taku pauzu(1sekundu al. uplne kratko) a az potom to nabehne...Neviete co to je? Mozno by som vedel aj nahrat ten zvuk ak by mi mohol niekto pomoct ze co toje.dik
22:13:12
24.12.2006
24.12.2006

esttire
kurnajs hosi nevite o nejakej fotce o motoroch "I" co sa montovali do fav? alebo system tychto motorov al. nejaky clanok, diky za vsetko

21:58:08
24.12.2006
24.12.2006

Dušan
-> esttire: nic jineho ti nezbde 

21:55:35
24.12.2006
24.12.2006

esttire
Pre favakov, ked vam dojde benzin, ako znova nacerpate benzin do karbca? Myslim ze ta pumpicka nema packu? Domyslam si ze treba iba stale startovat??? diky za odpoved
21:54:13
24.12.2006
24.12.2006

esttire
-> bitmap: ono to moze ece byt aj tym ze ten motor ma najazdenych uctihodnych 320.000km, a to bez generalky! Uvidime co povie PAL test..
22:12:42
23.12.2006
23.12.2006

Pedros
-> Nwkt: no to mě to dělá to samý..po pár hodinách chytne napoprvý,pokud jsem s tím jel třeba dejme tomu před osmi hodinama,ale jak je to dýl,tak napumpování a našlapání je stejnak k hovnu
22:08:08
23.12.2006
23.12.2006

Nwkt
-> Pedros: Třeba já když stojim dýl tak mi to taky napoprvý chcípne ale když sem večer přijel a ráno zase jedu tak to chytne hned
22:00:02
23.12.2006
23.12.2006

Pedros
-> Nwkt: njn,já to nechápu,že někomu to běží hnedka a někomu ne..ani Majklovi ne..
21:57:26
23.12.2006
23.12.2006

Nwkt
-> Pedros: Ti řikam to je normální, Majklovi to dělá taky a to má všechno nový
21:54:49
23.12.2006
23.12.2006

Pedros
-> Vojtik: nevím,karbec jsem měl venku,je to 14 dní,těsnění jsou nový,koukal na to motorář co ho zná syny..vyčištěný to je..teď jsem to byl spešl zkusit,auto je studený..takže jsem napumpoval dokud to nezacpal ventil v plovákovce,našlapal jsem preventivně pětkrát plnej plyn,spojku,a chytlo to hnedka..ovšem hnedka to taky zdechlo..na třetí pokus to nezdechlo..v čem je teda háček?
21:52:01
23.12.2006
23.12.2006

Vojtik
tak by to mohlo bejt prohlý víko karbecu, nebo nějaká jiná netěsnost, ale normální to teda neni
21:36:49
23.12.2006
23.12.2006

Nwkt
-> Pedros: To je normální, to mě dělá taky
21:30:11
23.12.2006
23.12.2006

Pedros
-> Bobesh: kdybych starotval jako soused,co to točí půl minuty v kuse,tak to možná chytne napoprvý,ale nedělám to
21:28:48
23.12.2006
23.12.2006

Pedros
-> Bobesh: já nefim no,mě to prostě nejde,pumpu jsem měnil za tu s tím horizont. výstupem,dával jsem tam novou membránu a stejně napumpuju,šlápnu třikrát na plyn (až dolů) spojka,sytič a startuju bez plynu.. no a když to teda chytne,tak vyletí na dvanáctset otáček a hned zdechne,na druhej tři třetí pokus už je oka a běží,sice teda tím stylem,že dvakrát ručička procestuje od 2000 ot. do 1000 ot. a kolikrát to vypadne,že hned zdechne,ale běží..je však třeba pár sekund počkat,než se pojede,protože na přidání plynu reaguje prudkým poklesem otáček
20:55:14
23.12.2006
23.12.2006

bitmap - zrušená registrace
-> esttire: Je a velice jednoducha 
.... namontovat si tam pumpu s packou
Jinak facko pumpovat jen po pul roce stani v garazi. I po tejdennim stani staci dupnout na plyn, otocit klickem a startuje na drc, tam fakt nejni co resit. Mozna ve velkejch mrazech trosku nacakat akceleracni pumpickou.
Jinak jsem okoukal od trabantistu:
Minulou zimu na horach, zima jak v p*deli, autak celou noc cenku, na vetru, proste promrzly na kost. Kdyz sem se do nej dostal, otocim klickem, starter protoci jednou, podruhy a motor bezi, cumel sem jak puk. Figl je v tom, ze predtim nez se vypne motor, tak dupnout prudce na plyn, nechat roztocit na 3500 otacek, vypnout zapalovani a drzet plyn, pustit az se motor zastavi. Timhle se do valcu dostane trochu obohacena smes, ktera tam zustane prez noc a rano to chyta hezky na drc i v polarnich podminkach. Ale je to trik jen tak na obcas, na extremni podminky, protoze je to fuj fuj pro olej a tak

.... namontovat si tam pumpu s packou

Jinak facko pumpovat jen po pul roce stani v garazi. I po tejdennim stani staci dupnout na plyn, otocit klickem a startuje na drc, tam fakt nejni co resit. Mozna ve velkejch mrazech trosku nacakat akceleracni pumpickou.
Jinak jsem okoukal od trabantistu:
Minulou zimu na horach, zima jak v p*deli, autak celou noc cenku, na vetru, proste promrzly na kost. Kdyz sem se do nej dostal, otocim klickem, starter protoci jednou, podruhy a motor bezi, cumel sem jak puk. Figl je v tom, ze predtim nez se vypne motor, tak dupnout prudce na plyn, nechat roztocit na 3500 otacek, vypnout zapalovani a drzet plyn, pustit az se motor zastavi. Timhle se do valcu dostane trochu obohacena smes, ktera tam zustane prez noc a rano to chyta hezky na drc i v polarnich podminkach. Ale je to trik jen tak na obcas, na extremni podminky, protoze je to fuj fuj pro olej a tak

20:22:33
23.12.2006
23.12.2006

esttire
a cim mam napumpovat na favu? bo jaksik tam neni na cerpadle packa, neni k tomu nejaka finta?
15:03:17
23.12.2006
23.12.2006

Bobesh
-> Pedros: Nesouhlas,mám 130 se SEDRem a jelikož pumpa drží,tak stačí našlapat a čapne do třech otáček a drží, spíš se přikláním k Vojtíkovi,páč na stařence mi pumpa nedrží,mám 120LS EDSR a pokud nenapumpuju už po půldni stání,tak je první pokus předem odsouzen k nezdaru. Osvědčenej postup je okoukanej z časů starejch oktávek,který se daly nakopnout i klikou :Napumpovat,našlapat 3-5 krát,protočit klikou bez klíčku,opět dopumpovat a našlapat a po půlroce v garáži naškub a bez zdechnutí.
