skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor zdochina pri pridani plynu...
09:27:05
27.05.2010
27.05.2010

lacko
pozri aj privod paliva ci to netaha vzduch, hlavne od ac pumpy po nadrz
09:18:08
27.05.2010
27.05.2010

lacko
vymen zas to tolko netrva,.
00:30:37
27.05.2010
27.05.2010

Josifek
No len teraz mam najvaci problem s tym lankom... neviem ci ho mam vymenit alebo co... poradi niekto ?
20:11:47
26.05.2010
26.05.2010

Kočislav
-> Josifek: Na 136 náleží SEDR 3223. Jinak zkus karbec řádně seřídit, pak až bych hodnotil jeho funkčnost.
19:58:20
26.05.2010
26.05.2010

Josifek
Tak som tam nakoniec dal EDSR, vyskytli sa vsak nejake problemy... plynove lanko je riesene uplne inac, povodne zo stovky je kratke, mam tam dat komplet lanko zo 120tky ?
Dalsi problem je, ze motor nastartuje ale len pri plnom sytici, ked skusam sytic stiahnut nedeje sa nic, az zrazu motor zhasne... Predpokladam ze bude treba nastavit bohatost a vzduch ?
Dalsi problem je, ze motor nastartuje ale len pri plnom sytici, ked skusam sytic stiahnut nedeje sa nic, az zrazu motor zhasne... Predpokladam ze bude treba nastavit bohatost a vzduch ?
18:16:44
18.05.2010
18.05.2010

ferrari
SEDR 130, 135 a 136 je temer to isté...
PS na jednokomoráku sa hladina nastavuje sleduje úplne super - dá sa to totiž so zloženým víkom karbu...
PS na jednokomoráku sa hladina nastavuje sleduje úplne super - dá sa to totiž so zloženým víkom karbu...
20:20:24
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
A na 136tke je teda aky ? ked uz to menim nech tam dam nejaky lepsi... ?
jj to s tou nadrzou sa chystam, teraz vsak nieje kde auto rozmontovavat, to az po prepise...
jj to s tou nadrzou sa chystam, teraz vsak nieje kde auto rozmontovavat, to az po prepise...
20:16:30
15.05.2010
15.05.2010

Kočislav
-> Josifek: SEDR na 130 je čistě na 130. Každý typ motoru 105-136 měl svůj specifický karburátor. Nicméně i přesto, že ti pomohlo profouknutí se řízení bych doporučoval i to vypuštění a vyčištění nádrže, to tu trochu zapadlo. Jestli auto déle stálo, můžeš mít v nádrži nějakou vodu a nečistoty.
18:27:41
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
No jasne, uz chapem
Dneska som mal karbec rozobraty ale nekukal som presne kolko je v komore benzinu... Pozriem sa na to, diki...

Dneska som mal karbec rozobraty ale nekukal som presne kolko je v komore benzinu... Pozriem sa na to, diki...
18:20:17
15.05.2010
15.05.2010

lacko
to je jedno vies v akej polohe je zapnuty na obrazku je vypnuty
18:15:51
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
Tak pozor, ten obrazok nieje moj :D
Cize ten SEDR130 sa nachadza napr v rapide 135/136 ?
Cize ten SEDR130 sa nachadza napr v rapide 135/136 ?
17:59:40
15.05.2010
15.05.2010

lacko
na tom obrazku vidiet ze je vypnuty a packa ktorou ho ovladas je dole,ked ho vycistis pozri aj hladinu benzinu, ako je nastavena je tam taka drazka, po tu drazku ma byt naplneny benzinom vplavakovej komore prejdi si vsetky hadicky privod paliva od a po z
17:54:39
15.05.2010
15.05.2010

ferrari
Odporúčam prestavbu na EDSR120/SEDR130...teda zohnať sacie potrubie, filterbox a karbec...keďže je to motor 120 a nejde o 100% veterána...
17:41:39
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
Jasne pustim sa do toho, teraz som hlavne ale rad ze auto je pojazdne a na policiu na prepis dojde po vlastnych...
17:35:16
15.05.2010
15.05.2010

haso
-> Josifek: neboj sa nicoho, daj dole karbec, rozmontuj ho, zapamataj si co kde bolo vycisti to a je to hotove, brnkacna za 1 den to musi bezat jak hodinky

17:29:17
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
Ako sytic sa vypnut uplne neda... potom motor hasne... Ale teraz nastartujem aj bez sytica respektive v tej minimalnej polohe...
17:18:12
15.05.2010
15.05.2010

lacko
na sytic to rano ked startujes ako reaguje
17:03:38
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
No prefukol som a to tak ze som fukal tam kde sa napaja hadicka na benzin... nevyslo vsak nic... Ja vidim problem v nastaveni kedze potrebujem sruby este potocit a uz proste nieje kam...
16:57:10
15.05.2010
15.05.2010

petr s
-> Josifek: Vyčistil jsi ho?
16:54:17
15.05.2010
15.05.2010

Josifek
Tak mam mensi update... Na aute bol namontovany jednokomorak JIKOV, nastavil som teda bohatost zmesi aj volnobeh v ramci moznosti a bezi to relativne dobre, stale to vsak nieje ono, budem musiet menit za nejaky iny, co by ste odporucili ?
23:45:18
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
No hej, ale auticko mam este len dva dni, takze som sa zatial nedostal k nicomu :D
23:43:39
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> Josifek: tak to by som vymenil ako prve :)
23:42:50
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
Tak diki hosi za vsetky vase rady... snad to auto zvladne dojst aspon na prepis na obhliadku, a potom sa do toho pustim... Mam taktiez brutalnu dieru v hadici co ide od vika do nadrze, takze to musim menit tiez... No co vam budem hovorit, roboty jak na kostole :D
23:39:27
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> Josifek: nestacil, treba vycistit nadrz, pomenit nejake tie hadice, vycistit karb a bude to OK ;)
23:37:54
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: ked je upchaty tak jedine vycistit. tam nenaladis nic
23:36:55
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
Hmmm ked nad tym tak rozmyslam, nestacil by poladit ten co tam teraz je ? Este som to neskusal...
23:32:38
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> Josifek: predpokladam ze to bude treba poladit, bohatost a aj volnobeh (ono to na tom BSku suvisi) zeleny srob volnobeh, cerveny bohatost
23:31:58
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
No ja len zato bo mi treba robit este emisnu :D Povodny majitel auto nevyuzival a tak na to akosi zabudol...
23:30:47
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: uvidis az nastartujes. nejak to pobezi ale nebude to ziadna slava
23:28:30
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
Tak urcite viem ze ten na nasej stovke je jednokomorovy, kedze som mal dany filterbox dolu... Myslim ze docasne by som to vedel vyriesit vymenou sacieho potrubia aj s karbecom, to nieje az tak vela roboty, kym vyspravim ten co tam je... Pobezi tak ako je, ci bude treba este stelovat ?
23:28:13
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> darklord: aj ja, ale nechavam si ho, keby mi nahodou niekedy preplo a chcel by som to prestavat s5 na origo ...
23:26:09
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> afro100: no, kazdopadne tu mam aj BSko 110L '70
23:24:58
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> darklord: mas pravdu, daval ale az ku koncu vyroby (od 76-77 tusim) v brutalnej vacsine pripadov by som teda ale cakal BSko ... :)
23:23:18
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> afro100: tak na stovky sa daval aj EDSR pokial viem ;) prave preto pisem ze moze ale nemusi pasovat
23:22:13
14.05.2010
14.05.2010

afro100
-> Josifek: na origo stovke je jednokomorak BST na 120tke je dvojkomorak, bud EDSR alebo SEDR ako uz pisal darklord, teda, zamenne to je, ale musis odsrobovat aj sacie potrubie a vymenit (+ filterbox, v 120tkovom je vacsia diera :))
23:20:08
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: no, ja byvam v CZ takze to by bola asi posta drahsia ako karburator. ale skus napisat chalanom odtialto: skoda-virt.cz/cz/.../1043
40-skoda-virt-ke oni by ti mohli poradit/pomoct rovno na mieste
23:18:21
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
-> darklord: No som z Kosic, na obidvoch motoroch su predpokladam povodne, ale treaz nemam blizky pristup k autu, zajtra presne zistim ktory je aky...
Pripadne by si ten tvoj predal ?(a vedel poslat postou ?)
Pripadne by si ten tvoj predal ?(a vedel poslat postou ?)
23:14:22
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: zalezi aky je na ktorom motore karburator. nepises odkial si, mozno by si tu niekoho ukecal aby ti to pozrel/pomohol spravit. pripadne tu mam jeden takmer novy karbec na 120ku
co saq tyka hadiciek, tak tie tiez najdes v tom katalogu, to sa kupuje na metre podla priemeru, nakupis k tomu pasky a behom hodky nemas co robit. zaklad je ale vypustit nadrz a riadne vyplachnut od bordelu
co saq tyka hadiciek, tak tie tiez najdes v tom katalogu, to sa kupuje na metre podla priemeru, nakupis k tomu pasky a behom hodky nemas co robit. zaklad je ale vypustit nadrz a riadne vyplachnut od bordelu
23:10:57
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
-> darklord: Dakujem pekne za ochotu :) Inac doma mame este jednu 100Lku, dal by sa prehodit karbec z nej ?
23:07:44
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: pokial si to v zivote nerobil, tak najskorej odporucam kupit literaturu, alebo ukecat niekoho kto sa vyzna (nie, v serivse sa nevyznaju) neh ti to ukaze / pomoze
23:06:42
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
-> darklord: A tieto dve veci sa daju dostupne zohnat z nejakych lokalnych autodielov, ci to treba objednavat ? Inac som to nikdy nemal rozobrate, ani neviem co je co, tak ma tu neukamenujte ze sa pytam :D Ale co je to ten odkalovac ? :D
Hadicky sa kupuju presne pre auto, alebo si kupim nieco uni a nastriham si to co mi treba ?
Hadicky sa kupuju presne pre auto, alebo si kupim nieco uni a nastriham si to co mi treba ?
23:03:43
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: do pumpy staci hadam vymenit membranu a filter do odkalovaca. pripadne sa da stale kupit nejaka druhoska, otazne ce ci to bude pasovat na blok (ak mas na dva sroby pumpu tak asi nie)
co sa tyka cistenia trysiek, tak zhodit filterbox (to modre), na karburatore najdes zhora 6 srobov na plochy srobovak, tie odtiahnes zhodis viko a vovnutri v plavakovej komore najdes dve utopene trysky pod hladinou benzinu (predpokladam teda EDSR/SEDR karburator). ale najelspie je karbec zhodit rozobrat do srobiku riadne vycistit od bordelu, prefukat kompresorom vsetky kanaly (spravnym smerom) a znova skompletovat za pouzitia novych tesneni, membran, srobov (hlavne nic nestratit, a pametat si ako co bolo)
maly help:
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
co sa tyka cistenia trysiek, tak zhodit filterbox (to modre), na karburatore najdes zhora 6 srobov na plochy srobovak, tie odtiahnes zhodis viko a vovnutri v plavakovej komore najdes dve utopene trysky pod hladinou benzinu (predpokladam teda EDSR/SEDR karburator). ale najelspie je karbec zhodit rozobrat do srobiku riadne vycistit od bordelu, prefukat kompresorom vsetky kanaly (spravnym smerom) a znova skompletovat za pouzitia novych tesneni, membran, srobov (hlavne nic nestratit, a pametat si ako co bolo)
maly help:
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
22:58:35
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
-> petr s: Hmmm mohol by si mi poradit ako na to, teda co konkretne mam cistit a ako ? Respektive ak je na to nejaky navod... Este som to nikdy nerobil tak neviem co a ako...
-> darklord: No ano, stalo to prakticky cely svoj zivot to auticko, pred mojou kupou stalo rok bez nastartovania...
Predpokladam ze pumpu zozeniem nejaku zo srotaku, ci je aj druhovyroba ?
-> darklord: No ano, stalo to prakticky cely svoj zivot to auticko, pred mojou kupou stalo rok bez nastartovania...
Predpokladam ze pumpu zozeniem nejaku zo srotaku, ci je aj druhovyroba ?
22:58:22
14.05.2010
14.05.2010

darklord
-> Josifek: zamrdane trysky v karburatore. rozobrat karbec, vycistit prefukat, idealne tiez uplne vypustit apreplachnut nadrz, vymenit benzinove hadicky a ac-pumpu. ak to dlho stalo tak sa to bude pripchavat stale. ani benzinovy filter nepomoze dlhodobo
22:54:22
14.05.2010
14.05.2010

petr s
-> Josifek: vyčistit karb
22:51:38
14.05.2010
14.05.2010

Josifek
Zdarte lidi, pred par dnami som si kupil nadhernu 110L, je v nej motor zo 120tky (netusim akej) Mam vsak s nim problemy uz od kupy:
Pri kupe ked sme sa snazili natocit auto sa to podarilo az asi na 10ty pokus, ked som vytiahol filter. Pri prudsom pridani plynu, alebo pridani plynu na podlahu motor straca otacky, az umiera, treba pridavat postupne. Na ceste domov po zohriati motora vsetko fungovalo ok, ale ked sme zastali na pumpe a vypli motor, nesiel nastartovat, nepomohlo ani vybratie filtra. Vybral som dve sviecky, nechal ich asi 5 min vonku a nasledne vlozil spat, natocil na prvu supu, nasladne na ceste neboli ziadne problemy.
Dnes sme boli na testovacej jazde u nas doma, studeny motor natocil na 3x, na plyn som sa kamarata nepytal, kedze som sofer nebol ja. KEd som si sadol za volant som postrehol "cudne" spravanie plynu, tj reagoval pomaly, a taktiez pri zosliapnuti na podlahu stracal motor otacky, vsetko trebalo robit postupne. Ku koncu to bolo stale horsie a nakoniec sme skoncili s tym ze pri najjemnejsom pridani plynu motor okamzite zdochinal, domov sme dosli prakticky na volnobeh, nepomahalo ani vybratie vzduchoveho filtra. Viete niekto cim by to mohlo byt ?
Pri kupe ked sme sa snazili natocit auto sa to podarilo az asi na 10ty pokus, ked som vytiahol filter. Pri prudsom pridani plynu, alebo pridani plynu na podlahu motor straca otacky, az umiera, treba pridavat postupne. Na ceste domov po zohriati motora vsetko fungovalo ok, ale ked sme zastali na pumpe a vypli motor, nesiel nastartovat, nepomohlo ani vybratie filtra. Vybral som dve sviecky, nechal ich asi 5 min vonku a nasledne vlozil spat, natocil na prvu supu, nasladne na ceste neboli ziadne problemy.
Dnes sme boli na testovacej jazde u nas doma, studeny motor natocil na 3x, na plyn som sa kamarata nepytal, kedze som sofer nebol ja. KEd som si sadol za volant som postrehol "cudne" spravanie plynu, tj reagoval pomaly, a taktiez pri zosliapnuti na podlahu stracal motor otacky, vsetko trebalo robit postupne. Ku koncu to bolo stale horsie a nakoniec sme skoncili s tym ze pri najjemnejsom pridani plynu motor okamzite zdochinal, domov sme dosli prakticky na volnobeh, nepomahalo ani vybratie vzduchoveho filtra. Viete niekto cim by to mohlo byt ?
