
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
neustálé vaření auta
13:35:50
09.04.2009
09.04.2009

Evž@
-> palinator: no uvidime...každopádně těsnění bude nové....termostat dám jiný....a pak to už asi hodim ze skály 

11:29:28
09.04.2009
09.04.2009

palinator
A netopí to vůbec nebo to alespoň temperuje? Dlouho jsme taky žili v domění, že je zarostlý těleso, protože šel vzduch pouze mírně ohřátý, ale po kompletním rozdělání přístrojovky byl na páčce topení vypadlý jeden ze dvou bowdenů - jeden ovládá kohout topení, jehož struna často praská, druhý ovládá zřejmě náhon vzduchu k radiátoru - soudruzi zřejmě počítali s tím, že kohout jednou přestane těsnit a nechtěli, aby se pracující lid v létě uvařil.
Možná s topením bude problém zde.
Jinak, termostat prověříte prolitím horkou vodou, jesltli se otevře a po vychladnutí zase vrátí zpět. Když by visel, to by vysvětlovalo kolísání teploty.
Možná s topením bude problém zde.Jinak, termostat prověříte prolitím horkou vodou, jesltli se otevře a po vychladnutí zase vrátí zpět. Když by visel, to by vysvětlovalo kolísání teploty.
08:50:26
09.04.2009
09.04.2009

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Evž@: zkontroluj přesahy vložek válců, bez toho to ani neskládej
19:53:48
08.04.2009
08.04.2009

Evž@
Hlava dole....vypadá ok...těsnění taky vypadalo celkem schopně...ale je možnost že v jednom místě to odfukovalo do chlazení
22:50:18
07.04.2009
07.04.2009

Evž@
-> Tampajs: jj...takže sundat palici a pěkně si hrát....já už mam z toho choré záda jak jsem v tom pořád ohlý
...dá se něco poku...vit při tom zdělávání hlavy?...motor je fáčko
...dá se něco poku...vit při tom zdělávání hlavy?...motor je fáčko22:47:38
07.04.2009
07.04.2009

Tampajs
-> Evž@: určo těsnění ten samej problem sem řešil začátkem roku
22:16:08
07.04.2009
07.04.2009

Evž@
Zdarec.Mám takový menší větší problém.Chladící okruh dělá pěknou paseku.Když jedu normálně tak teplota se pohybuje do těch 80°.....jakmile tomu dám zabrat někde do kopce tak teplota přeletí přes 80° a momentě je tam 100°.....kouknu na expanzku a ta sebou šije ze strany na stranu díky tomu jak je natlakovaná.Je pravda že jsem to nedávno uvařil když mi rupla mrazovka,takže by to mohlo být těsnění pod hlavou?.....vzduch se natlačuje do okruhu a dělá to bordel....dik za rady
20:06:11
05.06.2005
05.06.2005

jrka
mel se tak takový probleé začaloto když jsem si nechal namontovat favoritáckej motor po 10 km to začalo važit tak sem taky zjištoval všecko možný proč to vaří po10 km ani v servisu neměli šaj až sem dostal do poručení na jednoho dědulu a tan řek na férovku že mám otočený termostat prostě tu membránu s pružinkou tak sem to otoči a še je ok mimochodem ten motor mi tam dávali v servisu
19:49:30
01.06.2005
01.06.2005

Kočislav
-> 5ko: Může.
17:25:24
01.06.2005
01.06.2005

5ko
mam tam termostat z favorita 88° ale asi ho vyhodim svinu jednu
17:23:48
01.06.2005
01.06.2005

5ko
dnes na rovinke
17:22:50
01.06.2005
01.06.2005

5ko
mne nikdy nevarilo ale ped tyzdnom som isiel velmi rychlo hore jednym horskym priechodom a sakra prevaril som
das 4l vyfucali doplnil som a odvzdusnil ale dnes zase
moze byt ze sa nieco pos ralo?
das 4l vyfucali doplnil som a odvzdusnil ale dnes zase
moze byt ze sa nieco pos ralo?16:06:58
30.05.2005
30.05.2005

Milos
kdyz vam mizne voda a neni nikde pod autem, tak to akta X asi nebudou, ze jo
, na 120ke to samy, byla prohnuta hlava slo to do 2a3 valce rucicka taky porad skakalamezi 70-90
, na 120ke to samy, byla prohnuta hlava slo to do 2a3 valce rucicka taky porad skakalamezi 70-9001:45:04
30.05.2005
30.05.2005

fine_ray
oki díkys všem, zkusim a popřípadě poreferuju

11:55:01
28.05.2005
28.05.2005

Martys
Tak už sem to asi vyřešil... dal sem novej termostat a zatím to šlape a drží těch zmiňovanejch 75° - 80° ale čas ukáže.....
11:19:09
28.05.2005
28.05.2005

Kočislav
-> fine_ray: Ano, pokud se ti to bez termostatu po delší jízdě nazahřeje, tak bude chyba "jen" někde v okruhu, ale nemělo by to být těsnění pod hlavou / hlava. V opačném případě bys vařil po běžné jízdě do kopce i bez termostatu. Zkus ho vyndat a uvidíš.
Ono taky zálěží na formě jakou to vaří. Jestli je to tak, že se to běžným tempem zahřeje na provozní teplotu, chvíli to drží těch 75-80° a pak ta teplota postupně roste až se to uvaří, tak to bude taky spíš nějaká překážka v okruhu.
-> Martys: Zkus si od někoho půjčit jiné víčko na expanzní nádobku, pokudmožno nové, nevím jaký rok výroby měl potíže se zpětným pouštěním vzduchu při chladnutí kapaliny atd. tak jestli v tom není nějaká souvislost.
Ono taky zálěží na formě jakou to vaří. Jestli je to tak, že se to běžným tempem zahřeje na provozní teplotu, chvíli to drží těch 75-80° a pak ta teplota postupně roste až se to uvaří, tak to bude taky spíš nějaká překážka v okruhu.
-> Martys: Zkus si od někoho půjčit jiné víčko na expanzní nádobku, pokudmožno nové, nevím jaký rok výroby měl potíže se zpětným pouštěním vzduchu při chladnutí kapaliny atd. tak jestli v tom není nějaká souvislost.
10:39:21
28.05.2005
28.05.2005

Martys
-> Karel.: To už sem dělal a stále nic se nezměnilo...
02:28:08
28.05.2005
28.05.2005

Gryzly
-> Martys: A musí běžet motor.
23:47:34
27.05.2005
27.05.2005

Karel.
když skáče teplota tak by to mohlo být zavzdušněný!otevří kufr a u čelního skla ti vede poboku hadice a je spojena s druhou, tak ten kohoutek otevři, jednu hadici zmáčkni a čekej dokud ti nevyteče voda a to i z druhé strany, ale musí to být zahřátý na provozní teplotu
22:50:17
27.05.2005
27.05.2005

Martys
Taky bych potřeboval poradit: Uvařil sem, počkal sem, dolil sem a jel sem, ale když pak mi ručička vylezla na 80 stupňů tak zas klesla na 65 stupňů a takhle to pořád střídavě ukazuje.... a poté sem zas zavařil..a zase počkal sem, dolil asi 3 litry, a pořád mi to dělá...nevíte čím pak to je?
19:42:45
27.05.2005
27.05.2005

Gryzly
-> fine_ray: pruchodnost zjistíš tak že opojíš hadici co vede do vodní pumpy a stčíš do ní normální vodní hadici a někde ze zahrady a pustíš kohoutek a pokud začne z motoru vytíkat voda tak je to ok. pokud ne tak je ještě další řešení že odpojíš hadice od chladiče a budeš proplavovat jednotlivý hadie a trubky až zjistíš kterou to neprotíká. Ale podle mě je to prassklým těsněním nebo prasklou hlavou. mě to dělalo na Favoritím motoru tak že plyny z válců foukali do vody a ta se tlakovala a vařilo to. ale olej ve vodě ano voda v oleji nebyl.
13:37:29
27.05.2005
27.05.2005

fine_ray
-> Kočislav: moment, když se to nezahřeje?
tzn. když se to nezahřeje je okruh v pořádku?
tzn. když se to nezahřeje je okruh v pořádku?
19:37:34
26.05.2005
26.05.2005

Karel.
ale bez toho termostatu jezdi dýl,taky jsem si říkal chvíli to je super a pak ho*no

18:30:20
26.05.2005
26.05.2005

Kočislav
Zkus chvíli jezdit bez termostatu. Pokud se ti nezlepší, bude t patrně těsnění/hlava. Pokud se to nezahřeje, je to někde v okruhu.
15:31:06
26.05.2005
26.05.2005

Karel.
zdarec, já měl to samý, pořád jsem vařil, tak jsem oddělal termosta a ujel jsem asi 100km v pohodě a pak zase, nakonec to bylo těsnění pod hlavou!!!!

11:47:08
26.05.2005
26.05.2005

pavlas
Jestli je vidět, že je v trubkách bordel, může bejt ucpanej i chladič. Možná na to pomůže takovej ten přípravek na odstraňování usazenin z chladiče. Dřív se to jmenovalo Petrocit. Ale jinak stačí i malá dirka v těsnění pod hlavou a vaří to taky. Mám zkušenosti, že v případě prasklý hlavy ta voda většinou hodně tlakuje i když ještě teplotně nedosáhla varu.
09:32:51
26.05.2005
26.05.2005

fine_ray
jenže v oleji nic neni a ve vodě taky ne, to sem koukal...
jen mi přišlo když sme vyndali původní termostat, takže je hodně obrostlej (spíš jako vodní kámen) tak právě jestli by šlo nějak zjistit průchodnost, jestli to prostě neteče turch pomalu 
jen mi přišlo když sme vyndali původní termostat, takže je hodně obrostlej (spíš jako vodní kámen) tak právě jestli by šlo nějak zjistit průchodnost, jestli to prostě neteče turch pomalu 
09:24:48
26.05.2005
26.05.2005

Sita
fine_ray: delalo mi to to samy co popisujes. byla praskla hlava.
09:07:28
26.05.2005
26.05.2005

Peklo-Evo-Luboš
Nevidel teda.. sem cistokrevnej chlapec 

09:06:46
26.05.2005
26.05.2005

Peklo-Evo-Luboš
Na otcove 105 leta pane v roce 1985 pomohla az vymena bloku...Zjistilo se poskozeni chladiciho kanalku, pac tatik ve snaze o zimni provoz naredil moc fridexu a malicko to par let pracovalo a leptalo az doleptalo...
Takze pak si hledejte zavady... :))
Ale nevidela bych to tak tragicky..:-)
Takze pak si hledejte zavady... :))
Ale nevidela bych to tak tragicky..:-)
08:07:00
26.05.2005
26.05.2005

5ko
ale najskvor by som kupil nejaky precistovaci odkamenovaci prostriedok a nechal ho tam pekne dlho a potom vsetko vypustit
08:05:11
26.05.2005
26.05.2005

5ko
staci niekde mala dierka a hned sa to zavzdusni
02:06:44
26.05.2005
26.05.2005

Pilot 105
A co prasklá hlava nebo těsnění, není nějaký kentus ve vodě, nezavzdušňuje se chladící soustava?
Zarostlý chladič a potrubí je také jedna z možností, zvlášť když někdo dolévá vodu z rybnika.
Zarostlý chladič a potrubí je také jedna z možností, zvlášť když někdo dolévá vodu z rybnika.
01:30:56
26.05.2005
26.05.2005

fine_ray
kámošov 120GLS pořád vaří..
vyměnili sme výčko nádržky, ověřenej termostat, dolili dostatečné množství vody, několikrát odvzdušnili.. co víc? Navíc to netopí, ventil na topení sem ještě nekontroloval jestli otvírá, hýbat s nim jde. Auto poměrně dlouho stálo a nebo jezdilo jen malé štreky (cca10km) teď když se trošku protáhne nebo ujede víc km tak vaří.. je možný že by byly zalepený potrubí, nebo chladič? je šance nějak vyzkoušet průchodnost okruhu?
prošel sem milion starších diskuzí a v žádnej neni něco co už bych nevyzkoušel... Dík za tipy!
vyměnili sme výčko nádržky, ověřenej termostat, dolili dostatečné množství vody, několikrát odvzdušnili.. co víc? Navíc to netopí, ventil na topení sem ještě nekontroloval jestli otvírá, hýbat s nim jde. Auto poměrně dlouho stálo a nebo jezdilo jen malé štreky (cca10km) teď když se trošku protáhne nebo ujede víc km tak vaří.. je možný že by byly zalepený potrubí, nebo chladič? je šance nějak vyzkoušet průchodnost okruhu?
prošel sem milion starších diskuzí a v žádnej neni něco co už bych nevyzkoušel... Dík za tipy!

