
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg
10:39:08
01.07.2010
01.07.2010

storm123
Vydrželo přesne 120225km.

23:27:39
30.06.2010
30.06.2010

storm123
lacko 30.06.10 20:08:50 napsal:
takze som sa trafil . ...........
JJ trefil bylo mi to jasný hned od začátku.
takze som sa trafil . ...........
JJ trefil bylo mi to jasný hned od začátku.21:32:37
30.06.2010
30.06.2010

King
-> storm123: Jenom varuju před prostou výměnou čerpadla bez vyčištění nádrže - vlastní zkušenost :)
21:31:02
30.06.2010
30.06.2010

King
-> storm123: Čili klasika - RTFM :)
20:08:50
30.06.2010
30.06.2010

lacko
takze som sa trafil . ...........

19:53:35
30.06.2010
30.06.2010

storm123
Bylo to to čerpadlo vůbec netlakovalo. Dnes sem zjistil, že můžu startovat i na plyn. Stačí když po otočení klíčkem stisknu tlačítko a kontrolka přestane blikat a zhasne pak stisknu a držim asi 3 vteřiny a kontrolka se rosvítí což indikuje provoz na plyn.
19:42:22
30.06.2010
30.06.2010

lacko
benzinove cerpadlo skus dat dolu hadicku, privod paliva, nejaku nadobku a zapni kluc ci dava benzin__?
00:01:13
30.06.2010
30.06.2010

storm123
Pánové tak jsem tu znova. Dneska sem už favo nenastartoval přijel sem ke kamarádovi a musel mě odtáhnout domu. Svíčky jiskru hážou, Hallův snímač sem zkoušel přehodit z jeho feldy MPI a tim to taky neni tak mi pls poradte čim to ještě může bejt.
10:21:18
29.06.2010
29.06.2010

lacko
ak to ma len mesiac to lpg,tak treba zbehnut spet na stanicu kde to montovaly a nech to vysvetlia preco sa to tak chova ,.aj auto ma nejake roky, km a ten mechanik mu musi povedat ako to prevadzkovat a vysvetlit preco to za tepla blbo startuje
21:53:16
28.06.2010
28.06.2010

King
-> lacko: Na BMM se směs pro teplej motor nijak nastavovat nedá - mapy bohatosti jsou natvrdo v ECU. Dá se pouze nížezmíněným postupem zkorigovat bohatost směsi na studeným motoru.
15:26:42
24.06.2010
24.06.2010

storm123
Zkusim ten starej start a uvidim.
11:26:09
24.06.2010
24.06.2010

lacko
za jazdy ti skor upravy zmes na plyn alebo benzin, a to si nevsimnes pri prepinani, mozno male cuknutie ,nechcem tarat, pri prepnuti tam mas aj plyn- sbenzinom, tak ti ho dusi a na volnobehu drzis vysoke otacky iba preto aby sa ti zmes upravila na ktoru prepnes lebo ti tam zostalo aj ztej druhej a tu musi najprv spalit a ako pises pri teplom motore start na benzin dusi ostal tam aj plyn, alebo mas zle nastavenu bohatost ale na riadiacej jednotke sa to musi dat nastavit,
23:41:51
23.06.2010
23.06.2010

King
-> storm123: Já jsem nic takovýho nepsal :) Pokud ten elpigas přepíná jenom při překročení určitjch otáček (bez vazby na určitou minimální teplotu vody) není nic snažšího, než to po startu párkrát protůrovat (ne do 5000 :) a vyrazit.
Každopádně bych si dal dohromady ten režim na benzín, protože to vypadá na nějakou závadu BMM nebo aspoň pěkně rozhozený adaptační hodnoty.
Každopádně bych si dal dohromady ten režim na benzín, protože to vypadá na nějakou závadu BMM nebo aspoň pěkně rozhozený adaptační hodnoty.
23:03:00
23.06.2010
23.06.2010

storm123
Takže se s tim i blbě rozjíždí jak si tu psal, abych to nepřepínal vytočenim, ale až za jízdy že se to přepne.
22:55:24
23.06.2010
23.06.2010

storm123
Což na to doseřízení už sem byl, akorát to napíchli na pc a to bylo vše. Ale na plyn je všechno v pohodě akorát mě štve to jak když je motor teplej a chvili někde stojim, tak to de špatně vytočit na benzín. Potom jak se to přepne na plyn tak je to dobrý, ikdyž za jízdy přepnu zpět na benzín ja vše jak má bejt.
21:49:43
23.06.2010
23.06.2010

King
-> storm123: Mno, to že tam je lpg pár dnů ještě neznamená, že je správně nastavený. Jestli je to z novejch komponentů, tak speciálně součástky v reduktoru si drobátko "sednou" a obvykle je potřeba dokorigovat bohatost.
Jnak je nějakej důvod, proč nastartovat a zbytečně to trápit na volnoběh?
Jnak je nějakej důvod, proč nastartovat a zbytečně to trápit na volnoběh?
15:04:26
23.06.2010
23.06.2010

storm123
Těd mě ještě napadlo, že jestli by nemohlo souviset s tou bohatou směsí to, že když ráno nastartuju a necham to bežet na benzín (dám si v klidu cigáro
) tak mi de z vejfuku né úplně černej kouř, ale tak něco mezi šedou a černou.
) tak mi de z vejfuku né úplně černej kouř, ale tak něco mezi šedou a černou.15:00:59
23.06.2010
23.06.2010

storm123
Klapku sem vykuchal asi před tejdnem a LPG mám nový.
08:58:35
23.06.2010
23.06.2010

King
-> storm123: Ještě jedna kontrolní otázka - máš demontovanou nebo aspoň zablokovanou termostatickou klapku v sání v poloze nasávání studenýho vzduchu?
Provozovat ji na lpg ve funčním stavu není dobrej nápad a vohnouti v lpg montážních firmách na to kašlou.
Provozovat ji na lpg ve funčním stavu není dobrej nápad a vohnouti v lpg montážních firmách na to kašlou.
08:54:05
23.06.2010
23.06.2010

King
-> myschaak AZNP K.Hora: Ve fóbii nebo např. feldě MPI, která má dlouhý sací potrubí je benzostart skoro nutnost kvůli možnosti zášlehu do sání. O tom vědí svoje majitelé filcek 1.6, kdy ten šlehanec dokáže z jejich plastovýho sání udělat lego :)
Felda/facko BMM je trošinku jiná liga - jednobod vstřikování místo karbu s krátkým sáním a při správným nastavení lpg není žádnej důvod startovat na benzín (snad vyjma extrémních mrazů). Samozřejmě, že občas je dobrý na benzín přepnout a vyhnat pavouky, případně vyjet nádrž a dotankovat čerstvej benál, protože kentus z archivního benzínu v nádrži dokáže spolehlivě odrovnat čerpadlo.
-> storm123: ještě mě napadlo - šteloval někdo v poslední době ten lpg blázinec?
Felda/facko BMM je trošinku jiná liga - jednobod vstřikování místo karbu s krátkým sáním a při správným nastavení lpg není žádnej důvod startovat na benzín (snad vyjma extrémních mrazů). Samozřejmě, že občas je dobrý na benzín přepnout a vyhnat pavouky, případně vyjet nádrž a dotankovat čerstvej benál, protože kentus z archivního benzínu v nádrži dokáže spolehlivě odrovnat čerpadlo.
-> storm123: ještě mě napadlo - šteloval někdo v poslední době ten lpg blázinec?
08:31:28
23.06.2010
23.06.2010

lacko
to ti pred mesiacom namontovali plyn, alebo si auto kupil a uz tam bol namontovany .
21:44:45
22.06.2010
22.06.2010

storm123
Mám to asi měsíc, tak se s tim zatim seznamuju. Zkusim udělat ten starej start a uvidíme jestli to pomůže.
19:50:51
22.06.2010
22.06.2010

myschaak AZNP K.Hora
-> lacko: já se šáde startoval na plyn i v zimě....tohle startování jen na benzín je naprd,dojde ti benzín a už neodjedeš,nebo ti někdo přes noc navrtá nádrž a taky končíš.....

19:37:02
22.06.2010
22.06.2010

lacko
na karburatorovych bola ta vyhoda ze si to nastartoval za studena vlete na plyn vpohode, na prepinaci bol aj davkovac plynu, ak ti dosiel plyn prepol si na benzin, ale vzdy som to mal vyratane tak aby som vlete nemusel prepinat na benzin, jedine vzime som startoval na benzin
19:08:50
22.06.2010
22.06.2010

lacko
to iste som zistil aj ja od kolegu, kazdy start na benzin, ak sa potom rozbiehas prepina na plyn,len tolko mi povedal ze je zbytocne cakat na mieste kym sa to prepne, lepsie za jazdy a ak ti to potom drzi volnobeh tak by to malo bit vpohode, ked jazdis po meste a nezdochyna, a ten problem sktorym si zacal zvykne robit menbrana v splynovaci ktora ti davkuje plyn, neviem ake to mas stare,takto mi to on vysvetlil
18:18:36
22.06.2010
22.06.2010

myschaak AZNP K.Hora
mám ve fábii plyn a každej start je pouze na benzín,nedá se to jinak.....
21:45:10
21.06.2010
21.06.2010

lacko
asi je lepsie netrapit ten motor na mieste alebo volnobehu vysokymi otackami, ked sa rozbiehas tak ho aj tak vytocis,a prepne sa to na plyn, ako pises je vpohode a potom normalne drzi volnobeh tak sa netreba vtom vrtat, ale aj tak jedno nechapem preco sa to prepne spet na benzin ked je motor teply,ak znova nastartujes, malo by to ist na plyn kym to nevychladne alebo to tak ma bit,zajtra sa opytam kolegu, zatial.
21:06:42
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Ikdyž to chcípnu a hned zase nastertuju tak to de na benzín ( kontrolka na přepínači bliká), jaknile otáčky přeskočí přes 2000 (kontrolka svítí) což indikuje jízdu na plyn. Při jízdě na benzín (kontrolka nesvítí, ani nebliká). Jinak při studeném motoru když jedu třeba na ty ryby tak je to v pohodě to samý u teplýho motoru.
20:59:59
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Slíbený přepínač
19:09:14
21.06.2010
21.06.2010

lacko
ono sa to automaticky ma prepnut pri 40stupnoch, netvrdim ze presne pri tejto teplote,ak mas automaticke prepinanie a ked odstavis auto, vychladne motor prepne sa na benzin,a ked ma motor este prevadzkovu teplotu,tak to este startuje na plyn, ja nechcem aby si ten motor vytacal ale, ako sa to chova za jazdy, napriklad... rano sadnes do auta a bez zastavenia ides niekam co ja viem na ryby
18:12:09
21.06.2010
21.06.2010

storm123
JJ když se otáčky přehoupnou přes 2000
18:12:04
21.06.2010
21.06.2010

lacko
za jazdy
18:11:09
21.06.2010
21.06.2010

lacko
ak to automaticky prepina, natocis ide na benzin potom sa prepne na plyn
18:07:11
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Bez toho abych nejdřív přepnul na plyn?
18:00:50
21.06.2010
21.06.2010

lacko
napriklad ak je motor studeny,nastartujes a plynule sa rozbiehas dajme tomu ze niekam ides, ako sa to chova
17:57:11
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Při jízdě když přepnu mezi penzínem a plynem tak to taky skoro neni poznat jenom to slabě cukne. Když startuju tak to po přepnutí na plyn taky chvílku držim, než se tam ten plyn dostane jinak mi to většinou chcípne.
17:53:42
21.06.2010
21.06.2010

storm123
po 20 hodině sem přidám fotku toho přepínače
17:52:56
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Je to systém Elpigaz, ten starej start už mě taky napadnul.
16:58:29
21.06.2010
21.06.2010

King
-> lacko: "...ono chvilku trva kym sa tam dostane plyn, ..."
Nevim jak u jinejch systémů, ale BRC pro BMM přepíná nezi benzíme a lpg bleskově. V jízdě prakticky přepnutí není poznat ani v jednom směru. Akorát v případě že motor bafá na volnoběh, je dobrý při přepínání lpg/benzím tročku přidat plyn kvůli zakolísání otáček volnběhu.
Nevim jak u jinejch systémů, ale BRC pro BMM přepíná nezi benzíme a lpg bleskově. V jízdě prakticky přepnutí není poznat ani v jednom směru. Akorát v případě že motor bafá na volnoběh, je dobrý při přepínání lpg/benzím tročku přidat plyn kvůli zakolísání otáček volnběhu.
16:55:06
21.06.2010
21.06.2010

King
....jínak ta procedura "studenej start" je ze stránek
stekly.wz.cz/bmm.html
kde je spousta užitečnejch informací o BMM....
stekly.wz.cz/bmm.html
kde je spousta užitečnejch informací o BMM....
16:53:56
21.06.2010
21.06.2010

King
-> storm123: Co máš za lpg systém? BRC má na "přepínači pohonu" 3 polohy, kde "neutrál" je tebou zmíněnej benzostart s autmatickým přepnutím na lpg kolem 2000rpm. Ovšem to je u rozumně seštelovanýho motoru zbytečná onanie, takže používám polohu "LPG forever" vč. mrazů. U BMM není žádnej důvod pro používání benzostartu (pokud to ŘJ LPG umožňuje)
ad 1) Možná to ukazuje na bohatou benzínovou směs. Bohužel neexistuje diagnostika, která by to dokázala ovlivnit. Dělá se to pomocí sledů startů a chcípnutí - procedura "starý start"
Starý start
Takzvaný „starý start" může pomoci při problémech s: volnoběžnými otáčkami, spouštěním motoru.
Při starém startu je uskutečněn postup, při kterém řídícíjednotkasystému MonoMotronic získá na základě optimálních podmínek nejlepší adaptační hodnoty pro start a volnoběh. Příčinou ne právě optimálních adaptačních hodnot mohou být především:
častý provoz na krátké vzdálenosti,
spouštění motoru se sešlápnutým pedálem akcelerátoru (otevřený volnoběžný kontakt). Starý start nemůže samozřejmě pomoci při poruchách systému ovlivňujících spouštění motoru nebo volnoběh, jako je například přisávání falešného vzduchu nebo špatné ukostření. Starý start se provádí následujícím postupem:
nechat zahřát motor na teplotu minimálně 80°C nebo vyčkat mimmálně dvou sepnutí ventilátoru chlazení,
motor zastavit, vypnout zapalování,
odpojit konektor řídící jednotky,
počkat minimálně 10 minut (během této doby se smažou všechna data z RAM řídící jednotky),
připojit konektor řídící jednotky,
motor spustit bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru,
motor nechat běžet přibližně 5 minut při volnoběhu (důležité je, aby nedošlo k sešlápnutí pedálu akcelerátoru, popř. aby se nerozpojil volnoběžný kontakt),
motor zastavit, vypnout zapalování,
podruhé nechat motor běžet při volnoběhu pňbližně 5 minut (nesešlapovat pedál akcelerátoru),
motor zastavit, vypnout zapalování,
potřetí nechat motor běžet při volnoběhu přibližně 5 minut (nesešlapovat pedál akcelerátoru),
motor zastavit, vypnout zapalování.
ad 2) může to souviset s tím zbytečným benzostartem. Pokud dojíždíš na lpg a za chvíli startuješ na benzín, je směs logicky moc bohatá kvůli zbytku lpg v sání. Může bejt i problém s těsností výstupního ventilu na reduktoru (pokud mluvíme o BRC), kterej je ovládanej z přepínací krabičky.
ad 1) Možná to ukazuje na bohatou benzínovou směs. Bohužel neexistuje diagnostika, která by to dokázala ovlivnit. Dělá se to pomocí sledů startů a chcípnutí - procedura "starý start"
Starý start
Takzvaný „starý start" může pomoci při problémech s: volnoběžnými otáčkami, spouštěním motoru.
Při starém startu je uskutečněn postup, při kterém řídícíjednotkasystému MonoMotronic získá na základě optimálních podmínek nejlepší adaptační hodnoty pro start a volnoběh. Příčinou ne právě optimálních adaptačních hodnot mohou být především:
častý provoz na krátké vzdálenosti,
spouštění motoru se sešlápnutým pedálem akcelerátoru (otevřený volnoběžný kontakt). Starý start nemůže samozřejmě pomoci při poruchách systému ovlivňujících spouštění motoru nebo volnoběh, jako je například přisávání falešného vzduchu nebo špatné ukostření. Starý start se provádí následujícím postupem:
nechat zahřát motor na teplotu minimálně 80°C nebo vyčkat mimmálně dvou sepnutí ventilátoru chlazení,
motor zastavit, vypnout zapalování,
odpojit konektor řídící jednotky,
počkat minimálně 10 minut (během této doby se smažou všechna data z RAM řídící jednotky),
připojit konektor řídící jednotky,
motor spustit bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru,
motor nechat běžet přibližně 5 minut při volnoběhu (důležité je, aby nedošlo k sešlápnutí pedálu akcelerátoru, popř. aby se nerozpojil volnoběžný kontakt),
motor zastavit, vypnout zapalování,
podruhé nechat motor běžet při volnoběhu pňbližně 5 minut (nesešlapovat pedál akcelerátoru),
motor zastavit, vypnout zapalování,
potřetí nechat motor běžet při volnoběhu přibližně 5 minut (nesešlapovat pedál akcelerátoru),
motor zastavit, vypnout zapalování.
ad 2) může to souviset s tím zbytečným benzostartem. Pokud dojíždíš na lpg a za chvíli startuješ na benzín, je směs logicky moc bohatá kvůli zbytku lpg v sání. Může bejt i problém s těsností výstupního ventilu na reduktoru (pokud mluvíme o BRC), kterej je ovládanej z přepínací krabičky.
16:01:00
21.06.2010
21.06.2010

Rabbit
-> storm123:
Zkus snížit, když nepomůže, přidej bohatost. Já taky benzín šteluju na karbu metodou pokus omyl.
Zkus snížit, když nepomůže, přidej bohatost. Já taky benzín šteluju na karbu metodou pokus omyl.
15:24:44
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Takže když bych to napíchnul na diagnostiku a snížil bohatost směsi tak by to mohlo bejt v pohodě? Lambdu mám novou. Když mi dojde plyn, tak to přepnu stiskem tlačítka.
12:37:48
21.06.2010
21.06.2010

Rabbit
-> storm123:
Aha, tak to mě zajímá. K tvojemu problému bych řek, že na teplym motoru máš moc bohatou směs a dusí se to. Ale na BMM nevim jak to poštelovat.
Zajímalo by mě jak se to chová když ti dojde LPG a ty potřebuješ jet na benzín. To to musíš dusit do 2000 ot/min aby se ti to nepřeplo zpátky? To je dost blbý ne? Tendle systém neznám, znám to jen na karbec s ručním přepínáním, proto se ptám.
Aha, tak to mě zajímá. K tvojemu problému bych řek, že na teplym motoru máš moc bohatou směs a dusí se to. Ale na BMM nevim jak to poštelovat.
Zajímalo by mě jak se to chová když ti dojde LPG a ty potřebuješ jet na benzín. To to musíš dusit do 2000 ot/min aby se ti to nepřeplo zpátky? To je dost blbý ne? Tendle systém neznám, znám to jen na karbec s ručním přepínáním, proto se ptám.
12:13:43
21.06.2010
21.06.2010

storm123
Na LPG nestartuju proto protože to ja automatiický nejdřív na benzín a pak se to automatickypo vytočení na 2000ot. přepne na plyn. Ta druhá věc je : Když je motor teplej tak to startuje na benzín taky a když chci aby se to přeplo na plyn tak to musim vytočit na 2000 ot. ale to právě de dost špatně když přidám víc plynu tak se to začne dusit a až tak za 3 vteřiny se to pomalu začne vytáčet.
11:19:16
21.06.2010
21.06.2010

Rabbit
-> storm123:
Moc sem nepochopil jak to myslíš, ale při přechodu benzín/LPG se de dycky přes nulovou polohu (u karburátoru se musí vyjet plovákovka). U stříkačky asi neni třeba mít nulovou polohu tak dlouho, ale přeci jen se na směs LPG a benzínu jezdit nedá.
Zkus, uvidíš. Jestli sem blbě pochopil, tak nic.
Btw.: Proč nestartuješ na LPG?
Moc sem nepochopil jak to myslíš, ale při přechodu benzín/LPG se de dycky přes nulovou polohu (u karburátoru se musí vyjet plovákovka). U stříkačky asi neni třeba mít nulovou polohu tak dlouho, ale přeci jen se na směs LPG a benzínu jezdit nedá.
Zkus, uvidíš. Jestli sem blbě pochopil, tak nic.
Btw.: Proč nestartuješ na LPG?
19:58:27
19.06.2010
19.06.2010

lacko
ono chvilku trva kym sa tam dostane plyn, automaticky prepina na plyn alebo si ho vies spet prepnut a potom spet na benzin,
22:57:21
18.06.2010
18.06.2010

storm123
Zdravim, potřeboval bych radu. Mám favorita 136BMM na LPG 1) když je motor studenej a nastartuju na benzín a posléze vytočim, aby se přepnul na plyn, tak po přepnutí motor chcípne (musim ho držev v otáčkách)
2) Když je motor teplej a po nastartování chci přepnout na plyn vytočením, tak to de velice těžko vytočit. Když šlápnu na plyn, tak to tak 3 vteřiny trvá, než se motor začne vytáčet, příde mi, že se spíš dusí. Nakonec se teda vytočí a přepne na plyn a je to v pohodě.
2) Když je motor teplej a po nastartování chci přepnout na plyn vytočením, tak to de velice těžko vytočit. Když šlápnu na plyn, tak to tak 3 vteřiny trvá, než se motor začne vytáčet, příde mi, že se spíš dusí. Nakonec se teda vytočí a přepne na plyn a je to v pohodě.
