-> Alasah: Není to náhodou souběh dvou událostí tzn. ztráta víčka a současně klasický povolení něčeho na karbu? Typicky šrouby bohatosti a přídavnýho vzduchu nebo povolení či netěsnost volnoběžnýho ventilu. Chcípání při brždění je příznak ochuzení volnoběhu, takže klidně může bejt i jiná netěsnost v sání podl klapicí.
Znla jsem i experta, co si stěžoval, že mu to při razantnějším brždění chcípe a šokovala ho informace, že v podobných situacích je zvykem sešlápnout brzdu a spojku současně :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Při brždění chcípá
17:28:38
15.01.2013
15.01.2013

King
07:40:54
11.01.2013
11.01.2013

djmaso
-> Alasah: tak dej prvně do kupy Karbec :) a jak již psali kolegové-očisti to od oleje :)
18:51:04
10.01.2013
10.01.2013

castrol
-> Syny: tak nejak som sa mu to snazil naznacit
18:49:26
10.01.2013
10.01.2013

Syny
-> Alasah: To je sice pravda, ale mohls navazat na to tema :)
18:14:13
10.01.2013
10.01.2013

Alasah
-> Bukaj: Filtr byl špatný, ale ne od oleje, dnes je nový, menší zázrak to udělalo. Motor nebyl zaneřáděn. S karbecem jsem měl dřív problémy, protože auto předtím jezdilo jako sváteční a když jsem ho odkoupil, tak po čase cukalo, karbec jsem vyfoukal a v pohodě. Byl tam taky problém se štelem volnoběhu, gumička už nedržila a vždy vyletěl doplna. Karbec zkusím zítra vyčistit, nastavit by musel někdo zkušenější.
-> djmaso: Na volnoběhu jsem nepatrně přidal a ten drží. A přidření by asi šlo dost poznat na výkonu, ne?
-> Syny: Podobný to je, ale ten neztratil víko na dolívání oleje a pak neměl tyto problémy.
-> Nwkt: To mi taky pár lidí potvrdilo, spíš jsem to špatně dotáh a pak jen stačí blbý hrb a je pryč.
-> djmaso: Na volnoběhu jsem nepatrně přidal a ten drží. A přidření by asi šlo dost poznat na výkonu, ne?
-> Syny: Podobný to je, ale ten neztratil víko na dolívání oleje a pak neměl tyto problémy.
-> Nwkt: To mi taky pár lidí potvrdilo, spíš jsem to špatně dotáh a pak jen stačí blbý hrb a je pryč.
16:05:49
10.01.2013
10.01.2013

ferrari
-> djmaso: no len asi nei plechové víčko s bajonetovým uchytením...to tak možno to plastové na Fačku...
10:32:40
10.01.2013
10.01.2013

Nwkt
-> djmaso: Spíš ho někdo zapomněl utáhnout, jinak si nedovedu představit jak by na plechovým víku dokázalo uletět. Ale to nejsou následky toho, ale příčiny 

09:11:35
10.01.2013
10.01.2013

Syny
-> Alasah: Ja nasel podobny tema behem 10ti vterin...
skoda-virt.cz/cz/.../3021 4-chcipa-pri-brzdeni?gotop ost=5...
Kazdopadne pokud mas zajetelnej motor od oleje, tak ho nejdriv vycisti (filtr, civku, rozdelovac, atd) a pak hledej dal...

skoda-virt.cz/cz/.../3021 4-chcipa-pri-brzdeni?gotop ost=5...
Kazdopadne pokud mas zajetelnej motor od oleje, tak ho nejdriv vycisti (filtr, civku, rozdelovac, atd) a pak hledej dal...
08:19:30
10.01.2013
10.01.2013

djmaso
-> Nwkt: -> Alasah: proč by né :D podívej se na můj píst a díky němu jsem v mostě taky víčko nenašel ( možná bych překontroloval tlaky na válcích( jestli nefouká nejaký dolu a jestli ano tak bys měl odpověď na obě věci.
1-víčko ulítlo díky kompresi co šlo dolu díky přidřenému válci
2-volnoběh nedrží díky přidřenému válci - málo oleje
moje terorie
1-víčko ulítlo díky kompresi co šlo dolu díky přidřenému válci
2-volnoběh nedrží díky přidřenému válci - málo oleje
moje terorie
00:00:17
10.01.2013
10.01.2013

Bukaj
-> Alasah:
Maximálně by mohl být zaolejovaný vzduchový filtr, že by se změnil poměr směsi, ale to bys ten motorový prostor musel mít zahnojený jak nevimco...
...když chcípá při brzdění, tak je buď nízká hladina v karburátoru, nebo moc nízký volnoběh...
Vyměň vzduchový filtr, je to levné a občas to dokáže zázraky. Když to nepomůže, tak vyčistit a nastavit karbec.
Maximálně by mohl být zaolejovaný vzduchový filtr, že by se změnil poměr směsi, ale to bys ten motorový prostor musel mít zahnojený jak nevimco...
...když chcípá při brzdění, tak je buď nízká hladina v karburátoru, nebo moc nízký volnoběh...
Vyměň vzduchový filtr, je to levné a občas to dokáže zázraky. Když to nepomůže, tak vyčistit a nastavit karbec.
20:33:59
09.01.2013
09.01.2013

Alasah
Díky, ono to totiž před tím nedělalo a tak jsem nevěděl, jestli se něco nep***.
20:31:31
09.01.2013
09.01.2013

Nwkt
-> Alasah: Nemohlo
20:30:55
09.01.2013
09.01.2013

Alasah
To jsem taky četl, ale chtěl bych vědět, jestli "úlet" víčka na dolívání oleje mohlo něco způsobit.
20:28:23
09.01.2013
09.01.2013

castrol
20:26:30
09.01.2013
09.01.2013

Alasah
Zdravím všechny, prohledal jsem všechna možná témata a diskuze a podobný problém jsem nenašel.
Vše fungovalo parádně, než do menší nehody: Při jízdě jsem ztratil víko na dolívání oleje, jel jsem bez něj odhadem asi 10km, při jízdě bylo cítit, jak motor divně drnčí. Po zjištění ztráty jsem byl nucen improvizovat igelitkou a šňůrkou od bot a v tomhle stavu jsem musel ujet ještě dalších cca 100km.
Od té doby při dobržďování na křižovatku a zastavování má motor tendenci chcípnout, někdy chcípne. Volnoběh drží špatně, musel jsem mu pomoct povolením šroubku na volnoběh.
Mám strach z toho, že se motor přidřel kvůli tomu, že tam nebyl dostatečný tlak kvůli ztrátě víčka, že se prostě špatně mazal.
Taky mám strach, že jak víčko odletělo, tak mohlo něco poškodit nebo samotný olej, který pak zasral trochu motorovou část, hlavně altík, cívku, rozdělovač s kabely a airbox.
Prosím vás buď mi to potvrďte nebo vyvraťte. Předem děkuji za každou odpověď.
Jedná se o 120 L z 1986.
Vše fungovalo parádně, než do menší nehody: Při jízdě jsem ztratil víko na dolívání oleje, jel jsem bez něj odhadem asi 10km, při jízdě bylo cítit, jak motor divně drnčí. Po zjištění ztráty jsem byl nucen improvizovat igelitkou a šňůrkou od bot a v tomhle stavu jsem musel ujet ještě dalších cca 100km.
Od té doby při dobržďování na křižovatku a zastavování má motor tendenci chcípnout, někdy chcípne. Volnoběh drží špatně, musel jsem mu pomoct povolením šroubku na volnoběh.
Mám strach z toho, že se motor přidřel kvůli tomu, že tam nebyl dostatečný tlak kvůli ztrátě víčka, že se prostě špatně mazal.
Taky mám strach, že jak víčko odletělo, tak mohlo něco poškodit nebo samotný olej, který pak zasral trochu motorovou část, hlavně altík, cívku, rozdělovač s kabely a airbox.
Prosím vás buď mi to potvrďte nebo vyvraťte. Předem děkuji za každou odpověď.
Jedná se o 120 L z 1986.