Motor 1,3 Mpi, vačka 278/270 a lpg? do 130

prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 19.06.2010 do 22.06.2010, založil/a targa 2
řadit dle data
11:45:17
22.06.2010
MOLSO
Alenka 22.06.10 10:37:11 napsal: ... motory musi mit obrovske rezervy pro pripady, kdy napr. nejakej idiot pojede totalne prehratym motorem tricitkou na petku, bude drtit plnej plyn a drzkovat, ze to nejede
3 3 3 o tom by som vedel rozpravať 47
10:37:11
22.06.2010
Alenka
-> Tuner#2: ta nizka staticka komprese tam je jednak proto, ze diky turbu maji ty motory objemovou ucinnost mnohem vyssi nez 1 a zaroven maji hodne kratke vacky, takze i diky tomu musi byt k.p. nizsi.

Ze vyrobci neco doporucuji je hezke, ale pro nas nezajimave, protoze produkcni motory musi mit obrovske rezervy pro pripady, kdy napr. nejakej idiot pojede s totalne prehratym motorem tricitkou na petku, bude drtit plnej plyn a drzkovat, ze to nejede a motor musi podobne chovani dlouhodobe bez ujmy vydrzet.

A to ani nemluvim o tom, ze spousta ctyrventilovych motoru se strechovitym spalovakem je z ruznych duvodu konstrukcne znacne zprasena a u obrovskych serii citajicich miliony vyrobenych kusu taky neni uplne sranda udrzet vyrobni tolerance v nejakych rozumnych mezich, proto radsi predepisi lepsi benzin, i kdyz to realne neni potreba, nez aby se jim pak kazdy desaty motor vratil na reklamaci s tim, ze mu pisty vylitaly ven vyfukem.
09:19:52
22.06.2010
Marra - zrušená registrace
-> Tuner#2: turbomotory sice jsou obvykle pod 8,5 : 1, ale tuto nízkou kompres dohánější právě přeplňením..
22:50:16
21.06.2010
Nwkt
-> Tuner#2: Jestli nemyslel nafťáky 3
22:48:59
21.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka: NJ ale turbomotory jsou obvykle pod 10:1 takže tam to není problém a opačně u hodně atmosfér s vyšším KP je doporučená 98čka.
upraveno 1x, naposled 21.06.2010 22:50:35
20:57:11
20.06.2010
Alenka
-> Tuner#2: ono, 11,5:1 je jen jeden "druh" kompresniho pomeru, takze kdyz mas dostatecne dlouhou vacku, a rozumne naladene zapalovani, sezere ti to i N95 uplne bez problemu.
Sakra, kdyz na 95 oktanu muzou jezdit vselijake turbomotory, to by v tom byl cert, aby to nezchroustal i ten skodovackej chcipak :)
20:49:20
20.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka: Slabé detonace tam byli ať jsem ladil předstih jak jsem ladil, ale je pravda že jsem tomu věnoval jen jednu nádrž a díky tomu, že to na 95tku jezdí hůř, tak jsem to dál neladil a jezdím 100vku. Možná s jiným rozdělovačem (s jinak nastavenou odstředivou regulací) by to fungovalo to nepopírám, ale 11,5:1 se mě na 95tku zdá už fakt dost.
20:43:30
20.06.2010
Alenka
-> Tuner#2: tobe se opravdu nepodarilo seridit predstih tak, aby to na N95 nedetonovalo?
I kdyz, ty mas spodek seriovku, ja to mam skladane, takze mam i spravne rozmery antidetonacni sterbiny a podobne, takze tady by mohl byt zakopany pes, ale stejne se mi nezda, ze by mel nekdo tak nefunkcni antidet. sterbinu nebo tak vysokou objemovou ucinnost, aby se proste na 95 oktanovy patok jezdit nedalo.
upraveno 1x, naposled 20.06.2010 20:44:41
19:48:25
20.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka: Skutečně 11,5:1 na 95tku? S mou konfigurací to možné nebylo.

K tématu - TUNER jezdil Zlatku na plyn pořád a jak to jezdilo. Napřed tam měl necelou 1,4, potom dokonce 1,5 s Téčkama a jezdil na plyn pořád...
upraveno 1x, naposled 20.06.2010 19:49:41
15:25:46
20.06.2010
AZmotor
-> darklord: tak to je jasné, nebyl to můj motor, ale někoho kdo si nenechal poradit..
15:21:33
20.06.2010
darklord
-> AZmotor: jazdit s HOCIJAKYM motorom na N95 pokial je nastaveny na stovku je blbost.
13:13:36
20.06.2010
targa 2
rozhodnuto, motor se kupuje, tak doufám že to bude fungovat bez problémů.Uvidíme jak mu lpg bude chutnat.
11:24:44
20.06.2010
AZmotor
z pohledu nezaujatého diváka, ale jakože ten motor sem postavil a vlastním já, když to tady tak pročítám tak bych jen upozornil že:
+motor je na karburátoru polmo-weber a funguje to perfektně
+montáž nějaké jednoklapky a vůbec vstřikování a následného lazení celého kompletu, chip jednotky apod. je pro mne naprosto nechápající, do toho by šel opravdu jen blázen.
+tankování 100oktanu je nutnost pro momentální nastavení předstihu které tam je, pokud se sníží a NEBUDE TO DETONOVAT jinak by jsi ten motor mohl zrovna zahodit tak v tom nevidím problém, ale po zkusenosti jak detonovala N95 na podobném motoru s předstihem na 100oktan a následnému rozpadnutí pístu bych to nedoporučoval....
10:18:19
20.06.2010
Marra - zrušená registrace
vůbec se toho neboj, motoru tím neublížíš, pokud nejsi "vůl" a sem tam koukáš na budíky, olej, vodu, ventily... ale to je stejné jako na benzin. pokud chceš jezdit na plyn i benzin, doporučuju karburátor polmo - weber, má to tak Shade_Nouf a jezdí mu seriová šáde s fávem 135 naprosto senzačně, mixer upravil a chytil těsně nad karbec do filterboxu.
10:10:46
20.06.2010
Alenka
vhml 20.06.10 09:13:20 napsal: Naopak to i půjde
lépe a hodně levněji už kvůli tomu že na kompres 10,9 už musíš
tankovat 100oktanovej benzín.

Ale nemusi, mam podobnou vacku s kompresi 11,5:1 a nez jsem zacal jezdit na E85, tak jsem uplne bez problemu jezdil na N95.
Nejelo to sice tak dobre jako na 100oktan, ale nutnost tankovani neceho vysokooktanoveho tam rozhodne nebyla.
09:46:20
20.06.2010
105
-> Peopas: kamos mel na mpi taky lpg (podtlakovy) a jelo to dobre...


jde videt ze mame s Marrou stejny nazor...
ja bych volil asi sani a klapku z mpi (na provoz na plyn) a tak bych to zkusil ladit...
dat tam zpet neupravenou ecu neni zrovna dobrej napad..

zeptej se uzivatele Matoo. ten jezdi lpg a benzin na karbu ze stovky.
09:13:20
20.06.2010
vhml
Nevidím jedinej důvod, proč by tomu měl plyn vadit. Naopak to i půjde lépe a hodně levněji už kvůli tomu že na kompres 10,9 už musíš tankovat 100oktanovej benzín.
22:35:18
19.06.2010
Peopas
-> targa 2: zadny problem to delat nebude, s jednou klapkou by jsi to tezko nakrmil.Obycejne je to chude v nizkych,bohate ve vysokych.Nebo naopak....
21:58:40
19.06.2010
targa 2
Tak jsem teď na vážkách,mechanik me odrazuje a radí mi abych tam zase dal seriove mpi že dokud tam bude plyn tak je motoru škoda a že to bude dělat problém.Tady zatím všichni říkají ať do toho jdu už jsem byl skoro rozhodnutej pro tu serii ale mam teď nutkání koupit ten upravenej. Jak by jste se rozhodli? rozdíl v ceně je celkem značnej cca 11 000 ve prospěch serie. Určitě chci zachovat benzín i plyn
21:14:50
19.06.2010
Marra - zrušená registrace
tak při provozu pouze na lpg je karburátor pouze ve funkci škrtící klapky. takže ideální by byla upravená klapka z nějakého staršího íčka na sacím potrubí šáde. ale pokud chce zachovat benzin, nechal bych tam sedra, na benzin ať si natryskuje slušně, na plyn spřáhne klapky a je vysmátej jak lečo
14:47:24
19.06.2010
105
-> Marra: spis bych tam dal nejakej jedno-komorak s dostatecne velkym difikem ... nemusis resit otvirani druhe komory (i kdyz me na lpg funguje no problem)

teda jestli by se jednalo o provoz pouze na plyn
upraveno 1x, naposled 19.06.2010 14:48:00
14:03:33
19.06.2010
Marra - zrušená registrace
jinak ještě, zřejmě budeš provozovat na karbec. Doporučuju ho "naučit" mechanicky otvírat i druhý stupeň (ale ne hned, ideálně od půlky plynu) - super. Není pravda, že auto na lpg musí jet nutně hůře než na benzin. Mně auto na plyn jede tak, jak by na benzin nikdy nejelo. A to tam žádné "úpravy" nemám.
14:01:15
19.06.2010
Marra - zrušená registrace
pojede to dobře, lpg má víc než sto oktanů a při úpravách se přímo doporučuje pro provoz na plyn zvýšit kompresní poměr. nebál bych se toho. Jediný možný "problémek" by mohl nastat při špatném předstihu a zmíněné vačce, což by mohlo prskat z laufu, ale pokud bude motor ok naladěn, hezky se svezeš:) já bych to bral:D
11:00:15
19.06.2010
targa 2
Mam to takovou hračku do dormálního provozu, v létě dovolená,výlety a sem tam když je pěkně tak i na normální ježdění.Spíš z nostalgie a pro radost.
10:56:43
19.06.2010
Petkar1
-> targa 2: a k čemu to auto máš? normální provoz, nebo hračku??
10:20:21
19.06.2010
targa 2
jak to je se spotřebou počítám že pod 10l se nedá dostat a plynu tak 12l, ne? Kolik tak vydrží ten motor při rozumném zacházení na plyn?
10:07:23
19.06.2010
Dušan
pojede to pekne i na plyn, ale nebude to ono. Spis se z toho stane vcelku prijemny vozitko, ktery se da roztacet. Jezdil jsem s tim tak dlouho.
09:05:59
19.06.2010
targa 2
lpg ma taky cca 100 oktanu ne?
08:56:29
19.06.2010
Kapřík
-> targa 2: LPG??? zapomeň4 budeš nahánět koně upraveným motorem a zabiješ to LPG. Když se chceš pěkně povozit, mít upravený motor, budeš muset hezky tankovat benzín (a pro tenhle motor nejlíp 100 oktanovej)..
08:53:30
19.06.2010
targa 2
Přemýšlím o koupi tohoto motoru ale nevím jak pujde s LPG. Motor Felicia Mpi, upravený, vačka 278/270 zdvih 6,9/6,7 upravené zdvihátka, tvrdší vnitřní pružiny na ventilech, kompresní poměr cca 10.9, kanály na vačku+leštěné, ventily leštěné do zrcadlového lesku,rozdělovač upravený s regulací jen 10stupnu.
Extreme Tyres