skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
olej na motor s ostrou vačkou 10w50?
13:39:13
06.07.2010
06.07.2010

targa 2
nemůžu ten olej moc rozumně sehnat abych ho tu měl ve čtvrtek
13:32:03
06.07.2010
06.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> targa 2: Tak určitě tu Q8 F1 10W50

13:26:37
06.07.2010
06.07.2010

targa 2
je to do motoru Felicia Mpi připravený do 130, upravený, vačka 278/270 zdvih 6,9/6,7 upravené zdvihátka, tvrdší vnitřní pružiny na ventilech, kompresní poměr cca 10.9, kanály na vačku+leštěné, ventily leštěné do zrcadlového lesku,rozdělovač upravený s regulací jen 10stupnu.
13:17:53
06.07.2010
06.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> targa 2: Stále nevíme do jakého motoru, ale osobně nejezdím Q8 pro nic za nic.
13:12:00
06.07.2010
06.07.2010

targa 2
Ví někdo o lepší ceně a dostupnosti?potřeboval bych ho ve čtvrtek v Liberci
12:54:37
06.07.2010
06.07.2010

suri
-> targa 2: Q8
12:51:55
06.07.2010
06.07.2010

targa 2
který olej zvolit? VALVOLINE VR1 RACING 5W/50 nebo Q8 F1 (10W/50)
19:09:49
05.07.2010
05.07.2010

suri
-> minno: podľa zvuku
18:44:12
05.07.2010
05.07.2010

minno
-> ferrari: podľa čoho poznáš, že po štarte to ide nasucho?
17:42:45
05.07.2010
05.07.2010

ferrari
Je to Favo motor s cca 100 000 km, v dobrom stave (v podstate nulová spotreba oleja), vačka 254/254...proste sa mi to s tým 10W-40 nepáči, no...som to chcel vyskúšať, ale...
Predtým tam bol 15W-40 Mogul Extreme, API myslím SL...a predtým už ani nepamätám, ale niečo obdobného, ako ten Mogul...
Totižto bral som to tak, že nízka výkonnostná trieda API nemá takú životnosť, ale viskotita (aj za tepla) je daná hl. viskozitnou triedou...nízka životnosť nevadí, najazdím ročne cca 3000 km...asi nebudem špekulovať a dám tam s5 15W-40...
PS - okrem toho, že po štarte to ide zjavne okamih nasucho nebadám iné negatíva...
Predtým tam bol 15W-40 Mogul Extreme, API myslím SL...a predtým už ani nepamätám, ale niečo obdobného, ako ten Mogul...
Totižto bral som to tak, že nízka výkonnostná trieda API nemá takú životnosť, ale viskotita (aj za tepla) je daná hl. viskozitnou triedou...nízka životnosť nevadí, najazdím ročne cca 3000 km...asi nebudem špekulovať a dám tam s5 15W-40...
PS - okrem toho, že po štarte to ide zjavne okamih nasucho nebadám iné negatíva...
16:27:05
05.07.2010
05.07.2010

suri
-> Tomaso435: kosačky na olej asi nemajú veľký nárok ale do dobrého favoritového motoru by som to nelial , jedna vec je že je to lacné a že to predsa aj tak jazdí ale uvidíš koľko ten motor vydrží
16:26:52
05.07.2010
05.07.2010

minno
-> Tomaso435 05.07.10 16:08:51: tiež nie je 15W50 ako 15W50 že :-) Ja som názoru, že do starého motoru liať to čo tam bolo liaté cely čas a pokiaľ je už motor postavený nanovo, tak nie je dôvod ostávať pri zastaralom oleji ale každopádne tam liať niečo modernejšieho, i keď ostať kľudne u viskozity ako doporučuje výrobca.....Do upraveného motoru samozrejme podľa konfigurácie.
16:26:08
05.07.2010
05.07.2010

suri
-> Tuner#2: presne tak , do felicie zo 140tis km som dal 5w/40 magnatec a len tak si chrústa .
16:14:06
05.07.2010
05.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Ono taky by stálo ještě napsal o jaký motor jde. Jinej olej je vhodnej do vylítaný 105tky, která ho navíc žere díky všemožným vůlím už z výroby a nemá gufera na ventilech a jiný olej je vhodný třeba do poslední evoluce OHVčka ve Fabii. Táta jezdí MPI od začátku na 10W40 od Essa specifikace SL, máme najeto přes 135tkm a motor krásně čistý...
16:08:51
05.07.2010
05.07.2010

Tomaso435
-> ferrari: určo tu budu za nejhoršího,
ale na 15w50 jezděj naši 4 favoriti uplně pořád, 105ka na to jezdila 19 let a 4 sekačky na to točej taky už přez deset let , takže to asi zas takovej sajrajt nebude...
jo a jak řikáš, na 10/40ku to startovalo na sucho a málo mazalo a hodně se hřálo, , takže sem to po 500km vylil.....a při vypouštění to byla řiďoučká vodička....
ale na 15w50 jezděj naši 4 favoriti uplně pořád, 105ka na to jezdila 19 let a 4 sekačky na to točej taky už přez deset let , takže to asi zas takovej sajrajt nebude...
jo a jak řikáš, na 10/40ku to startovalo na sucho a málo mazalo a hodně se hřálo, , takže sem to po 500km vylil.....a při vypouštění to byla řiďoučká vodička....
15:59:19
05.07.2010
05.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ferrari: Než tohle, tak raději kvalitní 15W40 specifikace SL...
15:26:06
05.07.2010
05.07.2010

ferrari
Trochu OT, ale čo vravíte na 15W-50? Totiž 10W-40 sa mi nejak nezdá, pretože vždy po odstavení auta na min. 2 dni po štarte ide motor pár okamihov nasucho (počujem to). Doteraz som dával 15W-40 a no problem...som si myslel, že je to filtrom (bo som nemal čas a kúpil Asso za 2€), ale som ho potom vymenil za Fiamm a žiadna zmena...takže to bude tým redším olejom...
Trebárs toto:
www.olejshop.sk/oleje/... /mogul-super-15w-50-%2815w 50%29-4litre
Najazdím ročne tak 3000 km, takže výmena raz za 3000 km...
Trebárs toto:
www.olejshop.sk/oleje/... /mogul-super-15w-50-%2815w 50%29-4litre
Najazdím ročne tak 3000 km, takže výmena raz za 3000 km...
10:17:51
03.07.2010
03.07.2010

vhml
-> Matulo: nalej si do toho co chceš. Já do toho budu lít co tam patří vzhledem ke konstrukci všech vůli a konstrukci olejového čerpadla. Až ti to bude ohřátý mazat dvě atmosfery tak vzpomeneš na má slova.
Nikdo ti nenutí laciný sračky, ale kvalitní olej ve specifikaci která tam patří. A třeba i 15W-40 neznamená automaticky že je to špatný olej... To značí jeho specifikaci, ne jeho kvalitu
Nikdo ti nenutí laciný sračky, ale kvalitní olej ve specifikaci která tam patří. A třeba i 15W-40 neznamená automaticky že je to špatný olej... To značí jeho specifikaci, ne jeho kvalitu
00:25:09
03.07.2010
03.07.2010

Maťulo
Skoda sa vobec zapajat do nejakej debaty! Sedlaci! Lejte si do tych srotovnikov bars aj capovany olej co pytate u vas v obci na druzstve od starych traktoristov!
Tuner#2 vam to vysvetlil! Ten jediny sa tu na rozdiel od vas rozumie a Gemini pozna M&M takze urcite vie ze by mi neporadil nalat do motora nic zle...
Tuner#2 vam to vysvetlil! Ten jediny sa tu na rozdiel od vas rozumie a Gemini pozna M&M takze urcite vie ze by mi neporadil nalat do motora nic zle...
00:11:55
03.07.2010
03.07.2010

Maťulo
-> vhml:
Robim si motor pre seba tak mi je jedno ci je ten motor moc zastaraly (pre teba) na taky olej a bola by hlupost davat do motora do ktoreho nadrbes penaze davat lacne sracky!!! Ja si doprajem...
Robim si motor pre seba tak mi je jedno ci je ten motor moc zastaraly (pre teba) na taky olej a bola by hlupost davat do motora do ktoreho nadrbes penaze davat lacne sracky!!! Ja si doprajem...
14:19:00
01.07.2010
01.07.2010

Gemini
-> Tuner#2: ma mi teraz dorazit zasielka a uvidim aka bude realna cena....uvidime, ci pojde dole
13:20:09
01.07.2010
01.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Super, ale teď jsem to hodil do kalkulačky a 22 x kurz 26 + 90 = 662,- a to ušetřím 18,- To nemá cenu podnikat tak složitou cestou a zajdu si zas do obchodu.
12:44:19
01.07.2010
01.07.2010

Gemini
-> Tuner#2: chodim na postu do Hrozenkova CZ, postovne vyjde 90kc pri baliku cca 10kg
12:36:00
01.07.2010
01.07.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Jasne bude vic, ale kdyz si vezmes, ze bez vymeniku mel ve vane na vypoustaku pres 120°C, tak potes koste
Jemu to pomohlo jiste...
Jemu to pomohlo jiste...12:25:46
01.07.2010
01.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přímo v motoru na stěnách bude mít 100% víc, takže ani s výměníkem a 40tkou obyč olejem to nebude 100% a zatím o něm na můj motor ani neuvažuju.
12:20:55
01.07.2010
01.07.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: A nechces ten chladic - resp vymenik co vyprojektoval Semik?
Viz odkaz dole.
On na 1,4 ma na prasojizdu (furt za 5000) vymenik z dehtove feldy, ktery do jeho bloku jde lehce, jen nasroubovat a teplota oilu se nedostane pres 80. Mereno na vypoustaku vany, tzn ze realne muze mit 90 jako voda cca...
Viz odkaz dole.On na 1,4 ma na prasojizdu (furt za 5000) vymenik z dehtove feldy, ktery do jeho bloku jde lehce, jen nasroubovat a teplota oilu se nedostane pres 80. Mereno na vypoustaku vany, tzn ze realne muze mit 90 jako voda cca...
12:14:14
01.07.2010
01.07.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@: Tak ale ono to tak je, pokud budu mít auto do provozu s normal vačkou, tak bohatě stačí 40tka, pokud mám auto na blbnutí a je tam vačka do nějakých 280 - 290° tak stačí teplotně 50tka, pokud mám závodní auto s 300 a víc ° vačkou, tak budu jezdit 60tku pokud se tady bavíme o naší zeměpisné poloze a o dlouhodobém provozu motoru. Např. na vrchy (kde motor jede krátkodobě 2min.) jak už tu jednou psal Gemini se klidně může používat i ta 5W30, budou menší ztráty a motor za studena bude lépe namazán.
-> Gemini: To je hezká cena, ale co přeprava do Čech? Pružiny na Slovensko stojí skoro 300,-
-> Gemini: To je hezká cena, ale co přeprava do Čech? Pružiny na Slovensko stojí skoro 300,-

09:34:23
01.07.2010
01.07.2010

Gemini
Tuner#2 30.06.10 18:30:01 napsal:
→ Vrba: Kanystr 4l za 680,– Eidy ho sehnal ještě necelou
100,– méně. myslim, ze za 22€ viem zohnat, keby bol zaujem
→ Vrba: Kanystr 4l za 680,– Eidy ho sehnal ještě necelou
100,– méně. myslim, ze za 22€ viem zohnat, keby bol zaujem
05:30:00
01.07.2010
01.07.2010

Evž@
-> VeTeV: tady se lije olej podle vačky asi 

22:25:07
30.06.2010
30.06.2010

VeTeV
-> Evž@: s ostrou vačkou - to ti nestačí? na sotrej motor musí být ostrej olej - já bych dal 0W0 aby se nikdo neporezal 

22:16:42
30.06.2010
30.06.2010

Evž@
A hlavně tu nepadlo ani slovo o tom co je to vlastně za motor 

18:54:44
30.06.2010
30.06.2010

vhml
-> Matulo: moderní 5W30 do 50 let starýho motoru?
18:30:01
30.06.2010
30.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Kanystr 4l za 680,- Eidy ho sehnal ještě necelou 100,- méně.
12:52:44
30.06.2010
30.06.2010

Maťulo
Od M&M mam odporuceny Total Quartz Racing 5W40 alebo Castrol Formula 5W30 v kombinacii s vymennikom olej voda... Uz len treba vyskusat... Potom uvidime! Chladic oleja je pri skodovke zevraj skor zastarala metoda...
12:12:00
30.06.2010
30.06.2010

Olgoj Chorchoj
co řikáte divinolu, 10W50... stojí pusu
11:38:09
30.06.2010
30.06.2010

Vrba
-> Tuner#2: Za kolik ho kupujes?
11:17:48
30.06.2010
30.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Jezdím Q8 Formula 1 10W50 už pár let a naprostá spokojenost.
11:03:18
30.06.2010
30.06.2010

Gemini
-> targa 2:
5W50 - Gulf Racing
5W50 - Valvoline VR1
10W50 - Q8 Formula
10W50 - Total quartz racing
10W50 - Mobil
10W60 je husty ak ho poriadne nezohrejes, do nezavodneho motora nevhodny
5W50 - Gulf Racing
5W50 - Valvoline VR1
10W50 - Q8 Formula
10W50 - Total quartz racing
10W50 - Mobil
10W60 je husty ak ho poriadne nezohrejes, do nezavodneho motora nevhodny
11:00:32
30.06.2010
30.06.2010

targa 2
jasně,nevim čim se navzájem liší moto a atutooleje, ale myslel jsem taky na www.moto-oleje.cz/castrol
-edge-sport-misto-formula-
rs-10w60-5l/produkt-531
10:41:02
30.06.2010
30.06.2010

AZmotor
-> targa 2: ten ne to je do motorek, tak jak sem ti říkal, Q8 10W50 a nebo Castrol 10W60
10:29:23
30.06.2010
30.06.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> targa 2: Jen tak mimochodem... skoda.panda.cz/forum/view
topic.php?t=22945 Pak bys mel konstantni teplotu okolo 90°C
10:26:25
30.06.2010
30.06.2010

targa 2
Motor je ted nově pořízený a teprve příjde do auta tak, že nevím jaká bude konstantní teplota. Jaký konkrétní olej doporučujete?Já jsem koukal na www.superoleje.cz/product
/castrol-power-1-racing-10
w-50-4t-4l
08:55:43
30.06.2010
30.06.2010

Gemini
10w50 alebo 5w50 je dobra volba......len ako sa ti zohrieva motor resp olej ? mas konstantne 80 alebo 90 alebo 100 ?
08:52:29
30.06.2010
30.06.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Evž@: -> Petkar1:
To neznate kamarada, ten toci na dalnici s 1,4 klidne pres 5000. Ted uz ma chladic oilu tak to snad nestrha...
To neznate kamarada, ten toci na dalnici s 1,4 klidne pres 5000. Ted uz ma chladic oilu tak to snad nestrha...08:49:35
30.06.2010
30.06.2010

Evž@
ničit se ten motor bude i s dobrym olejem...pokud to budeš točit přes 4,5 tis buhvi jak dlouho
00:45:34
30.06.2010
30.06.2010

Petkar1
radši nejezdi na dálnici furt přes 4500....
00:17:26
30.06.2010
30.06.2010

targa 2
jakej olej na motor s ostrou vačkou aby v pohodě fungoval i při dleší jízdě po dálnici ve vyšších otáčkách cca 4500 a neničil se motor
