1.6 felicie, spotřeba, palubní počítač

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 07.04.2010 do 11.04.2010, založil/a mekky
řadit dle data
21:46:33
11.04.2010
palinator
-> Stepan FUN:
Podle mě na tvým postupu není nic špatnýho...4
21:28:17
11.04.2010
StepaNoFUN
-> King: Tak já se přiznám, že se občas po rovině nebo z kopce s 1.6 feldou zapomenu a tu 5ku tam po městě nechám . Nicméně jezdím po městě 55-60 (takže to vychází nad 1500ot./min) a jak přijde mírnější kopeček, řadím na 4, někdy pokud je potřeba kopeček vyjet svižnějc tak rovnou na 3...
Ale když s tím jela moje mladá (která má sice už pár let řidičák, ale najeto má asi tak 2000km :-/ ) a do stoupání se snažila z 1200ot./min na 5ku zrychlovat, tak jsem ji z toho auta málem vyhodil.
21:09:16
11.04.2010
palinator
-> King:
Tak zase 120 je vyloženej traktor, to jede stejně blbě v celým spektru otáček, což je jeho velkou devizou. Ale fakt bych to nedělal. Jen z kopce nebo bez zátěže po rovině.
20:52:08
11.04.2010
King
-> palinator: Stopnul jsem jednou u Škvorce staršího týpka s Š125L. Zastavil mi v kopci, rozjel se, něhem pár vteřin tam bez vytáčení motoru nakopal pětku a přísahám, že 40tkou na pětku drtil ten kopec. Že prej to auto má 10 let, ale už to moc to netáhne :)
Třeba můj 2.0 TDCI si na rovince nechá s odřenejma ušima líbit ještě 1500, ale je to už na hraně.
19:48:07
11.04.2010
palinator
-> King:
No, mě to i u slavnýho TéDéÍčka přijde dost divný, jezdit kopce okolo 1000-1500 ot. Je sice pravda, že tyhle motory jsou spíš do nízkejch otáček než do vysokejch, ale to auto jede tak, jako by ten motor se z toho chtěl vyrvat (Octavia II 1,9 TDI), duní to, klepe to s celým autem. Těch 2000 to i u dehtů je potřeba a samozřejmě někdy protáhnout komín do omezovače3. U stodvacítky by mě to rvalo srdce, poslouchat, jak detonuje jak kdyby byla klika ne třikrát uložená, ale třikrát rozlomená. Navíc trochu teorie motoru a to, že to je kluzný uložení, a že se takhle přetěžuje, není nic moc pocit.

EDIT: sorry, píšu jak kretén, dneska už jsem nějak přetaženej. :-D
upraveno 1x, naposled 11.04.2010 19:49:00
17:12:06
11.04.2010
King
-> palinator: To víš ty a já. Už jsem dělal spolujezdce spoustě lidí, co tohle nikdy nepochopí a jsou schopný drtit ten motor ve jménu spotřeby podobným stylem pořád.
Mám jednoho "humanitně zaměřenýho" bejvalýho spolužáka, co se prohlašuje za kliďase za volantem. Když mi předváděl jak tehdy horká novinka, felda BMM, dokáže "v pohodě" jezdit 60 na pětku, nekomentoval jsem to, protože čerstvým majitelům ŘP to nepřísluší :)
Prej to "málo táhlo", tak ji včas prodal a přesedlal na stíhačku P106 1,4D, "protože nic nežere a táhne kurva vocpoda". Známýho automechanika pak zoufale zval na projížďku, že to "má malej výkon" a na výjezdu z kolína na Prahu z toho víc jak 80 nevytáhne. Jelikož náš společný automechanik zhruba tušil, která bije, nechal se povozit, neřek ani slovo, pak se vystřídali za volantem a milej automechanik vyjel to samý lehounký stoupání kilodvacet. Vysvětlil mu znova význam toho klacku na středovým tunelu a považoval to za vyřešený :) Nicméně ani úsporný nadále podtáčený "dehet" už nestačil, tak nastoupil turbodehet mondeo - ten motor byl imrvére mechanicky rozjebanej a ať mi někdo netvrdí, že v tom neměl podíl i ten mezikus mezi sedačkou a volantem :)
Znám i jednoho "tunéra", co posunuje u dráhy. Měl svýho času žihadlo filcku BMM 1.3 50kW "ftuningu" (laděnej vejfuk a čyptinynk pyčo) s impozantním zvukem. Když to s ním jel po výměně ložisek v kole jeho tchán-automechanik projet, normálně to párkrát vytočil na 4-5trpm a prej kdyby majitelovy oči uměly střílet, tak je mrtvej :) On prostě všechno nad 3000 považoval za kurvení motoru. To jenom pro ilustraci, že co Čech to největší motorista, co každou neděli vejrá na F1, má předplatný Světa motorů, ale za volantem sedí jako tukan a princip manuálního řazení mu zůstane do konce života záhadou :)
16:41:56
11.04.2010
Tommyk
-> Max: ale jen nad 2100 ot./min a chladící kapalina musí mít +- 90°C
15:53:49
11.04.2010
palinator
-> Max:
To víme, ale pouze do určitejch otáček.
12:41:18
11.04.2010
Max
když brzdíš motorem, tzn. jedeš uplně bez "plynu" palivo nejde do motoru žádné....
09:09:47
11.04.2010
palinator
-> King:
A já říkám dlouhodobý podtáčení?! Jak často ze svý jízdy jedeš z mírnýho kopce nebo bez zátěže po rovině? Vždyť i do sebemírnějšího kopce by se to při 60 km/h na pětku nemělo šanci utáhnout.
23:20:49
10.04.2010
King
-> palinator: Motoru, kterej je konstruovanej na provoz v rozpětí 2000-x asi nebude dělat dlouhodobý podtáčení v otáčkách vyššího volnoběhu. Ostatně už i samotnej volnoběh motor prej dost mechanicky kurví.
23:14:56
10.04.2010
King
-> Jarda/felda: Syny provozuje plynivku?4
22:17:18
10.04.2010
palinator
-> Jarda/felda:
Uniká skrze netěsný ventily.3
-> King:
Kolenovrt?3 Vždyť to je téma o tom, kdy má nejnižší spotřebu. A nejde o to náhodou? Já nejsem kolenovrt...4 Jen říkám, když chce někdo nejnižší spotřebu, tak jestli není v tohle případě nejnižší. Motoru to nemůže škodit. Já si taky nejvíc libuju v otáčkách 3500+.
21:56:00
10.04.2010
Jarda/felda
-> King: LPG se neodpařuje 4 3
21:54:11
10.04.2010
Nwkt
-> King: Nejlepší spotřebu mam já, nádrž suchá a dva roky to stojí, nemá se co odpařovat 3
20:29:00
10.04.2010
King
-> King: .....teď jsem otevřel Pandořinu skříňku a spotřeboví kolenovrti budou páchat hromadný sebevraždy :)
20:27:34
10.04.2010
King
-> Syny: Omyl, dear Watson, když ti to stojí před barákem a odpaří se ti z nádrže byť jedinej mikrolitr benálu, bude spotřeba nekonečná, protože ujetá vzdálenost se rovná nule a spotřeba se udává v jednotkách objemu na jednotky vzdálenosti4
19:13:12
10.04.2010
Tommyk
-> Syny: 40
19:00:54
10.04.2010
Syny
-> King: ja mam teda nejmensi spotrebu, kdyz mi to stoji pred barakem 3
18:22:39
10.04.2010
King
-> palinator: To je klasickej argument kolenovrta4
-> mekky: Vzhledem k tomu, že jízdní odpor tvoří i aerodynamická odporová síla, která roste s druhou mocninou rychlosti, tak nejmenší dosažitelná spotřeba je u běžnejch aut někde kolem 50-60km/hod. S 1.6tkou filckou s BC jsem sice služebně jezdil, ale údaj aktuální spotřeby jsem z pochopitelných důvodů ignoroval :) Osobně bych viděl minimální spotřebu na 5tku kolem těch 70, ale níž už bych to jako majitel auta nepodtáčel. A už vůbec bych to v běžným provozu nepraktikoval :)
23:59:48
07.04.2010
mekky
Fakt se nenajde nikdo, kdo tu spotřebu při různých otáčkách měřil na 1,6ce?
17:00:21
07.04.2010
Tommyk
přívod paliva se zastaví jen když je chadící kapalina zahřátá na provozní teplotu, otáčky jsou víc jak 2100 a máš sundanou nohu z plynu..

je to takle napsaný v nějaký příručce nebo někde jsem to tak četl - (v odborný literatuře)
upraveno 1x, naposled 07.04.2010 17:00:34
14:03:16
07.04.2010
mekky
Crestik: 1,3 bude žrát nejmín kolem 90, tomu věřím. Ale 1,6ka má velký zdvih proti vrtání a v podstatě stabilní krouťák už od 1500 otáček, tak si myslím, že tady to bude kolem 60 km/h.
Mimochodem, já jsem jel s 1,3 felicií Ostrava -> Brno -> Ostrava za 5,51 litrů/100 km s 5 chlapama v autě, včetně popojíždění ve městech :)

Když jedeš 2000 otáček a odstavíš plyn, tak to žere něco málo - co znamená "něco málo"? 2 litry/100 km?
13:41:41
07.04.2010
palinator
-> Crestik:
No, nechci se vám do toho motat, ale když ten motor není zatíženej, tak proč ho nedusit. Když se jede v obci někde po rovině na nula nula prd plynu, tak proč nenechat otáčky co nejníže. Samozřejmě, při větším zatížení nebo i v decentním kopci na otáčkách přidat, ale v režimu nízký zátěže... proč ne?
13:36:44
07.04.2010
Crestik
...aha, 1,6...mluvím o 1,3 MPi. Každopádně to s tou 5tkou platí, bo 1,3MPi 50kW má nejkratší převodovku, co se tam dávala
13:35:04
07.04.2010
Crestik
50 na 5tku je na facku :-) 4ka taky dost nízko, přes obce jezdím na 4ku 60 dle tacho
13:34:11
07.04.2010
Crestik
jezdím denně 2x 40 km, většinou okresky, rychlost 60-120, jednou za cestu razantní rozjezd z nuly, průměrně 2x za cestu prudší předjíždění...věř, nebo ne, bere mi to 6,05 (nula pět), podle tankování. Přesněji ujedu na plnou asi 600-620km dotankuju 37-40l. Vypozoroval jsem, že je podstatně šetrnější na spotřebu, když to třeba vyženeš do otáček na půl plynu, než na plný, kde je rozdíl skoro nulový, ale spotřebu zvedne. Taky dle BC to žere nejmíň opravdu kolem 80-100. Přívod paliva se "vypíná" kolem 2000, takže když odstavím plyn, otáčky padají 3->2tis, BC 0,0 a čísla naskočí při cca 1800. Ale když jedeš 2000, a odstavíš, tak to žere něco málo.
13:25:49
07.04.2010
mekky
A ještě by mě zajímalo, jaký je rozdíl ve spotřebě při 50 km/h na 4ku a na 5ku.
13:20:54
07.04.2010
mekky
Zdravím, chtěl bych se zeptat někoho s 1.6 felicií s palubním počítačem, při jaké rychlosti (/otáčkách) to má na pětku absolutně nejmenší spotřebu. Obecně se tvrdí kolem 90 km/h (2500 otáček), ale zdá se mi to moc, když ten motor má už v 1500 otáčkách 111 Nm krouťák (a při 2000 127Nm = 70 km/h).

Dále bych se chtěl zeptat, od kolika otáček je kompletně zastaven přívod paliva při brždění motorem. Díky.
Extreme Tyres