
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
volnoběh
19:28:49
04.12.2006
04.12.2006

tomapa
-> minno: pěkné jistota je kulomet


19:26:21
04.12.2006
04.12.2006

minno
a už to aj cvaká
zmeny na voľnobehu som zatiaľ nepostrehol, ale uvidíme... v lete mi to bude aspoň vždy riadne skapínať
zmeny na voľnobehu som zatiaľ nepostrehol, ale uvidíme... v lete mi to bude aspoň vždy riadne skapínať
19:24:48
04.12.2006
04.12.2006

minno
a uz ho mam v diere
19:24:20
04.12.2006
04.12.2006

minno
diera
19:23:43
04.12.2006
04.12.2006

minno
a lá 280,-Sk
19:23:16
04.12.2006
04.12.2006

minno
takže fakt stačilo dať dole airbox a holender z karburátora pre hadičku podtlaku a už to šlo...
starý odpojovač bol po vymontovaní zaseknutý v polohe "otvorené" a keď som ho testoval, ventylček k sebe priťahovalo ale po odpojení z prúdu sa už nikdy nevrátil, a raz či dvakrát ho ani nepritiahlo, akoby bol zhorený.
starý odpojovač bol po vymontovaní zaseknutý v polohe "otvorené" a keď som ho testoval, ventylček k sebe priťahovalo ale po odpojení z prúdu sa už nikdy nevrátil, a raz či dvakrát ho ani nepritiahlo, akoby bol zhorený.
14:36:25
03.12.2006
03.12.2006

minno
-> haso: ďakovala

13:50:42
03.12.2006
03.12.2006

haso
-> minno: no uz som sa spytal...otec mi povedal ze dal dole len airbox a potom to v pohode odsroboval

22:34:42
02.12.2006
02.12.2006

haso
-> minno: spytam sa rano

20:50:40
02.12.2006
02.12.2006

JaRoY
-> Bobesh: Plyn vracia, aj sitic
20:32:40
02.12.2006
02.12.2006

Bobesh
-> JaRoY: A vrací se ti plyn i sytič?
20:06:04
02.12.2006
02.12.2006

minno
-> gabo00000: a bolo to odpojovacom?
btw. chcel si napisat 500 ot, nie?
btw. chcel si napisat 500 ot, nie?
20:04:56
02.12.2006
02.12.2006

JaRoY
Mne nejde znizit otacky.. Najmenej sa da nastavit 1000ot/min.
20:02:33
02.12.2006
02.12.2006

gabo000000 - zrušená registrace
Mne sa stalo na starom motore ze karburator bol novy a aj tak nesiel nastavovat volnobeh nad 50ot/min neslo nijak raz... tak som skocil na stanicu stk a tam mi to napojily na stroj a typek povedal ze je uz motor v riti a ze preto mi nejde nastavit volnobeh

19:53:05
02.12.2006
02.12.2006

minno
-> Bobesh: neboj to som skúšal ale necvakalo. A to, že odpojiť káblik pri behu motora na voľnobeh som tiež chcel skúsiť, ale už som mal vychladnutý motor a nemal som čas ho ísť niekde znova zohriať obkružnou jazdou. Budem skúšať zas o týždeň, keď sa dostanem k autu.
-> haso: tak sa ho spýtaj prosím ťa.

-> haso: tak sa ho spýtaj prosím ťa.
19:45:18
02.12.2006
02.12.2006

haso
-> minno: prepáč, fakt ti neviem poradit, lebo otec to tam montoval ja som bol v skole...ale otec nespominal nic ze by musel demontovat...zda sa mi ze to "v pohode" dal von bez demontaze hoci coho ineho...
19:31:16
02.12.2006
02.12.2006

Bobesh
-> minno: Pokud máš zapnutý zapalování,zkus stáhnout a střídavě přikládat kabel napájení odpojovače,musí zřetelně cvakat a při dotyku slabě jiskří mezi kontakty. Pokud máš natočeno a při volnoběhu shodíš kabel,měla by škodka reagovat střelhbitým zdechnutím.
15:44:31
02.12.2006
02.12.2006

minno
tak som to len tak trochu potestoval a zvuk z toho odpojovača nejde žiadny a ani na dotyk nie je nič cítiť. Prúd do káblika pri zapnutom zapalku ide :-)
Nakoľko som si ale včera dojebabral palec na pravej ruke, s jeho vymontovaním sa mi bavkať nechcelo (ani nedalo :/)
-> haso: Ako si ho ty vymontoval? Lebo normálne bez demontáže okolitých harabúrd sa zdá, že sa tam kľúčom nedá dostať.
Nakoľko som si ale včera dojebabral palec na pravej ruke, s jeho vymontovaním sa mi bavkať nechcelo (ani nedalo :/)
-> haso: Ako si ho ty vymontoval? Lebo normálne bez demontáže okolitých harabúrd sa zdá, že sa tam kľúčom nedá dostať.
19:16:15
29.11.2006
29.11.2006

haso
-> minno: jj, začuješ to aj ked si zavreny v aute a sustredis sa na to, takze ked mas otvorenu zadnu kapotu a dvere vodica a tocis klucikom tak to musis pocut

19:15:09
29.11.2006
29.11.2006

minno
-> Labros: No ak mám super tichý odpojovač tak "neuslyším". To vieš, ročník 88

19:13:31
29.11.2006
29.11.2006

Labros
-> minno: má, pokud nejsi doslova hluchej tak to uslyšíš 

19:09:22
29.11.2006
29.11.2006

minno
-> Labros: ja viem ale k tomu sa dostanem až v sobotu. a fakt to má tak "počuteľne" cukať?
19:06:57
29.11.2006
29.11.2006

Labros
-> minno: tak úplně jistý si budeš, když mu budeš na konektor přikládat kablík ;)
19:06:10
29.11.2006
29.11.2006

King
-> minno: Je to přesně jak píšeš, akorát, že to bude dost vzácná závada, protože ventil při poruše elektromagnetu drží v poloze "zavřeno" pružina v tělese ventilu. Prostě ho vyšroubuj a zkoukni. U EDSR ventilů se stávalo, ře trn, kterej uzavíral volnoběžnou trysku se časem asymetricky zakulatil a ucpával pak už jenom symbolicky....
18:26:35
29.11.2006
29.11.2006

minno
idem to tu trochu oživiť :-) stáva sa, aby sa ten elmag. ventil pokazil v polohe "otvorený"? Bo som skúšal či počuť pri zapnutí zapaľovania cvaknutie a nepočuť nič, ani keď som priamo pri motore. Tak to bude asi pokazené, že? Ale voľnobeh funguje :-)
Ako v princípe funguje ten ventil? Pri zapnutí zapaľovania pritiahne el. magnet ten ventilčok, uvoľní tým voľnobežný kanálik a počas behu motora je ten el magnet stále pod prúdom, že?
Ako v princípe funguje ten ventil? Pri zapnutí zapaľovania pritiahne el. magnet ten ventilčok, uvoľní tým voľnobežný kanálik a počas behu motora je ten el magnet stále pod prúdom, že?
22:11:57
17.08.2006
17.08.2006

PeterP136
-> King: TO sa potom "chcipa" cez brzdu a spojku :). ALe musi byt zachovala lamela :).
12:20:53
17.08.2006
17.08.2006

King
-> Labros: Ne každý auto trpí při absenci onoho ventilu samozápaly
Ale pamatuju si, jak jsem jednou 1km před pumpou nouzově dolil litr tech. benalu a po dojetí ke stojanu si motor vypnutí zapalování vůbec nevšímal

Ale pamatuju si, jak jsem jednou 1km před pumpou nouzově dolil litr tech. benalu a po dojetí ke stojanu si motor vypnutí zapalování vůbec nevšímal

12:16:34
17.08.2006
17.08.2006

King
-> mig 125: Tak na úvod: protože to už ve fóru padlo několikrát, dovolil bych si poukázat na to, že VZDUŠNÍK je vlasně tryska, kterou místo benzínu proudí vzduch a konkrétně na SEDRU se hlavní vzdušníky nalezaj pod víkem karbu
Tzv. "velkej šroub" je oficíálně šroub přídavného vzduchu, jinejma slovama ventil, kterým se pouští vzduch společně s volnoběžnou směsí pod klapku.
Takže zaprvé musíš mít v pořádku benzínový volnoběh. Tzn. nastavenej na 850-1000rpm a dalším povolováním přídnýho vzduchu musí jít nastavit i víc (1300rpm?). Nejde-li to, je potřeba řešit a pak teprve nastavovat plyn.
Jinak se na lpg reduktoru nastaví šroubem "bohatosti" (obvykle mosaznej, vroubkovanej) místo, kde budou otáčky nejvyšší. Podle toho jestli je auto líný nebo žere i trávu ve škarpě (po slovensky v jarku? :) se pak může i povolit/utáhnout škrtící šroub na hadici ke karbu a znova nastavit maximum volnoběhu.
Tzv. "velkej šroub" je oficíálně šroub přídavného vzduchu, jinejma slovama ventil, kterým se pouští vzduch společně s volnoběžnou směsí pod klapku.Takže zaprvé musíš mít v pořádku benzínový volnoběh. Tzn. nastavenej na 850-1000rpm a dalším povolováním přídnýho vzduchu musí jít nastavit i víc (1300rpm?). Nejde-li to, je potřeba řešit a pak teprve nastavovat plyn.
Jinak se na lpg reduktoru nastaví šroubem "bohatosti" (obvykle mosaznej, vroubkovanej) místo, kde budou otáčky nejvyšší. Podle toho jestli je auto líný nebo žere i trávu ve škarpě (po slovensky v jarku? :) se pak může i povolit/utáhnout škrtící šroub na hadici ke karbu a znova nastavit maximum volnoběhu.
22:31:41
16.08.2006
16.08.2006

mig 125
len tak medzi recou... ako nastavit bohatost na LPG? (lovato) lebo na karbe mi otacky ovplivnuje len vzdusnik(aj to len smerom dole) - ked som na LPG
09:42:18
16.08.2006
16.08.2006

Labros
-> King: tak to já mám zase rád, když motor chcípne okamžitě jak vypnu zapalování 

22:20:58
15.08.2006
15.08.2006

King
Jenom takový obecný shrnutí: nastavovaání volnoběhu se děje vždycky štelováním OBOU šroubů tzn. jak přídavným vzduchem (velkej), tak bohatostí (malej). Pro bobkaře:
šroub bohatosti ovlivňuje jenom bohatost směsi v režimu volnoběhu a částečně v režimu malýho zatížení (lechtání plynu). Každopádně na funkčním karbu při nastavení maxima otáček volnoběhu šroubem bohatosti je pak celková bohatost obvykle OK. Když nejde volnobě nastavit větší než, můžou bejt třeba špatně natavený zákl polohy klapek (dorazy), netěsnosti, zanešený kanálky volnoběhu, zanešená tryska volnoběhu, zrada v elmag. odpojovači (možno ho zahodit a díru zaslepit :)....
šroub bohatosti ovlivňuje jenom bohatost směsi v režimu volnoběhu a částečně v režimu malýho zatížení (lechtání plynu). Každopádně na funkčním karbu při nastavení maxima otáček volnoběhu šroubem bohatosti je pak celková bohatost obvykle OK. Když nejde volnobě nastavit větší než, můžou bejt třeba špatně natavený zákl polohy klapek (dorazy), netěsnosti, zanešený kanálky volnoběhu, zanešená tryska volnoběhu, zrada v elmag. odpojovači (možno ho zahodit a díru zaslepit :)....22:02:38
14.08.2006
14.08.2006

Captain
->ps. abych uvedl na pravou miru. Kamos ma 120 stejne jako ja. dela to jemu. Me otacky zvysit dou jenom otocenim toho velkyho sroubu a jemu to nereaguje vubec. Zkusim se mu podivat na ten odpojovac.
21:12:12
14.08.2006
14.08.2006

UsAndThem
Jo a samozrejme skus dat o dost nizsi predstih
21:11:12
14.08.2006
14.08.2006

UsAndThem
Mozno mas iny typ vieka na karbec ake tam mas mat tiez sa mi to stalo....
19:30:54
14.08.2006
14.08.2006

Shark
Skus kuknut predzapal a uvidis,aj na kamosov to robilo za tu p... nereagoval karbec zhodil som viko nastvil predzapal a fachci 

12:36:18
14.08.2006
14.08.2006

Vojtik
Jestli máš posilovač brzd, tak si bohatost směsi na volnoběh snadno zjistíš.Když to necháš na volnoběh běžet a začneš rychle šlapat na brzdu a zase pouštět, tak se ti otáčky buď začnou zvyšovat, nebo klesat.Když budou stoupat, tak máš směs moc bohatou a musíš ten malej šroubeček pod tim velkym trochu utáhnout a když budou klesat, tak je směs chudá a musíš ho trochu povolit.Je to daný tim, že jak pracuje posilovač, tak pouští vzduch do sání a ochuzuje směs a pak se to takhle chová a nahrubo to pomůže - já to tak dělám taky. Když ale nepomůže ani toto, tak musí karbec ven, vyčistit, přetěsnit, srovnat víko, nastavit klapky, znova namontovat a musí chodit. Funkční odpojovač volnoběhu je samozřejmostí, na zkoušku se může vymontovat a dírku po něm ucpat.Po jeho poruše sem tak jezdil asi měsíc, ale občas to po vytažení klíčku ještě běželo a musel sem to chcípnout přes kvalt.
10:53:32
14.08.2006
14.08.2006

haso
-> minno: ale dole som napísal odpojovač
vid. moj prvy prispevok
ale jaky trapas bol v predajni, som zabudol ako sa to vola
...
vid. moj prvy prispevok
ale jaky trapas bol v predajni, som zabudol ako sa to vola
...
10:15:21
14.08.2006
14.08.2006

minno
-> haso: len doplnim ze to nie je regulator, lebo nic nereguluje
je to elmag. odpojovac volnobehu a zabranuje samozapalom pri vypnutom zapalovani
je to elmag. odpojovac volnobehu a zabranuje samozapalom pri vypnutom zapalovani09:51:57
14.08.2006
14.08.2006

haso
este mimochodom, za povedanie že sa to vola elektro. mag. regulator volnobehu vdacim Milos-ovi
thanx
thanx09:35:54
14.08.2006
14.08.2006

minno
tož ja som pred mesiacom pred dlhou cestou na zraz stránok šteloval voľnobeh a ani neviem ako, konečne otáčky voľnobehu po neviem akej dlhej dobe stúpli, otáčkomer ukazoval viac ako 750 (jemu ale moc neverím), motor pekne brumral. Potešilo ma to, lebo motor zas pekne začal držať otáčky na voľnobeh aj pri zahrievaní už bez sytiča a teplote už okolo 50 st.
A teraz kurňa asi pred 2 týždňami sa mi voľnobeh akosi sám poupravil a pri teplom motore otáčkomer ukazuje tak 500 a aj podľa zvuku to je dosť málo a keď je motor trochu chladnejší, tak to ledva drží bez sytiča. Tak som to skúšal zas došteľovať ale na vyššiu hodnotu to už fakt nedostanem :( A to používam na šteľovanie obidve skrutky :-) Môžem robiť čo chcem, buď sa to len viac dusí alebo to točí max tak ako som písal. A neviem čo s tým, rád by som to trochu zvýšil :/
A teraz kurňa asi pred 2 týždňami sa mi voľnobeh akosi sám poupravil a pri teplom motore otáčkomer ukazuje tak 500 a aj podľa zvuku to je dosť málo a keď je motor trochu chladnejší, tak to ledva drží bez sytiča. Tak som to skúšal zas došteľovať ale na vyššiu hodnotu to už fakt nedostanem :( A to používam na šteľovanie obidve skrutky :-) Môžem robiť čo chcem, buď sa to len viac dusí alebo to točí max tak ako som písal. A neviem čo s tým, rád by som to trochu zvýšil :/
08:36:42
14.08.2006
14.08.2006

petr s
-> BUTCH: Ale tímto si tu bohatost rozvrtáš tak jak tak
08:33:15
14.08.2006
14.08.2006

BUTCH
2King: Ja si totiz nechci moc rozvrtat tu bohatost, aby to pak ve vysledku nebylo spis na skodu nez k uzitku...

00:22:03
14.08.2006
14.08.2006

King
-> BUTCH: A kontrolní otázka: proč se při tom nastavování bráníš šáhnout na šroubek bohatosti? Oni se jaxi při nastavování používají oba, takže......
20:26:49
13.08.2006
13.08.2006

BUTCH
ja mam taky problem s mym SEDRem, mam ho na 120LS a zaboha nemuzu zvysit volnobeh, Tocim jen tim vetsim sroubem (na malej-bohatost smesi-nesaham). Mam volnobeh asi tak na 500otackach a je nizkej, ptz se to jako zakuckava a kasle... jinak to jede dobre. Jeste se kouknu na ten ele.mag odpojovac...
21:18:59
12.08.2006
12.08.2006

King
-> Captain: Předně - co máš za karbec? A o jakejch šroubech vlastně mluvíme?
16:53:30
12.08.2006
12.08.2006

petr s
-> Captain: Musíš točit obouma šroubkama
15:19:25
12.08.2006
12.08.2006

haso
no a neodchádza ti náhodou elektromagneticky odpojovac volnobehu? lebo to odislo nám asi pred tyzdnom a dovtedy to robilo podobne veci ako tebe, rozsvietila sa na volnobeh kontrolka dobijania a obcas to aj chciplo
a ešte aj to, že ked nám odišiel ten elektromagneticky a tak dalej
tak tiež nešli vobec nastavovať otáčky
a ešte aj to, že ked nám odišiel ten elektromagneticky a tak dalej
tak tiež nešli vobec nastavovať otáčky
13:53:34
12.08.2006
12.08.2006

Captain
Je možný, aby na 120 nešel nastavit volnoběh?! Zkoušel sem zvýšit otáčky volnoběhu, protože se rozsvěcovala kontrolka dobíjení a občas to i chcíplo. Ovšem jak sem točil sřoubem (u vzdušníku) doleva nebo doprava nic. Otáčky pořád stejné ne-li nižší. Poradí mě někdo co s tím?
