Mužete mi poradit co to je za hadičku??

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 26.10.2006 do 08.11.2006, založil/a MilanS19
řadit dle data
11:26:46
08.11.2006
King
-> Gemini: Já bych spíš řek, že podltlaková regulace (jak už psal COL) je tam hlavně pro režim lechtání plynu při ustálený jízdě, kdy je potřeba větší předstih pro chudou směs. Při akceleraci obvykle neotvíráme klapku jenom o 15 st. 4
17:24:51
04.11.2006
mig 125
no ved to ze ja tam mam taku dost makku...asi dam tiez semperit...ako sa sprava auto ked ta podtlakova reg. nefachci tak ako ma?
22:49:25
03.11.2006
Borin - Král tuzerů
-> mig 125: Já tam mám gumovou semperitku a všechno v pohodě 4
10:52:44
01.11.2006
Labros
-> mig 125: tak jen aby nebyla tak měkká že by ji ten podtlak splácnul ;)
00:13:07
01.11.2006
mig 125
ked mam miesto tej tvrdej hadicky taku daku gumenu tak to moze mat negativny vpliv?
14:33:51
30.10.2006
COL
-> Labros: Je tesne nad klapkou, takze nejakej vetsi podtlak se tam objevi tehdy, jakmile klapka prejde nad nej, ale ne zas moc, aby tam jeste trochu stinila a delal se za ni podtlak, pokud je otevrena vice nebo dokonce uplne, zadnej vyznamnej podtlak tam uz neni.
09:58:44
30.10.2006
Labros
Tak tam není napsaný přímo, že se to týká brždění motorem, to jsem si asi vydedukoval já. Píše se o "uvolnění akcelerátoru" : hundertka.wz.cz/316_317.j pg
09:51:37
30.10.2006
Labros
-> COL: Jestli ale nekecáš ty, že při brždění motorem nefunguje "podtlaková regulace", pak asi kecá Baťa. Musim se na to ještě jednou podívat.
09:49:50
30.10.2006
Labros
-> COL: Jo máš pravdu, je nad klapkou, ale těsně, takže stejně bere podtlak při malým úhlu pootevření klapky, jak píše Gemini.
18:54:55
29.10.2006
Gemini
vela ludi je tu dost pomylenych......

podtlakova regulacia pracuje v oblasti akceleracie, ked z volnobehu slapneme na plyn , ked ma klapka okolo 10-15 stupnov otvorenia, vtedy je podtlak najvacsi , na plny plyn je tam podtlak maly a podtlakova reg nefunguje....ak neverite, napojte si nejaky merac podtlaku - napr. ekonomer na karburator a sledujte podtlak

zavodne motory ho nepotrebuju, pracuju vacsinou v otackach kde je to zbytocne ho vyuzit
23:30:11
28.10.2006
Syny
-> Nwkt: jak to vis voe3 Ten a taky ve Starym Plzenci. Ten je krutej, pac vetsinou startuju z pulky a to nez se vyhrabu nahoru to je nec... To jedu 40 a sem rad8
23:18:04
28.10.2006
Nwkt
-> Syny: Kopec na Božkově?
23:16:06
28.10.2006
Syny
-> Crestik 28.10.06 01:14:10: Ja sice kolenovrt nejsem, ale vyjet kopec se 4kou a lechtanim plynu, o tom si muzu nechat zdat. I na plnej knedlik s 3kou mam obcas problemy - v jednom zdejsim kopci. Dole to dycky rozhulakam na 3500 a nahora mam tak 2750 a sem rad... Na 4ku - o tom si muzu nechat zdat! A nedej boze kdyz se do toho kopce rozjizdim. To nahore kdyz dosahnu 50tky tak mam radost3 8
23:06:06
28.10.2006
COL
Jinak mam pocit, ze uhly na tom obrazku jsou v uhlech vacky (resp. rozdelovace) a ne KH. Takze na KH to bude 2x tolik tj. 0-10st.
23:03:41
28.10.2006
COL
-> MilanS19: Vzdyt je to z toho obrazku jasne, vytiskni si to, koukni do auta a mas jasno.
23:02:25
28.10.2006
COL
-> Johny Death: Nevim tedy cemu rikas podtlak ve valcich, ale mas-li na mysli tlak v sani, tak ten se sakra meni.... Tlaky v sani se pohybuji v rozmezi 20 az 90kPa. 20 pri brzdeni motorem, 90 pri plnem plynu a nizkych otackach. Od teto velikosti se odviji tez tlak smesi, ktera se zacne na pocatku cyklu stlacovat (ted ma na mysli 4takty).... Takze tlak na pocatku cyklu rozhodne neni vzdy stejny ani podobny. Rychlost horeni zavisi a) na tomto pocatecnim tlaku b) na tom jak smes viri c) na jejim slozeni... proto se take u precizni regulace nevystaci jen s primkovou charakteristikou odstredive regulace, ale jsou tam vzdy alespon saturace (omezeni).
22:53:23
28.10.2006
COL
-> Labros: Nikoliv. Dirka pro takzvany podtlak je !! NAD !! klapkou - presneji receno nad jeji klidovou polohou. Kdo neveri, at se na nejaky ten sedr nebo edsr koukne. Dirka je nad klidovou polohou relativne nizko, takze pri celkem malem otvreni pres ni prejde hrana klapky a dirka se dostane de facto pod ni - a to je jedina oblast, kde tahle regulace - neprilis stastne nazvana podtlakova - funguje. Teto oblasti odpovida prave jen ten rezim jizdy s lehkou nohou po rovine, nikoliv vsak uz volnobeh ci brzdeni motorem - umisteni dirky to zcela vylucuje a kazdy se o tom muze prohlidkou karburatoru presvedcit. Cilem je minimalizace spotreby v tomto rezimu.
14:13:22
28.10.2006
MilanS19
Mužete mi prosím sem poslat nejake detajlnejsí foto kam tu hadičku do toho karbudatoru mam dat??At hledam jak hledam, tak tam proste zadnej volnej vstup nevidím..:-(
13:12:33
28.10.2006
PeterP136
-> Johny Death: Mas pravdu to so vztahom otacky - predstih ale na to je odstrediva regulacia. Podltakova je na to co pisal labros.
Zavodaci nepotrebuju podtlakovu, naco aj, uz si videl zavodaka pohybovat sa pianko jazdou? :))) A nejaka ta strelba do vyfuku zavodakom nevadi.
02:47:20
28.10.2006
Johny Death
tak je to na tlaku koukal jsem na jinej graf. Jinak ale principielne to sedi. Závodní mají bych řekl nastavenej implicitně vysokej předstih proto to střílí do laufu na volnobeh a za vysokých otáček to je to ideal. ale řekl bych že Niki tohle bude vedet asi líp.
zvětšit Mužete mi poradit co to je za hadičku?? - obrázek od Johny Death vložen 28.10.2006 02:47:20
01:14:10
28.10.2006
Crestik
tak se mi zdá, že jedni mluví o vozách a druzí o kozách. Moje teorie je ta, že při vyšších otáčkách, kdy je nutno víc otevřít klapky, aby se tam vůbec dolezlo, ztrácí podtlaková regulace smysl, a ve hře je jen odstředivá regulace (obrázek níž), která musí zapalovat čím vyšší otáčky-tím dřív. Podtlak ("posune" předstih dříve o 0-5°) je využit při malém otevření klapek, kdy se "kolenovrt" snaží vyjet kopec na čtyřku s polechtaným plynem. Nějak ale nepobírám, jak je to u závodních bezpodtlakých rozdělovačů, kde je nastavena bohatá směs, která hoří rychleji....asi je uzpůsobena odstředivá regulace na větší předstih v nižších otáčkách....a jak to je po prudkém ubrání ve vyšších otáčkách?
23:44:24
27.10.2006
Johny Death
-> Fjoo: Ale ta změna předstihu je podle mě právě otázka vysokých otáček... Ještě jinak podívej se na průběhovou charakteristiku podtlakové regulace třeba v andrtovi. tam zjístiš že závislost se mění na vyšších otáčkách ne na tlaku nebo podtlaku ve valcích. Počkej ale měl jsem pravdu ten podtlak ve válcích je i při sešlápnutým plynu stejnej právě proto to brzdí ten motor protože ta smes je chudá a nevybuchuje ale oběm je tam pořád stejnej akorát pri plynu je ta smes bohatá a muže vyvolat dostatečnou energii pro poslání válce nazdařbuh dolů :) Ale jinak když jde válec nahoru tak tlak při uzavřených ventilech je stejnej at je to bohata nebo chudá smes (mění se pouze minimálně odvozeno od termomechanických parametr vzduchu a zplynovaného nebo rozptýleného benzínu).
23:35:02
27.10.2006
Fjoo
-> Johny Death:
netyka sa to temi, ale tlak vo valci je uplne iny pri pustenom plyne ako pri plnom zatazeni a rovnakych otackach
nie nahodou tlak vo valci vyvolany zapalom zmesy spôsobuje pracu motora?
23:27:55
27.10.2006
Johny Death
-> Labros: o moýná se pletu ale nebude to spíš tím že ve vysokých otáčkách se válec dostane do horní uvratě rychleji a proto aby se stihlo zapálit a efektivně spálit je potřeba aby k zápalu došlo o neco dřív než při pomalejším pohybu velcu a k tomu slouží podtlaková regulace aby ten predstih zmenila. Podle me směs nebude hořet jednou rychle a jednou pomalu ale pořed stejně rychle protože tlak se nemění objem se taky nemeni jen bohatost smesi se meni ale i tak tato smes nebude tak ucinná ale spálíse rychleji. při brždení motorem bude podtlak z karbecu pořad stejnej jako pri stejných otáčkách v záběru. ten podtlak se nezvyšuje ani nezmenšuje mení se jen frekvence a díky teto frekvenci podobný princip jako u tachometru.
19:46:49
27.10.2006
pajavlk
další věc, jestli ta otočná část co mění předstih v rozdělovači vůbec ještě funguje a není zarezlá 1
09:22:21
27.10.2006
Labros
Si nemyslim, že to má vliv na vysoký otáčky... Ten podtlak se bere pod klapkou, takže spíš to zvyšuje předstih při jízdě s lehkou nohou. V knize k hundertkám se píše, že je to hlavně kvůli brždění motorem, kdy je směsi ve válcích tak málo a hoří tak pomalu (vzhledem k vysokejm otáčkám), že by dohořívala ve výfuku (střílení), proto se musí zapálit dřív.
23:44:20
26.10.2006
Johny Death
-> MilanS19: ve vysokejch otáčkách to bude jak kdyby přidušený a vykon (pokud se o nejakém u našich aut dá hovořit) bude ještě zanedbatelnější 1
19:44:39
26.10.2006
Nwkt
-> MilanS19: Podtlakem z karburátoru se řídí předstih ve vyšších otáčkách, takže je lepší když tam je nebo tam dej rozdělovač bez podtlakový regulace
19:42:02
26.10.2006
hymla
-> MilanS19: tak to může v otáčkách trochu blbnou (určo je lepší když tam je4)
19:36:04
26.10.2006
MilanS19
A když ji tam nemam tak je to problem??
19:31:51
26.10.2006
Nwkt
To je podtlaková regulace předstihu, vede z karburátoru do rozdělovače
19:20:18
26.10.2006
MilanS19
Mam takový dotaz.Nedavno jsem si všimnul, že mi v motoru chybí jedna hadička.Vubec nevim kam ma jít a na co tam vubec je..Prosim touto cestou o nejake vysvetlení z vaší strany.Mockrát dekuji.
zvětšit Mužete mi poradit co to je za hadičku?? - obrázek od MilanS19 vložen 26.10.2006 19:20:18
Extreme Tyres