
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz ohledne spotreby
19:36:13
31.10.2006
31.10.2006

King
-> COL: Je to přesně tak, jak píšeš, akorát že v zájmu maximální jednoduchosti jsem použil zbaběle řešení po vzoru EDSRka tj. použil jsem elektromagnet z EDSRka a našrouboval ho místo záslepky volnoběžný trysky. Čili ji to pak ucpávalo jako na onom starším karbu. Ale pochybuju, že SEDRovej elektromagnet bude mít dost síly, aby dokázal dokázal vyrvat talířekl ze sedýlka při běžícím motoru , byť by se s klapkou cvičilo sebevíc

15:53:24
31.10.2006
31.10.2006

Syny
-> COL: Zajimave

11:05:03
31.10.2006
31.10.2006

COL
U SEDRu se odpojuje volnobezna smes dole pod klapkou - nic vic... U EDSR se podle mne odpojuje jen palivo pro volnobezny system... Rekl bych, ze u SEDRu bude problem v tom, ze pokud se pri behu motoru odpojovaci ventil uzvare, je problem ho otevrit dokud se motor toci a to diky podtlaku, ktery tvori tocici se motor.... Takze motor po vyrazeni po brzdeni motorem se zavrenym ventilem chcipne - tomu by slo odpomoci vcasnym seslapnutim plynu - klapka se otevre - podtlak se snizi a volnobezny ventil muze odskocit.
10:34:34
31.10.2006
31.10.2006

Syny
-> Labros: Jo ale prej to u sedru odpojuje vic veci a ne jen ten vzduch ajko u EDSRu 

14:37:31
30.10.2006
30.10.2006

Labros
-> Syny: proč by nešel na SEDR? SEDR má taky elektromagnetickej odpojovač...
14:23:42
30.10.2006
30.10.2006

Syny
-> King: Takzy vyhazovani kvaltu ma mensi spotrebu! To jsem chtel vedet... Jinak kdyby ten clanek fungoval i na SEDR, tka bych do toho sel

09:42:51
30.10.2006
30.10.2006

Labros
anebo z prudkýho kopce
09:42:42
30.10.2006
30.10.2006

Labros
-> King: Tak je jasný, že brzdit motorem se stříkačkou se vyplatí jen když zapomeneš včas vyhodit kvalt ;)
00:20:14
30.10.2006
30.10.2006

King
-> kapa120: Můj taky :) S tím ekonoměrem je to kapánek složitější, protože ten bazmeg ukazuje prostě podllak, kterej ovšem není vždycky přímo úměrnej aktuální spotřebě - je to jenom taková orientační pomůcka, ale v žádným případě bych ho nebral vážně v každým režimu práce motoru. Jinak jsem měl namontěnej spořič benálu (viz můj článek na TechWebu) a s ním se skutečně vyplácelo brzdit zhusta motorem, ale zas ne za každejch okolností.....
22:18:52
29.10.2006
29.10.2006

kapa120
-> King: Je to docela možný, můj názor je čistě laický

20:51:43
29.10.2006
29.10.2006

King
-> kapa120: Jen drobný detail - při brždění motorem (obě klapky zavřeny) je v saní podtlak jako prase

Ten jednak strhává víc směsi volnoběžným kanálem a druhak kolem klapek (základní poloha klapek shade karbů není nastavená na úplný zavření komor a obecně i ostatních aut je klapka malinko otevřená, protože se s ní nastavuje volnoběh). U škodivky je každopádně ekonomičtější vyhazovat kvalt z kopce. Dokonce i nový Mondeo má radši pokud se max. využívá jeho setrvačnost - normálně při brždění motorem jezdím kolem 6l, ale když si dám záležet s vyhazováním kvaltů, udělám i 4,5l/100....

Ten jednak strhává víc směsi volnoběžným kanálem a druhak kolem klapek (základní poloha klapek shade karbů není nastavená na úplný zavření komor a obecně i ostatních aut je klapka malinko otevřená, protože se s ní nastavuje volnoběh). U škodivky je každopádně ekonomičtější vyhazovat kvalt z kopce. Dokonce i nový Mondeo má radši pokud se max. využívá jeho setrvačnost - normálně při brždění motorem jezdím kolem 6l, ale když si dám záležet s vyhazováním kvaltů, udělám i 4,5l/100....
20:28:47
29.10.2006
29.10.2006

Nwkt
-> kapa120: Jenže palubní počítač to ukazuje u vstřikování a to odpojuje přívod paliva, ekonoměr sem neměl takže nevim
20:26:57
29.10.2006
29.10.2006

kapa120
-> Nwkt: To samozřejmě ne!! Ale důkazem malé, téměř nulové spotřeby při brždění motorem je například palubní počítač ukazující momentální spotřebu(u škodovky spolehlivě poslouží analogový ekonoměr)

20:13:42
29.10.2006
29.10.2006

Nwkt
-> kapa120: Takže z toho co si napsal mě vyplívá že když brzdíš motorem tak máš menší otáčky než na volnoběh?
18:27:20
29.10.2006
29.10.2006

kapa120
-> Syny: No vždyť jo při brždění je podtlak malý a málo to žere, na volnoběh je větší a víc to žere a čím větší otáčky v tahu tím to víc žere a podtlak roste takhle to vidím já snad je to tak.

17:20:20
29.10.2006
29.10.2006

Syny
-> kapa120: ja mel zato ze cim vetsi otacky tim vetsi podtlak...
17:15:02
29.10.2006
29.10.2006

kapa120
-> COL: Nepovažuji se za odborníka ale při brždění motorem(ne závodním stylem), jen takovéto přibržďování z táhlého kopce, je v sání menší podtlak než na volnoběh(podle ekonoměru) a tím pádem menší spotřeba toť můj názor.

14:04:05
29.10.2006
29.10.2006

COL
-> kapa120: u karburatoru?? To bych tedy prosil o vysvetleni :o).
11:49:45
29.10.2006
29.10.2006

kapa120
Menší spotřeba je určitě při brždění motorem.(i podle ekonoměru)
00:15:15
29.10.2006
29.10.2006

COL
-> Dušan: a jak je toho podle tebe dosazeno? Ja tam zadne omezeni nevidim.
23:58:53
28.10.2006
28.10.2006

PeterP136
U karburatorov kym nie to nie su nejake specialitky alebo podomacku upravene o odpojovac volnobehu podla podobneho navodu ako je na pande je spotreba pri brzdeni so zaradenou rychlostou vyssi anez na volnobehu.
U striekaciek moze byt spotreba pri dobrzdovani s rychlostou nizsia nez brzdeni volnobehom ale to zavisi od konretneho auta. Niektore striekacky bez zosliapnuteho plynu nad iste otacky vypinaju vstreky. Napr. sluzobny P206 ich vypina a spoznat sa to da tak, ze pri dobrzdovani pod iste otacky tusim 1500 nim zrazu mykne ako vstreky zapoji do cinnosti.Ako je to napr. u feldy 1.3 neviem vraj vstreky nevypina ale fatk neviem. Espero ich tusim nevypina ale moc som sa s nim na tuto temu nebavil lpg totiz prudi do motora furt :) a pri jazde na benzin sa citim akosi nesvoj :))).
U striekaciek moze byt spotreba pri dobrzdovani s rychlostou nizsia nez brzdeni volnobehom ale to zavisi od konretneho auta. Niektore striekacky bez zosliapnuteho plynu nad iste otacky vypinaju vstreky. Napr. sluzobny P206 ich vypina a spoznat sa to da tak, ze pri dobrzdovani pod iste otacky tusim 1500 nim zrazu mykne ako vstreky zapoji do cinnosti.Ako je to napr. u feldy 1.3 neviem vraj vstreky nevypina ale fatk neviem. Espero ich tusim nevypina ale moc som sa s nim na tuto temu nebavil lpg totiz prudi do motora furt :) a pri jazde na benzin sa citim akosi nesvoj :))).
23:41:12
28.10.2006
28.10.2006

Dušan
-> COL: no dle me je to delany tak aby to tama nechlastalo, pres tu volnobezku si myslim vic neprotlacis
23:34:29
28.10.2006
28.10.2006

COL
-> Dušan: Kudy?? Co treba pres ten volnobezny system (tim jde jak vzduch, tak palivo)... Ne, ze by ten narsut byl asi nejak dramaticky, ale z principu tam je...
23:29:21
28.10.2006
28.10.2006

Dušan
u aut s RJ je lepsi mit z kopce kvalt jelikoz motor automaticky vypina privod paliva ( aspon u MPI )
u karburatoru je to dle me jedno protoze pres volnobezku vic paliva neprotlacite a vyssima otackama se tam toho vzduchu taky vic nedostane, ono taky kudy kdyz jsou klapky zavreny
u karburatoru je to dle me jedno protoze pres volnobezku vic paliva neprotlacite a vyssima otackama se tam toho vzduchu taky vic nedostane, ono taky kudy kdyz jsou klapky zavreny
23:11:50
28.10.2006
28.10.2006

COL
Mensi spotrebu ma karburatorove auto s motorem v rezimu volnobehu. 

23:03:13
28.10.2006
28.10.2006

Syny
-> Nwkt: hmm ale to je jen na EDSR, na SEDRu uz je s tim moc srani

21:46:03
28.10.2006
28.10.2006

Nwkt
-> Syny: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=135
21:44:36
28.10.2006
28.10.2006

Syny
-> pajavlk: Odpojovac volnobehu?
Co to ma jako byt?
Co to ma jako byt?18:19:56
28.10.2006
28.10.2006

pajavlk
teorieticky když brzdíš motorem má motor větší točky než na volnoběh a saje taky přes volnoběh víc paliva než když běží na volnoběh od začátku .. spíš by mě zajímalo o kolik by přineslo úsporu použítí odpojovače volnoběhu při bždění motorem jak je na to návad na pandě
16:03:02
28.10.2006
28.10.2006

Esso
U karbecu bude spotreba za jizdy z kopce s kvaltem vyssi jelikoz si proud vzduchu sam strhava benzin a cim vetsi otacky motoru tim vice ten benzin bere.u novych aut se vstrikovanim jsou otacky vyssi nez je hranice kdy by uz motor zacal klepat prerusi pocitac dodavku paliva do motoru
15:52:35
28.10.2006
28.10.2006

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Syny: taky jsem neco cetl ze spotreba je mensi kdyz se brzdi s kvaltama.. myslim ze se o tom psalo v clanku "teorie motoru" na www.skoda.panda.cz , zajimavy ctenicko 

15:17:54
28.10.2006
28.10.2006

Syny
-> Crestik: No tak to jsme dva, ale treba nejmenovany uzivatel virtu PedrosCZ
me presvedcuje ze prej je mensi kdy se dojizdi a brzdi s kvaltama... Coz me prijde divny...
me presvedcuje ze prej je mensi kdy se dojizdi a brzdi s kvaltama... Coz me prijde divny...
14:27:28
28.10.2006
28.10.2006

Crestik
dle mě záleží na situaci, u vstřikování je lepší od určitých otáček nevyřazovat, u karburátoru pokud jedu z mírného kopce a né ze skály, vyhazuju rychlost, u křižovatek a stopek dle citu, když vidím, že budu stát, tak vyřadím dřív. Žiju tedy v domění, že u karburátoru je spotřeba na N menší.
14:18:42
28.10.2006
28.10.2006

Syny
Zajima me, jestli ma auto mensi spotrebu, kdyz brzdim motorem (na svetlech, z kopce atd...) nebo kdyz vyradim a brzdim normalne brzdama... Fajkt nvim jak to je, pac kazdej rika neco jinyho...

