skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zlepsenie chladenia S1000-s110r
21:53:36
21.11.2006
21.11.2006

King
-> Majklsto: Nepletu-li se, tak hlavní důvod, proč se montoval olejovej chladič, byl ten, že před 40ti lety nebyly běžně k dispozici oleje snášející vysokou tepelnou zátěž a při větší zátěži motoru se olej přehříval a špatně mazal - proto se mu pomáhalo radiátorem. Dneska už ten problém díky pokroku v olejích není tak akutní. Samozřejmě, že to taky vyzáří část tepla (každej Joul dobrej), ale nejlevnější je řešení s čistým Cu chladičem, napnutým řemenem větráku a pokud možno s krytama nasávacích kapes, který aspoň trošku "chytaj" obtékající vzduch pomáhaj větráku....
17:24:20
21.11.2006
21.11.2006

Majklsto
chladeniu motora mozes predsa jednoducho pomoct montazou olejoveho chladica,ja si myslim ze by to malo pomoct a neni zas tak drahy.
15:15:24
21.11.2006
21.11.2006

King
-> petřík: A jakou úlohu tam potom sehraje těch 5 litrů vody navíc?
Teda kromě toho, že o pár desítek vteřin odloží vaření. Pokud není kudy to teplo vyzářit, můžeš sebou vozit třeba 20 litrů navíc, ale vyření kvůli špatnýmu chlazení to nezabrání, jenom ho odsune o pár minut....
Teda kromě toho, že o pár desítek vteřin odloží vaření. Pokud není kudy to teplo vyzářit, můžeš sebou vozit třeba 20 litrů navíc, ale vyření kvůli špatnýmu chlazení to nezabrání, jenom ho odsune o pár minut....14:54:09
21.11.2006
21.11.2006

King
Jenom jestli teda můžu něco žvejknout :) Chlazení v hundrtech a spol. s natvrdo hnaným větrákem je naprosto dostatečný (má rezervu) i pro třeba 136ku motor. Když už bych chtěl něco zlepšovat, tak bych tam namontoval měděnej (nebo mosaznej?) chladič z erka nebo 110LS. Jinak i ten defaultní ocelovej radiátor to i v létě uchladí v pohodě při popojíždění v koloně (narozdíl od spousty 120tek :). Problémy s chlazením jsem začal mít až v momentě, kdy jsem naimplementoval elektrickej větrák (nějaký snad 300W hovado z baworáka :) - v zimě naprostá idyla, protože při teplotách kolem nuly ho automatika spínala někdy až po 20ti km po studeným startu. Trošku mu pomáhaly mřížky nasávání z erka. V létě to ovšem bylo dobrodružství, protože při jízdě na plnej kotel se muselo naplno pustit topení a stáhnou okýnka :) K tomu samozřejmě neustálý problémy s dobíjením, protože vražedná kombinace teplo, déšť a snížená viditelnost stupňuje nároky odběru z altíku 55A až za hranici, kdy se baterka po dvou hodinách jízdy ouplně vyšťaví :)
16:51:10
19.11.2006
19.11.2006

petřík
oprava :... bude držet krok....
16:50:41
19.11.2006
19.11.2006

petřík
-> Honza M: ne ne normální auto který pojede svižně a bude krok s provozem i když je 30 let starý . samozřejmně na nějakej sprint či slalom taky zajedu :-)
16:36:27
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> petřík: tak to je zrovna můj případ takže neřeknu nic

Ale myslel jsem že ty chceš stavět nějakého polozávoďáka a tam je každých takových 5 kilo zbytečných

Ale myslel jsem že ty chceš stavět nějakého polozávoďáka a tam je každých takových 5 kilo zbytečných
16:18:37
19.11.2006
19.11.2006

petřík
-> Honza M: ne chci ji dát pod zadní sedačky jak je tam taková ta kapsa (v jedný straně je topení a do tý druhý bych dal tohle . (bavím se tady o voze 110r) a myslím že 5 Litrů vody už tu zátěž moc nevytrhne. co by si potom řekl těm co mají LPG nádrž a baterku ještě u motoru ...)
12:28:58
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> petřík: a tu nádobu chceš dát jako kam? Někam k motoru? Vem si že to je zase zbytečná zátěž...
10:47:33
19.11.2006
19.11.2006

petřík
já to budu dělat tak že udělám prídavnou nádobu s vodou (aby ji bylo celkem +- 12 litrů a ným pumpu ze 120 (te je na ten objem dělaná) snad to pomůže ...
23:45:44
18.11.2006
18.11.2006

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Ako zlepsis chladenie na litri? Ja mam erku, takmer to iste, a stacilo vyplachnut chladic horucou vodou s octom, aj kurenie, idealne je tam naliat liter octu, doliat vodou, hodinku jazdit a potom vyplachnut cistou vodou - ja som sa divil, kolko bordelu vyslo. Dobre je to s tm ostom spravit aj 2x. Po tejto operacii som s erkou siel trasu NZ-BA v letnach horucavach a voda bola stale na 80, siel som vtedy dost nadoraz... Takze zaklad je cisty chladic a na liter odporucam erkovy chladic, myslim, ze nieje medeny ale mosadzny, ale aj tak lepsie ako ocel....
11:30:43
16.11.2006
16.11.2006

DuriQ
ale bude to prevazne na bezne presuvanie po meste a obcasne blbnutie... v meste sa aj tak neda jazdit rychlo max. tak 70 takze predpokladam ze to chladit bude ale neviem ako to bude v lete tak predbezne sa nato pripravujem 

11:27:43
16.11.2006
16.11.2006

DuriQ
Vrba: pravdepodobne 136ku alebo LSko to sa este uvidi...
Peťa Klíč:dik
David B.: dik
Peťa Klíč:dik
David B.: dik
23:26:19
15.11.2006
15.11.2006

DOOlittle
-> DuriQ: mal som len malu netesnost v systeme z dovodu starych hadic ku kur(v)eniu. inak je to uplne bez problemu

10:47:17
15.11.2006
15.11.2006

David B.
-> DuriQ: Sezen si NOVY chladic z Erka, myslil ze je medeny. Mel sem taky problem s teplotou, sehnal sem novy chladic a musel sem dat termostat ze 136 (88°C) aby se to vubec ohralo.
10:45:11
15.11.2006
15.11.2006

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no já sem v létě vypodložil řemenici aby byla menší když byly ty horka a rozhodně to pomohlo... a divil by ses jak pomůže sundat ty plechy co zespoda kryjou motorovej prostor
10:13:03
15.11.2006
15.11.2006

Vrba
-> DuriQ: A jakej motor potrebujes uchladit?
23:25:45
14.11.2006
14.11.2006

DuriQ
PatRS: mno problem miznutia vody riesi aj ujo doolitel
nechcem tahat naporak to bude fakt posledna moznost paci sa mi liter v tom style ako je :) a vono sa to musi dat dako spravit :))
nechcem tahat naporak to bude fakt posledna moznost paci sa mi liter v tom style ako je :) a vono sa to musi dat dako spravit :))14:14:31
10.11.2006
10.11.2006

DOOlittle
-> PatRS: moja rec

10:10:31
10.11.2006
10.11.2006

PatRS
duriq ja som mal v erke siroku vodnu pumpu original chladic a hovno to chladilo aj po vyhodeni termostatu..urobil som naporak a je to ok jazdim stym asi mesiac len teraz mam trosku podozrenie ze od toho prehrievania zo starym chladenim je bud mala prasklinka na hlave alebo tesnenie lebo mi troska mizne voda...ale ajtak sa neprehrieva.....
23:59:54
09.11.2006
09.11.2006

DuriQ
Vrba: nad upravou sacich otvorov som rozmyslal ale tie budem riesit aj po estetickej stranke... nieco na sposob naporoveho lapacu ale v estetickejsom prevedeni ako byva zvykom :) ale chladic neham povodny chcem to upravit za co najmenej drobakov :) ta vodna pumpa ma nenapadla dobry typ ;) este tomu dozicim pretlakove vyko zo 136ky :) a snad to bude gut ...
Sep: mno mam v plane znamemu ukminit vrtlulu z R-ka :))
Sep: mno mam v plane znamemu ukminit vrtlulu z R-ka :))
10:37:48
09.11.2006
09.11.2006

Vrba
-> DuriQ: Není problém v tom ventilatoru,ale v tom,že při vyšší rychlosti už se nedostává dost vzduchu k tem chladícím otvorům v karoserii,a taky v tom že ten ocelový chladič má špatný přestup tepla.Takže bych to videl na vyměnu chladiče za hliníkovej,vyměnu řemenice na vodní pumpě a úpravu sacích otvorů v karoserii.
08:37:25
09.11.2006
09.11.2006

DOOlittle
-> sep: uz som to s nim prebral.
08:30:30
09.11.2006
09.11.2006

sep
-> DuriQ: :pro vývoz do tropických oblastí se dělaly nějaké vícelisté vrtule,taky jedna z možností...
08:19:28
09.11.2006
09.11.2006

Misumi
otoš si tu vrtuli třeba 10krát,bude to ale pořád stejný.Musela by se točit obráceně nebo opačný sklon listů
00:26:01
09.11.2006
09.11.2006

DuriQ
borrico: to je pravda 

00:25:37
09.11.2006
09.11.2006

DOOlittle
-> borrico: 

00:14:25
09.11.2006
09.11.2006

borrico
-> DuriQ: Ventilátor nasává vzduch mřížkami v blatnících a žene ho ven z motorového prostoru. Tedy po směru proudění vzduchu, ne proti. Kdybys vrtuli otočil, aby funěla obráceně, bude naopak foukat proti proudění a nebude to chladit vůbec.
00:00:30
09.11.2006
09.11.2006

DOOlittle
-> DuriQ: a prvom rade to odserie to biedne lozisko co tam je, v druhom rade bude kvilenie uz tak dost hlucnej vrtule este besnejsie, v tretom rade vrtula vytahuje vzduch cez chladic do motoroveho priestoru a to najdolezitejsie.... ako chces tu remenicu zmensit, ked funguje zaroven ako sponovak? staci kupit kratsi remen a mas vyhrate 

00:00:23
09.11.2006
09.11.2006

DuriQ
havlik: takze teda proti prudeniu vtekaneho vzduchu yop ? ak ano je mozne tu vrtulu otocit ???
strucy: tak drasticky odpor to zas nebude... a neboj motor bude mat dost semikov nato aby to utocil... ako rozhodne je lepsie mat naporove chladenie ale mne sa to fakt nechce riesit je to moc komplikovane...
strucy: tak drasticky odpor to zas nebude... a neboj motor bude mat dost semikov nato aby to utocil... ako rozhodne je lepsie mat naporove chladenie ale mne sa to fakt nechce riesit je to moc komplikovane...
23:50:20
08.11.2006
08.11.2006

strucy
-> DuriQ: do motorového, a myslím že ked zmenšíš remenicu tak aj mu ubereš zase niečo z tých pár zbesilých koníkov, pretože zase tam bude väčší odpor
23:32:06
08.11.2006
08.11.2006

DOOlittle
-> DuriQ: co sa nespytas skuseneho?

23:11:26
08.11.2006
08.11.2006

havlik
-> DuriQ: podlě mě od chladiče tudíž z motorového prostoru
23:09:28
08.11.2006
08.11.2006

DuriQ
napadla ma taka haluska... co myslite ked pouzijem malu remenicku na pohon vrtule chladenia na zvysenie otacok ventilatora pomoze to ? skusal to niekto z vas ? nechce sa mi babrat s naporovym chladenim tak rozmyslam nad takouto alternativou... el. vetraku moc neverim podla mna ma male otacky v porovnani s tym co toci motor a nehovoriac v porovnani s malou remenicou... este taka otazka ventilator taha vzduch do motoroveho priestoru alebo naopak ?
