skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Test paliva Ethanol E85
21:42:12
12.04.2010
12.04.2010

favo110lrs
jezdim čistý e85 v BMM v zimně špatně startoval v lete bez problemu řek bych že výkon stejný možná o trošku vedší spotřeba.
21:38:27
12.04.2010
12.04.2010

Vrba
-> Trax: Já ted jezdím v průměru za 185kč/100 kilaků (tankuju za 22,90).Věřím tomu,že by se dalo dostat i níž při úspornější jízdě.
21:09:05
12.04.2010
12.04.2010

Milan 136
Vyčerpat benzin z BMM je hodně jednoduchý. buď stačí kusem drátu propojit relé čerpadla a nebo pustit proud rovnou na čerpadlo. práce na tři minuty:)
20:51:11
12.04.2010
12.04.2010

Trax
-> Tom.t: To je v planu. Bude se kupovat octavie 1.6 s LPG

19:42:21
12.04.2010
12.04.2010

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Trax: tak jdi do lpg

14:45:45
12.04.2010
12.04.2010

Stromek
jak myslíte že se s tím popere 1.3 BMM favo nebo felda .. nezacne odchazet treba lambda? a jake svicky do toho ?? mate s tim nekdo uz zkusenosti na strikackach ?
14:16:58
12.04.2010
12.04.2010

Trax
-> Vrba: Asi začneme testovat, protože u nás mají benzín za 32Kč...

14:15:07
12.04.2010
12.04.2010

Vrba
-> Trax: Měla by to pobrat,kdyz to mixneš 1:2e85
14:05:15
12.04.2010
12.04.2010

Trax
Máte někdo zkušennosti, jak se s E85 popere řídící jednotka ve felicii 1.3 mpi?
13:37:19
12.04.2010
12.04.2010

David29
-> Alenka: Díky... to mám kousek-)
13:35:53
12.04.2010
12.04.2010

Alenka
-> David29: ETK na Prumyslove a KM Prona v Hornich Pocernicich
12:27:39
12.04.2010
12.04.2010

David29
-> Alenka: Ha, kde se dá tanknout?
07:59:38
12.04.2010
12.04.2010

Alenka
Cisteho E85 uz jsem ve Favoritu vyjezdil neco pres 300l a zatim bez jedineho problemu.
Doufam, ze EU neprestane tyhle paliva podporovat, protoze k benzinu bych se po velmi dobrych zkusenostech s Eckem vracel jen velmi nerad.
Jenom vam zavidim, ze u vas stoji litr 21kc, tady v Praze za to zlodeji chteji 24kc :(
Doufam, ze EU neprestane tyhle paliva podporovat, protoze k benzinu bych se po velmi dobrych zkusenostech s Eckem vracel jen velmi nerad.
Jenom vam zavidim, ze u vas stoji litr 21kc, tady v Praze za to zlodeji chteji 24kc :(
07:44:46
12.04.2010
12.04.2010

Vrba
-> Stromek: Já už na to najezdil pres 3000 kilometrů.Jede to s tím líp,ale musí se všechno přenastavit.Jezdím se spotřebou lehce přes 8L čistého e85 na motoru 136.
23:12:18
11.04.2010
11.04.2010

Nouf
Jen tak pro informaci, jsem dneska na cestě Dolany-Toveř-Dolany najezdil asi 30 kilometru, sam jsem se nestačil divit, kde se tam ty čisla na počítadle vzaly

23:11:42
11.04.2010
11.04.2010

Nouf
Jediné foto z průbehu testu 

23:09:12
11.04.2010
11.04.2010

afro100
-> Stromek: skoda-virt.cz/cz/.../1280
14-palivo-ethanol-e85
23:06:20
11.04.2010
11.04.2010

Stromek
Dnes ráno jsem se doslechl, že se v Olomouci prodává palivo E85. Bavil se o tom jeden známý, že prý to má lepší výkon a litr stojí 13 kč, to se mi jako studentovi, s prázdnou kapsou, velice zalíbilo a tak jsem se rozhodl prozkoumat jak to s biolíhem opravdu je.
Můj nový poznatek jsem ihned konzultoval s Noufem a ten po se po několika nedomyšlených verzích plánu na vyzkoušení paliva rozhodl, že jej prostě v olomouci u Hornbachu koupí, doveze a vyzkoušíme jej. Dohodli jsme se na jednu hodinu, Nouf tu v jednu opravdu byl a tak jsme mohli začít testovat. Prvním testovacím vozidlem se měl stát můj Favorit 1.3 bmm, bohužel se nám ani po urputném hodinovém boji s všemožnýmy trubičkami nepodařilo domluvit s čerpadlem a benzín z vozu vypustit. V důsledkku tohoto marného boje s řidící jednotkou, která nechtěla pustit čerpadlo, aby nám vysálo benzín z nádrže a my měli " čistou hrací plochu" jsme zvolili jiný testovací vůz a to Noufova oranžovočrného sporáka.
Teď již k vlastnímu tesu. Náš plán byl vyzkoušet palivo Ethanol E85 a různé jeho směsi s benzínem, odpojili jsme palivovou nádrž a místo ní jsme připojilijen malý třílitrový kanystřík okdvody do ostřikovačů, abychom hohli jednoduše měnit směsi paliva. Pokaždé jsme namýchali 0,5l směsi a tu jsme jeli vyzkoušet. Noufovi jsem řekl ať paliva hodnotí po výkonové stráncea to na stupnici 1 - 10, kde je 10 největší trhák a 1 jako želva. Obyčejný benzín Natural 95 byl na této stupnici číslo 5 a LPG čislo 4.
Palivo Ethanol E85 je bezbarvá tekutina zápachu podobného slabšímu benzínu, který je říznut trouškou slivovice. Palivo Ethanol E85, které se dá kloupit na čerpací stanici, je směs 15% Naturalu 95 a 85% ethanolu a dalších aditiv. Jeho cena je v Olomouci 21.90 Kč.
První test čisté palivo E 85. Po nalití do nádrže, jsme nastartovali
s trošku delším točením startéru. Auto nebylo schopné udržet volnoběh bez sytiče, úbytek výkonu byl značný, ale po vytažení sytiče se auto chovalo jako s turbem, ale s benzínem se to stejně nemohlo rovnat. Nouf ohodnotil toto palivo číslem 2, čož značí rychlost nakopnuté želvy. Bohužel jsme při tomto testu měli zavřenou vzduchovou klapku, kterou má Nouf v autě kvůli LPG. Při dalším testu této směsi s otevřenou klapkou, přiřadil Nouf čistému ethanolu číslo 3,5.
Druhá směs 50% Natural 95 a 50% Ethanol E85. Tentokrát jsme neměli ještě neměli otevřenou tu vzduchovou klapku. na volnoběh se tomu muselo trošku pomáhat sytičem a výkon taky nic moc. Směs byla ohodnocena číslem 3.
Třetí na řadě byl obyčejný benzín Natural 95 jako kontrolní bod k nakalibrování Noufových smyslů. Byla mu už předem přiřazena hodnota 5.
Čtvrtá směs byla z 33% Natural 95 a 66% Ethanol E85, prostě 1:2. Pro tento test jsme již otevřeli vzduchovou klapku. Radost v Noufových očich mě potěšila, výkon se mu zdála o chloupek větší než u obyčejného benzínu, a dal této směsi hodnotu 5,5.
Shrnutí
Litr paliva Ethanol 85 stojí 21.90 Kč, litr benzínu stojí něco kolem 30 Kč...
S čistým lihem mělo auto problémy, ale muselo by se to naladit v karburátoru pro spalování lihu.
Směs 1:2, Natural 95 : Ethanol E85, se Noufovi zdála jako nejlepší.
Průměrná cena litru této směsi je cca 24.5 Kč.
Další testy tohoto paliva proběhnou na mém favoritu s řízeným vstřikováním BMM, až se naučím, jak jednoduše, vypustit nádrž :-D
Můj nový poznatek jsem ihned konzultoval s Noufem a ten po se po několika nedomyšlených verzích plánu na vyzkoušení paliva rozhodl, že jej prostě v olomouci u Hornbachu koupí, doveze a vyzkoušíme jej. Dohodli jsme se na jednu hodinu, Nouf tu v jednu opravdu byl a tak jsme mohli začít testovat. Prvním testovacím vozidlem se měl stát můj Favorit 1.3 bmm, bohužel se nám ani po urputném hodinovém boji s všemožnýmy trubičkami nepodařilo domluvit s čerpadlem a benzín z vozu vypustit. V důsledkku tohoto marného boje s řidící jednotkou, která nechtěla pustit čerpadlo, aby nám vysálo benzín z nádrže a my měli " čistou hrací plochu" jsme zvolili jiný testovací vůz a to Noufova oranžovočrného sporáka.
Teď již k vlastnímu tesu. Náš plán byl vyzkoušet palivo Ethanol E85 a různé jeho směsi s benzínem, odpojili jsme palivovou nádrž a místo ní jsme připojilijen malý třílitrový kanystřík okdvody do ostřikovačů, abychom hohli jednoduše měnit směsi paliva. Pokaždé jsme namýchali 0,5l směsi a tu jsme jeli vyzkoušet. Noufovi jsem řekl ať paliva hodnotí po výkonové stráncea to na stupnici 1 - 10, kde je 10 největší trhák a 1 jako želva. Obyčejný benzín Natural 95 byl na této stupnici číslo 5 a LPG čislo 4.
Palivo Ethanol E85 je bezbarvá tekutina zápachu podobného slabšímu benzínu, který je říznut trouškou slivovice. Palivo Ethanol E85, které se dá kloupit na čerpací stanici, je směs 15% Naturalu 95 a 85% ethanolu a dalších aditiv. Jeho cena je v Olomouci 21.90 Kč.
První test čisté palivo E 85. Po nalití do nádrže, jsme nastartovali
s trošku delším točením startéru. Auto nebylo schopné udržet volnoběh bez sytiče, úbytek výkonu byl značný, ale po vytažení sytiče se auto chovalo jako s turbem, ale s benzínem se to stejně nemohlo rovnat. Nouf ohodnotil toto palivo číslem 2, čož značí rychlost nakopnuté želvy. Bohužel jsme při tomto testu měli zavřenou vzduchovou klapku, kterou má Nouf v autě kvůli LPG. Při dalším testu této směsi s otevřenou klapkou, přiřadil Nouf čistému ethanolu číslo 3,5.
Druhá směs 50% Natural 95 a 50% Ethanol E85. Tentokrát jsme neměli ještě neměli otevřenou tu vzduchovou klapku. na volnoběh se tomu muselo trošku pomáhat sytičem a výkon taky nic moc. Směs byla ohodnocena číslem 3.
Třetí na řadě byl obyčejný benzín Natural 95 jako kontrolní bod k nakalibrování Noufových smyslů. Byla mu už předem přiřazena hodnota 5.
Čtvrtá směs byla z 33% Natural 95 a 66% Ethanol E85, prostě 1:2. Pro tento test jsme již otevřeli vzduchovou klapku. Radost v Noufových očich mě potěšila, výkon se mu zdála o chloupek větší než u obyčejného benzínu, a dal této směsi hodnotu 5,5.
Shrnutí
Litr paliva Ethanol 85 stojí 21.90 Kč, litr benzínu stojí něco kolem 30 Kč...
S čistým lihem mělo auto problémy, ale muselo by se to naladit v karburátoru pro spalování lihu.
Směs 1:2, Natural 95 : Ethanol E85, se Noufovi zdála jako nejlepší.
Průměrná cena litru této směsi je cca 24.5 Kč.
Další testy tohoto paliva proběhnou na mém favoritu s řízeným vstřikováním BMM, až se naučím, jak jednoduše, vypustit nádrž :-D
