skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Voda v oleji hned po výměně těsnění...
23:14:17
11.05.2010
11.05.2010

jarda.u1
-> rapidak47: medeny krouzek patri na olejovy kanal u 4 valce
23:13:06
11.05.2010
11.05.2010

afro100
-> rapidak47: tak tesnenie sa na motor opacne snad dat neda ... :)
23:11:25
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
Ještě jedna otázka, těsnění se má dát měděným kroužkem nahoru?
22:36:44
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
No tak něco málo tam kápnout mohlo, ale zas né tolik.. Olej s vodou jsme vypustili, když jsme viděli že tam je voda a nalili tam novej.. A zase to znovu vodnatělo
22:33:57
11.05.2010
11.05.2010

MOLSO
len sprosta otazka .... mal si dobre vypustenu vodu z hlavy a bloku ? nemohlo natiecť do oleja ?
22:27:29
11.05.2010
11.05.2010

Bobesh
-> rapidak47: Hlavu nech hlavou,sundej ventilvíko a vanu,natlakuj chladicí soustavu a čum,vono se to někde objeví,já to měl pod 4.vložkou.
22:21:34
11.05.2010
11.05.2010

peti
-> rapidak47: ano ale take su aj pod ventilmi ale mensie
22:20:26
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
Hele nejsem v tom moc zběhlej.. mrazovky jsou na 2 stranách hlavy?? Takový to kolečko??
22:13:57
11.05.2010
11.05.2010

petr s
-> rapidak47: Nemáš třeba špatnou mrazovou zátku
22:13:39
11.05.2010
11.05.2010

peti
-> rapidak47: mrazovky v hlave su v poriadku?? ci sa im daco nestlalo pri manipulacii s hlavou ?
22:13:14
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
hlava na 20 nM a 2 krát 90 stupnu eště otočeno každym šroubem (podle jedný knížky).. A když sme viděli jak tam jde ta voda, tak jsme to utáhli eště víííc, ale voda šla pořád
22:10:36
11.05.2010
11.05.2010

afro100
-> rapidak47: a hlava je dotahnuta spravne? teraz som mal rovnaky problem sice na liatine ale bola tam malo dotiahnuta hlava ...
22:09:20
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
Hlava je hliníková (motor favorit). Olej byl předtím celou dobu v pořádku (skoro novej).. A až po výměně těsnění zvodnatěl.. Prasklá hlava by bejt neměla.. předtím bylo vše ok až na to vaření.. A přesahy měřil kámoš takovym měřákem, že tam byla rovná plocha, která se měla přiložit na rovinu bloku a pak tam byl budík z kerýho vedl kužel (trn) a když ten kužel přiložil na vložku tak to ukázalo 10 (0.10 ) u všech vložek, To bylo prej správně
22:01:21
11.05.2010
11.05.2010

Kuladmin
A jak si kontroloval ty presahy??? A pokud bylo foukly tesneni tak si vymenil olej a vodu?? a voda teda ubyva?? moznost praskla hlava a predpokladam ze je to hlinikova hlava.
21:59:12
11.05.2010
11.05.2010

rapidak47
Protože kuli termostatu motor trošku vařil, potom i bez termostatu (v kolonách a v horku) rozhodl jsem se vyměnit těsnění pod hlavou a protože jsem měl možnost i snížení hlavy, tak jsem jí nechal o 0.4 mm snížit. Potom jsem hlavu správným postupem a momentem 20 Nm a 2 krát 90 stupnu utáhl. BOHUŽELjsem ale neměl měrky na ventily tak sem je neseřídil.. Zkusil jsem to nastartovat.. běželo to asi jen na 2 válce.. asi 5 minut.. TAk jsem ty ventyly seřídil aspon podle přeloženýho plechu od plechovky.. Potom to už běželo ok, ale objevila se voda v oleji. Když jsem nechal oddělaný víčko na ventily na chvilku tak už tam stoupal olej s vodou (světle šedej).. Co ted? Může to bejt opět špatný těsnění?? .. Jo eště přesahy vložek jsem taky zkontroloval, a s motorem nebylo samozřejmě hejbáno při sundaný hlavě.. Děkuju za radu
