skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehází jiskru
01:32:03
10.07.2010
10.07.2010

werty
-> TAZ1500: Kdo nechce ten nepochopí. Unikají ti dost zásadní souvislosti a nejsi schopen si spojit veškeré klady a zápory toho kterého zapalování dohromady a mezi sebou je vůbec objektivně porovnat. Tvrdíš tu věci nad kterými kdyby ses jen trochu zamyslel musel by ses hluboce zastydět. Víš proč firma Bosch vyvinula už dávno před tím než sním přišel PAL ono bezkontaktní tranzistorové zapalování? Dochází ti proč se postupně přecházelo od SZ, přes TSZ-K, TZ-I (TZ-H) po EZ a VZ? Ne? Nedivím se ti. Víš mám jednu teorii... ta je že ten kdo není schopný přijmout pokrok a tvrdí že věci dávno překonané předčí ty nejnovější ten rozumí právě jen a pouze těm již překonaným ...proto je pro něj právě to nejlepší protože jen tomu nejlépe rozumí. Tímto s tebou debatu končím, protože její pokračování je pro mě bezpředmětné a bylo by to jako pověstné házení hrachu na zeď.
21:43:36
09.07.2010
09.07.2010

TAZ1500
-> werty: ale to neni jen v indučce to bezkontaktni zapalovaní co civka vv rozdelovači? ta odchazi u každyho 3tiho favorita a celkove je ten rozdelovač postavenej nic moc na to že ma bejt teoreticky bezudržbovej až na sem tam nejaky namazzaní ja bezkontakty použivam u mích 1203jek kery už najezdili statisice kilometru a zas takovej zazrak to neni opravoval sem to vic než u klasickyho zapalovani je jasny že klasika je udržbová ten kdo na to sere tak se mu to pak taky sere ale třeba když už sme u tech civek tak u klasiky vydrží teda vo dost díl samozdrejme vyjimka potvrzuje pravidlo nesoudim to podle jednoho auta ale zrovna tech favoritu sem už daval do kupy neska už se nebojim rict dobrou stovku za poslednich 6 let co se tomu venuju skodovky ani nepocitam celkem už u me bylo 2105 aut ne u všech samozdrejme problem s civkou ale celkove a už sem tam vim co a jak v tech autech sou i nakladaky a traktory ale tech sem moc nedelal nespočetne krat sem predelaval klasiku na bezkontakt ale sam tomu nehovim jednou me to vytrestalo a dost jo a civku a vynuti v rozdelovači bylo nový magneton takže ja sam osobne sem pro klasiku
21:32:38
09.07.2010
09.07.2010

105
-> darklord: jezdim x kilometru rocne.. nic nevozim a nikdy me kontakt nenechal na holickach ( jo jednou odesla indukcni civka) ale to je vse
nekritizuji ani jednu stranu kontkatu ci bezkontaktu, sam budu na motor posazovat bezkontakt.. asi .. nekdy
nekritizuji ani jednu stranu kontkatu ci bezkontaktu, sam budu na motor posazovat bezkontakt.. asi .. nekdy

15:09:43
09.07.2010
09.07.2010

spartra
vyměnil jsme rozdělovač voala už to jede, nová ívka stojí 270 káčé, když to rozložím kdopak to složí


10:21:15
09.07.2010
09.07.2010

darklord
-> werty: presne ako pises, s tym rozdielom ze u kontaktneho zapalka sa musis starat o kontakty v rozdelovaci a vozit so sebou pre istotu jeden az dva kondiky, ktore ked odidu tak je to bez varovania a auto stoji. ja mam bezkontakt a nemozem sa stazovat, vsetko co som zohnal je tam nove takze neocakavam problemy, najblizsich par rokov sa na to nemusim ani pozret a bude to funguvat
09:45:52
09.07.2010
09.07.2010

werty
-> TAZ1500: Podle vadné zapalovací cívky soudíš, že bezkontaktní tranzistorové zapalování je tedy špatně navrženo a má více záporů než kladů a není nad klasické kontaktní zapalování? ...páni to tedy koukám jaký jsi odborník. Čili podle tebe jsou závady zapalovacích cívek problém čistě bezkontaktního zapalování a kontaktnímu se vyhýbají velkým obloukem? Je ale zvláštní, že ve Favoritu celá soustavu bezkontaktního zapalování pracuje a funguje bezchybně viď? Přestaň už prosím tebe tady psát podobné nesmysly, už je to podruhé co něco podobného od tebe čtu. Raději si sežeň kvalitní odbornou literaturu a před tím než budeš mít zase nutkání něco podobného vyplodit vše si dobře nastuduj ...možná budeš sám překvapený co si napsal za nesmysly.
Všechny tyhle problémy pramení jen z toho že si do svých zadohrabů pořizujete bezkontakt většinou z pochybných zdrojů a s neznámou minulostí kdy nemáte přehled co se s danou soustavou dělo (uskladnění, zacházení apod.) a takhle to dopadá. A co se problémů s cívkami rozdělovače týká... To souvisí taky s tím co jsem teď napsal ale i s tím, že zapalování které pořizujete má většinou naběhané kolem 100 tkm což je právě ta doba kdy většinou začne odcházet u Fav. (v mém případě to bylo ve 115 tkm). Což je, ale pořád nepoměrně méně než co se kontaktů klasického akumulátorového zapalování týká.
Byl bych velice nerad kdyby tohle někdo pochopil jako kritiku kontaktního zapalování. Vím moc dobře sám, že když je v bezvadném stavu pak slouží bez nejmenšího problému o tom žádná.
Všechny tyhle problémy pramení jen z toho že si do svých zadohrabů pořizujete bezkontakt většinou z pochybných zdrojů a s neznámou minulostí kdy nemáte přehled co se s danou soustavou dělo (uskladnění, zacházení apod.) a takhle to dopadá. A co se problémů s cívkami rozdělovače týká... To souvisí taky s tím co jsem teď napsal ale i s tím, že zapalování které pořizujete má většinou naběhané kolem 100 tkm což je právě ta doba kdy většinou začne odcházet u Fav. (v mém případě to bylo ve 115 tkm). Což je, ale pořád nepoměrně méně než co se kontaktů klasického akumulátorového zapalování týká.
Byl bych velice nerad kdyby tohle někdo pochopil jako kritiku kontaktního zapalování. Vím moc dobře sám, že když je v bezvadném stavu pak slouží bez nejmenšího problému o tom žádná.
08:31:52
09.07.2010
09.07.2010

105
-> spartra: vymen rozdelovac a uvidis
01:22:44
09.07.2010
09.07.2010

TAZ1500
me to delalo taky tak dal sem si tam zapalovani favorit a myslel sem si jakej sem frajer a pak mi to neslo natočit ale stačilo do auta drcnout nahodit ho pres kvalt a už zase jelo a bylo to indučkou když sem to skousel starterem tak jelikož bylo v indukčce min proudu a nejspis nejaky už pokurveny vynutí tak mi to nehodilo jiskru takle me to vytrestalo v plzni tesen pred vanocema když sem potreboval jezdit od obchodaku k obchodaku a roztlačovat auto na parkovišti fak parada k vanocum sem si nadelil nakonec novou civku s predodporem veci do klasickyho rozdelovače a je klid a ja nejsem jedinej pripad tady od nas keryho favorit vytrestal neni nad klasiku
00:10:19
09.07.2010
09.07.2010

werty
-> spartra: Typické příznaky cívky rozdělovače po smrti.... valná většina se projevuje právě takhle. Změř její odpor viz hodnoty níže a budeš mít hned jasno.
23:25:48
08.07.2010
08.07.2010

spartra
-> jarda.u1: otáčkoměr má, odpojoval jsem ho a bez úspěchu.
-> 105: lepší zkusit jinej rozdělovač?
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: točil se, doufám, že tam problém nebude.
-> 105: lepší zkusit jinej rozdělovač?
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: točil se, doufám, že tam problém nebude.
16:26:12
08.07.2010
08.07.2010

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> spartra: možná blbej dotaz ale rozdelovač se točí ?

07:49:31
08.07.2010
08.07.2010

105
bud ten tockomer nebo snimac v rozdelovaci (jestli mas teda bezkontakt)
07:27:14
08.07.2010
08.07.2010

jarda.u1
-> spartra: mas tam otackomer?Pokud ano,zkus ho odpojit.
01:07:44
08.07.2010
08.07.2010

spartra
problém, jel jsem se105 přes moravskou třebovou po kruháku, za kruhákem to začlo cukat ujel jsem tak 300m a zastavil, na volnoběh šel, jak sem se pokusil rozjet tak konec(cukání).
chcípnul jsem motor, začal koumat kabely, poté to už nechytlo vůbec, vyměnil jsem palec, víko, kabely, induční cívky(vozím 2) etz(vozím 2)
15 od klíčku dává proud, ale jiskru to nehodí
takže následoval 140 km odtah
měl bych se zaměit nač?
chcípnul jsem motor, začal koumat kabely, poté to už nechytlo vůbec, vyměnil jsem palec, víko, kabely, induční cívky(vozím 2) etz(vozím 2)
15 od klíčku dává proud, ale jiskru to nehodí
takže následoval 140 km odtah
měl bych se zaměit nač?
21:56:20
03.05.2010
03.05.2010

Mach
tak to byla ta civka v rozdelovaci. vsem diky za radu
21:15:28
02.05.2010
02.05.2010

werty
Jak to tak čtu tak bych to viděl stejně jako kolega -> jarda.u1: na cívku rozdělovače. Stačí vyměnit pouze jí, nemusí se měnit celý rozdělovač. Zkus změřit její odpor musí mít buď 3400 ohmů +/- 400 nebo 7000 ohmů +/- 500 (záleží na rozdělovači kdy byl vyroben).
20:57:00
02.05.2010
02.05.2010

Mach
ukostrene to je.primo ne jednom sroubku ktery ho drzi je kabel s ockem... Zitra si zkusim pujcit nove ETZ a uvidim...
20:53:47
02.05.2010
02.05.2010

jarda.u1
-> Mach: nebo ETZ.Mas ho dobre ukostrene?
20:50:02
02.05.2010
02.05.2010

Mach
uz se mi to stalo ve ctvrtek,tak jsem v patek dal jinou indukcni civku,a jelo to. jel jsem jen 100m. dnes jsem ujel cca 20km,pohoda. z krizovatky jsem vytocil kolem 6000 zacalo to kuckat jako omezovac,preradil jsem a uz nic.
20:47:36
02.05.2010
02.05.2010

Mach
takze zkusit jeste vymenit rozdelocvac? dekuju za radu
20:35:22
02.05.2010
02.05.2010

jarda.u1
-> Mach: mohla ti odejit civka v rozdelovaci
20:22:26
02.05.2010
02.05.2010

Mach
Mam ve 130 zapalování z favorita a z nicehoi nic mi prestala hazet jiskru. vymenil jsem civku a porad nic.. Muze mi nekdo z vas popsat jak maji byt kabely z civky do te krabicky jak to ridi? Na civce je 15 (dle meho nazoru + a 1) Z 15 na civce na 15 na krabicce,to same s kontaktem 1. a zbyle dva prostredni na rozdelovac. Vsem diky za radu
