-> Gemini: ".........avsak moze byt problem ked na studenom motore pustis LPG, zamrzne ti reduktor, resp nebude dobre fungovat"
Pokud je reduktor správně zapojenej do chladícího okruhu a při míchání chladící směsi se použije mozek, pak i při nejtužších mrazech jsem nikdy žádný mrznutí reduktoru nepozoroval.
Pravda, děje se to a je to důsledek nedodržení výšezmíněnýho, případně zavzdušněním reduktoru.
-> Vrba: Problém je ovšem v tom, že se stoupající teplotou nasávanýho vzduchu se směs OCHUZUJE.
Při provozu na lpg je prakticky nemožný současně provozovat regulaci teploty nasávanýho vzduchu, protože termostatická klapka způsobuje kolísání podtlaku nad karbem a tím rozhazuje dávkování LPG. To v krajním případě způsobuje kolísání až chcípání volnoběhu a teplej vzduch zmenšuje výkon motoru na LPG.
Problém aut na lpg je obecně v tom, že karburátor je provozovanej většinu času na sucho. A speciálně zinková slitina SEDRů (příp. EDSR) si to prostě nenechá líbit a časem zoxiduje vnitřek karbu, hlavně kanálky. Nepomáhá ani koupání v naftě, zlepší se to vyvařením např. v octový vodě. Dosáhnout na plynivce stejnou performance na benál jako na autě bez LPG je utopie. Vadí už i LPG mixer na karbu, kterej má průřez srovnatelnej s difozorama a tvoří překážku vzduchu. Vyšší předstih na lpg je nutnost, ale to obvykle kromě větší náchylnosti ke "klepání" na benzín nijak nevadí. Dokonce pro studenej motor je o něco vyšší předstih výhodnější.
Plynivku jsem provozoval na 99pct na LPG a benzín jsem tam měl jako 100pct funkční zálohu - ale: Karbec byl vytuněnej zvětšením difuzorů a přetryskováním, takže ta směs byla rozumně bohatší než série a ani při absenci vyhřívání sacího potrubí a sání vzduchu od výfuku to v mrazech nedělalo brikule. Samozřejmě, že na nějaký hamtání na plyn v mrazu to reagovalo kuckáním, ale to je fíčura všech škodivek, co z nějakýho důvodu nedisponujou karbem s přívěrovým sytičem.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problém u 742.136 karburátor
prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 14.03.2010 do 24.03.2010, založil/a Jarda - zrušená registrace
23:36:46
24.03.2010
24.03.2010

King
21:06:59
18.03.2010
18.03.2010

Vrba
-> ferrari: Ono pokud chces laborovat s tim predehrevem,musíš zároven v malem rozsahu laborovat s tryskama,jinak nedosahneš žádného výsledku a chod motoru se jen zhorší.Třeba karburátory edsr byly od vyroby serizovány na bohatší směs,...proto nebyla nutnost přesné teploty nasávaného vzduchu a fungovalo to v létě bez předehřevu a v zimě se doporučovalo připojovat předehřev.Kdo někdy viděl užovkový filtrbox,tak jistě ví,o čem mluvím.Kdeždo karburátory sedr byly kvůli zpřísnění emisí nastaveny z fabriky na chudou směs.Proto každý zásah do předehřevu způsobí to,že motor má už hodně chudou směs a z toho plynou špatné přechody a všechno to,co tady spousta lidí řeší jako závadu.Ono to funguje i bez toho a může to přinést nepatrný nárust výkonu,ale musí se patřičně upravit bohatost.
18:50:57
18.03.2010
18.03.2010

ferrari
-> Vrba: Plne súhlasím...presne tak, 130 má krátke potrubie a tiež vyhrievané...136ka má dlhé potrubie a keďže pod samotným sacím kanálom má komoru na vodu, tak sa od výfuku nezohreje...a aj ten predohrev vzduchu v zime chýba - pri prevádzke na benzín...
Ale ja som mal naozaj ten pocit, že zapojením výkrevu sa nia motor nejak zlenivel a subjektívne sa to chovalo, akoby som obohatil zmes...ale spotreba +- rovnaká...prechody omnoho lepšie...
Ale ja som mal naozaj ten pocit, že zapojením výkrevu sa nia motor nejak zlenivel a subjektívne sa to chovalo, akoby som obohatil zmes...ale spotreba +- rovnaká...prechody omnoho lepšie...
21:24:25
15.03.2010
15.03.2010

Vrba
No,ona 130ka a vsechy motory předtím to mají taky vyhřívané.Ale ne vodou,nýbrž těsnou blízkostí u výfukového svodu.Někdy si toho všimněte-jsou tam na obou svodech vybrušené takové plošky,které se skoro dotýkají.Ten výhřev je tam proto,aby se benzín dostatečně odpařoval.Když je to sání chladné,musí se odpovídajícím způsobem obohatit směs.Ale to u sériového motoru způsobí jen zvednutí spotřeby,nic víc.Co se týče předehřevu vzduchu při provozu na LPG,tak s tím nemám žádné zkušenosti,takže se k tomu nebudu vyjadřovat.Při provozu na benzín jsem musel kompenzovat mírným obohacením směsi aby motor nebyl závislý na teplotě vzduchu.Projevovalo se to špatnými přechody po přidání plynu pri chladnejším počasí.
20:55:16
15.03.2010
15.03.2010

shrekzv
-> Vrba: co sa tyka predhrevu od vyfuku...na lpg mi zhasinal motor na volnobeh...s teplym vzduchom...ked som to odpojil tak parada..
-> Jarda: to ze ti to ide na lpg je pekne...ale som zastanco toho aby motor fungoval najprv na benzin a potom pchat donho somariny.....v skodovke mam 136 motor so sedrom a lpg motor nastaveny na benzin predstih asi 6-7st.ide pekne na benzin a ide pekne na plyn..a netreba mu ani iny predstih ani nic......na plyn to ide mozno aj lepsie ako na bezin....
-> Jarda: to ze ti to ide na lpg je pekne...ale som zastanco toho aby motor fungoval najprv na benzin a potom pchat donho somariny.....v skodovke mam 136 motor so sedrom a lpg motor nastaveny na benzin predstih asi 6-7st.ide pekne na benzin a ide pekne na plyn..a netreba mu ani iny predstih ani nic......na plyn to ide mozno aj lepsie ako na bezin....
20:38:00
15.03.2010
15.03.2010

ferrari
-> Jarda: akurátže Felda MPi strieka temer na ventil a 130tka nemá to sanie tak dlhé a dvojkomorové...
Aj ja som mal ten pocit, že s odpojeným výhrevom to ide lepšie, ale prechody boli zlé - ako píšeš...nepomohla ani jazda 100 km...
Aj ja som mal ten pocit, že s odpojeným výhrevom to ide lepšie, ale prechody boli zlé - ako píšeš...nepomohla ani jazda 100 km...
19:53:03
15.03.2010
15.03.2010

Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: s teplym vzduchem od vyfuku to prave jede hur :/ stejne jako s mensim predstihem... s tim jsem dost kdysi laboroval (v lete) a myslim, ze jsem to na ten plyn vyladil, tak, ze se auto bylo na rovince schopno rozjet na 182km/h, ted uz je to jen 175km/h...(se zimnima protektorama na predku je to temer neriditelne) vacku a hlavu mam felda mpi, rozdelovac 880, písty fabia s klikou
S tim vyhrevem resp. chlazenim sani nevim, ale 130ka to nemela a felda mpi to take nema, tak tam az tak hrozny problem nevidim...
S tou ryskou me to uz take napadlo, ale radeji bych s tim moc nehybal, kdysi jsem pocital, ze 1mm odpovida asi 3stupnum..
S tim vyhrevem resp. chlazenim sani nevim, ale 130ka to nemela a felda mpi to take nema, tak tam az tak hrozny problem nevidim...
S tou ryskou me to uz take napadlo, ale radeji bych s tim moc nehybal, kdysi jsem pocital, ze 1mm odpovida asi 3stupnum..
17:09:33
15.03.2010
15.03.2010

Vrba
-> Jarda: Osobně bych to resil tak,ze bych zapojil ten predehrev,dodal predehrev od vyfuku,pretesnil a vycistil karburator,na rozdelovaci si udelal dve rysky-pro LPG a pro benzin a v prípadě delší jizdy na benzín bych tim rozdelovacem pootocil (je to otazka dvou minut).Takto by jsi to mel vychytané a nebyl by problém ani s jednim.
16:20:25
15.03.2010
15.03.2010

ferrari
Tak či tak, treba vyčistiť a možno pretesniť karbec...kuknúť aj membránku akc. pumpičky...
Ten ohrev sac. potrubia je dôležitý, ako som sa sám presvedčil...dokonca to veru môže spôsobovať aj to, že zohriaty motor po pridaní plynu chípne...iná vec ale je, ako to bolo v minulosti, či to šlo normálne...
Predstihu by som sa osobne nebál, už som mal nastavené kadečo (odhadom aj 20 st) a motor šlapal dobre...
A v prípade prevádzky na LPG odporúčam čapovať nejaký Vpower, alebo jednoducho do benzínu pridávať prísadu a sem tam to aj na benzín prebehnúť...
Ten ohrev sac. potrubia je dôležitý, ako som sa sám presvedčil...dokonca to veru môže spôsobovať aj to, že zohriaty motor po pridaní plynu chípne...iná vec ale je, ako to bolo v minulosti, či to šlo normálne...
Predstihu by som sa osobne nebál, už som mal nastavené kadečo (odhadom aj 20 st) a motor šlapal dobre...
A v prípade prevádzky na LPG odporúčam čapovať nejaký Vpower, alebo jednoducho do benzínu pridávať prísadu a sem tam to aj na benzín prebehnúť...
11:22:07
15.03.2010
15.03.2010

Vrba
ne ze to bez toho pojede hur.Bez toho vyhrivani ti to nebude fungovat nikdy,to se potom nediv ze slapnes na plyn a zdechne ti motor,to se da v tomhle pripade ocekavat.No a predstih 10 stupnu je zas duvod proc ti to jede na benzin jak tank.Ja davam predstih -2 stupne pri ba 95. Doporucene 0 az 2 stupne plati pro super 96.
07:51:18
15.03.2010
15.03.2010

Kapřík
-> Jarda: pokud nemáš zapojený výhřev sání, za studena ti to pojede určitě o něco hůř. Jinak karbec karbec karbec...jasná věc

23:55:36
14.03.2010
14.03.2010

Jarda - zrušená registrace
-> Kapřík: zakladni predstih mam 10° a s tim fakt hejbat nebudu, je to pro LPG ideal - odzkouseno a jede to nato uplne nejlip, vim, ze na benzin tam ma byt 5°+-2°
-> ferrari: vyhrev sani zapojenej nemam... tam nejake zhorseni mozna byt muze, ale takoveto? to asi ne... nemam ani privod tepleho vzduchu od vyfuku
-> ferrari: vyhrev sani zapojenej nemam... tam nejake zhorseni mozna byt muze, ale takoveto? to asi ne... nemam ani privod tepleho vzduchu od vyfuku
20:07:06
14.03.2010
14.03.2010

Kapřík
-> Jarda: vyndat karbec, vyčisti, seřídit. Pokud nepomůže hodit do kytek a dát jinej. Znovu seřídit karbec, směr, předstih a musí to jet...
Ale pokud to cuká po přidání plynu u teplýho motoru, je to rozhašenej karburátor
Ale pokud to cuká po přidání plynu u teplýho motoru, je to rozhašenej karburátor
18:41:58
14.03.2010
14.03.2010

ferrari
Podľa mňa by to chcelo rozobrať a vyčistiť karbec, bo keď je to ohriate, tak rozhodne normálne nie je, že to po pridaní plynu chcípne...a máš zapojené vyhrievanie sacieho potrubia?
Možno akc. pumpička strieka, ale nie dosť...a možno je problém inde, ale isto v karbe (teda, na 99%)...
Možno akc. pumpička strieka, ale nie dosť...a možno je problém inde, ale isto v karbe (teda, na 99%)...
10:10:25
14.03.2010
14.03.2010

Gemini
-> Jarda: ide o to ze na studenom motore sa z vyparov benzinu na studenych stenach sacieho potrubia a hlavy benzin kondenzuje na kvapalinu a nedostava sa v plynnej fazy zmiesany so vzduchom do valca......preto sa pouziva sytic po dobu kedy sa motor nezahreje....
plyn LPG je plyn a ten netrapi nejaky problem so studenym sacim potrubim....do valca sa dostane v tom istom pomere ako bol zmiesany v mixery......avsak moze byt problem ked na studenom motore pustis LPG, zamrzne ti reduktor, resp nebude dobre fungovat
plyn LPG je plyn a ten netrapi nejaky problem so studenym sacim potrubim....do valca sa dostane v tom istom pomere ako bol zmiesany v mixery......avsak moze byt problem ked na studenom motore pustis LPG, zamrzne ti reduktor, resp nebude dobre fungovat
10:04:09
14.03.2010
14.03.2010

Vrba
-> Jarda: No mě se to kdysi povedlo utesnit spatně a vím,že to auto jelo bud na plny plyn nebo se dusilo.Přitom tam musela byt naprosto minimalní netěsnost.No a sytič 3-4tisíce.Na plg bych rekl že to pojede,protože ho odpařuješ v tom splynovači,nebo co to je.Kdežto benzín se ti odpařuje v karburátoru a hlavně v tom sání,kde jeho odpařivost záleží mimojine na tom jaky je tam podtlak.Doporučuju ten karburátor sundat,vycistit ho,zkontrolovat tesnost O kroužků,seřídit klapky a pohrát si s tou montáží na motor-musí to dokonale těsnit.Taky může byt špatné těsnění svody-hlava.
09:20:49
14.03.2010
14.03.2010

Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: diky, jj, ale je zajimave, ze na LPG to je vpoho... ja tam tech tesneni pod karbem mam take nekolik promazanych vazelinou, tak to zkusim na ten silikon... Myslis ze falesnej vzduch by souvisel i s tim duseni pri pridání plynu? a jakto, ze na volnobeh to drzi a ani nekolisa? prave kolisani na volnobeh bych videl na falesnej vzduch.
08:27:26
14.03.2010
14.03.2010

Vrba
Cau,ono je celkem normalni,ze po nastartovaní motoru pri tak nizke teplote se musi chvilku pockat než se v sání začne odparovat větší mnozství paliva a motoru vzroste krouták aby přetlačil ztuhlou převodovku.Ale 2 minuty je fakt moc.Na svém autě bych při -20 tipl tak na 20 sekund.Pokud ti to pri zahrátém motoru a sytici drží velké otáčky,tak to vypadá na netěsnost někde v sacím traktu.Většinou je to hned to tesnění pod karburátorem.Osobně tam dávám vždycky 2 tesnení na sebe a dostatek motorového silikonu(většinou je ten karburátor pěkně prohlej a jedno to dnešní papírové těsnění to nevychytá).Pokud to těsní,tak při zahřátém motoru a sytiči musí tarokovat podobně jako dvoutakt.Pokud ne a jen se hodně zvednou otacky,tak tam jde falešný vzduch a nemůže to fungovat.Detonace můžou být vysokým předstihem,na který ti plyn pojede bez problémů.
07:33:35
14.03.2010
14.03.2010

Jarda - zrušená registrace
Nastartuji na tuk i v -25°C, kdyz si teda predem napumpuju :), ale pak ten motor nema vubec silu, jakmile pustim spojku, tak hned zhasne (neutáhne převodovku) musim to 2minuty nechat zahřát s vyslapnutou spojkou, pak se zvýší otáčky a mohu ji pustit. Jakmile seslapnu trochu rychleji plyn, tak to hned chcipne. Akcelerační pumpička stříka. Na volnoběh se mi chudá směs nezdá, docela to kouří - černě. Když je to zahřáté, tak to jede normalně, ale na každé přidání plynu to reaguje cukanim a kdyz motor necham bežet na volnobeh (jde normálně) a seslapnu plyn, tak chcipne... Při jízdě, kdyz vytáhnu sytič, tak se cukání docela eliminuje, ale zas mam vysoke volnobezne otáčky. Podle me to vypada na chudou smes, ale kdyz pridám na bohatosti, tak se nic nemeni :(
Už mi to dělá delší dobu, možná od začátku... (5let) jelikož jezdím na LPG, tak jsem to nikdy moc neresil, ale ted v zime me to docela stve. Udal jsem GO LPG reduktoru, tak mi to ted startuje s bezkontaktem tem a felda starterem do -15°C na LPG, ale stejne, dojde mi plyn a s tim autem se jede hrozne. Kdysi mi prislo, ze to i na benzin docela dost klepalo, jednou jsem mel v Chorvatsku strach, ze na 50ti km na benzin odrovnam motor, ale to mi uz ted neprijde, ale v te dobe mel motor o 80tis. km min. - zeby byla tenkrat vetsi komprese? 97 tis. km jsem uz na LPG nezabrusoval sedla, trochu to linejsi je, ale bejvalej favorit na tom byl podstatně hur.
Už mi to dělá delší dobu, možná od začátku... (5let) jelikož jezdím na LPG, tak jsem to nikdy moc neresil, ale ted v zime me to docela stve. Udal jsem GO LPG reduktoru, tak mi to ted startuje s bezkontaktem tem a felda starterem do -15°C na LPG, ale stejne, dojde mi plyn a s tim autem se jede hrozne. Kdysi mi prislo, ze to i na benzin docela dost klepalo, jednou jsem mel v Chorvatsku strach, ze na 50ti km na benzin odrovnam motor, ale to mi uz ted neprijde, ale v te dobe mel motor o 80tis. km min. - zeby byla tenkrat vetsi komprese? 97 tis. km jsem uz na LPG nezabrusoval sedla, trochu to linejsi je, ale bejvalej favorit na tom byl podstatně hur.
