skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
Mě by zajímalo, jestli se dá LEKR nastavit i pro 120 nebo ještě líp pro 105 motor. SEDRa nemůžu vystát zastudena se s tim nedá ject (se sitičem jo ale...) a i za tepla je v plynu obrovskej přechod, takže rozjezdy do kopců sou taky celkem neohrabaný.
minno: díky že ses podělil o tvojí zkušennost. Cením si toho a hned jak bude chvíle času v práci tak si vypiluju redukční podložku na sání a jdu na to :)
Ono to rozumně funguje ale žere to jako prase... A nejede to podle mých očekávání. Samozřejmě nesním o tom že budu s favoritským motorem hrabat na čtverku ve 160ti ale zatím jsem teda nebyl svojí osobou svědkem toho že mi žádná zdechlá fabia s třema válcama nemůže ujet :D Kdyby to aspon trhalo asfalt tak o spotřebě neřeknu pul slova
-> BooCheer:
Nějak rozumně to musí fungovat i se SEDRem... Bohužel i když uděláš deset generálek, tak každej z těch deseti karburátorů bude jinej. Je to už takovej druh.
Takže sehnat jinej SEDR 130-136, když by nebylo zbytí tak EDSR nebo SEDR ze stodvacítek natryskovanej podle 120 LS. Toť můj názor.
Neteče ti benzín do oleje, na zem, kamkoliv?
Nějak rozumně to musí fungovat i se SEDRem... Bohužel i když uděláš deset generálek, tak každej z těch deseti karburátorů bude jinej. Je to už takovej druh.

Neteče ti benzín do oleje, na zem, kamkoliv?
Tu som :-) Tak s LEKRom môžeš určite čakať lepšiu spotrebu, perfektný studený štart a chod motora za studena, automatický sytič, trochu horší štart motora za tepla po miernom vychladnutí motora (môže za to odparovanie benzínu do filterboxu a nie do atmosféry ako u SEDRa), ale celkovo je to omnoho lepšie ako SEDR.... Lepšie sa s tým jazdí, vyrovnanejší chod, dobrý výkon, karburátor sa ľahko nastavuje (voľnobežné otáčky, bohatosť, odpadáva nastavovanie výšky hladiny - je konštantná a nemenná). LEKR je z hliníkovej zliatiny, má minimálne 2x väčšiu životnosť ako SEDR zo zinkovej zliatiny, s čím súvisí aj to, že LEKR sa nedeformuje, je stále rovný (príruba, veko), nehrozí tým pádom tak ľahko ani nasávanie falošného vzduchu skrz vybehané / deformované diery osiek klapiek, atď....je toho veľa. V podstate len samé výhody. Neváhaj.
Nevýhodou asi len to, že LEKR sa nedá tak ľahko "konfigurovať" (trysky, vzdušníky", ako u SEDRa, ale to samozrejme ani nie je u sériového (mierne upraveného) motora potrebné.
A druhou nevýhodou je to, že sa ťahšie zháňajú a sú drahé originál náhradné diely na tento karburátor (na repas).
Trochu inšpirácie z repasu a zástavby do škodovky:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
Nevýhodou asi len to, že LEKR sa nedá tak ľahko "konfigurovať" (trysky, vzdušníky", ako u SEDRa, ale to samozrejme ani nie je u sériového (mierne upraveného) motora potrebné.
A druhou nevýhodou je to, že sa ťahšie zháňajú a sú drahé originál náhradné diely na tento karburátor (na repas).
Trochu inšpirácie z repasu a zástavby do škodovky:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
-> BooCheer: SEDR hnn, LEKR lepší. Sám jsem měl a paráda. Spotřeba rozumná, výkon taky dobrej. Hlavně automatickej sytič
zeptej se Minna třeba, ten to jezdí.

Zdravím vás. Už jsem z toho na prášky a nebaví mě experimentování se sedrem. Mám v užovce motor z favorita 136 osazený sedrem otryskovaným na 136ku. Je po kompletní GO,jsem si jistý že motor je 100%ní .At dělám co dělám. Přijde mi ten motor výkonově asi stejně jako původní vyhrkaný 120kový a žere to jako tank at to nastavuju jak to nastavuju. Bud to jede dobře ale žere to 10 litrů (nedej bože když tomu párkrát dupnu tak to vezme snad i 15) a nebo to jede za 9 ale absolutně líně . Rozhodl jsem se přejít na karburátor LEKR protože to už na první pohled vypadá snad trochu jako karburátor a né jako průtokáč :D a chci se zeptat zkušených lidí na váš názor. Jaký má tento karbec oproti sedru výhody a nevýhody? Nechcu dělat ze škodovky závodáka ale chtěl bych aby to dobře jelo a zároven to mělo rozumnou spotřebu. Díky předem