skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
olej 15w-50
09:55:29
10.06.2010
10.06.2010

suri
-> palinator: a prečo by som ho nezmazal keď si ho hneď zhodil a odvodnil to tým že to začne tiecť .... ja neviem , vám sa nepáči iba mogul alebo čo? castrol sa nepáči bp sa nepáči nepáči sa nič a pritom ten bp mi bol doporučený že je to kvalitný olej a hlavne ten BP je oproti mogulu lacnejší a o dosť
07:54:15
10.06.2010
10.06.2010

palinator
-> suri:
Docela "čestně" jsi smazal "usvědčující" příspěvek... chytré. Nevím, jestli jsou všechny cizí oleje od BP, ale Mogul je Mogul.
Docela "čestně" jsi smazal "usvědčující" příspěvek... chytré. Nevím, jestli jsou všechny cizí oleje od BP, ale Mogul je Mogul.

15:20:41
09.06.2010
09.06.2010

suri
-> palinator: a kto vraví že je to rovnaké ? a čo ked púšťa miliony ropy do oceánu ? nie sú náhodou večšina olejov predávaných kúpená z bp a upravená ?
15:02:35
09.06.2010
09.06.2010

palinator
-> suri:
BP pouští do moře miliony barelů ropy... 5W/40 a 10W/50 není rovnaký...
BP pouští do moře miliony barelů ropy... 5W/40 a 10W/50 není rovnaký...

07:59:16
09.06.2010
09.06.2010

suri
-> palinator: a čo má BP s teplotami? pri teplote je skoro rovnaký ako 10W a v zime je lepší . a máš niečo proti BP ? mne ho odporučil človek pred ktorým by si 4/5 virtu mali kľaknúť . ale tiež niesom odborník ako ty , kašlem nato
07:51:34
09.06.2010
09.06.2010

palinator
-> suri:
Nechápu, proč by tam měl dávat 5W/40, když chce, aby se olej lépe choval při vysokých teplotách... A ještě k tomu BP...
Navíc na léto je 5W krom sporadicky nižší spotřeby zbytečné... Spíš by mu to začlo týct všude možně...
EDIT : dělejte si co chcete, nejsem takovej vodborník jako suri...
Nechápu, proč by tam měl dávat 5W/40, když chce, aby se olej lépe choval při vysokých teplotách... A ještě k tomu BP...
Navíc na léto je 5W krom sporadicky nižší spotřeby zbytečné... Spíš by mu to začlo týct všude možně...EDIT : dělejte si co chcete, nejsem takovej vodborník jako suri...
21:16:56
08.06.2010
08.06.2010

Tommyk
takže z toho vyplívá, chceme-li motoru dopřát, koupit lepší olej s vyšší teplotním indexem, aby se olej nepřepaloval..
obzvlášť má-li motor sklony k přehřejvání v letních dnech a v kolonách...
např. místo 10W-40 nalejt 10W-50
motor fe 1.6
obzvlášť má-li motor sklony k přehřejvání v letních dnech a v kolonách...
např. místo 10W-40 nalejt 10W-50
motor fe 1.6
21:14:25
08.06.2010
08.06.2010

Tommyk
-> MOLSO: ajo, jsem blb 
-> palinator:

-> palinator:

21:07:27
08.06.2010
08.06.2010

palinator
-> Tommyk:
V zimě (resp. za studena) by měla nejvíce rozhodovat zimní (W) klasifikace, i když i letní na to má (i když asi menší) vliv... Spíš je rozdíl ve viskozitě relativně větší při provozní teplotě (vyšší vs. nižší letní index).
V zimě (resp. za studena) by měla nejvíce rozhodovat zimní (W) klasifikace, i když i letní na to má (i když asi menší) vliv... Spíš je rozdíl ve viskozitě relativně větší při provozní teplotě (vyšší vs. nižší letní index).
21:07:20
08.06.2010
08.06.2010

MOLSO
-> Tommyk: 15W ako 15 W takze maze rovnako 

21:00:05
08.06.2010
08.06.2010

Tommyk
-> Tuner#2: jenže ta 50ka v zimě pozdějš maže, mám pravdu?
(nesouvisí to s tím co tu řešíte se surim)
(nesouvisí to s tím co tu řešíte se surim)
17:52:04
08.06.2010
08.06.2010

Kaprof-Pisařík
-> Tuner#2:


17:23:41
08.06.2010
08.06.2010

palinator
-> Tuner#2:
Kdyby to už tak dejme tomu bylo, tak to muselo být způsobené něčím dalším... ucpaný sací koš, filtr nebo marast u čidla... nebo je to náhoda...
Kdyby to už tak dejme tomu bylo, tak to muselo být způsobené něčím dalším... ucpaný sací koš, filtr nebo marast u čidla... nebo je to náhoda...

09:47:56
08.06.2010
08.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 07.06.10 16:50:06: Prej absolutně nepodstatné... Podstatné to je a každý gramotný pozná, že ta 50tka je trochu hustější olej a tím pádem vytváží i větší tlak jak za studena, tak za tepla což mám odzkoušeno. Proto pořád nechápu Tvůj argument, že na 50tku blikala kontrolka a na 40tku ne. To je prostě hovadina.
20:33:37
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> Jirik_Tuňák: píšem o tom o čom ty , ty tu trepeš že mne sa furt niečo kazí a ja pritom píšem o tom čo si všímam v robote a pod .
20:29:00
07.06.2010
07.06.2010

spartra
-> Jirik_Tuňák: ty si vážně pipík

20:26:43
07.06.2010
07.06.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> suri 07.06.10 16:13:23: Co to meleš o servise ty bambulo ? Já v žádném servise nedělám.
Nebo mi to ještě napiš jednou s interpunkcí a srozumitelně.
Nebo mi to ještě napiš jednou s interpunkcí a srozumitelně.16:50:06
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> Tuner#2: pozri tieto veci čo mi píšeš sú u mňa aboslútne nepodstatné , viem čo tie rozsahy znamenajú a viem že kontrolka blikala a len po výmene oleja to prestalo ale to je jedno , nechcem sa s tebou hádať , aj tak ja neuznávam oleje z tejto diskusie ale trošku som sa presunul alebo by som sa rád presunul k inej značke
16:38:51
07.06.2010
07.06.2010

steyr
moj problem uz vyrieseny... bola gulicka zaseknuta....
16:36:17
07.06.2010
07.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 07.06.10 16:13:23: To je taky kravina. Když porovnám vlastnosti Q8 10W40 a 10W50, tak absolutní hustota je 874/857 což je naprosto zanedbatelný rozdíl a kinematická viskozita je při 40°C 98,5/132,2 a při 100°C 14,5/19,2mm2/s. Takže z toho plyne že 50tka je prostě hustější olej, který je schopen zajistit rozhodně větší tlak při provozní teplotě a nechápu jak na 50tku mohlo svítit čidlo na tlak a na 40tku ne. To je prostě blbost...
16:13:23
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> Jirik_Tuňák: tuner mogul nejazdí , a ja prakticky tiež žiadny problém nemám , ja viem ty by si radšej videl písanie o pipíškoch, a ak tebe do roboty chodia vrátane teba dvaja ľudia a robíš v servise niekde je chyba moc slávny asi nebude ale dobre ako chceš , nebudem sa už k tomu vyjadrovať -> Tuner#2: a čo zase viem ja tak tieto viacrozsahové oleje , už sami o sebe dlho nevydržia , mne išlo len o to že blikala kontrolka a po výmene prestala , o prepalovaní a pod. sú to len subjektívne dojmy
15:51:19
07.06.2010
07.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 07.06.10 06:28:17: Tak ano pokud je to 15W50 s nějakou sračko normou SC, SF apod. tak opravdu se může napékat víc než kvalitní 10W40 s lepší specifikací třeba SL. Ale pokud má stejné specifika, tak 50tka prostě vydrží větší teploty než 40tka to mě nikdo nevymluví...
15:47:56
07.06.2010
07.06.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> suri: A z těch dvou tří lidí jsi jeden určitě ty, že ano ?
Problém nemám, jsem spokojený a Tuner 2 očividně taky. 
Problém nemám, jsem spokojený a Tuner 2 očividně taky. 
15:39:31
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> Jirik_Tuňák: a ked už , mne sa nevysralo nič , ja píšem to čo robím na praxi v škole a robote , ak máš nejaký problém s tým hádky sú vedľa
15:38:45
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> palinator: určite, to je zdôvodnenie bohové ... ja vás kašlem z vašimi olejmi ,stejne je to tu jedna veľká hádka a čo to o olejoch vedia dvaja traja ľudia
12:31:56
07.06.2010
07.06.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> palinator: Já si taky myslím. 

12:30:39
07.06.2010
07.06.2010

palinator
-> suri:
Madit dělaj slováci, tím to bude.
Madit dělaj slováci, tím to bude.

06:28:17
07.06.2010
07.06.2010

suri
-> Tuner#2: ale ten olej mal iné horšie normy , síce je pravda ,ja som mal madit ale to bude z mogulom rovnaké ... -> Jirik_Tuňák: to pozeráš asi špatne pretože som už tak pol roka bez poruchy
00:12:33
07.06.2010
07.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák 06.06.10 23:38:07: 

23:38:07
06.06.2010
06.06.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Tuner#2: On vůbec přepaloval co ostatní ne, porouchaly se mu značky ND, které ostatním ne a na Pražský hrad jezdil do Bratislavy, přestože ostatní do Prahy. 
Alespoň to tak za poslední dobu pozoruji.

Alespoň to tak za poslední dobu pozoruji.
22:29:53
06.06.2010
06.06.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri: Takže 50tku jsi přepaloval v tom samém motoru a 40tku ne jo? Hmm, tak to jsi dělal něco špatně, 50tka je naopak na přepílení daleko odojnější, já 40tku upekl, ale 50tka to vydrží bez problému.
15:56:55
06.06.2010
06.06.2010

suri
-> Zazaa: hm , divné dal som tam 10w/40tku mogul a nič , motor v dobrom stave po go
15:17:08
06.06.2010
06.06.2010

Zazaa
-> suri: kdyz to kouri a smrdi tak ti to ten olej zere :)
11:50:01
06.06.2010
06.06.2010

Kaprof-Pisařík
-> Zazaa:


11:42:22
06.06.2010
06.06.2010

suri
-> Zazaa: mal som tiež v škodovke a nič moc , skorej nič ako moc , dymelo to smrdelo , prepálený bol dosť skoro a hlavne , blikala kontrolka každú chvílu
11:11:48
06.06.2010
06.06.2010

Zazaa
-> suri: na to ze je do vejtrasky si prisel jak ?? ja ho leju do gardesa od doby co bylo vyrobeny a nemuzu si stezovat
na zimu je treba lepsi neco ridciho, ale jelikoz jezdim od jara do podzima tak no problem
jinak nechapu ten hon po co nejvetsimm rozsahu obzvlast u konstrukcne tak starejch motoru jako ma skodovka
na zimu je treba lepsi neco ridciho, ale jelikoz jezdim od jara do podzima tak no problem
jinak nechapu ten hon po co nejvetsimm rozsahu obzvlast u konstrukcne tak starejch motoru jako ma skodovka
09:32:14
06.06.2010
06.06.2010

suri
-> steyr: však práve , tam stačí aj ten castrol
23:18:34
05.06.2010
05.06.2010

steyr
-> suri: 10w-40castrol magnatec ... haraburda to nie je je to zavodak
23:06:04
05.06.2010
05.06.2010

suri
-> steyr: hlavne tam daj aspoň 10tku alebo 5 ku ak to nie je haraburda
21:56:39
05.06.2010
05.06.2010

steyr
-> suri: viem :D ale kupovane to bolo akurat medzi sviatkami a otvoreny bol len jeden obchod kde mali iba tento olej a do pretek u2 dni nemal so man vyber.. ale na vyplatu tam ide castrol alebo mol dynamic..
21:27:03
05.06.2010
05.06.2010

suri
-> steyr: ten olej je tak do vetriesky ...
20:44:12
05.06.2010
05.06.2010

steyr
tak bude to asi vyriesene.. zbehol som ku autu zhodil dole a gulicka bola zaseknuta..... zajtra nahodim vsetko hore a odskusam 

19:41:11
05.06.2010
05.06.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> steyr: Jeste jedna vec, jak si dotahoval saci kos? Ty 4 srouby? Musis jen velmi lehce, jinak se to pokrouti. Vem pravitko a zkontroluj dosedaci plochu saciho kose.
19:40:47
05.06.2010
05.06.2010

Kaprof-Pisařík
-> steyr: nevim nevim ale zrovna po tomhle oleji mi to prestalo blikat i na volnoběhu
Chybu bych hledal jinde
Chybu bych hledal jinde
19:37:53
05.06.2010
05.06.2010

steyr
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak no na tento mogul olej som nepocul moc dobre ohlasy tak si myslim ze 50%to robi olej 50% cerpadlo ... na tu gulicku sa pozriem a skusim vymenit aj ozubene kolesa
19:31:35
05.06.2010
05.06.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> steyr: To je divny, obzvlast s timhle husto olejem. Me to maze s 10W 40 i na 200 otacek... Kdyz si to mel rozebrane, koukals na saci kos? Jesi tam neni pod kulickou nejaka spona.
19:27:05
05.06.2010
05.06.2010

steyr
baroskop nie mam odskusane v inom aute tam ani neblikne ani pri 750 ot.
19:12:35
05.06.2010
05.06.2010

Nwkt
Změř kolik to maže. Třeba je jenom špatnej baroskop
19:11:28
05.06.2010
05.06.2010

steyr
po postaveni fabky v zime som nalial olej mogul 15w-50... jazdilo to bez problemou nesvietila kontrolka oleja nic.. raz po jednom kole na pretekoch zrazu vysvietila a nezhasla az pri 1600 ot... no ci mdalejtym skor mi vysvieti kontrolka z motora nevychadzaju ziadne zvuky aj som prekontroloval loziska su ako nove v oleji ziadne spony... myslite ze naprd olej ? zda sa mi byt dost riedky alebo to bude cerpadlo ? nerad by som zapiekol motor koli takejto veci..
