skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Příhřev motoru žhavícíma svíčkama
12:58:56
15.01.2013
15.01.2013

U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pise do site a tam je proudu dost :) to je reseni, ktery je v severskejch statech docela bezny, prodavaj se primo sady na konkretni auta.
12:48:23
15.01.2013
15.01.2013

Majki
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jo ale to by mohlo očoudit pohádkově nabarvené motory...



12:45:31
15.01.2013
15.01.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Dobre, pokud chcete extremni reseni, tak mi deda vypravel, jak pod avii v zime rozdelaval ohen pod motorem, aby ho ohral



12:41:28
15.01.2013
15.01.2013

skodar
tak ja nemôžem vedieť kto kde býva....ja bývam v RD a tam by mi to nejako problém nerobilo
12:36:52
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> skodar: a každý ráno zazvoním v bytovce v přízemí at me to vypojí :-)
12:34:11
15.01.2013
15.01.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
-> skodar: No to je to samy jako ty svicky. Potrebujes moc proudu.
12:31:18
15.01.2013
15.01.2013

skodar
a čo urobit predohrev vody ako to bolo dorobene v avii? elektricku špirálu a zapojit to do siete?
12:19:17
15.01.2013
15.01.2013

saskyn2
PTC, kdyby někdo potřeboval tak jich tu mam dost, sup, F1, O1, O2, Passat 3B, 500kč/kus, passat 3c 1000kč.
09:40:12
15.01.2013
15.01.2013

Vrba
-> vhml: Vždyt chladíš chladičem a tam zasahovat nebudeš.A chladič i se zbytkem je nadimenzovany dost.Pokud vsechno funguje jak má,tak uvaření nehrozí.A i kdyby,tak ty 3kw topení to stejně nezachrání.Vyměnit hadice je nejjednoduší zpusob jak ten náběh zrychlit.Rozhodně je to elegantnější způsob něž tam cpát nefunkční předehřívače,které spotřebují další energii a představují další váhu navíc a jejich funkce je pochybná a spolehlivost stejně tak.Já jezdím 120kou každé ráno do práce a na rozmrazení auta čekám cca tech 10km. Ono cokoliv elektrického (co by ohřívalo vodu) by se tam přidalo,tak by to mělo nějakou učinnost až od výkonu řádově v jednotkách kw a to v té palubní síti stejně nikde nenasbíráš.
08:58:36
15.01.2013
15.01.2013

vhml
-> Vrba: do toho se určitě pouštět nebudu, zas abych v létě uchladil...
08:33:57
15.01.2013
15.01.2013

Vrba
-> vhml: Lepší by bylo vyměnit hadice vody topeni za menší průřez.Průtok je stejne dostatečný i při ventilu napul otevřeném,takže by stačila i tenčí hadice a tím i menší objem vody a náběh by byl rychlejší.
07:43:54
15.01.2013
15.01.2013

Markop
PTC zrychluje náběh topení, je to elektropanel v topném agregátu, používá se hlavně u dieselů. Není to levná záležitost a potřebuje silný alternátor.
Například PTC z naftové Fábie I. má maximální příkon 1kW a je třístupňové, řídící jednotka zapíná jednotlivé stupně přes relátka podle proudové rezervy alternátoru.
Například PTC z naftové Fábie I. má maximální příkon 1kW a je třístupňové, řídící jednotka zapíná jednotlivé stupně přes relátka podle proudové rezervy alternátoru.
22:01:58
14.01.2013
14.01.2013

Petr Volfik
-> vhml: To jsem zkoumal minulou zimu, tohle jsem dal na přívodní hadici před topení. Pak jsem ty svíčky i dal to trubky většího průměru aby líp přenášely teplo to vody. Na tom topení jsem ani nepoznal že by to bylo zapnutý. Za to na tom alternátoru jo
. Prostě na prd.
O těch PTC panelech už jsem slyšel, že třeba např. to maj II Okty diesly daný v topení. docela by mě taky zajímalo nějaký info ?

O těch PTC panelech už jsem slyšel, že třeba např. to maj II Okty diesly daný v topení. docela by mě taky zajímalo nějaký info ?
21:11:26
14.01.2013
14.01.2013

vhml
-> Markop: tak samozrejme ohrejva se to rychlejs nez nafta, ale po par km do kopce mam 5km z kopce a ve výsledku mám po 10km 70stupnu i s novym termostatem a zalepenou maskou chladiče...
Takze je tam celkem kosa a motoru to jiste taky nesvedci.
A ten PLC je co zac? Co to stojí?
Takze je tam celkem kosa a motoru to jiste taky nesvedci.
A ten PLC je co zac? Co to stojí?
20:48:03
14.01.2013
14.01.2013

Markop
Vyhřívat zážehový motor 12V elektrickými topnými elementy je zbytečné, o moc to ohřívání chladicí kapaliny neurychlí.
U vznětových motorů je to naopak velice výhodné, hlavně třeba PTC panely v topení u koncernu VW si zákazníci nemohou vynachválit.
U vznětových motorů je to naopak velice výhodné, hlavně třeba PTC panely v topení u koncernu VW si zákazníci nemohou vynachválit.
20:33:42
14.01.2013
14.01.2013

Nwkt
Já to třeba mam a jediný kdy se mi to aktivuje je na dálnici
20:23:37
14.01.2013
14.01.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Hele taky sem o tom premyslel a dosel sem k zaveru, ze se na to vyseru
Chtel sem ohrejvat sani na favo motoru, aby se tam v zime nesrazel benzin, ale stejne tam ta voda jede tak rychle, ze by to asi nemelo vyznam. K tomu to zatizi alternator a tim padem i motor.

20:21:32
14.01.2013
14.01.2013

vhml
Zimní večery jsou dlouhé, nudím se a vymýšlím kraviny. Aneb příhřev motoru žhavícíma svíčkama. Má to smysl? Některá auto to mají od výroby. Dát to před motor? Nebo před topení? Nebo se na to vysrat?