skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
oil chladič
23:08:04
13.06.2010
13.06.2010

COL
Zapojeni chladice tak jak bylo originalne, je na houby. Je potreba to bud zapojit mezi otvor na prsou a prvni za nima na bloku a mezi tim kanal zaslepit, nebo to zapojit pres adapter pod olejovy filtr - nejlip s termostatem. A jestli jezdis hlavne kratky trasy, tak tam bez termostatu zadnej chladic nedavej....
16:19:21
12.06.2010
12.06.2010

Hurdis
-> Kvido2: Přesně tak, firma na výrobu hydraulických hadic je dnes ve většině měst nad 5000 obyvatel. Hotovo za pár minut. Repliky na chladič oleje by se daly pořídit za pár stovek, odhadoval bych to max. na 3-4 sta, dle požadovaných koncovek a kolínek.
15:51:46
12.06.2010
12.06.2010

Kvido2
hadice ti udělaji firmy co delaji hydrauliku.....a jaký chceš...delku i rozměr....na počkání...třeba davaz technik v přerově----
19:48:26
23.05.2010
23.05.2010

suri
-> sep: však ja nikomu nič nevnucujem , len v chladiči vidím len samé problémy po skúsenostiach ..
16:40:05
23.05.2010
23.05.2010

sep
-> suri: :tak si napis jednu GLS co ho ma a mit bude i dal,je sice uz druhy ale ten puvodni vydrzel vic nez dost a rozhodne nebyl slabym mistem motoru,ale uz jsem to tu psal kdysi a pisu to tentokrat naposled jelikoz je to stejne k nicemu,kazdy at si dela dle uvazeni.
13:18:09
23.05.2010
23.05.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: Ja sa tiez nechcem hadat o kravinach, proste u mna je v pohode 30 rokov. A k tomu jazdeniu a nejazdeniu, ano, teraz auto vacsinu roka stoji v garazi, ale este pred 3 rokmi som ho pouzival denne, kazdy tyzden NZ - BA, denne po BA a raz za cas nejaky ten vylet krizom cez Slovensko, plne auto ludi a batoziny na tyzdnovu chatovicu... a poruchy na ceste som mal len tri - roztrhnuta struna plynu, padnuty klinovy remen k vrtuli chladica a raz mi "superkvalitny" benzin z nejakej lokalnej benzinky sposobil znacne tazkosti...
S erkou mam odjazdenych snad 50 000 km
A debatu uzavriem tym, ze dufam, ze moj olejovy chladic bude este dlho tesnit
S erkou mam odjazdenych snad 50 000 km
A debatu uzavriem tym, ze dufam, ze moj olejovy chladic bude este dlho tesnit

09:26:19
22.05.2010
22.05.2010

suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): máš asi zázračný kus , ja zase nechápem načo si dať taký chladič do auta ak nejde o originalitu , lebo to autu len uškodí nepomôže , ja beriem autá čo jazdia a čo som tých chladičov doma mal , na tatre 603 tiekly , na erke tiekli tri kusy po sebe z novými hadicami holendrami tesneniami a novými chladičmi , to že existuje pár svetlých výnimiek je s tých možno 50 000 chladičov čo dali do LS/R strašne málo , prečo to nemá žiadna gls ani erka čo ho mala od výroby? každý ti povie že to tieklo ... a to že na jednej je obalený humusom a nejako sa drží a k ničomu nie je to moc neberiem , k tesneniam neviem čo ti treba zase tvrdiť pozri si vedlajšiu tému kde je tesnenie vika - vyzeralo lepšie ako tá kopia turecka Tem::C a koľko vydržalo? zaujímavé že som urobil niekoľko tesnení na hocijakých motoroch a všetky držali.... ale kašlem natom , presviedčať ťa nebudem , nemôžeme sa nikdy zhodnúť pretože ty berieš škodovku ako auto raz za rok ku kostolu a nazad a ja všetky autá beriem ako plnohodnotné využívané každý deň , preto tá skúsenosť
00:08:10
22.05.2010
22.05.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: Aha, takze tych 130 000 km co ma moja erka (aj s chladicom) najazdenych sa vozila na furiku.... ok

Ja som narazal len na to ako minule s tesneniami pod hlavou.... Ked sa nieco urobi poriadne, musi to fungovat, ked to nefunguje, niekto nieco zanedbal alebo je tam vyrobna vada. nemozete zovseobecnovat, ze vsetky chladice su derave a tecu. Ci maju alebo nemaju nejaky vplyv na kvalitu mazania pri seriovom aute, to teraz nerozoberam

Ja som narazal len na to ako minule s tesneniami pod hlavou.... Ked sa nieco urobi poriadne, musi to fungovat, ked to nefunguje, niekto nieco zanedbal alebo je tam vyrobna vada. nemozete zovseobecnovat, ze vsetky chladice su derave a tecu. Ci maju alebo nemaju nejaky vplyv na kvalitu mazania pri seriovom aute, to teraz nerozoberam
22:00:19
21.05.2010
21.05.2010

TAZ1500
ja sem je pred par lety nechaval delat v haka cheb
17:27:26
21.05.2010
21.05.2010

suri
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ja myslím autá , nie 4 kolesá čo rok stoja a raz obídu obchod a rok stoja , tieklo to vždy aj ked to bolo zavarené tak to rosilo ,a za druhé ten chladič je oceľový nemá žiadny chladiaci účinok , za podobné peniaze mám zo závodného favorita hliníkový
17:19:47
21.05.2010
21.05.2010

kalmik_06
no taky sem na to zvedav:)
12:13:10
21.05.2010
21.05.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> afro100: No ja dufam, ze ked drzi 30 rokov, tak pri mojom jazdeni par 100 km rocne dalsich 30 vydrzi 

11:42:04
21.05.2010
21.05.2010

afro100
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ten co mal kamarat tiez netiekol, ptm rovno praskol a ako inak by to mohlo byt u skodovky, co kus to original, takze by som to nehrotil, je mozne ze ho mas OK, netecie a ani nepraskne, ja by som si ho ale do auta z preventivneho dovodu nedal (tiez aj preto ze je to pri dnesnych olejoch zbytocne), proste su s nimi aj zle skusenosti a lepsie ked s tym bude pocitat nez aby ho namontoval a zistil, ze daco neni OK ...
10:31:19
21.05.2010
21.05.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> suri: -> afro100: Takze zase robim nieco zle? Ako to, ze moj olejak na erke netecie? Mam nove hadice, nove medene podlozky a origo chladic a sroby....
08:59:58
21.05.2010
21.05.2010

afro100
-> suri: hej hej, v najlepsom pripade len tecu, v horsom si ho clovek namontuje, ten "chladic" sa x km tvari ok, potom ho prestane clovek sledovat a on praskne a motor sa perfektne zadre ... stava sa ...
07:36:16
21.05.2010
21.05.2010

suri
-> kalmik_06: tak ten tam dávať nemusíš to nie je chladič ale menič oleja ktorý tečie sviní sa a nechladí , a taký čo netečie nezoženieš , mal som doma 4ks dva nové a nejaké staršie tiekly všetky aj po zvarení
07:21:51
21.05.2010
21.05.2010

kalmik_06
-> suri: no je to olejovej chladič já si myslim a kámoš taky že Š110R, pročpak???
07:14:50
21.05.2010
21.05.2010

suri
-> kalmik_06: a aký chladič máš z čoho?
23:26:27
20.05.2010
20.05.2010

kalmik_06
-> TAZ1500: ok tak díky moc:) ale ještě sehnat nějakou firmu která to dělá ty hadice:( asi nevíš o nějaký na netu a šrouby taky asi nevíš kde by se dali koupit???
17:51:08
20.05.2010
20.05.2010

TAZ1500
no je fakt že ten chladič ma mirny spektrum uplatnění vlasne v bežnym provozu jen na dalnici aby tam byl napor vzduchu to je asi jediny k čemu tam vlasne je spíš je to na obtiž než na prinos stači projet par louží a už je zasviněnej jinak s tema šrobama bud se davaly takovy přechody a použivaly se nozmalni hadice z traktoru nebo hadice s očkem to už je celkem jedno tam kde dělaj hadice ti ji udelaj jak potrebujes radim ti nech si hned udelat nahrasdní do rezervy a to zapojení fakt to nespleteš sou tam 2stejny šrouby jako zatky a ty prutokovy šrouby ti ani jinam nepujdou
22:54:49
19.05.2010
19.05.2010

formen
Jestli to mas auto jen na nakupy a ne na zavody tak je to dost zbytecny, dalsi vec kde se muze objevit zavada a jak psal venni dnes ty oleje uz jsou dost kvalitni.
22:54:39
19.05.2010
19.05.2010

kalmik_06
-> venni: no právě já mám uplně novej víš,dal mi ho kamarád když uklízel půdu po dědoj,kterej si stavěl erko.No a ještě byl zabalenej:)akorát ty hadice a ty průtokový šrouby :( to je špatný:( a hlavně potřebuju vidět jak to má někdo zapojený
22:16:22
19.05.2010
19.05.2010

venni
-> kalmik_06: jestli jsi sehnal nějakej dost jetej tak ho zapojíš a bude stejnak pučet kolem dokola...Dnes jsou oleje tak kvalitní že je to fakt zbytečnost.
18:56:21
19.05.2010
19.05.2010

kalmik_06
-> vhml: tak ono když už sem si so sehnal tak si ho tam dám, ale jako na závody do vrchu to nebude no.uvidim ještě zatim jen chci vědět co vše to obnáší atd.
18:44:01
19.05.2010
19.05.2010

vhml
-> kalmik_06: má oil chladič pro tebe význam nějaký? Problém je olej vůbec ohřát, natož ho chladit
18:43:09
19.05.2010
19.05.2010

kalmik_06
-> Nwkt: no v tomhle mám bordel ale normální co už měli feldy a myslim teda že to je plnoprůtokáč:)
09:48:37
19.05.2010
19.05.2010

Nwkt
-> kalmik_06: Plnoprůtok?
02:46:24
19.05.2010
19.05.2010

kalmik_06
-> TAZ1500: jjj je to 120 sory:) no cajk asi vim přibližně co a jak:)foto bys tam asi nenašel vid??jináč tam příjde asi o 2 litry oleje víc že??nějak to vykoumu ale potřebuju ještě ty hadice:( s těma očkama
23:08:26
18.05.2010
18.05.2010

TAZ1500
jinak u tedle motoru je to zapojeny v prsou tušim že je to šroub na 22klíč a pak v bloku zhruba mery filtrem a prsama taky na 22 klíč nemužeš se zmílit
22:59:04
18.05.2010
18.05.2010

TAZ1500
a v čem to máš??100 nebo 120?
22:51:22
18.05.2010
18.05.2010

kalmik_06
no já bych to měl na motor felicie blok normální fáčko
22:46:37
18.05.2010
18.05.2010

TAZ1500
s tim filtrem souvisí i dýlka hadic a jestli to mas do 120 nebo do 100
22:45:34
18.05.2010
18.05.2010

TAZ1500
to je podle toho na jakej motor to zapojujes jestli na na plnoprutokač nebo obtokač
21:41:01
18.05.2010
18.05.2010

kalmik_06
čus buz:) nevíte někdo o nějakejch internetovejch stránkách kde by se dali koupit hadice k olejovýmu chladiči??samozřejmě kompletní i s očkama a šroubama a nebo jen po dílech že bych si to pak dal dohromady sám.
a ještě bych se chtěl zeptat jestli by někdo něhodil sem foto jak má napojený hadice na olejovou soustavu.jestli přes přírubu nebo normálně do bloku.
diky :)
a ještě bych se chtěl zeptat jestli by někdo něhodil sem foto jak má napojený hadice na olejovou soustavu.jestli přes přírubu nebo normálně do bloku.
diky :)
