skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felda 1.6 nedrzi volnobeh
12:08:54
26.03.2010
26.03.2010

Krop86
zdravím, mám ten samý motor akorát na octavii, a ten samý problém, tak mi prosím tě napiš jak to nakonec dopadlo :-)
20:15:34
13.03.2010
13.03.2010

MIC
Takte uz sem anpuli cesty k uspechu. Vymenil sem klapku, a pomerne obtizne jsme nakonec nastavil zakladni hodnoty. neustale me to vracelo k tem starym, proc to nevim. Po nastaveni zakladnich hodnot jsem jel n zkusebni jizdu a citil jsem ze vynechavaji valce pri jizde do prudkeho kopce to vubec netahlo. Tak si rikam kable ke svickam budou spatny. No a tak jsem to prosel a dokonce dva byly spatny. Tak jsem tam na rychlo hodil kable ze skodarny.
taklkze tedka koupim novy kable a asi radsi i svicky at si penezenka poradne zabreci a snad by to mohlo byt v cajku.
Dekuji vsem za rady a napady pri diagnostice problemu
taklkze tedka koupim novy kable a asi radsi i svicky at si penezenka poradne zabreci a snad by to mohlo byt v cajku.
Dekuji vsem za rady a napady pri diagnostice problemu

19:57:17
10.03.2010
10.03.2010

MIC
-> Stepan FUN: jj dobre. Hlaven a by to bylo tou klapkou a tim se to vyresilo...
19:08:22
10.03.2010
10.03.2010

StepaNoFUN
-> MIC: Chyby to neovlivní... Tyhle rozhodně ne. ;-) Maximálně by to mohlo potom dělat potíže při základním nastavení... Ale když ho necháš ohřát na místě, tak to bude v pohodě. Při základním nastavení musí bejt v poseldním poli vagu 00000000 pak to je teprve v pořádku...
17:41:05
10.03.2010
10.03.2010

MIC
tu jen pro ilustraci vysledky z Vagu:
2 Nalezeny chyby:
01249 - Vstrikovaci ventil valce 1 (N30)
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal mimo toleranci
2 Nalezeny chyby:
01249 - Vstrikovaci ventil valce 1 (N30)
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal mimo toleranci
17:38:17
10.03.2010
10.03.2010

MIC
-> Stepan FUN: mohlo by nejake chyby ovlivnit nejak pripadne asi trosku vadny termostat, protoze auto s eohreje a topi vschno v pohode ale rucicka na teplomeru s emoc nehce zvedat ted v zime, v lete to bylo v pohode
17:28:31
10.03.2010
10.03.2010

StepaNoFUN
-> MIC: Po výměně klapky vymazat paměť závad, řídící jednotku resetovat do továrního nastavení a udělat základní nastavení... Pokud máš možnost VAGu, tak je to potom práce na 20 minut i s ohřátím auta na provozní teplotu. (Při základním nastavení musí bejt teplota vody minimálně 80°C)
15:40:42
10.03.2010
10.03.2010

MIC
Presne tak, promeril sem elektriku dle prirucky a vse bylo ok, i odpory na vstriku byly dobre tzn vstrik snad bude ok. A tak novou klapku uz sem dopoledne objednal. A sel sem do nove, protoze presne jak rikas lespi na to mit zaruku nez ji kupovat nekolikrat jen tak z vrakace. Zkusim klapku vymenit a doufam ze to pojede tak jak ma.
Po vymene klapky je dobry asi opet vymazat pamet zavad ze?

Po vymene klapky je dobry asi opet vymazat pamet zavad ze?

12:13:17
10.03.2010
10.03.2010

StepaNoFUN
-> MIC: Vstřik a klapka jsou 2 věci, ketrý se navzájem neovlivňujou. Předpokládám, že u toho vstřiku bylo napsáno za závadou - sporadicky. Pokud by to tak nebylo, motor by šel trvale na 3 válce. Spradickou závadu si jenotka pamatuje myslím 40 startů. Takže bych se nejdřív zaměřil na problém s klapkou a až pak řešil vstřik. Mohlo se totiž stá, že jednou vynechal a už je to v paměti závad. Nicméně s tou klapkou bych to viděl nejlépe na vyzkoušení funkční z jinýho auta a pak na výměnu. Pokud nemáš kde si ji půjčit, tak podle DP proměřit konektor (je to tam docela slušně popsaný) a pak výměna za jinou. Replice bych se raději vyhnul (s klapkou sice zkušenost nemám, ale cokoli z těhlech replikovejch elektronickejch dílů co jsem kdy měl stálo za ho... cívka vydržela 2 měsíce, lambda jedna 30sec. , druhá 1000km.., atd. :-/). To jestli riskovat za litr až 2 z vrakáče starší bez záruky, nebo kolem 6ti novou se zárukou je už na Tvým rozhodnutí...
12:07:51
10.03.2010
10.03.2010

Milos
tak ja sem posratu elektriku zazil u bmm ka a samozrejme ze to vyresila posledna vymenena suciastka, a ta bolaz ojazdeneho auta, vsetko ostatne sa kupovalo nove, no proste nasere to, ale odvtedy funguje
elektrika je pica, stary zlaty karbec
MICu dufam ze to spojazdnis, prebreme to potom u nas, je to nadlho
elektrika je pica, stary zlaty karbec
MICu dufam ze to spojazdnis, prebreme to potom u nas, je to nadlho
10:12:51
10.03.2010
10.03.2010

MIC
Tak ja nevim panove, hrabat se nejak v elektrice a resit to nebo proste koupit novou klapku a vstrik a doufat ze to bude dobry? Cenove je to celkem palka jak prase

08:44:00
10.03.2010
10.03.2010

Tommyk
-> MIC: 1. válec je u rozvodů, nebo to poznáš podle rozdělovače.. 

23:45:25
09.03.2010
09.03.2010

MIC
-> Stepan FUN: to myslis opravdu vazne??? To se muze vysypat vsechno tak nahle. Opravdu to nemuze byt zavada v elektrice?? Studuju tady dilenskou prirucku a moc moudrej z toho nejsem.
Nemuzou se ty dve zavady vzajemne ovlivnovat?
Zitra sem chtel projit elektriku jestli tam neni nejaky ucviknuty kabel, tak ted nevim jestli to ma smysl....
Nicmene dalsi tema je jestli je opravdu odpalena klapka, jestl ji kupovat novou (original, nebo horsi) nebo na vrakovisti?
a taky jestli prvne koupit jen klapku a pak vstrikovaci nventil nebo hned oboje..
Jeste blby dotaz jak poznam 1. valec na motoru? protoze smysl toho cislovani neni nikde popsan

Nemuzou se ty dve zavady vzajemne ovlivnovat?
Zitra sem chtel projit elektriku jestli tam neni nejaky ucviknuty kabel, tak ted nevim jestli to ma smysl....
Nicmene dalsi tema je jestli je opravdu odpalena klapka, jestl ji kupovat novou (original, nebo horsi) nebo na vrakovisti?
a taky jestli prvne koupit jen klapku a pak vstrikovaci nventil nebo hned oboje..
Jeste blby dotaz jak poznam 1. valec na motoru? protoze smysl toho cislovani neni nikde popsan

22:50:57
09.03.2010
09.03.2010

StepaNoFUN
-> MIC: Pokud 1.6 nedrží volnoběh, tak to bude klapka na výměnu... :-/ Bohužel. Ten nastavovač škrtící klapky - zkrat na kostru znamená odepsanej motorek nastavovače volnoběhu ve škrtící klapce... Motorek pokud se netočí se chová jako vyzkratovanej...
Sice výrobce udává, že je neopravitelná, nicméně mě se to povedlo. Jde ten motorek vyndat, vypucovat, očistit komutátor i uhlíky a zase vrátit. Ale znamená to odfrézovat plast kterej ten motorek drží a zase ho tam potom nalepit zpátky...
A ten zkrat vstřiku na prvním válci většinou bejvá přidřenej vstřik... :-/ To je bohužel jedině výměna... :-/
No a po montáži funkčních dílů uvedení řídící jednotky do továrního nastavení a provedení základního nastavení...
Sice výrobce udává, že je neopravitelná, nicméně mě se to povedlo. Jde ten motorek vyndat, vypucovat, očistit komutátor i uhlíky a zase vrátit. Ale znamená to odfrézovat plast kterej ten motorek drží a zase ho tam potom nalepit zpátky...
A ten zkrat vstřiku na prvním válci většinou bejvá přidřenej vstřik... :-/ To je bohužel jedině výměna... :-/
No a po montáži funkčních dílů uvedení řídící jednotky do továrního nastavení a provedení základního nastavení...
22:20:41
09.03.2010
09.03.2010

MIC
zatim sem po nicem nepatral, protoze na vagu sem byl pred hodinou u kamosa
22:20:01
09.03.2010
09.03.2010

MIC
-> Tommyk: po smazani tam zbyla ta chyba na prvnim valci.
Prave nevim po cem mam patrat, napsalo to zkrat na kostre, coz myslim bude nejaky zkrat a to najit bude porod.
Myslim ze tim smazanim chyb atd se ten motor celej rozrbal a pak zacal blbnout jak sem napsal. tzn. ztrata vykonu.
Nevim jak nejlip tu zavadu nejlip najit ......

Prave nevim po cem mam patrat, napsalo to zkrat na kostre, coz myslim bude nejaky zkrat a to najit bude porod.
Myslim ze tim smazanim chyb atd se ten motor celej rozrbal a pak zacal blbnout jak sem napsal. tzn. ztrata vykonu.
Nevim jak nejlip tu zavadu nejlip najit ......

21:46:40
09.03.2010
09.03.2010

Tommyk
-> MIC: a po smazání, nastartování a znovu načtení paměti chyb tam žádná nebyla?
pátral jsi po tý kostře?
pátral jsi po tý kostře?
21:42:05
09.03.2010
09.03.2010

MIC
takze dneska sem to hodil na vag. A naslo to dve chyby:
1. zkrat na kostru nekde na skrtici klapce
2. zkrat na 1. valci, neco jako ze spatny vstrik paliva
Po smazani chyb z pameti sem jel doma a auto zacalo totalne blbnout. Vubec nemelo vykon a nechtelo pomalu na dvojku jet. Zacalo rzuzne klepat. Pri seslapnuti plynu bez rychlosti se zacalo dusit a nechtelo jit do otacek.
Co s tim jak najit chybu? hlavne me udivuje ze to zacalo blbnout z niceho nic
1. zkrat na kostru nekde na skrtici klapce
2. zkrat na 1. valci, neco jako ze spatny vstrik paliva
Po smazani chyb z pameti sem jel doma a auto zacalo totalne blbnout. Vubec nemelo vykon a nechtelo pomalu na dvojku jet. Zacalo rzuzne klepat. Pri seslapnuti plynu bez rychlosti se zacalo dusit a nechtelo jit do otacek.
Co s tim jak najit chybu? hlavne me udivuje ze to zacalo blbnout z niceho nic

20:28:14
09.03.2010
09.03.2010

Tommyk
-> Jakub M.: jj vím, sám jezdím krátký trasy a za nějakou dobu ty otáčky začnou kolísat.. protože jezdím jak klobouk..
ono neni moc dobrý topit studenýmu motoru...
no a když to kolísá, tak se projedu, zatopím pod kotlem a je zase vše v pořádku

ono neni moc dobrý topit studenýmu motoru...no a když to kolísá, tak se projedu, zatopím pod kotlem a je zase vše v pořádku


19:22:39
09.03.2010
09.03.2010

auto-point
vyčistit klapku a udělat základní nastavení - VAG atd... + prijít pamět závad
18:43:56
09.03.2010
09.03.2010

Jakub M.
-> Tommyk:
funguje ... mamka má 1.6 .. jezdí s tím přes týden 9km celkem denně ... ke konci týdne to kolísá... .. chcípá po startu. Chvíli jsem to řešil .. diagnostika byla bez chyb, klapka čistá, načítání zákl. nastavení se ani neprojevilo, žádný problém jsem nenašel. Řešením ja na chvíli zatopit pod kotlem
funguje ... mamka má 1.6 .. jezdí s tím přes týden 9km celkem denně ... ke konci týdne to kolísá... .. chcípá po startu. Chvíli jsem to řešil .. diagnostika byla bez chyb, klapka čistá, načítání zákl. nastavení se ani neprojevilo, žádný problém jsem nenašel. Řešením ja na chvíli zatopit pod kotlem

18:04:25
09.03.2010
09.03.2010

Tommyk
já ti doporučím nejsnažší způsob.. 
u většiny to funguje.. a jestli máš čistou klapku, tak by to taky mohlo zafungovat.. zahřej motor na provozní teplotu, chvíli jezdi.. a potom mu dej pořádnej céres! :D normálně do omezovače.. jezdi chvíli v otáčkách 4tis a vejš.. zatop tomu, svezeš se a řídící jednotka by si měla přehodnotit adaptační hodnoty
zkus, za to nic nedáš.. ale je to jen dočasný řešení
EDIT: a prdel si nedělám, najdeš to i na felicia klubu

u většiny to funguje.. a jestli máš čistou klapku, tak by to taky mohlo zafungovat.. zahřej motor na provozní teplotu, chvíli jezdi.. a potom mu dej pořádnej céres! :D normálně do omezovače.. jezdi chvíli v otáčkách 4tis a vejš.. zatop tomu, svezeš se a řídící jednotka by si měla přehodnotit adaptační hodnoty

zkus, za to nic nedáš.. ale je to jen dočasný řešení

EDIT: a prdel si nedělám, najdeš to i na felicia klubu
16:42:43
09.03.2010
09.03.2010

Bororo
Udělej tento postup:zahřej auto na provozní teplotu,vypni motor a vyndej pojistku č 1 ze spínací skřínky./nebo odpoj baterku/.Počkej mim 5 minut,pak dej pojistku zpátky a zapni klíček tak na minutu.Pak klíček vrať,znova zapni a po 10ti vteřinach startuj.Pokut to nepomůže,musí auto na diagnostiku.Ještě můžeš na zkoušku udělat toto:označ si polohu rozdělovače pak ho povol a zkus jak volnoběh reagoje na jeho posunutí na obě strany.
15:41:20
09.03.2010
09.03.2010

MIC
tak sem vyndal klapku - byla cista ale jeste sem ji prelestil. Pak sem koukl na svicky, pekne cihlovy v tom bych nevidel problem.
Co sem objevil ze jeden kabl ke svicce je mirne nakously az na drat, ale drat je ok. Mohlo by to neco ovlivnit??
-> Tommyk: kdyz oddelam vicko tak tam bylo citit jako by ze to saje vzduch
Nicmene po zpetne montazi a startu nenastalo vubec zadny zlepseni Furt to drzi tak tak 400ot, nebo to nedrzi vubec volnobeh
Co sem objevil ze jeden kabl ke svicce je mirne nakously az na drat, ale drat je ok. Mohlo by to neco ovlivnit??
-> Tommyk: kdyz oddelam vicko tak tam bylo citit jako by ze to saje vzduch
Nicmene po zpetne montazi a startu nenastalo vubec zadny zlepseni Furt to drzi tak tak 400ot, nebo to nedrzi vubec volnobeh

20:34:21
05.03.2010
05.03.2010

Tommyk
co ti to dělá, když za běhu motoru odšroubuješ víčko na dolejvání oleje?
20:25:21
05.03.2010
05.03.2010

Peto-89
-> MIC: no ale musi sa to nahodit znovu na program , vymazat zavady a nastavit zakladne nastavenia ako piše Milan 136
23:48:10
04.03.2010
04.03.2010

MIC
-> Milan 136: motor se mi zda celkem v pohode ma nalitany 130tis. a za dva roky co ji mam s tim nebyl jedinej problem a klapku jak sem cistil minule byla celkem cista zevnitr, spis z venku byl neporadek
19:45:23
04.03.2010
04.03.2010

Milan 136
-> MIC: pokud je ten motor ko a háže olej do sání tak se to zasere no.
11:24:53
04.03.2010
04.03.2010

MIC
dobre zkusim to vycistit a uvidim co dal. Je ale divne ze se to tak casto zaneradi bordelem
15:36:58
03.03.2010
03.03.2010

Milan 136
-> MIC: vyčistit a pak hlavne na vag nebo vas, vymazat adaptační hodnoty a udělat základní nastavení.
12:30:48
03.03.2010
03.03.2010

MIC
-> Nwkt: to sem delal pred pul rokem, myslis ze se tak rychle zasere?
12:14:05
03.03.2010
03.03.2010

Nwkt
vyčistit klapku
12:09:41
03.03.2010
03.03.2010

MIC
Zniceho nic. prijdu k autu startuju a nechce chytnout, podrzim plyn startuju znova a nabehne, pustim pedal a opet chcipne. Tak opakuju postup s pedalem a jedu a kdyz vyradim opet to chcipne. Po zahrati motoru to pak volnobeh nekdy drzi ale cca 400otacek, vetsinou to ale chcipne.
Cim by to mohlo byt? co vycistit nebo sestelovat,
zkuste poradit
dik
Cim by to mohlo byt? co vycistit nebo sestelovat,
zkuste poradit
dik
