skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký krmítko na 136ku?
22:29:03
12.05.2010
12.05.2010

Ale B
o proti jakému karbecu je tatra chudá? třeba o proti sedru 136 jo, nebo co myslíte?
21:11:24
12.05.2010
12.05.2010

ferrari
Gemini 12.05.10 01:39:15 napsal:
natryskovanie tatrovackeho SEDRu nie je smerodajne, tie motory boli
nastavovane na chudobnu zmessom mal ten pocit, že minimálne 1.komora by ušla...možno 2. komora bola nachudobno, no...
natryskovanie tatrovackeho SEDRu nie je smerodajne, tie motory boli
nastavovane na chudobnu zmessom mal ten pocit, že minimálne 1.komora by ušla...možno 2. komora bola nachudobno, no...
17:16:37
12.05.2010
12.05.2010

MOLSO
-> Jakub M.: myslim ze sojuz by daleko nedoletel s JIKOV karbecom 

13:29:00
12.05.2010
12.05.2010

Jakub M.
-> Ale B:
nejlepci bude ten ze Sojuzu
nejlepci bude ten ze Sojuzu

13:18:53
12.05.2010
12.05.2010

Ale B
a co teda je lepší karbec na 136 ze saturna 5
nebo polmo?
nebo polmo?12:34:21
12.05.2010
12.05.2010

MOLSO
-> darklord:


01:48:33
12.05.2010
12.05.2010

darklord
-> Gemini: no, lebo na bohatu uz by sa to nevolalo tatra 613 ale saturn 5
01:39:15
12.05.2010
12.05.2010

Gemini
natryskovanie tatrovackeho SEDRu nie je smerodajne, tie motory boli nastavovane na chudobnu zmes
23:57:38
11.05.2010
11.05.2010

Nwkt
-> Ale B: Jo dva
23:56:48
11.05.2010
11.05.2010

Ale B
V Tatře byly na 4 válce 1 SEDR, čili celekm 2ks??? Kdyby jo, to by odpovídalo 1 karbec na objem cca 1700ccm. Ted otázka co je líp natryskovaný ? sedr tatra nebo polmo. Jestli sem to teda slyšel dobře že tam byly 2
20:25:03
11.05.2010
11.05.2010

Klubko_
-> Ale B: v tomhle tematu jsou otryskovani jednak myho karbu a i jinych skoda-virt.cz/cz/.../1180
48-karbec-44
20:17:25
11.05.2010
11.05.2010

Ale B
a neznáte nekdo otryskování Polmo karbecu? Nebo 1500 Lady?
13:19:00
11.05.2010
11.05.2010

aceboss
-> Ale B: Já měl na 130L/A Sedr z 613 a taky sem si nestěžoval...

11:05:17
11.05.2010
11.05.2010

Klubko_
-> Ale B: nevim, esi je lepsi, jak z tatry, ale ja a kamosi pouzivame polmo z Polski Fiat 1500 a supr.
10:53:58
11.05.2010
11.05.2010

Ale B
Eště bych měl dotaz, který karbec je lepší Sedr z T613 nebo nějaký 1500 (Fiat, Lada)???
17:14:20
10.05.2010
10.05.2010

ferrari
Jasné, na veľkosti záleží ! 

15:13:09
10.05.2010
10.05.2010

Klubko_
-> Ale B: tak to kazdopadne. Pokuds mel maly difuzory, taks to mel bohaty. Tim, zes dal spravne velky difuzory ke spravnejm triskam se ti bohaatost smesi vyrovnala do vhodnyho stavu.
14:52:52
10.05.2010
10.05.2010

Ale B
No když se tady řešili ty dofuzory neco na tem asi bude. Protože sem měl na na Mkové Š 135, přetriskovaný SEDR 120 na 136 a pak sem tam dal origo 136 uplně neco jiného, takže sem si udělal závěr že na difuzorech hodně záleži.
16:25:53
09.05.2010
09.05.2010

ferrari
Klubko_ 09.05.10 13:39:22 napsal:
→ afro100: nz. Ted uz bych se s tim vubec neparal a
prodlouzil tu packu primo na plyn. pedalu. Esi mas ceocko, tak je to na chvilku
ze… myslim, ze je to nejelegantnejsi reseni
tiež by som povedal...dávať pedál do kolmejšej polohy by som neodporúčal - chudák pravá noha (teda, ibažeby niekto jazdil trvale na min. pol plynu...).
→ afro100: nz. Ted uz bych se s tim vubec neparal a
prodlouzil tu packu primo na plyn. pedalu. Esi mas ceocko, tak je to na chvilku
ze… myslim, ze je to nejelegantnejsi reseni
tiež by som povedal...dávať pedál do kolmejšej polohy by som neodporúčal - chudák pravá noha (teda, ibažeby niekto jazdil trvale na min. pol plynu...).13:41:58
09.05.2010
09.05.2010

afro100
-> Klubko_: jn, uvidim ked sa k tomu dostanem :)
13:39:22
09.05.2010
09.05.2010

Klubko_
-> afro100: nz. Ted uz bych se s tim vubec neparal a prodlouzil tu packu primo na plyn. pedalu. Esi mas ceocko, tak je to na chvilku ze... myslim, ze je to nejelegantnejsi reseni 

14:48:49
08.05.2010
08.05.2010

afro100
-> Klubko_: dikes, uvazoval som o tom upraveni pedala, o cosi predlzit tu packu + urezat ten spalicek zozadu pedala + este ho trosku dat kolmejsie ... ten zlomeny pedal co mam teraz je na houno, sa na to blbo slape :/ Kombinacia co som napisal v spojeni s "rychlym plynom" by nemusela byt zla ...
12:43:47
08.05.2010
08.05.2010

Klubko_
-> afro100: existujou vic moznosti reseni:
- upravit prepakovani (prodlouzit) packu u plyn. pedalu zachytavanici lanko
- upravit doraz plyn. pedalu tak, aby byl vic na kolmo, cimz prodlouzis jeho drahu, ale bude to nepohodlnejsi pro pravou nohu (mam vyzkouseny)
- propilovat ten pulmesic u karbu (nemam vyzkouseny) ale pry to funguje
- upravit prepakovani primo na karbu
- kombinace predchozich
- upravit prepakovani (prodlouzit) packu u plyn. pedalu zachytavanici lanko
- upravit doraz plyn. pedalu tak, aby byl vic na kolmo, cimz prodlouzis jeho drahu, ale bude to nepohodlnejsi pro pravou nohu (mam vyzkouseny)
- propilovat ten pulmesic u karbu (nemam vyzkouseny) ale pry to funguje
- upravit prepakovani primo na karbu
- kombinace predchozich

20:12:27
06.05.2010
06.05.2010

afro100
-> darklord: aha :D esteze to tak uz mam :D nemusim teda nic upravovat, dikes :D
20:00:54
06.05.2010
06.05.2010

darklord
-> afro100: odpilit cca polovicu pedala aby siel nizsie ;)
15:35:53
06.05.2010
06.05.2010

afro100
Ked sa tu tak riesi ten lekr, na zastavbu do zadomotorovky je vraj treba upravit plynovy pedal. Mohli by ste prosim poradit co tam upravit? Dneska som sa na to pozeral a nejak som neprisiel na to co upravit aby to fungovalo ... jazda na jednu komoru nie je nic moc :) diky
21:26:24
05.05.2010
05.05.2010

Klubko_
-> Kounect: lekr je ceskej jikovem licencne vyrabenej pierburg a montoval se do favoritu a nekterych felicii.
21:24:07
05.05.2010
05.05.2010

Kounect
Otázka od amatéra, LEKR je origo z Favorita?
13:50:06
04.04.2010
04.04.2010

Petkar1
-> Star LC20: Není zač. Určitě vyzkoušej:)
10:04:03
04.04.2010
04.04.2010

Star LC20
-> Petkar1: Díky za rady, dobrý muži
Stejně vyzkouším oboje, jak SEDRa, tak určitě i LEKRa.
Stejně vyzkouším oboje, jak SEDRa, tak určitě i LEKRa.23:05:10
03.04.2010
03.04.2010

Petkar1
-> Star LC20: jj zapoj vodu a pohoda. Můj teda s tím má trochu problémy, ale teď už to neřešim když bude jinej motor. Ale párkrát vrknu aby nechcípnul a pak jedu bez cukání.
21:48:36
03.04.2010
03.04.2010

afro100
-> petr s: presne,
chvilku som uvazoval o zastavbe lekra do stovky len kvoli tomu syticu :D
chvilku som uvazoval o zastavbe lekra do stovky len kvoli tomu syticu :D
21:47:19
03.04.2010
03.04.2010

petr s
-> Star LC20: Zapoj tam vodu a o sytič se nemusíš starat
21:44:47
03.04.2010
03.04.2010

Star LC20
Tak to vypadá, že budu přímo "muset" dát LEKRa, protože sehnat 2951 a výš je zkrátka nemožný. Jenom sem se chtěl ještě zeptat, jestli se dá na LEKRovi nějak předělat sytič na manuální ? Díky moc.
01:13:24
03.04.2010
03.04.2010

Petkar1
-> Cába: jj má ze 136. Reagoval jsem na toto. Prostě to není jenom o tý díře....
ferrari 02.04.10 12:15:59 napsal:
→ Petkar1: neviem si predstaviť difúzor 20 na Favo
motor…difúzor 20 je málo aj na 105ku…a môžu tam ísť trysky, aké
chcú…
Ale zasa dajú sa zväčšiť difúzory, ale chce to odborníka…a to by bolo
asik aj najlepšie riešenie…tak 23/25…
ferrari 02.04.10 12:15:59 napsal:
→ Petkar1: neviem si predstaviť difúzor 20 na Favo
motor…difúzor 20 je málo aj na 105ku…a môžu tam ísť trysky, aké
chcú…
Ale zasa dajú sa zväčšiť difúzory, ale chce to odborníka…a to by bolo
asik aj najlepšie riešenie…tak 23/25…
01:00:42
03.04.2010
03.04.2010

Cába
-> Petkar1: Tuner 2 to ale nekrmi karburatorem ze 120
00:19:26
03.04.2010
03.04.2010

Petkar1
-> Star LC20: No konstrukčně tam je akorát to přidávání plynu a podložka pro změnu sklonu (i když já ho teď jezdim na prasáka křivýho). Jinak je dobrý ho vyčistit a dát mu nové membránky a tak...Spotřeba je pak slušná, chová se to dobře a výkon tam taky je.
23:22:22
02.04.2010
02.04.2010

Kaprof-Pisařík
-> Petkar1:
Taky tak
Taky tak
23:02:07
02.04.2010
02.04.2010

Petkar1
-> werty: jj, LEKR je lepší ve všem...Od tý doby co ho mám na motoru, tak jsem nemusel karbec řešit. Se SEDRem to bylo furt něco...
22:56:22
02.04.2010
02.04.2010

Star LC20
No jak to tak čtu, tak je to celkem konstruktivní výměna názorů. Pro sebe sem si z toho vyvodil prozatímní závěr, že SEDR jedině na 130ku, soudě podle názorů; a LEKR......taky bude stačit. Ale zase je tu problém ho správně rozchodit, seřídit apod. U starýho LEKRA bude zřejmě trochu víc realizačních problémů, než u starýho SEDRA, však ? Vím o přidávání plynu...a dál ?
22:47:45
02.04.2010
02.04.2010

Petkar1
-> ferrari: Tak tím pádem konstruktéři ze škodovky museli bejt blbí, když dávali malý difuzory....
22:46:23
02.04.2010
02.04.2010

werty
Oba karburátory jsou sice spádové dvoustupňové, ale konstrukčně v mnohém odlišné... Stačí se podívat třeba jen na tvary rozprašovačů, které mají mimořádný vliv na (v rámci možností) přesné rozdělení směsi do jednotlivých válců kdy u LEKRu jsou lépe řešeny. Nebo třeba markantní na první pohled je rozdělení přípravy směsi pro jednotlivé fáze do více přídavných zařízení viz. u LEKRu samostatné obohacovače pro oba stupně.
22:23:37
02.04.2010
02.04.2010

ferrari
Hm, som nikde nenapísal, že difúzor závisí od výkonu...skôr od objemu...na 120tku je optimum 22/24, resp. 22/23...
Čože má Tuner dvojliter, aby musel mať neviemaké difúzory?
A prečože má SEDR T613 difúzory 23/27. Prečo nemá 20/24?
A myslím si,, ako som už napísal, že to nie je iba o veľkosti difúzora, ale aj konštrukcii karbu...totiž nielen primer difúzora je dôležitý pre prúdenie zmesi...napr dĺžka difúzora, výška karbu, geometria celej zmiešavacej komory (alebo ako nazvať ten priestor, kade prúdi zmes, vrátane difúzora)...preto nejde úplne porovnávať LEKR a SEDR
No ale čo tu budeme tliachať - skúste SEDR 20/24 na Favo motor. A potom SEDR 22/24. A potom SEDR 23/27...samozrejme všetky vhodne natryskované...
Čože má Tuner dvojliter, aby musel mať neviemaké difúzory?
A prečože má SEDR T613 difúzory 23/27. Prečo nemá 20/24?
A myslím si,, ako som už napísal, že to nie je iba o veľkosti difúzora, ale aj konštrukcii karbu...totiž nielen primer difúzora je dôležitý pre prúdenie zmesi...napr dĺžka difúzora, výška karbu, geometria celej zmiešavacej komory (alebo ako nazvať ten priestor, kade prúdi zmes, vrátane difúzora)...preto nejde úplne porovnávať LEKR a SEDR
No ale čo tu budeme tliachať - skúste SEDR 20/24 na Favo motor. A potom SEDR 22/24. A potom SEDR 23/27...samozrejme všetky vhodne natryskované...
21:05:34
02.04.2010
02.04.2010

Petkar1
-> ferrari: No..spádový jsou oba:))
To jsi teda musel mít sakra nabroušenou 120ku, že ti sériovej karburátor nestačil...Znovu se budu opakovat. Kdyby to bylo jak píšeš, tak například Tuner dva se svými 90HP by musel mít difuzor alespoň 30mm:) Já taky budu mít na motoru, kterej bude mít výkon možná jako dvě 120ky dohromady pidi LEKRa. Pochybuju že Saky ty difuzory nějak extrémně zvětší. To nemluvim o národních formulkách, které jezdí LEKR a výkon mají jako tři 120ky:))) Prostě není to jenom o tý díře....
To jsi teda musel mít sakra nabroušenou 120ku, že ti sériovej karburátor nestačil...Znovu se budu opakovat. Kdyby to bylo jak píšeš, tak například Tuner dva se svými 90HP by musel mít difuzor alespoň 30mm:) Já taky budu mít na motoru, kterej bude mít výkon možná jako dvě 120ky dohromady pidi LEKRa. Pochybuju že Saky ty difuzory nějak extrémně zvětší. To nemluvim o národních formulkách, které jezdí LEKR a výkon mají jako tři 120ky:))) Prostě není to jenom o tý díře....
18:58:07
02.04.2010
02.04.2010

ferrari
Hrušky s jablkami = LEKR so SEDRom...hovorilo sa tu o diere 20 v SEDRi
...mal som SEDR120 na Fave, veľká bieda...dokonca aj na 120tke je SEDR120 veľká bieda...aké trysky by ste tam asik chceli dať? Väčšia tryska = vyššia bohatosť = lenivý motor = vysoká spotreba. Zmes musí byť ideálna a teda tryskovanie sa dá meniť v malom rozsahu (spolu so vzdušníkmi). Koľko si dokáže motor nasať záleží hlavne od difúzora...samozrejme, extrémne veľký difúzor je napríťaž, bo sa pri nízkych otáčkach zmes dostatočne nevíri, že ano..
Priznám sa, nepoznám LEKR, ale ak je konštrukčne úplne inak riešený, ako SEDR, tak sa nedajú porovnávať 20tka difúzor v LEKRi a v SEDRi...
...mal som SEDR120 na Fave, veľká bieda...dokonca aj na 120tke je SEDR120 veľká bieda...aké trysky by ste tam asik chceli dať? Väčšia tryska = vyššia bohatosť = lenivý motor = vysoká spotreba. Zmes musí byť ideálna a teda tryskovanie sa dá meniť v malom rozsahu (spolu so vzdušníkmi). Koľko si dokáže motor nasať záleží hlavne od difúzora...samozrejme, extrémne veľký difúzor je napríťaž, bo sa pri nízkych otáčkach zmes dostatočne nevíri, že ano..
Priznám sa, nepoznám LEKR, ale ak je konštrukčne úplne inak riešený, ako SEDR, tak sa nedajú porovnávať 20tka difúzor v LEKRi a v SEDRi...
16:07:00
02.04.2010
02.04.2010

Petkar1
-> ferrari: Není to jenom o tý díře....btw: LEKR má myslim taky 1.stupeň 20mm a jede to a jede to dobře....
14:38:37
02.04.2010
02.04.2010

petr s
-> ferrari 02.04.10 12:15:59: A proč favoriti normálně jezdí?
14:35:08
02.04.2010
02.04.2010

Star LC20
Okej, tak zkusím napsat Freeangelovi - pokud to teda nebylo míněno jako recese. No a jinak nevím, brát starou vyšlehanou mrdku z vrakoviště mi přijde mimo mísu, nehledě nato, že karbů na 130ku je na vrakovištích hrozně málo.
-> tami: Díky za info - zkusím to pak, když něco seženu, udělat přesně podle Tebe. Dík
-> tami: Díky za info - zkusím to pak, když něco seženu, udělat přesně podle Tebe. Dík

12:15:59
02.04.2010
02.04.2010

ferrari
-> Petkar1: neviem si predstaviť difúzor 20 na Favo motor...difúzor 20 je málo aj na 105ku...a môžu tam ísť trysky, aké chcú...
Ale zasa dajú sa zväčšiť difúzory, ale chce to odborníka...a to by bolo asik aj najlepšie riešenie...tak 23/25...
Ale zasa dajú sa zväčšiť difúzory, ale chce to odborníka...a to by bolo asik aj najlepšie riešenie...tak 23/25...
11:17:35
02.04.2010
02.04.2010

Petkar1
-> tami: není na nic, když se natryskuje. Ono u těch SEDRů je to "jedno" jezdil jsem na 136 i natryskovanej 105kovej. Tam spíš rozhoduje jejich stav.
