1.3mpi dusí se

prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 18.07.2025 do 22.07.2025, založil/a Borderer
řadit dle data
22:44:54
22.07.2025
Borderer
-> StepaNoFUN: Přesně tak. Snímač zcela ok, koroze na pinu a předpokládám k drátu.
19:48:06
22.07.2025
StepaNoFUN
-> Borderer 22.07.25 18:53:46: Oxidace na snimaci teploty a tlaku nasavanyho vzduchu? Taky jsem s tim kdysi bojoval. Ale uz si nepamatuju, co to delalo. Pak jsem i ten snimac menil.
18:53:46
22.07.2025
Borderer
Zatím sama voda až na tohle. Tak uvidíme, jestli to něco vyřeší.
zvětšit 1.3mpi dusí se - obrázek od Borderer vložen 22.07.2025 18:53:46
17:09:22
22.07.2025
Bukaj
-> Borderer 18.07.25 08:44:56: Něco podobného (ovšem ne totéž) mi dělala na 1,3 Mpi 50 Kw vadná klapka.

Pokud jsem jel na jeden zátah libovolně dlouhou trasu, tak se to neprojevilo.

Pokud jsem zastavil, vypnul motor a ještě před úplným vychladnutím opět nastartoval, začalo to kravit - většinou tak, že si auto náhodně přidávalo otáčky motoru, někdy se mu pak nechtělo nastartovat....

Strašně dlouho mi trvalo, než jsem zjistil kauzalitu toho chování (že se to děje právě a jen po teplém startu).

Vyřešil jsem to tehdy tak, že jsem klapku rozlouskl, vyčistil dráhu potenciometru a opět složil, od té doby se to již nikdy neprojevilo - ani po prodeji vozu kamarádovi...
09:47:00
20.07.2025
ajok
-> Pavel P.. 20.07.25 06:49:16: zajimave... ja taky na nekolika autech a vzdy to sycelo (nekdy vic a nekdy min), ale ono si toho nemusis vsimnout pres hluk motoru, u octy jsem to taky "neslysel" a kdyz jsem zatlacil na netesnou hadici, tak jsem teprv poznal rozdil

Jeste vzpominam, jak kdysi u Ing.Jandy /Cimbu/ mi rikal, ze to sani mi bude v zime sycet, tak jsem teda na nic necekal a hned vymenil tesneni.
upraveno 1x, naposled 21.07.2025 04:06:06
06:49:16
20.07.2025
Pavel P..
-> ajok: ja zadny syceni neslysel a tenhle problem s povolenym sacim potrubim jsem resil na trech feldach.
05:27:17
20.07.2025
ajok
-> charon 18.07.25 12:36:49: vycisti si klapku a udelaj zakladni nastaveni, jestli to teda peu nezvladne sam4

-> Pavel P.. 18.07.25 21:14:39: pak je slyset syceni... o tom nepise
upraveno 1x, naposled 20.07.2025 05:28:45
21:14:39
18.07.2025
Pavel P..
U Mpi se povoluje saci potrubi... podtlak pak vyzere i tesneni a musi se vymenit. Jinak podobne mi blblo cidlo nasavaneho vzduchu na sani za klapkou, byl zoxidovany konektor.
13:21:54
18.07.2025
isti
-> Borderer: Asi ti nepomôžem ale pridám sa .Moja 1.3-ka maal opačný problém,náhodne nízký volnobeh.Velmi neochotne reagoval na plyn alebo vôbec,a ak pri tej príležitosti skapal tak nechcel naštartovať,Rozoberam to do šrotu3
12:36:49
18.07.2025
charon
Mě podoně houpe P106. Vždycky pomůžr vyčistit svíčky, prohlídnou sání na nětěsnosti (porézní hadička, blbě dotažená sponka a pod ... A taky dobít baterku. I když je podle voltmetru nabitá, píchnoit ji na nabíječku pomůže taky. Stejně se mi tenhle jev ale pořád náhodně vyskytuje ... Pak se do křižovatky rozjíždím na 3000 otáček, jinak mi to zdechá. A když už je auto ohřátý, tak to nedělá snad nikdy ... Když je úplně studený tak taky ne. No, pokud něco zjistíš, tak se neostýchej dát vědět ...
upraveno 2x, naposled 18.07.2025 12:37:52
10:01:21
18.07.2025
Jakub05
Mě takto zlobilo Punto v důsledku netěsného sání.
09:48:03
18.07.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: U me to tak bylo, protoze na regulator byla napojena hadicka ze sani.
09:39:26
18.07.2025
Borderer
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Podívám se, znamenalo by to, že by tekl benzín do sání nebo by nemusel?
09:25:28
18.07.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer 18.07.25 08:44:56: Podobny kundoviny mi delalo Volvo, kdyz byla prdla membranka v regulatoru tlaku paliva.
09:12:25
18.07.2025
darklord
Kupit rozumne auto a nie feldu? 40
08:44:56
18.07.2025
Borderer
Ahoj,

měl bych jednu věc, se kterou si asi úplně nevim rady.

Šmoula začal (nebo aspoň sem si toho všiml) poslední dobou nějak zlobit.

Zcela studený start (když auto stojí 24h+) je zpravidla ok, občas sice jako zcela studené drží 800 nebo 900 otáček, ale jede úplně normálně. Jakmile auto nestihne zcela vychladnout (ráno do práce a odpol z práce), tak to náhodně zlobí:

Motor naskočí jako normálně, ale drží na "sytič" o něco vyšší volnoběh - cca 1050 otáček. Při přidání plynu se citelně dusí a nechce se mu jet. Neobeznámen touto skutečností (autem jezdí normálně manželka) sem se nebyl schopnej rozjet do křižovatky a byl sem za vola. 3 Nikam nestřílí, nemá divnej zvuk, nevynechává, nehoupe volnoběh.

Tento stav zpravidla trvá, dokud se auto neohřeje na cca 80°C, pak najednou volnoběh spadne tam kam má auto normálně funguje.

A teď k tý druhý věci, už tři dny s tím jezdím do práce s VAGem a:

- řídící jednotka vidí správnou teplotu motoru

- teplota nasávanýho vzduchu taky souhlasí

- lambda sonda sice občas zakopává, ale nějak funguje (osciluje mezi 0-1, jen nepravidelně)

- jednotka bez chyb.

- ve chvíli, kdy to zlobí a odpojím čidlo teploty, nic se nestane



Nápady co dál?
Extreme Tyres