S ucpavanim je to zajimave. Jedine co by mohlo mit smysl je nastavovat se zaslepenym odvetravanim. A testovat se zapojenym odvetranim.
Pokud je motor ok, je to fuk. Jinak ale nastavovani s odpojenym odvetranim zaruci, ze generovana volnobezna smes (protoze sroubky lze nastavit jen smes pro volnobeh, prechody a ultralehkou zatez) bude nastavena "v proporci" s hlavnima systemama, ktere nijak nastavit nelze. Pak se pripoji hadice a protoze nasavany vzduch bude doplnen spalinama, co sly pres krozuky a kde neni kyslik, klesne v nem obsah kysliku, o tom karburator samozrejme nevi, takze smes bude bohata - pak to bud projde nebo ne. Tohle jedine dava smysl, z hlediska emisi.... Plyny z bloku tam jdou umerne zatezi, takze pri velke zatezi jich tam muze na "nic moc motoru" ji opravdu hodne - a v takove situaci, pokud by se karubrator nastavil s pripojenou hadici na volnobeh, nebyl by problem, aby se to bez zateze tvarilo emisne ok, ale potiz by nastala pri zatezi, protoze hlavni systemy, ktere se nijak nenastavuji by v prilivu spalin pred karbec zacaly generovat prilis bohatou smes a vysoky obsah zplodin a tentokrat pri zatezi, takze vetsi prusvih. Nastavovani bez hadice a testovani s hadici ma jako jedine smysl.... pri nastavovani a testovani s hadici, se nepozna, ze sestava motor-karbec pri zatezi nebude generovat prilis zplodin, stejne jako se na to neprijde, bude-li hadice stale odpojena.
Mimochodem videl jsem motor s 30tkm (netusim, co mel s krouzky, jezdil s tim duchodce), ktery fucel tak, ze kdyz se nastvil s hadici tak po jejim odpojeni temer chcipnil a to same opacne.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pokles otáčok
prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 13.06.2010 do 18.07.2010, založil/a DJFrndzalica
23:57:51
18.07.2010
18.07.2010

COL
23:39:27
17.07.2010
17.07.2010

DJFrndzalica
-> minno: ten olej aj vymením čo najskor, ale pochybujem ze sa to tým vyrieši....
17:10:01
17.07.2010
17.07.2010

MOLSO
-> minno: a potom neprejdeš

srandujem viem ze mas zanovny motor

srandujem viem ze mas zanovny motor

13:18:50
17.07.2010
17.07.2010

minno
-> werty: ani ja ani raz, u mňa bývajú emisné kontroly taká fraška, že ma to skoro až vytáča. Meranie pri zvýšených otáčkach volovina, poriadne nastavenie motora volovina, na protokole vytlačené samé nezmysly, a skutočných emisných hodnôt sa ani nedopátram. O 3 mesiace idem na emisie, tak sa im tam chystám niečo povedať, ak mi to nebudú robiť poriadne.
01:33:01
17.07.2010
17.07.2010

werty
-> MOLSO: Sranda to ani tak není... je to chyba a neznalost technika. Jak jsem psal... skoro nikdo to nedělá. Ovšem z hlediska životního prostředí je vyvedení mimo spalování nepřípustné. Ještě aby nedošlo k mýlce... Je tím myšleno odpojení hadice odvětrávání a zaslepení ne hadice, ale přívodu do tělesa čističe vzduchu... odvětrávání musí samozřejmě zůstat průchozí. Jinak... pokud by měl někdo pocit, že tu trousím nepravdu pak mu předem říkám, že nikomu nemíním nic vymlouvat a s někým se tu dohadovat. Tohle jsem si nevymyslel je to holý fakt. Pokud to technik nedělá pak se nedrží daného seřizovacího a měřícího postupu, který je výslovně předepsaný i výrobcem viz příklad Favorit. A vzpomeňte si... kolikrát jste např. u karburátorového Favorita na emisích viděli technika tohle dělat i přesto, že to výrobce vysloveně uvádí jakou součást postupu. Já zatím ani jednou.
01:05:26
17.07.2010
17.07.2010

MOLSO
-> werty: no a sranda je ze ked som to mal vyvedene do flaše v kapse tak mi za to nadaval ze mi to ani neodmera kym to nebude vo filterboxe 

00:08:51
17.07.2010
17.07.2010

werty
-> minno: Ano, u neřízených emisních systémů (tzn. karburátorů - vyjma elektronicky řízených) je tohle přímo předepsané. Před vlastním seřízením by měl emisní technik hadici odvzdušnění motoru z tělesa čističe vzduchu odpojit, otvor zaslepit a nastavovat volnoběžnou směs a měřit emise bez ní. Kdo se nad tím jen trochu zamyslí pochopí, že to má svůj důvod. Jenomže emisní technik je v dnešní době člověk polobůh který nás obrazně řečeno drží pod krkem a nebude si přece zbytečně přidělávat práci a špinit ruce s hadicí odvětrávání motoru i když třeba by bez ní emise byly OK (což je velice pravděpodobné pokud nesplňuje jen lehce přes limit a motor samotný je v pořádku) ale ne... je přece lepší si vzít nablýskaný šroubováček a směs raději uškrtit. A kdo mi nevěří může se na tohle informovat třeba tady www.dekra-automobil.cz/ ...ale každý rozumný emisní technik kterému neteče zrovna mléko po bradě a nemá pocit, že sežral moudrost motoristického světa by vám tohle měl potvrdit.
22:14:38
16.07.2010
16.07.2010

minno
-> DJFrndzalica: ak máš motor po ozajstnej GO (nové vnútro) tak olej by sa po 1000 km ako po základnom zábehu už patrilo vymeniť a dať náplň novú.
22:13:13
16.07.2010
16.07.2010

minno
-> werty: to je teda veľmi zaujímavá informácia :) takže na emisnej kontrole by mi na karburátorovom motore mali pred kontrolou najskôr zaslepiť odvetrávanie kľukovky a až potom kontrolovať a nastavovať motor?
14:31:17
14.07.2010
14.07.2010

DJFrndzalica
-> COL: no funi to dost, ale kruzky su nove kedze motor je po GO a ma uz 1000 km za sebou, doteraz to bolo OK len včera sa to stalo takže si nemyslim ze by bola chyba niekde v motore....
13:24:10
14.07.2010
14.07.2010

COL
A tesni ti poradne krouzky - tj. nefuni ti to z te tluste hadice nejak moc? Zkus test pytlikem. Pokud je motor ok, nema odpojeni / pripojeni hadice filter boxu na chod motoru zadny vliv. Motory, kde jsem si vsiml, ze to vliv ma, mely netesne spalovaci prostory a ta hadice byla skoro duhy vyfuk :o).
00:46:48
14.07.2010
14.07.2010

werty
-> DJFrndzalica: To se velice pleteš... Vzhledem k tomu, že u neřízených systémů přípravy směsi je přímo předepsáno seřizování bez přítomnosti odvětrávání klikové skříně pak s tím může mít dost. Hodně lidí si myslí že je to naopak nutnost, ale to je omyl... Správně musí být odvětrávání odpojené. Jde totiž o to, že olej absorbuje veškeré nežádoucí látky které provozem a stárnutím oleje vznikají ať už se jedná o soli, kyseliny, nespálené palivo, vlhkost atd... tohle všechno následně ovlivňuje výslednou směs jelikož tohle všechno proniká přes odvětrávání zpět a dále se spaluje. Emisní technici tohle mají u neřízených emisních systémů nařízené, ale skoro nikdo to nedělá. Kdo nevěří může se podívat ať už do dílenské příručky k Favoritu nebo do Andrta kde je tohle výslovně uvedené i s hezkým obrázkem jak je hadice odvětrávání při seřizování zaslepena :) Pokud ti například bude byť jen trochu pronikat palivo do oleje přes vadnou membránu palivového čerpadla tak na výsledné volnoběžné směsi to poznáš zcela jistě.
23:35:52
13.07.2010
13.07.2010

DJFrndzalica
-> mishom: no takto, dnes som vymenil tie 2 hadice čo idú od filterboxu, tú malú čo ide od filtra k saniu a tú hrubšiu od filterboxu k veku ventilov, a keď sú tam obe hadice tak mi to kolíše keď vytiahnem tú hadicu od filterbox - veko ventilov tak sa to drži na 800 otáčkach.....bol som s tým aj za chlapom čo robí karburátory a má v tom dlhoročnú prax a povedal mi že to normálne nie je, povedal mi že mám vymeniť olej (najazdených mám cez 1000 km od GO) a možno to pomôže, ale to je podľa mňa hlúposť....olej s tým nemôže mať nič....
21:10:12
13.07.2010
13.07.2010

mishom
-> DJFrndzalica: no mne to pride u skodovky uplne normalne 

23:01:23
12.07.2010
12.07.2010

DJFrndzalica
------------------------no
vý dotaz
takže dnes mi auto začalo len tak z ničoho nič, na voľnobehu zdochýnať, motor najprv kolísal medzi 700 až 800 otáčkami až nakoniec zdochol, skontroloval som ako prvé odpojovač trysky voľnobehu ten bol OK, tak som zašiel za chlapom čo robí karburátory a ten nastavil celý motor a povedal že bola dáka špina v karbeci pretože šrob bohatosti zmesi mu v jednej polohe išiel tahšie a prestalo to zdochýnať, ale k veci odpojili sme tú hadicu čo ide k filterboxu od veka ventilov a po odpojení tejto hadice mi klesli otáčky z 800 na 700, keď som ju tam dal tak sa vratili na 800.....a cestou domov mi otáčky na voľnobehu zo začiatku držali pekne na 800 ale potom to zase začalo kolísať medzi 700 až 800 so zapojenou hadicou (karbec sa nastavoval so zapojenou hadicou) ale motor už nezdochol ani raz.....chlap čo robí karburatory tiež nevedel čo to je za zrada ale chybu v karbeci vylúčil, ten je aj komplet zrepasovaný, rozdeľovač čisto nový made in CZ.....ináč motor fávo 136 po GO momentalne najazdenych cez 1000 km
takže dnes mi auto začalo len tak z ničoho nič, na voľnobehu zdochýnať, motor najprv kolísal medzi 700 až 800 otáčkami až nakoniec zdochol, skontroloval som ako prvé odpojovač trysky voľnobehu ten bol OK, tak som zašiel za chlapom čo robí karburátory a ten nastavil celý motor a povedal že bola dáka špina v karbeci pretože šrob bohatosti zmesi mu v jednej polohe išiel tahšie a prestalo to zdochýnať, ale k veci odpojili sme tú hadicu čo ide k filterboxu od veka ventilov a po odpojení tejto hadice mi klesli otáčky z 800 na 700, keď som ju tam dal tak sa vratili na 800.....a cestou domov mi otáčky na voľnobehu zo začiatku držali pekne na 800 ale potom to zase začalo kolísať medzi 700 až 800 so zapojenou hadicou (karbec sa nastavoval so zapojenou hadicou) ale motor už nezdochol ani raz.....chlap čo robí karburatory tiež nevedel čo to je za zrada ale chybu v karbeci vylúčil, ten je aj komplet zrepasovaný, rozdeľovač čisto nový made in CZ.....ináč motor fávo 136 po GO momentalne najazdenych cez 1000 km
23:32:30
13.06.2010
13.06.2010

DJFrndzalica
-> palinator: tak ak je to OK tak som len rad
GO motora, repas karbecu a novy rozdelovac za to stoja
GO motora, repas karbecu a novy rozdelovac za to stoja
22:28:39
13.06.2010
13.06.2010

palinator
Já myslím, že takhle to je správně. Nemělo by se stát, aby za tepla vyletěly otáčky k 3000 a více, to by znamenalo přisávání falešnýho vzduchu. Jinak za tepla se sytičem to není tak jako že by to jelo na 2,5 válce s příslušnými kouřovými efekty?
Pokud Ti všechno chodí a jen tohle Ti vadí, otáčky se sytičem i bez nepadají a startuje to v cajku, závidím Ti.
Pokud Ti všechno chodí a jen tohle Ti vadí, otáčky se sytičem i bez nepadají a startuje to v cajku, závidím Ti.

22:09:20
13.06.2010
13.06.2010

DJFrndzalica
Zdravím, mám motor z fáčka v 742.120 po GO, karbec aj sacie potrubie sú original z rapida 136, karbec je repasovaný, mám aj čisto nový rozdeľovač made in CZ na 742.120...ale k problemu, dnes ráno keď som naštartoval studený motor s plne vytiahnutým sýtičom tak voľnobežné otáčky boli 2000, keď som ho dal len kúsok nižšie tak voľnobežné otáčky klesli na 1100, bežne to bolo tak že keď bolo leto a vonku teplo tak som vytiahol sýtič len do polovice a voľnobežné otáčky boli 2000 a s plne vytiahnutým 2300-2500, ale teraz keď ho dám len o milimeter nižšie tak klesnú na 1100....lanko som už pozeral to je v poriadku aj na karburátore otvára aj zatvára OK.....a keď bol motor už zohriaty na 75 stupňov tak som skúsil úplne vytiahnuť sýtič a voľnobežné otáčky boli stále len 2000.....žeby zle nastavený karbec ? inak voľnobeh si drží pekne na 900 otáčkach keď je zohriaty a je vypnutý sýtič, nezdochýna, autom netrhá a štartuje dobre aj za tepla aj za studena

