skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zkušenosti s motorem Felda 1.9d
19:42:51
03.04.2013
03.04.2013

peter13789
dízlovú feldu mám už 2 roky(cca 50 tis.km), som maximálne spokojný, svižné to v určitej miere je, dojazd parádny, či sme na palube 2 alebo 5, tak tam velký rozdiel nieje, spotreba zima do 6, leto kludne aj pod 5, starosti žiadne, iba častejšia výmena oleja ktorú dodržujem, bude mať 260 tis. km, olej nepapá, na zvuk si človek zvykne po kratšej dobe ... osobne by som nemenil za lpg, to mám v druhom aute a nieje to taká výhoda ako by sa mohlo zdať ...
18:32:57
03.04.2013
03.04.2013

ferrari
Hm, ja som sa vozil na dvoch kusoch, jedna zánovná, to bolo fajn...ale potom na jednom Vane s asi 250 000 km a lenivšie auto som doteraz neriadil (iba Š1000 MB, kt. šla na dva valce)...spotreba okolo 6 mi príde nejak veľa, pretože vravím,môj Megane (ťažší od Feldy tak o 200 kg) papá 5-5,5...dlhšia trasa slušným stýlom proste 5.
16:13:06
03.04.2013
03.04.2013

pepa110r
Ještě bych teda co se felicií týče doplnil že co novější kus to horší (kratší)převodovka. Pak při 130km/h na dálnici to řve jak kráva. Ale dá se to vyřešit koupí starší převodovky.
11:37:36
03.04.2013
03.04.2013

růža
Moje zkušenost: Záleží na kusu, ale ten co se mně dostal do ruky jezdil docela svižně, dokonce velmi dobře ujížděl polu 1.6 Zřejmně dobře zajetý kus. Jinak spotřeba kolem 6ti litrů. Jak jsem býval odpůrce dieselů ve felicii tak jsem musel názor zmněnit. 

11:19:39
03.04.2013
03.04.2013

ferrari
No, mne zas kamarát taxikár vravel (majú 2 Feldy 1,9D v portfoliu), že ten servisný interval treba dodržiavať, inak sa môžu porúčať tuším hydroštely...na druhú stranu hej, väčšinou to má najazdené cez 25O OOO km a teda čerpadlo má už právo na štrajky...
08:41:43
03.04.2013
03.04.2013

Martin/125/
problém jsem měl zatim jen s čerpadlem...každopadně předek je těžkej a je víc namáhaná náprava(klouby apod.) jinak motor zbaští uplně vše...jezdit se dá snad na cokoli...v létě bez problemu na samotný fritovací olej kterej seženeš když je v akci třeba do 25ti korun...olej měnit po 7500km...je to sice daný ale měním ho normálně po 10ti po 11ti...a motor je pořád ve vyborné kondici...vubec nepapa olej...no problem jsem měl pouze s tim čerpadlem...a prasklá nějaka ta hadicka na vodu...problem je že se neprodavaj samostatně,jen pouze jako celek kterej stojí 1100...,usel jsem to řešit alternativne a koupit hadičku jak jednu tak druhou které praskly na škodovku 120ku na topení...takovou tu zahlou do pravyho uhle za 23 korun :D jinak auto jako spotřebak dobré...
07:30:46
03.04.2013
03.04.2013

ferrari
Janeon 02.04.13 23:54:07 napsal:
ve vysledku, je to traktor ale umi to sezrat vsechno co hori
a potom to nerozchodí Lukas...
ve vysledku, je to traktor ale umi to sezrat vsechno co hori

23:54:07
02.04.2013
02.04.2013

Janeon
mam pickupa ktereho predelavam na TD. hlavni co me sere je hluk v kabine, duni to pomerne casto neco drnci... nejelo to spatne, po rozdelani sani a vyfuku jsem zjistil ze byl kat vysypany pricpany a saci kanalky od EGR taky z pulky pricpane. pocitam ze kdyby to bylo OK tak jede jeste o neco lepe.
ve vysledku, je to traktor ale umi to sezrat vsechno co hori
ve vysledku, je to traktor ale umi to sezrat vsechno co hori

23:46:57
02.04.2013
02.04.2013

palinator
-> ZdeněkH:
To umí i PDčko.
To umí i PDčko.

21:39:25
02.04.2013
02.04.2013

ferrari
No, ja mám 1,9D a si myslím, že je top vcelku svižné (asi mám dobre naladené čerpadlo na dosť veľký predvstrek) a málo to papá a hlavne, nemá to kurvítka typu turbo, Lukas, common rail, apod...hej, je to trochu traktor, ale zbaští to všetko a ja som spokojný...ale vravím, servis po 7000 km, spotreba 6l a Lukas sa mi nem páči.
19:22:47
02.04.2013
02.04.2013

ZdeněkH - zrušená registrace
-> palinator: ale prd. komůřkáč má význam při přísunu alternativních paliv
19:16:47
02.04.2013
02.04.2013

palinator
-> pepa110r:
Opravil bych to na: "Když naftu, tak přímej vstřik", komůrkáče nemaj význam.
Opravil bych to na: "Když naftu, tak přímej vstřik", komůrkáče nemaj význam.
18:25:31
02.04.2013
02.04.2013

pepa110r
Každopádně když už teď naftu tak TD. Třeba golfa. 3kový je už za ty samý prachy jak felda.
16:28:21
01.04.2013
01.04.2013

ferrari
No, v mojom Megane má ten 1,9D váýznam, spotreba 5-5,5l, servis po 15 000 km...ale spotreba do 6l a servis po 7000 a kurviace sa čeradlo, to by som nem chcel...zasa pri riadnej búračke budeš rád, že máš diesel a nie benzín-plyn...
10:20:10
01.04.2013
01.04.2013

Jarda - zrušená registrace
-> pepa110r: no to je podobna spotreba jak benzinu u 1,3 mpi a vymena oleje po 7000km je taky brutus... pokud nemas levnejsi naftu, tak jednoznacne LPG
08:10:53
01.04.2013
01.04.2013

pepa110r
Nevím jak ostatní ale já ji mám pátým rokem (combi). Spotřeba 5-6l,když v zimě leju aditivum tak se mi nestalo že by nechytla a to i když bylo -20. Že by se nějak extrémě sjížděly gumy bych netvrdil. Nějak se o to extrémě nestarám, většinou jen tankuju a jezdím. Samozřejmě údržby, motor je myslím po 7000km. Zrychlení žádnej zázrak, ale většina kopců bezproblémů na 5ku.
Až na kur...ky čerpadlo od lucase který sem musel měnit protože se rozesralo(investice cca500kč z vrakáče)a zrychlení je to celkem dobrý auto.A díly za pár kaček.
Až na kur...ky čerpadlo od lucase který sem musel měnit protože se rozesralo(investice cca500kč z vrakáče)a zrychlení je to celkem dobrý auto.A díly za pár kaček.

21:32:31
31.03.2013
31.03.2013

Vrba
-> tasatunga: Spotřeba často srovnatelná s benzínem,těžký motor-sjíždí se předek a taky je to docela zdechlé.Urcite plyn
18:34:02
31.03.2013
31.03.2013

francomk
-> Fén: Tak tak...
16:04:15
31.03.2013
31.03.2013

Fén
Raději bych šel do plynu.
15:59:46
31.03.2013
31.03.2013

tasatunga
Zdravím pánové.Chci se zeptat na vaše zkušenosti s touto motorizací co se spolehlivosti,nároků na údržbu týče.Zatím jezdím v 1.3BMM a přemýšlím zda do té nafty jít či ne.Denně najedu 60 km do práce.Nejde mi o to,že je to "líné",bylo by to auto pracant.Dík za postřehy