Ostra vacka

prohledat
59 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.11.2006 do 30.11.2006, založil/a hans
řadit dle data
18:08:24
30.11.2006
Pater
-> Tuner#2: to jsem koukal. no je to minimálně k zamyšlení
16:24:26
30.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Já mám vačku origo MPI a budu dávat od Čepka z Motor excelu. V té diskuzi na první straně jsem porovnával ten můj motor s motorem, který papírově měl větší potenciál a vačku právě z Brna, ale jak vidíš, tak časy mám lepší já se sérií.
12:46:49
30.11.2006
Pater
-> Tuner#2: jj zajímavý téma. Já se ještě přeptám táty jestli nedává dělat ty vačky taky někam jinam, protože vím že mu nějaký i renovujou, navařej a pak opracujou. a to asi ten v Brně nedělá.
a ty ji máš teda taky z brna, nebo jsem si to jen blbe vysvětlil.
A jestě v tom tématu jich většina píše že vačky jsou jen jako udělaný a když má někdo nějakou kloudnou ale fakt kloudnou tak výrobre neřekne... nevim co je na tom tajnýho, jestli nechce aby měl někdo jako on.
12:44:20
30.11.2006
Gemini
jednu vec k tym vacka, co mi povedal p. Sorman : " Michal, ver mi, ze ked tam das NAOZAJSTNU ORIGINAL 280/280ku, sa aj poseries ako to pojde....."

a urcite ma pravdu....40 rokov robi motory a ma stastie, ze ma pre svoje auta original vacky AZNP......btw tu vacku som mal v ruke a a este som nevidel ani jednu 280tku co by sa jej palcami podobala
10:10:57
30.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Přečti si celé vlákno: skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho... a podle mě ta vačka není nic moc a je to i názor ostatních co sní měli co do činění.4
09:59:41
30.11.2006
Crestik
-> Pater: ROFL
09:29:13
30.11.2006
Pater
A co Pavlíček v Brně? táta si k memu dává dělat vačky na motorky a je spokojenej...
23:00:39
29.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Athlonek: Od Schwejka má Štěpán v erku: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...

a proti šteftařovi (p. Dlouhý) je to nebe a dudy. Já půjdu do vačky od p.Čepka (motor excel), protože mám na tu vačku jen samé pozitivní reference. Např. Čepek dělá ty menší vačky da cca. 270 ze série (ale díky ubrání celého palce má větší zdvih a jiné časování) a od cca. 270 jsou to vačky už z polotovaru. přebroušené jsou tak za 3 - 3.500,- a z polotovaru říkal že od 7.000 výš.
17:06:58
29.11.2006
Don Carlos
-> Tomicraw: Nové prej dělá Jarda Vančík.
17:05:56
29.11.2006
Crestik
-> Athlonek: osobní ne, ale je to jeden z mála, od kterého bych si nechal něco udělat. Na 110r.cz s ním jsou vesměs všichni velmi spokojeni
16:47:00
29.11.2006
Athlonek
Má někdo zkušenost s vačkou od Schwejka a nebo od Davese?
15:26:03
29.11.2006
favo110lrs
-> Tomicraw: Chovanec,excel,michl,je jich vice.... a pak jedine jeste nekde cornout z fabriky...
10:00:54
29.11.2006
Gemini
-> Tomicraw:
mam vacku z CR , presnejsie z ........... {nemozem povedat} novy odliatok, velky zdvih, 304/304 .....ako cukrik, stala peniaze, vela penazi......a funguje......krasne 4000-7000 rpm full power
07:54:52
29.11.2006
Tomicraw - zrušená registrace
Když jsme teda tak daleko, tak kdo v republice dělá vačky a fungují 100% nehledě na peníze? Nemyslím brousí, ale dělá od základu nové?
23:47:32
28.11.2006
Gemini
-> chooki:
Mino je fachman :)
22:45:35
28.11.2006
chooki
-> Saky: jako nevravim, ze mam tam 90-100 ps. to je blbost, ale oproti inym 130 tam narast citim...a mne to staci, aj ked to nie je vacka 100 %...proste v ramci financnych moznosti tsom velice spokojny...
vseobecne to zhrniem asi tak, ten kdo nema minimalne 20-30 tis. pre excel, michla a podobne sa spokoji aj s "vesnickym" ladicem :) ked ma viac spokojnych zakaznikov, tak to je poznat
22:41:57
28.11.2006
Saky
chooki: jinak mas samozrejme pravdu ale kazdej mluvi o necem jinym.. ja mluvim o lidech kteri neco koupej a myslej si ze udelaj 100konovej motor pomoci snizeny hlavy nejaky vacky a odlehcenyho setrvaku.. kdysy jsem mel pristup k brzde a z vlastnich zkusenosti muzu rict ze na "dobre" udelane a "nejak" udelane hlave byl na tom samem motoru rozdil i 10koni podobne na tom byly vacky se stejnym casovanim..
samozrejme porovnavasli to se serii tak budiz ale porovnej nekdy s opravdu profi motorem..
22:38:01
28.11.2006
Saky
ja psal v uvozovkach prida vykon..
jinymi slovy vzit na brzdu motor s vackou nejakou a vackou tou samou (casovanim) ale od nekoho kdo ji navrhl a s koomplexnim nastavenim motoru od toho cloveka.. tam rozdil bude..
samozrejme ze to neco prida.. jen ale rikam ze jsem meril dost vacek koupenych jako 100pct zavodni z Cesany a kdoviodkud a byly to seriove vacky a nebo obcas i nejake mrchy ze mely prubeh na kazdem ventilu jiny.. .proto rkam at si clovek da pozor na puvod nic vic..
ono kdyz je clovek na zacatku upravovani,, tak dostat par koniku navic to skutecne staci koupit nejakej kus zeleza a obrousit pilnikem hlavu pridat trubku od kamen a zejmena zvukovy efekt doda pocit obrovskeho narustu vykonu.. ale zkuste to nekdy zmerit.. narust tam samozrejme bude ale zkuste se dostat nekam vys.. to uz takova sranda neni a urcite ne z takovejma komponentama co se tady bezne prodavaj..
22:22:12
28.11.2006
chooki
-> Saky: jak mi vysvetlis, ze kdyz se svezu na X skodach 130-136, se snizenou hlavou a jinymi tryskami, a idu hezky, a pak sednu do skody 136, ktera ma krome tyhle uprav "ostrou" vacku, deklarovanou jakou napr. 278/278 (presne udaje samozrejme nemam, len musim verit clovekovi od koho som to koupil) a motor s touto vackou oproti vyse jmenovanym se jde utrhnout a otacky litaji hore jak blazon, tak nechapu jak muzes napisat, ze vacka neprida vykon...kdyz si vezmes vzorec na vypocet vykonu motora, tak jedna z hlavnych velicin je plnici ucinnost motora, to znamena, kolik smesi se ti dostane do valce a to ovplyvnuje ve velke mire casovani ventilu
21:39:20
28.11.2006
spartra
o saky je moudrý5, to samé mě říkal, strejc, kterej mě dělal hlavu, že to tam nemá cenu dávat, bo by se to muselo jěště víc upravit5
21:28:28
28.11.2006
favo110lrs
-> Saky: jj mas pravdu!
21:22:56
28.11.2006
Saky
ja nechapu proc se ptas tady.. nechci nikoho urazit ale vetsina mistnich tuneru tady ma bud seriovou a nebo neco typu Pavlicek a spol co s kvalitni vackou "pridavajici " vykon nema nic spolecneho.. Tech vasich 260tek 280tek a jim podobnejm sem meril desitky stejne tak jako vacky treba od motorexcelu a clovek se nestaci divit kde se ty cisla berou.. ale v dnesni dobe kdy staci napsat inzerat typu prodam vacku 280/..300 prida 50koni za 1000kc a lidi se muzou zblaznit a nekdo si masti kapsu na seriovejch vackach-) se neni cemu divit.. proste si uvedomte ze vacka jako takova zadnej zazrak neni vzdy to musi byt provedeno komplexne s upravou hlavy, zapalovani a smesi
09:49:13
28.11.2006
Labros
-> Gemini: Tak já se zeptal, jak to je, a ps mi to vysvětlil, to je v pořádku, nevím, jestli bys ty to taky dovedl vysvětlit 4
00:44:47
28.11.2006
hans
-> Gemini: myslim ale nedelam z toho bibli tagze se rad poucim od zkusenejsiho pokud mi to srozumitelne poda...
00:31:39
28.11.2006
Gemini
-> hans: ked si teda myslis.... skoda sem nieco pisat....howgh
00:22:32
28.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr F.: Něco jsem si o tom zjišťoval a musím říct, že máš 100% pravdu.4
21:22:08
27.11.2006
hans
-> Petr F.: me zajimalo jenom vysvetleni a jak je videt shodnout se je docela problem 6
-> Gemini: ja myslim ze to spis zalezi na delce horeni smesi, logicky, a vetsi vule na ventilech prece vykon snizuji ne?
19:29:10
27.11.2006
Petr F.
V dnešní době, a díky za to, jsou u nás lidé, kteří vyrabějí a navrhují vačky (Motor Excel, Chovanec, Motor Design, Michl). Jsou to lidé znalí věci, kteří Vám doporučí a vyrobí vačku, která je nejvhodnější k úpravě a provozu vašeho motoru. K této vačce samozřejmně zadají její provozní potřeby(vůle ventilů, volnoběh, ventilová péra, předstih atd.) Je to pouze otázka financí, ale kvalitní vačka něco stojí a zásadně ovlivní chod motoru. Tímto je tato diskuze zcela o ničem. Mluvím z vlastní zkušenosti.6
19:15:39
27.11.2006
Gemini
-> Labros:
labros, labros , ujo PS ma pravdu a ty sa este uc zakony fyziky, pretoze o tom su motory, o fyzike

-> hans: ventil podpalis ked nema ziadnu volu, ved logicky
15:59:22
27.11.2006
Labros
-> ps: tak to pak musí mlátit, ne?
15:58:53
27.11.2006
favo110lrs
já mám origo 300/300 z motorsportu a mám vule na studeným motoru 30/30 a je to cool :)
15:56:46
27.11.2006
rolls
no tak pred rokom som tu niekde cital nieco o tvrdych ventiloch a niekto tvrdil ze to nema az taky zmysel, jedine ak vyrobca vacky povie ze tam maju ist take a take pruziny, ze inac stacia nove seriove... ja len tak na okraj z toho co si pametam, inac aj ja tam mam tvrdsie kedze new bol problem zohnat5
15:52:03
27.11.2006
petr s
-> Labros: Ventil odskočí a otevře se víc
15:47:08
27.11.2006
Labros
Když je vačka vyrobená s daným časováním při dané ventilové vůli, tak když s touhle vačkou nastavím větší ventilovou vůli, tak se přece celkový úhel otevření může jedině zmenšit ne? Nebo mi to vysvětlete
15:21:50
27.11.2006
hans
-> Gemini: pri vetsich vulich a tomhle casovani bys ho prece podpalil ne?
13:48:19
27.11.2006
Gemini
-> hans:
tak to je pekna blbost, prave sa nastavuju vacsie vole, ja mam na 304/304 vole 0.3 saci, 0.35 vyfukovy

vdaka vacsiej voli je ventil vo vysokych otackach otvoreny este dlhsie
12:47:57
27.11.2006
hans
-> Vici: tech mejch zadna skoda 3 3
12:47:13
27.11.2006
hans
bavil sem se ted s jednim motorarem a ten mi dokonce tvrdil ze pri extremne ostry vacce s pouzitim 100 a vice oktanoveho benzinu se nenastavuji zadne vule na ventilech... v podstate rikal neco podobneho jako Gemini jen s tim ze casovani musi odpovidat dobe horeni smesi
12:42:31
27.11.2006
Vici
-> hans: hlavne je treba davat bacha kdyz ostrou vacku beres do ruk! jedine v rukavicich! jinak mas prsty pryc ani nevis 3
12:35:54
27.11.2006
chooki
-> Labros: -> Gemini: myslim, ze aj uhol zatvarania sacieho je dost ovplyvneny zotrvacnostou sacej zmesi...ze moze byt dost dlho otvoreny
12:33:23
27.11.2006
Labros
-> hans: Čoveče to bych asi cucal z prstu, ale vzhledem k tomu, že se říká, že u vačky přes 280/280 stupňů jsou třeba tvrdý pružiny, tak bude asi kratší. I když zase někdo říká, že to vůbec na časování vačky nezáleží, že to záleží jen na zdvihu. To by věděl přesně výrobce vačky, ale ten to možná zase nechce zveřejnit...
12:30:41
27.11.2006
hans
-> Labros: a co se týče doby otevření?
12:26:24
27.11.2006
Labros
-> hans: Ten větší zdvih být může a nemusí, není to nutná vlastnost "ostrý vačky."
12:20:53
27.11.2006
hans
-> Labros: ja sem myslel ze ostra vacka rychleji otvira a rychlejc zavira saci ventil ale jak pises ve vetsim zdvihu ventilu - tvrdsi pruziny musi bejt proto aby stihnul kopirovat vacku. neboli ze celkova doba otevreni ventilu je vlastne mensi nez u "bezny" vacky. tim sem si taky vysvetloval proc se tomu rika "rychla vacka"
12:20:47
27.11.2006
Gemini
dolezity je uhol otvorenia sacieho ventilu, nabehova hrana udava zrychlenie otvorenia ventilu.......uhol zatvorenia sacieho ventilu sa robi ako dobehovy (tz aby stihol zavriet ) co byva dost problem na rozvode OHV + "ostra vacka" , kde bez pouzitia tvrdych pruzin v urcitych otackach zacina ventil odskakovat (vdaka zlozitosti OHV rozvodu -vacka - zdvihatko-tyc-vahadlo ventil)

vyfuk mava rovnake casovanie v stupnoch, pripadne mensie....

stih ventilov, skusim v skratke......predstav si ze motor toci 7000, prebieha vyfuk a zrazu sa otvori saci ventil, cize bez ohladu na pobyh piestu zotrvacnostou vyfukovych plynov je nasavana bohata zmes, cize cely proces zlepsuje vyplach zhorenej zmesi (vyf. plynov) a nasatie cerstvej zmesy

skorsie otvarania sac .ventilov pri zvysujucich sa otackach dovoluju nasat viac zmesy a tym padom neklesa vykon ako pri normalnej vacke, prave naopak - krivka krutiaceho momentu sa predlzuje a pri stale stupajucich otackach to znamena zvysenie vykonu

v kratkosti.... 1
11:57:27
27.11.2006
Labros
-> hans: Druhá věc jsou ty tvrdší pružiny, který jsou nutný, pokud se ventil má zavírat rychleji, než na normální vačce, buď proto, že má na zavření kratší dobu, anebo že za stejnou dobu musí urazit delší dráhu, protože má větší zdvih (zvedá se víc ze sedla, aby pod ním mohlo proudit víc směsi), anebo obojí. Ta velikost zdvihu jak asi tušíš je daná výškou vačky - "palce" na vačkovém hřídeli.
11:50:05
27.11.2006
Labros
-> hans: Dejme tomu, že na normální vačce je každej ventil třetinu otáčky vačkovýho hřídele otevřenej, a dvě třetiny zavřenej. No a na ostrý vačce je ten poměr jinej, dejme tomu že je otevřenej třetinu otáčky plus dvanáctinu navíc, a zavřenej je zase o tu dvanáctinu míň. Udává se to ve stupních otáčky klikovýho hřídele, který se za otáčku vačkovýho hřídele otočí 2x, tj. o 720 stupňů. Takže ta třetina je 240 stupňů, ta dvanáctina je 60 stupňu, dohromady 300 stupňů.
11:26:38
27.11.2006
sep
-> Labros 27.11.06 11:14:17: :40
11:18:08
27.11.2006
hans
-> Labros: kuci zkuste to nekdo v celku, v sobotu sem znejistel ale doted nevim jak to teda je 3
11:14:17
27.11.2006
Labros
-> Gemini: To asi těžko... to, že se začíná otvírat sací ventil, ví asi každej, jinak by existovala jen jediná vačka 180/180... ale jak by se při výfukovým zdvihu mohla směs NASÁVAT, je mi utajený..
Extreme Tyres